Μια πελώρια τρύπα: Μόλις 264 ώρες «άντεξε» η ασφαλτόστρωση στον σταθμό μετεπιβίβασης του ΟΑΣΘ στο ΙΚΕΑ

Ο νέος ασφαλτοτάπητας στον σταθμό κράτησε μόλις 11 ημέρες καθώς η κακοκαιρία δημιούργησε κρατήρα

Θωμάς Καλέσης
μια-πελώρια-τρύπα-μόλις-264-ώρες-άντεξε-1386655
Θωμάς Καλέσης

Μόλις 11 ημέρες άντεξε η ασφαλτόστρωση που διενεργήθηκε από εργολάβο στον οποίο ανατέθηκε από την εταιρεία που διαχειρίζεται γνωστό εμπορικό κέντρο της Ανατολικής Θεσσαλονίκης, έπειτα από εργασίες που κράτησαν κλειστό τον σταθμό μετεπιβίβασης του ΟΑΣΘ για διάστημα περίπου 2,5 μηνών.

Στο σύντομο χρονικό περιθώριο αυτό και παρά τα διθυραμβικά σχόλια που ακούστηκαν και γράφτηκαν κατά την παράδοση του σταθμού στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και στο επιβατικό κοινό, περί πλήρους ανανέωσης μετά το πέρας των εργασιών και το τέλος της εποχής της λακκούβας, ο νέος ασφαλτοτάπητας ο οποίος παραδόθηκε κι επίσημα στις 27 Νοεμβρίου του 2025,  έμελλε να παραμείνει χωρίς…λακκούβες  μόνο λίγα 24ωρα. 

Για την ακρίβεια διατηρήθηκε χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα μέχρι τις 8 Δεκεμβρίου του 2025 (ήτοι 236 ώρες μετά την παράδοσή του), οπότε και – σύμφωνα με όσα μεταφέρει η σελίδα Συγκοινωνιακά Νέα – στο οδόστρωμα εμφανίστηκε ένας μεγάλος κρατήρας ο οποίος δημιουργήθηκε λόγω των κακών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν εκείνη την περίοδο στη Θεσσαλονίκη, αλλά και της συχνής διέλευσης βαρέων οχημάτων που καθημερινά το διασχίζουν.

Αξίζει να σημειωθεί δε ότι κατά την ημέρα παράδοσης του σταθμού από τον ίδιο τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ ο τερματικός σταθμός του ΙΚΕΑ χαρακτηριστικε ως κομβικός πυλώνας για τις αστικές μετακινήσεις της Ανατολικής Θεσσαλονίκης και πρόσθεσε ότι με τις εργασίες που πραγματοποιήθηκαν ενισχύθηκε η ασφάλεια και η λειτουργικότητά του και, εν τέλει, η ποιότητα εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού.

«Ο χώρος είναι πιο σύγχρονος και ευπρεπής, αντικατοπτρίζοντας τον σεβασμό του Οργανισμού προς τους χρήστες των μέσων μαζικής μεταφοράς», κατέληξε. Εικόνα που τελικά δεν έμελλε να κρατήσει για πολύ.

Ο χώρος έχει παραχωρηθεί στον ΟΑΣΘ

Πάντως για να αποδώσουμε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι, ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης δεν έχει ευθύνη για τις όποιες κακοτεχνίες στο οδόστρωμα, καθώς ο χώρος δεν ανήκει στον ίδιο, αλλά έχει παραχωρηθεί από την εταιρεία που διαχειρίζεται το εμπορικό κέντρο, η οποία με τη σειρά της ανέθεσε τις εργασίες ανάπλασης σε εργολάβο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά το μεγάλο διάστημα στο οποίο ο σταθμός παρέμενε κλειστός οι άνθρωποι του ΟΑΣΘ πίεζαν τόσο την εταιρεία, όσο και τον εργολάβο να επισπεύσουν την ολοκλήρωση των εργασιών καθώς η χρήση του σταθμού μετεπιβίβασης είναι καθοριστική.

Παράλληλα ωστόσο χρειάστηκε χρόνος καθώς κατά την διάρκεια των εργασιών εντοπίστηκαν και αγωγοί Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας, οι οποίοι διέρχονταν κάτω από το οδόστρωμα αλλά δεν ήταν χαρτογραφημένοι, για τους οποίους τελικά και πάρθηκε η απόφαση να ενισχυθούν.

Την ίδια ώρα τα συνεργεία του Οργανισμού είχαν ήδη προχωρήσει στις εργασίες αντικαστάστασης των φθαρμένων υαλοπινάκων με καινούργιους, καθαρίστηκαν και ελέγχθηκαν τα μεταλλικά στηρίγματα, στεγανοποιήθηκαν οι ενώσεις, και απομακρύνθηκαν οι σκουριές και οι ρύποι από όλες τις στάσεις.

Οι 11 ημέρες που κρατήθηκε η ασφαλτόστρωση ωστόσο, απέδειξε ότι κάτι δεν πήγε καλά…

Προσπάθεια να καλυφθούν οι μικροί κρατήρες όπως – όπως

Φυσικά οι όποιοι κρατήρες δημιουργήθηκαν έγιναν άμεσα αντιληπτοί γι’ αυτό και έγινε προσπάθεια ώστε να καλυφθούν άμεσα έστω και πρόχειρα μέχρι να γίνουν (ξανά) οι όποιες απαραίτητες εργασίες. Το αποτέλεσμα ωστόσο, εκτός από την κακή αισθητική του θέματος, δημιουργεί εκ νέου πρόβλημα, καθώς ο νέος ασφαλτοτάπητας που έπεσε προκειμένου να καλυφθούν οι όποιες τρύπες, φάνηκε να είναι περισσότερος από ότι χρειαζόταν με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν μπαλώματα – εξογκώματα στο οδόστρωμα, τα οποία επίσης προκαλούν κραδασμούς στα βαρέα οχήματα που τα διασχίζουν.

Πράγμα που γίνεται ακόμη πιο δύσκολο όταν μέσα στο όχημα υπάρχουν και επιβάτες.

Δείτε το σχετικό βίντεο:

Την ίδια στιγμή, επειδή προφανώς η όποια ανακατασκευή δεν έγινε με σχέδιο είναι φανερό ότι ήδη από το πάτημα το χαλίκι της ασφάλτου αρχίζει και αποσυντίθεται με γοργούς ρυθμούς κάτι που σημαίνει πως αν δεν γίνουν άμεσα οι απαραίτητες εργασίες πολύ σύντομα οι κρατήρες θα ξαναδημιουργηθούν.

Υπενθυμίζεται ότι στον Σταθμό Μετεπιβίβασης του ΟΑΣΘ στο ΙΚΕΑ τερματίζουν τρεις λεωφορειακές γραμμές του Οργανισμού και συγκεκριμένα:

  • 2Κ που εκτελεί το δρομολόγιο Α.Σ. ΙΚΕΑ – ΚΤΕΛ Μακεδονία
  • 3Κ που εκτελεί το δρομολόγιο Α.Σ. ΙΚΕΑ – Ν.Σ. Σταθμός και
  • 72 που εκτελεί το δρομολόγιο Α.Σ. ΙΚΕΑ – Νέα Μηχανιώνα

Επιπλέον, στον ίδιο σταθμό σταθμεύουν και λεωφορειακές γραμμές των ΚΤΕΛ.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα