Μία «τρύπα» της ΕΥΑΘ, ταλαιπωρεί ένα ολόκληρο δρόμο
Την επιδιορθώνουν και τη «βουλώνουν» αλλά ξανανοίγει – Δύο οδηγοί δικύκλων κατέληξαν στο νοσοκομείο
Η περίπτωση της «τρύπας» στο οδόστρωμα της οδού Στρατηγού Μακρυγιάννη είναι από τις περιπτώσεις που αποτυπώνουν σε μικρή κλίμακα, την ταλαιπωρία που βιώνουν οι πολίτες αυτής της χώρας λόγω της ανικανότητας των κρατικών υπηρεσιών και των εργολάβων που μισθώνουν, που όμως τελικά, εκτός των άλλων, αποδεικνύεται και επικίνδυνη.
Εδώ και ένα χρόνο, όπως αναφέρουν οι κάτοικοι, στην οδό Μακρυγιάννη, παράλληλη της οδού Εγνατία, που καταλήγει στην οδό Ιασωνίδου, ένα αρκετά μεγάλο σημείο του οδοστρώματος, πριν ένα χρόνο είχε υποχωρήσει, λόγω της θραύσης ενός αγωγού του δικτύου της ΕΥΑΘ.
Μετά τις εργασίες αποκατάστασης που έγιναν, το σημείο δεν επανήλθε ποτέ σε συνθήκες κανονικότητας. Όπως υποστηρίζουν οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες της περιοχής, λόγω της διαρροής που συνέχισε να υπάρχει υπογείως, προφανώς λόγω κακοτεχνίας, ο δρόμος στο συγκεκριμένο σημείο συνεχώς διαβρώνεται και καταρρέει με αποτέλεσμα να δημιουργείται μία ευμεγέθης ανωμαλία και τρύπα.
Τα συνεργεία κάθε τόσο προβαίνουν στα γνωστά μπαλώματα, αλλά ο δρόμος αρνείται να συμμορφωθεί και σταδιακά υποχωρεί. Το αποτέλεσμα είναι η τρύπα που δημιουργείται να γίνεται άκρως επικίνδυνη και ζημιογόνα για πεζούς και οχήματα. Το σημείο γίνεται ακόμα πιο επικίνδυνο, όταν βρέχει διότι οι διερχόμενοι δεν αντιλαμβάνονται την παγίδα του δρόμου.
Τα ατυχήματα με τους δικυκλιστές και οι τουρίστες
Μέχρι στιγμής δύο δικυκλιστές κατέληξαν στο νοσοκομείο διότι λόγω του νερού δεν αντιλήφθηκαν έγκαιρα το μέγεθος της τρύπας, έχασαν τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας και κατέληξαν στο οδόστρωμα. Επίσης σε κάθε είδους οχήματα αν δεν μειώσουν ταχύτητα, προκαλούνται ζημιές λόγω του βάθους της τρύπας που όταν διαβρώνεται φτάνει μερικές δεκάδες εκατοστά.
Αυτή την περίοδο το σημείο του δρόμου έχει εν μέρει επιδιορθωθεί, αλλά οι κάτοικοι φοβούνται ότι με τις φθινοπωρινές βροχές η κατάσταση και πάλι θα χειροτερέψει.
Την περίπτωση της οδού Μακρυγιάννη περιγράφει η Χριστίνα Χατζηκρανιώτη, που διατηρεί φαρμακείο στην περιοχή. «Ο δρόμος καταρρέει διότι υπάρχει πρόβλημα με κάποιο αγωγό της ΕΥΑΘ. Πριν ένα χρόνο είχε σπάσει ο αγωγός. Τα συνεργεία ήρθαν είδαν το πρόβλημα έκαναν τις εργασίες και το έκλεισαν αλλά από τότε ο δρόμος καταρρέει. Μάθαμε επίσης ότι παλιά εδώ υπήρχε ένα πηγάδι. Υπάρχει δηλαδή νερό από κάτω» αναφέρει και σημειώνει πως «κάθε τόσο έρχεται κάποιο συνεργείο μπαζώνει το σημείο και ρίχνει άσφαλτο, αλλά μετά από κάποιο διάστημα ο δρόμος στο συγκεκριμένο σημείο υποχωρεί».
Τονίζει δε πως το σημείο είναι επικίνδυνο, ιδίως τη νύχτα και όταν βρέχει δεν διακρίνεται καθόλου και έχουν σημειωθεί ατυχήματα.
Όπως επίσης αναφέρει ο Ε.Μ., κάτοικος της περιοχής «μετά την απαράδεκτη ασφαλτόστρωση στην οδό Στρατηγού Μακρυγιάννη στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, έχουν δημιουργηθεί πολλά προβλήματα σε εμάς τους κατοίκους με την μεγάλη λακκούβα που έχει δημιουργηθεί, ιδίως μετά απο βροχές οπότε καλύπτεται με νερό και οδηγοί με μηχανάκια πέφτουν και 2 πήγανε νοσοκομείο γιατί δεν φαίνεται το ύψος της λακκούβας γεμάτη νερό».
Χαρακτηριστική της κατάστασης είναι η παρατήρηση της Χ. Τ., κατοίκου της περιοχής που σημειώνει, πως αυτό που συμβαίνει στη οδό Στρατηγού Μακρυγιάννη, είναι επικίνδυνο και αδιανόητο και πως σε κάποιες περιπτώσεις όταν το ρήγμα στο δρόμο βαθαίνει, δημιουργούνται τραγελαφικές καταστάσεις. «Το έχουν κάνει γεφύρι της Άρτας, μέχρι που και τουρίστες βγάζουν φωτογραφία την τρύπα, γιατί νομίζουν ότι είναι κάτι αρχαίο» σχολιάζει.
Οι κάτοικοι απευθύνθηκαν στον δήμο Θεσσαλονίκης, στην υπηρεσία τεχνικών έργων και η απάντηση είναι ενδεικτική πως λειτουργεί το ελληνικό δημόσιο και οι υπηρεσίες του. Όπως αναφέρεται σε σχετική απάντηση του δήμου Θεσσαλονίκης: σε απάντηση του υπ. αριθ. πρωτ. 211572/6-9-2023 αναφορικά με την οδό Στρατηγού Μακρυγιάννη 5-7 , σας ενημερώνουμε ότι έχει ενημερωθεί με σχετική επιστολή η ΕΥΑΘ , η οποία είναι αρμόδια για την αποκατάσταση του οδοστρώματος».
Με λίγα λόγια το θέμα το γνωρίζουν εδώ και πολύ καιρό τόσο ο δήμος Θεσσαλονίκης όσο και η ΕΥΑΘ, αλλά το θέμα χρονίζει και το σημείο παραμένει επικίνδυνο.