Μητσοτάκης για Μετρό: Προς τα Δυτικά η πρώτη επέκταση – Οι γραμμές προς Τσιμισκή και Χαριλάου

Ο πρωθυπουργός στους Αμπελοκήπους στην παρουσίαση της Μελέτης για την Ανάπτυξη του Μετρό – Υπόγειες όλες οι νέες επεκτάσεις ακόμα και προς το αεροδρόμιο- Δείτε το χάρτη.

Φίλιππος Δεργιαδές
μητσοτάκης-για-μετρό-προς-τα-δυτικά-η-π-1163572
Φίλιππος Δεργιαδές

Το σχεδιασμό της κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, με επίκεντρο την ανάπτυξη του μέσου σταθερής χρονιάς, με βασικό στόχο, μέχρι το 2040 το Μετρό Θεσσαλονίκης να καλύπτει με 46 σταθμούς σχεδόν το σύνολο του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, παρουσίασαν σήμερα το πρωί από τους Αμπελόκηπους Θεσσαλονίκης, ο υπουργός και ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών κ.κ. Χρήστος Σταικούρας και Νίκος Ταχιάος, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Ο πρωθυπουργός μιλώντας στην ειδική ημερίδα  λίγο μετά τις 10 το πρωί στο  Καραπάντειο Πνευματικό Κέντρο του δήμου Αμπελοκήπων Μενεμένης, όπου παρουσιάστηκαν τα συμπεράσματα της «Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης» που έχει εκπονηθεί στο πλαίσιο της «Γενικής Συγκοινωνιακής Μελέτης για το Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης Περιαστικής Ζώνης», η οποία διενεργείται με ευθύνη της Ελληνικό μετρό Α.Ε., αναφέρθηκε στην επέκταση των γραμμών του Μετρό, τόνισε πως η Θεσσαλονίκη σε «έξι μήνες θα αποκτήσει το πιο σύγχρονο, το πιο όμορφο Μετρό οποιασδήποτε ευρωπαϊκής πόλης».

Όπως είπε, το Μετρό θα παραδοθεί πριν από το τέλος του έτους και η λειτουργία του θα διαψεύσει όσους ακόμη και σήμερα δεν πιστεύουν ότι «το Μετρό Θεσσαλονίκης επιτέλους γίνεται πράξη». Σημείωσε δε πως η κυβέρνηση επενδύει στην ανάπτυξη των μέσων μαζικής μεταφοράς και για την επέκταση του  Μετρό Θεσσαλονίκης είπε ότι τα δεδομένα της μελέτης θα δείξουν με τεκμηρίωση τα επόμενα βήματα.

Δεν απέφυγε δε και τις προεκλογικές αναφορές καλώντας τους πολίτες στις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου να ψηφίσουν τη ΝΔ, το κόμμα που όπως είπε, γνωρίζει καλύτερα από όλες τις πολιτικές τα ευρωπαϊκά πράγματα αλλά και «μπορεί να διεκδικεί και να φέρνει αποτελέσματα χωρίς να φωνασκεί και να λαϊκίζει».

Η επέκταση προς δυτικά

Νωρίτερα οι κ.κ. Σταικούρας και Ταχιάος παρουσίασαν τις βασικές προβλέψεις του σχεδιασμού που υφίσταται, βάσει της «Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης».

Όπως ειπώθηκε, μετά την παράδοση της βασικής γραμμής του Μετρό των 9,6 χιλιομέτρων και των 13 σταθμών, που θα παραδοθεί τον Νοέμβριο και της γραμμής της Καλαμαριάς, που ήδη κατασκευάζεται, μήκους 4,32 χιλιομέτρων που περιλαμβάνει 5 σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα), και εκτιμάται ότι μπορεί να παραδοθεί το καλοκαίρι του 2025, θα ακολουθήσει η επέκταση προς τα δυτικά αλλά και η κατασκευή της Γραμμής 2 του Μετρό.

Από τη μελέτη προκύπτει ότι οι Δήμοι της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης έχουν τη μεγαλύτερη αναπτυξιακή δυναμική και ως εκ τούτου, προκρίνεται ως πρώτη προτεραιότητα η επέκταση του μετρό στις περιοχές αυτές. Παράλληλα, καταγράφεται και η ανάγκη κάλυψης με μετρό των περιοχών της Τούμπας και της Χαριλάου, στον Δήμο Θεσσαλονίκης. Ως μόνη βιώσιμη λύση, προκύπτει ο σχεδιασμός μίας δεύτερης γραμμής μετρό, και η επέκταση της υπό παράδοση βασικής γραμμής, της οποίας η πληρότητα αναμένεται να επιτευχθεί από τους πρώτους μήνες λειτουργίας.

«Η πρώτη προτεραιότητα για την πόλη είναι αδιαμφισβήτητα οι βορειοδυτικές συνοικίες. Οι αριθμοί δεν επαληθεύουν αυτό που πολλοί νομίζουν, δηλαδή το αεροδρόμιο. Προέχουν οι μετακινήσεις μέσα στην Θεσσαλονίκη που κατά βάση είναι μονοκεντρική χωρίς να μοιάζει πως αυτό μπορεί να ανατραπεί μέσα στα προσεχή χρόνια. Το μετρό είναι ένα έργο αρθρωτό, δεν ολοκληρώνεται μεμιάς, ούτε είναι εύκολο να δεσμευτούν σε μια μόνο χρηματοδοτική περίοδο όλοι οι πόροι που είναι αναγκαίοι για την πλήρη ανάπτυξή του. Έτσι γίνεται παντού, και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Πρέπει όμως να υπάρχει ένας μπούσουλας. Η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης μας οδηγεί να πάρουμε βιώσιμες πολιτικές αποφάσεις, έχοντας στα χέρια μας τα πιο έγκυρα δεδομένα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ταχιάος, καταλήγοντας πως «Τώρα που πλησιάζουμε στην παράδοση της βασικής γραμμής, είναι πλέον η κατάλληλη ώρα γι’ αυτές».

Το υπόγειο μετρό και η μελέτη

Ξεκαθάρισε δε πως όλες οι επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι υπόγειες και αναφέρθηκε διεξοδικά στις γραμμές προς τα δυτικά με δύο διακλαδώσεις, η μία προς τη Σταυρούπολη και τα νοσοκομεία και η δεύτερη προς τους Αμπελόκηπους και Εύοσμο.

Σε ότι αφορά τις νέες χαράξεις προς τα ανατολικά, μίλησε για γραμμή του μετρό από τη διακλάδωση του Βαρδάρη, προς την ΧΑΝΘ μέσω Τσιμισκή και από εκεί προς Τούμπα και Χαριλάου.

Όπως είπε ο υφυπουργός το συνολικό μήκος του Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι 48 χλμ. και θα μπορεί να εξυπηρετεί καθημερινά 678.000 επιβάτες.

Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει τη Γραμμή 1 που αποτελείται από:

  • Την βασική γραμμή ΝΣ Σταθμός – Νέα Ελβετία (έναρξη λειτουργίας Νοέμβριος 2024)
  • Την επέκταση Καλαμαριάς (έναρξη λειτουργίας εντός 2025 στο δεύτερο εξάμηνο)
  • Την επέκταση προς Σταυρούπολη – Νοσοκομεία Παπαγεωργίου και 424, με διακλάδωση στην περιοχή του ξενοδοχείου «Καψής»
  • Την  επέκταση στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» που θα καταλήγει στο ThessIntec ενώ μελετάται και η επέκταση προς τη Θέρμη

Την Γραμμή 2:

Η Γραμμή 2 θα ξεκινά από τον Άνω Εύοσμο και θα καταλήγει σε Χαριλάου και Πυλαία και θα περιλαμβάνει επέκταση προς ΚΤΕΛ Μακεδονία και το Κορδελιό ενώ οι νέοι σταθμοί χωροθετούνται ως εξής:

  • Θα δημιουργηθεί δεύτερος σταθμός στον Ν.Σ. Σταθμό από όπου θα ξεκινά η  ΓΡΑΜΜΗ 2 για Αμπελόκηπους,  Μενεμένη, Εύοσμος (πλατεία), Περιφερειακή, Άνω Εύοσμος (Αναξοστάσιο). Επίσης θα υπάρχει δεύτερος κλάδος για το Κορδελιό με σταθμούς σε ΚΤΕΛ Μακεδονία, Επτανήσου, Κορδελιό.
  • Επίσης θα δημιουργηθεί στην Πλατεία Δημοκρατίας, δεύτερος σταθμός ο οποίος μέσω Δωδεκανήσου θα κατευθύνεται και θα διασχίσει την Τσιμισκή προς την ΧΑΝΘ και απο εκεί προς ανατολικά, με σταθμούς: Πλατεία Δημοκρατίας – Αριστοτέλους – ΧΑΝΘ – Πανεπιστήμιο – Αγ. Δημητρίου – Τούμπα – Χαριλάου – Αγία Κυριακή.

Επίσης η επέκταση προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», που θα είναι υπόγεια προβλέπει τους εξής σταθμούς:  Μίκρα – Ανωτέρα Σχολή Πολέμου – Πατριαρχικό (Mediterranean Cosmos) – Διαβαλκανικό – Γεωργική Σχολή – Αεροδρόμιο – ThessIntec.

Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, αφού επανέλαβε ότι το Νοέμβριο του 2024, το Μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει, τόνισε ότι ξεκινά μία νέα περίοδος για τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης, αναφέροντας ότι η ενίσχυση του ΟΑΣΘ με 110 ηλεκτρικά λεωφορεία αναδιατάσσει τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης, καθώς μαζί με το Μετρό, το 50% των μετακινήσεων θα καλύπτεται από Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Στον χαιρετισμό του ο δήμαρχος Αμπελοκήπων Μενεμένης και πρόεδρος της ΚΕΔΕ Λάζαρος Κυρίζογλου, αφού εξήρε το έργο της κυβέρνησης, κάλεσε τον πρωθυπουργό να μη ξεχνά τις Δυτικές Συνοικίες της Θεσσαλονίκης, λέγοντας “πρωθυπουργέ προσβλέπουμε σε εσάς για έργα στα Δυτικά”.

Στην εκδήλωση παρόντες ήταν πολλοί βουλευτές της Θεσσαλονίκης, άνθρωποι της αυτοδιοίκησης όπως και υποψήφιοι ευρωβουλευτές της ΝΔ αλλά και πλήθος πολιτών, λόγω και της προεκλογικής περιόδου.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα