Μυλόπουλος: «Το σχέδιο ανάπλασης του Παραλιακού Μετώπου της Θεσσαλονίκης αναθεωρείται με χειρότερους όρους»
Τι αναφέρει για το ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΕΠΣ) της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας για το Παραλιακό Μέτωπο
Την δίκη του άποψη για το παραλιακό μέτωπο Θεσσαλονίκης εξέφρασε ο Γιάννης Μυλόπουλος.
Στη σχετική του ανακοίνωση o επικεφαλής της Παράταξης της αντιπολίτευσης «Αλλαγή στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας» αναφέρει:
«Το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΕΠΣ) της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας για το Παραλιακό Μέτωπο ήταν ήδη προβληματικό από την πρώτη μορφή στην οποία ψηφίστηκε, σε ασφυκτικές συνθήκες, τον Ιανουάριο του 2022. Δεν ήταν καθόλου «ειδικό», ούτε και «ενιαίο» σε όλη τη ζώνη παρέμβασης, η προτεραιότητα δινόταν κυρίως σε κατασκευαστικές παρεμβάσεις και όχι σε μια αναβαθμισμένη σχέση με τον Θερμαϊκό και τη θάλασσα. Επίσης, η έμφαση εστιαζόταν στο real estate και το ιδιωτικό επενδυτικό ενδιαφέρον, εις βάρος των βασικών αρχών της πράσινης, βιώσιμης και κοινωνικά δίκαιης ανάπτυξης. «Ασυνέχειες» υπήρχαν στην περίπτωση του Λιμανιού, του Κελλάριου Όρμου, της Μαρίνας Αρετσούς, του αεροδρομίου και του Τεχνολογικού Πάρκου στα Τσαΐρια Περαίας.
Συνεπώς, το ΕΠΣ, παρά τις ελάχιστες θετικές, αλλά αποσπασματικές, παρεμβάσεις που περιελάμβανε, αποτελούσε ένα κακοσχεδιασμένο σύνολο ασυνάρτητων μεταξύ τους παρεμβάσεων, οι οποίες θα επιδεινώσουν παρά θα βελτιώσουν τη σημερινή μορφή του παραλιακού μετώπου και θα επιβαρύνουν τόσο τα πολεοδομικά όσο και τα κυκλοφοριακά χαρακτηριστικά της περιοχής.
Μετά από τρία χρόνια και εξαντλητική – υποτίθεται – διαβούλευση, το ΕΠΣ αναθεωρήθηκε και μαζί με τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) ήρθε την Πέμπτη 26 Ιουνίου για ψήφιση στη Μητροπολιτική Επιτροπή της Περιφέρειας.
Ωστόσο, τα μόνα σημεία που άλλαξαν «επιβλήθηκαν» από φορείς με ιδιαίτερη «δυναμική», όπως είναι η ΓΑΙΑ ΟΣΕ (αύξηση συντελεστή δόμησης), τα ΕΛΠΕ (εξαίρεση περιοχής, κατάργηση του πεζόδρομου – ποδηλατόδρομου, μείωση εναλλακτικής διαδρομής) και το ΤΑΙΠΕΔ (ένταξη επιπλέον περιοχής σε γειτνίαση με το Αεροδρόμιο Μακεδονία και το Thess Intec, ως οργανωμένος υποδοχέας παραγωγικών δραστηριοτήτων χονδρεμπορίου, σχετιζόμενου και με τη χωροθέτηση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης).
Σοβαρές αντιρρήσεις, όπως αυτές του Δήμου Καλαμαριάς, ποτέ δεν λήφθηκαν υπόψη.
Το προτεινόμενο ΕΠΣ είναι ένας «πολεοδομικός κλεφτοπόλεμος» ή ένα «πολεοδομικό by pass». Αλλά οι κλεφτοπόλεμοι και τα by pass φέρνουν στο νου τα μπαλώματα που κάνουν στο οδόστρωμα οι εργολάβοι που περνούν οπτικές ίνες ή σωλήνες, όπως αναφέρει σε σχετικό κείμενο του ο Καθηγητής ΑΠΘ, Γιάννης Κρεστενίτης. Όσο καλό και να είναι το μπάλωμα το οδόστρωμα δεν θα είναι ενιαίο! Έτσι ακριβώς και το προτεινόμενο ΕΠΣ κάθε άλλο παρά προωθεί τον ενιαίο σχεδιασμό και την ολοκληρωμένη διαχείριση της παράκτιας ζώνης του Θερμαϊκού Κόλπου στην οποία αναπτύσσεται και επηρεάζει το Πολεοδομικό Συγκρότημα της Θεσσαλονίκης.
Για όλους αυτούς τους λόγους, η εκπρόσωπος της παράταξης «ΑΛΛΑΓΗ στην Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας» Δήμητρα Θωμά, καταψήφισε το θέμα στη συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής, μαζί με άλλες παρατάξεις της αντιπολίτευσης και κατέθεσε κείμενο τοποθέτησης 8 σελίδων».