Νέο «οδόφραγμα» για τον ποδηλατοδρόμο της Παπάφη

Αρνητική ήταν η απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του δήμου Θεσσαλονίκης για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα επιτρέψουν την εκκίνηση των έργων

Φίλιππος Δεργιαδές
νέο-οδόφραγμα-για-τον-ποδηλατοδρόμ-915091
Φίλιππος Δεργιαδές

Ένα ακόμα εμπόδιο κατά του ποδηλατοδρόμου στην οδό Παπάφη, καταγράφεται μετά την απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του δήμου Θεσσαλονίκης, να ψηφίσει σχεδόν ομόφωνα κατά των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, που είναι απαραίτητες για την εκκίνηση του έργου.

Μετά και την «παρέμβαση αντιπροσωπείας των κατοίκων της περιοχής μέσω της παρουσίας της στη συνεδρίαση της ΕΠΟΙΖΩ, στην οποία προήδρευσε ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας Κώστας Ιακώβου, οι ρυθμίσεις για τη κυκλοφορία στην οδό Παπάφη, που θα πρέπει να εφαρμοστούν από την τροχαία ώστε να ξεκινήσουν τα έργα κατασκευής, απορρίφθηκαν.

Μάλιστα σημειώθηκε και το εξής περίεργο. Μετά την ολοκλήρωση της ψηφοφορίας, με την επίκληση ότι δεν έγινε σωστή καταγραφή κατά την ψηφοφορία, στην οποία αρκετοί συμμετείχαν μέσω τηλεδιάσκεψης, κάποιοι δημοτικοί σύμβουλοι κλήθηκαν εκ νέου να ψηφίσουν ή να επιβεβαιώσουν την επιλογή τους. Ωστόσο και πάλι το αποτέλεσμα ήταν αρνητικό, με 8 μέλη της επιτροπής να ψηφίζουν κατά και μόλις 3 υπέρ. 

papafh3.jpg

Είναι να ξεκινήσει στις 16 Ιουνίου

Να σημειώσουμε ότι το έργο βρίσκεται σε αναμονή λίγο πριν την εκκίνηση των εργασιών καθώς έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και έχει δημοπρατηθεί. Επισήμως και βάσει της σύμβασης η εργολαβία θα πρέπει να ξεκινήσει το έργο στις 16 Ιουνίου, αλλά χωρίς έγκριση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, αυτό είναι αδύνατο.

Ήδη οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις έχουν απορριφθεί δύο φορές από την συντριπτική πλειοψηφία των συμβούλων της Δ Κοινότητας, οι οποίοι απορρίπτουν το έργο, συντασσόμενοι με τους κατοίκους, που θεωρούν ότι ο ποδηλατοδρόμος θα αλλάξει προς το χειρότερο τις συνθήκες διαβίωσης στην περιοχή.

Οι κάτοικοι επιμένουν ότι ο ποδηλατοδρόμος είναι ένα έργο που θα επιβαρύνει την περιοχή καθώς θα αφαιρέσει χώρο από το πλάτος της Παπάφη, από όπου περνούν λεωφορεία του ΟΑΣΘ, θα αφαιρέσει εκατοντάδες θέσεις στάθμευσης κατά μήκος του δρόμου ενώ για να περάσει ο ποδηλατοδρόμος, θα πρέπει να κοπούν δεκάδες μεγάλα δένδρα που βοηθούν καθοριστικά στο μικροκλίμα της περιοχής.

papafh4.jpg

«Τους έχουμε προτείνει εναλλακτικές διαδρομές για τον ποδηλατοδρόμο αλλά ο δήμος δεν θέλει να ακούσει», τονίζει ο Βαγγέλης Παπαθανάσης, εκπρόσωπος της “Ένωσης Κατοίκων και Επαγγελματιών Παπάφη”, τονίζοντας ότι ο δήμος σχεδιάζει και υλοποιεί έργα εκ του προχείρου όπως αποδείχθηκε και με τον ποδηλατοδρόμο στην οδό Κ. Καραμανλή.

Μετά την αποτυχία στην ΕΠΟΙΖΩ, η μόνη οδός για να περάσουν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις είναι το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης, το οποίο να σημειώσουμε η 11η τακτική του σύγκλιση, πρόκειται να συνεδριάσει τη Δευτέρα 6 Ιουνίου.

Ωστόσο να θυμίσουμε ότι το ίδιο είχε επιχειρηθεί και στις 21 Φεβρουαρίου. Αλλά στην τότε ψηφοφορία στο δημοτικού συμβούλιο Θεσσαλονίκης, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την Παπάφη είχαν συγκεντρώσει μόλις 18 θετικές ψήφους ενώ για να είχαν εγκριθεί έπρεπε να είχαν υπερψηφιστεί από 25 δημοτικούς συμβούλους.

Αλλά ακόμα και αν περάσουν από το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης της ερχόμενης Δευτέρας, εκτιμάτε ότι αυτή η απόφαση θα είναι έωλη καθώς όπως εκτιμάτε, θα μπορούσε να προσβληθεί στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση διότι ήδη η Δ’ Κοινότητα έχει εκφραστεί κατά του ποδηλατοδρόμου ενώ υπάρχει και η αρνητική κατάληξη της συνεδρίασης της 21ης Φεβρουαρίου.

Είναι δηλαδή ένα μπέρδεμα για την διοίκηση Ζέρβα, η οποία καλείται να επιλύσει σύνθετα προβλήματα για ένα έργο, που ενώ έχει ενταχθεί το ΕΣΠΑ κινδυνεύει να μείνει στα χαρτιά. Διότι πέρα από την τοπική κοινότητα που το έχει απορρίψει ως αχρείαστο και ανεπιθύμητο, ακόμη και δημοτικοί σύμβουλοι που μετέχουν στο σχήμα που σήμερα διοικεί τον δήμο Θεσσαλονίκης, είτε εμφανίζονται αρνητικοί και εκφράζουν επιφυλάξεις, είτε συντάσσονται απόλυτα με τους κατοίκους της περιοχής, που απειλούν με κινητοποιήσεις και εμφανίζουν συγκρουσιακές διαθέσεις.

Με λίγα λόγια δεν είναι εύκολο να αναμετρηθείς με μία σημαντική μερίδα του εκλογικού σώματος που διαμορφώνει συσχετισμούς και δημιουργεί τάσεις ενόψει και των επόμενων δημοτικών εκλογών. Να σημειωθεί ότι και το 2019 ο δήμος Θεσσαλονίκης είχε επιχειρήσει να εγκαταστήσει ποδηλατοδρόμο στην Παπάφη, αλλά υπήρξαν αντιδράσεις και είχαν συγκεντρωθεί πάνω απο 2.000 υπογραφές κατοίκων και επαγγελματιών της περιοχής που ζητούσαν το έργο να ματαιωθεί.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα