Agenda

«Νέες Φωνές 6»: Συνέδριο παρουσιάσεων, αυτοπεποίθησης και ιδεών

Τριήμερη εκδήλωση εργασιών και συζητήσεων στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο

Parallaxi
νέες-φωνές-6-συνέδριο-παρουσιάσεων-α-854120
Parallaxi

Οι «Νέες Φωνές» του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου συνεχίζουν την επιτυχημένη πορεία τους και πραγματοποιούν την έκτη διοργάνωση τους αυτή τη χρονιά, στον χώρο του Πανεπιστημίου, από την Παρασκευή 10 μέχρι την Κυριακή 12 του Δεκέμβρη, σε ένα συνέδριο που έρχεται μετά από ενάμιση χρόνο τηλε-εκπαίδευσης και αυστηρής κοινωνικής αποστασιοποίησης τόσο για τους φοιτητές και τις φοιτήτριες, όσο και για τους καθηγητές σε μία κοινωνία που επιστρέφει πλέον, τολμηρά και αποφασιστικά, στις διά ζώσης εκδηλώσεις που τόσο είχαν λείψει.

Ο καθιερωμένος σκοπός του συνεδρίου «Νέες Φωνές 6», είναι η παρουσίαση των επιστημονικών εργασιών των αποφοίτων του μεταπτυχιακού προγράμματος «Παιδαγωγική Επιστήμη: Ειδική Αγωγή, Παιδαγωγική του Σχολείου, Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση», καθώς και των διδακτορικών φοιτητών και φοιτητριών στην ακαδημαϊκή κοινότητα. Από την άλλη, βασικός στόχος των «Νέων Φωνών 6», είναι η καλλιέργεια της αυτοπεποίθησης και των αναγκαίων δεξιοτήτων της νέας γενιάς των επιστημόνων, για συστηματική παρουσίαση και ανταλλαγή ιδεών, γνώσεων και ερευνητικών εμπειριών και πορισμάτων μέσα σε κλίμα συναδελφικότητας, σε πραγματικές συνθήκες διαλόγου και κοινωνικής αλληλεπίδρασης που προσφέρει αυτή η τριήμερη διοργάνωση.

Η φετινή συνάντηση, πέρα από το επιστημονικό της ενδιαφέρον, φιλοδοξεί να προσφέρει μια ευκαιρία επιστημονικής αλληλεπίδρασης και μια «μαθητείας» στον ακαδημαϊκό διάλογο, με τη συμμετοχή φοιτητών, φοιτητριών, αποφοίτων, καθηγητών αλλά και άλλων καταξιωμένους επιστημόνων του χώρου που θα βρεθούν στο συνέδριο.

Πρόκειται δηλαδή στη πραγματικότητα, για μια πρόσκληση «μαθητείας» στον ακαδημαϊκό διάλογο με τη συμμετοχή των φοιτητών, των φοιτητριών, των αποφοίτων, των καθηγητών του τμήματος αλλά και άλλων καταξιωμένους επιστήμονες του χώρου.

«Καινοτομία της φετινής διοργάνωσης είναι η συμβολική βράβευση των δύο καλύτερων επιστημονικών εργασιών, με βιβλία από τους Εκδοτικούς Οίκους Μεταίχμιο και Εκδόσεις Gutenberg που προσφέρθηκαν  να μας βοηθήσουν και να δώσουν ένα επιπλέον νόημα σε αυτή  τη διάκριση» δηλώνει η Ελένη Χοντολίδου, καθηγήτρια στο Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης καθώς και συντονίστρια της διοργάνωσης.

«Είναι σημαντικό που μετά από μία δύσκολη περίοδο λόγω των περιορισμών, καταφέρνουμε φέτος να κάνουμε αυτό το συνέδριο και να βρεθούμε από κοντά με φοιτητές και συναδέλφους» συμπλήρωσε στην τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε μαζί της, ενώ τόνισε και την σπουδαιότητα της δράσης για την εξοικείωση των νέων επιστημόνων στους πραγματικούς, δια ζώσης διαλόγους, στις παρουσιάσεις και συναντήσεις.

Στη διάρκεια των εργασιών του συνεδρίου θα παρουσιαστούν 28 ανακοινώσεις στους τομείς της Σχολικής Παιδαγωγικής, της Ειδικής Αγωγής, της Διδασκαλίας της Γλώσσας, της Λογοτεχνικής Εκπαίδευσης, της Ιστορίας της Εκπαίδευσης και της Διδακτικής της Ιστορίας, της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και της Παιδαγωγικής της Ειρήνης, της Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης, των Πολιτισμικών και Γυναικείων Σπουδών.

Στο πλαίσιο του φετινού προγράμματος, επίσης, θα έχουν την ευκαιρία όσοι βρεθούν στον χώρο, να παρακολουθήσουν την διεξαγωγή ενός στρογγυλού τραπεζιού με θέμα συζήτησης την εκπαίδευση και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Συμμετέχουν οι προσκεκλημένες καθηγήτριες του ΤΕΑΠΗ ΕΚΠΑ Αλεξάνδρα Ανδρούσου και Νέλλη Ασκούνη και ο καθηγητής Βασίλης Τσάφος, ενώ συντονίζει η Ελένη Χοντολίδου.

Επιγραμματικά, οι 28 παρουσιάσεις των εργασιών:

  • Η σχέση των Δομών Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων με τα σχολεία: η εκτατική μάθηση στους χώρους εργασίας | Όλγα Καλομενίδου
  • Κατάρτιση και δεξιότητες των υπεύθυνων φροντίδας: η περίπτωση του Ινστιτούτου Giannina Gaslini | Ζωή Παγκάκη
  • Διαπολιτισμική δεξιότητα και Συνεχιζόμενη επαγγελματική ανάπτυξη: οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη διαχείριση της πολιτισμικής ετερότητας και τον ρόλο της επιμόρφωσης | Ευγενία Φαρίνα Μπιλιούρη
  • Αλλαγές στις μορφές της εκπαιδευτικής γνώσης και εισαγωγή αρχών ιδιωτικοποίησης στη σχολική εκπαίδευση: μελέτη για τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων 21+» | Μαρίνα Σταθάτου
  • Η σχολική διαμεσολάβηση ως μέσο επίλυσης διαπροσωπικών συγκρούσεων σε συνθήκες πανδημίας | Σοφία Ταρσένη
  • Αναγνωστική ευχέρεια και δυσλεξία: απόψεις εκπαιδευτικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση | Βασιλεία Πολίτου
  • Η οπτική των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τον ρόλο και τη συμβολή τους στην ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων και της δημιουργίας θετικών διαπροσωπικών σχέσεων, σε παιδιά με ειδικές ανάγκες | Βικτωρία Γανώση
  • Διαχείριση των ψυχοκοινωνικών δυσκολιών των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και ο ρόλος του εκπαιδευτικού: η οπτική των εφήβων με δυσλεξία | Ελένη Δρενοβιάδου
  • Συγκριτική μελέτη των γνώσεων των εκπαιδευτικών ειδικής και γενικής αγωγής για τη διαταραχή ελλειμματικής προσοχής/υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) | Σοφία Οικονομίδου
  • Οι εμπειρίες των ατόμων με αναπηρία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και προτάσεις υποστήριξής τους | Ερασμία Πέτρου
  • Η σημασία της αναγνωστικής ευχέρειας και η αξιολόγησή της μέσω της σιωπηρής ανάγνωσης | Νικολέτα Σπένδα
  • Επιλέγοντας την πανκ κουλτούρα: συγκρουσιακές σχέσεις εντός σχολείου και ευκαιρίες μάθησης εντός της πανκ σκηνής | Χρυσή-Αικατερίνη Ευθυμιάδου
  • Από την Ομάδα Γυναικείων Σπουδών στα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα φύλου του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ στο Α.Π.Θ.: πρόσωπα, διερευνήσεις, προκλήσεις | Βασίλειος Σολωμός
  • Η κατασκευή έμφυλων ανδρών και γυναικών στα εγχειρίδια της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας | Ανθή Κεχαΐδου
  • Τα στερεότυπα για το φύλο και η επίδρασή τους στις εκπαιδευτικές επιλογές των μαθητών και των μαθητριών: μελέτη στα Επαγγελματικά Λύκεια | Παρασκευή Ξυνοπούλου
  • Ταυτότητες των οικονομολόγων γυναικών εκπαιδευτικών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα | Θεοδοσία Γιαννακοπούλου
  • Οι Χρηστομάθειες ως διδακτικά εγχειρίδια του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών στα Ελληνικά Σχολεία του ελληνικού κράτους (1836-1929) | Ευμορφία Καρακατσάνη
  • Μίλτος Κουντουράς: Οι «κρίσεις» των σχολικών εγχειριδίων ως καθρέφτης της σχολικής πραγματικότητας | Δέσποινα Τσίντζα
  • Από τον Εμφύλιο στο Μετεμφυλιακό Κράτος: η περίπτωση του Υπουργού Παιδείας Κωνσταντίνου Τσάτσου (1949-1950) | Θεόδωρος Γ. Σαραϊδάρης
  • Δελτίον Ο.Λ.Μ.Ε. (1967-1974): Οι εκπαιδευτικές παρεμβάσεις της Ο.Λ.Μ.Ε. κατά την περίοδο της δικτατορίας των συνταγματαρχών | Χρυσοβαλάντης-Παρασκευάς Ποτήρης
  • Η κατασκευή των υποκειμενικοτήτων των μαθητών και μαθητριών στα σχολικά βιβλία Ιστορίας του Γυμνασίου κατά την περίοδο της επταετούς δικτατορίας (1967-1974) | Ολυμπία Μούτσιου
  • Δελτίο Ο.Λ.Μ.Ε. (1974-1981): Οι αγώνες της Ο.Λ.Μ.Ε. για τη θεμελίωση της σύγχρονης εκπαίδευσης και τη διαμόρφωση των εκπαιδευτικών | Αμαλία Χαϊδούτη
  • Το μάθημα της Λογοτεχνίας στο πολυπολιτισμικό σχολείο | Ιωάννα Χαριζάνη
  • Η αντιρατσιστική αγωγή στο ελληνικό Γυμνάσιο: Προγράμματα Σπουδών και απόψεις εκπαιδευτικών | Μακρίνα Νικολέτα Αδαμίδου
  • Η πολυπολιτισμική εκπαίδευση στην Αυστραλία: εκπαιδευτικές πολιτικές και πρακτικές | Μαρία Παπαδοπούλου
  • Ο λόγος του άλλου στις σχολικές δραστηριότητες: μια παρέμβαση για την παραγωγή λόγου σχετικού με θέματα ταυτότητας και ετερότητας | Αικατερίνη Παπακωνσταντίνου
  • Προγράμματα Σπουδών για την «Εκπαίδευση για την Ιδιότητα του Πολίτη»: η περίπτωση της Φινλανδίας | Χρυσούλα Στρούνη
  • Σχολείο σε τηλεκπαίδευση, κοινωνία σε «απαγορευτικό», κοινότητα ανοιχτή | Φωτεινή Χατζηπαναγιώτου

Γραμματειακή υποστήριξη οι φοιτήτριες και οι φοιτητές: Μακρίνα Νικολέτα Αδαμίδου, Παρασκευή Ξυνοπούλου, Αικατερίνη Παπακωνσταντίνου, Βασίλειος Σολωμός, Χρυσούλα Στρούνη, Πελαγία Τερτζή, Δέσποινα Τσίντζα, Αμαλία Χαϊδούτη, Φωτεινή Χατζηπαναγιώτου

*Νέες Φωνές 6 | Συνέδριο Φοιτητριών και Φοιτητών του Τομέα Παιδαγωγικής Α.Π.Θ. | Αμφιθέατρο ΚΕ.Δ.Ε.Α (Λεωφ. 3ης Σεπτεμβρίου, παραπλεύρως Φοιτ. Λέσχης) | Παρασκευή 10, Σάββατο 11, Κυριακή 12 Δεκεμβρίου στις 16.00

Δείτε επίσης:

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα