Νεοϋρκέζοι το νου σας στα Greek Monsters
Τον Αύγουστο του 2011 η Beetroot κατακτά μία από τις σημαντικότερες διακρίσεις στο επικοινωνιακό design διεθνώς: Tην υψηλότερη διάκριση στον διαγωνισμό red dot communication design award για το σύνολο του έργου της: Η Beetroot είναι το Agency of the Year για το 2011. Guaranteed Payday Loan No Broker Πριν από τη Beetroot την διάκριση έχουν αποσπάσει μόνο διαφημιστικές […]
Τον Αύγουστο του 2011 η Beetroot κατακτά μία από τις σημαντικότερες διακρίσεις στο επικοινωνιακό design διεθνώς: Tην υψηλότερη διάκριση στον διαγωνισμό red dot communication design award για το σύνολο του έργου της: Η Beetroot είναι το Agency of the Year για το 2011.
Πριν από τη Beetroot την διάκριση έχουν αποσπάσει μόνο διαφημιστικές εταιρίες-κολοσσοί όπως η BBDO με 14.000 υπαλλήλους σε πάνω από εβδομήντα χώρες. Η Beetroot τη στιγμή που κερδίζει το ίδιο βραβείο, αποτελείται από έντεκα μέλη με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Με το βραβείο έρχεται και η «ευχάριστη ευθύνη» του νικητή: Πρέπει να δημιουργήσουμε μια έκθεση-γύρο-του-θριάμβου η οποία θα αποτελέσει το κεντρικό γεγονός της παρουσίασης των φιναλίστ, σε μια ειδική έκθεση με αφετηρία το Βερολίνο και εν συνεχεία όλα τα κέντρα των red dot ανά την υφήλιο: Έσσεν, Ελσίνκι, Σιγκαπούρη κλπ. Έχουμε περίπου ένα μήνα για να σχεδιάσουμε και να στήσουμε στο Alte Münze του Βερολίνου μια έκθεση ως μεγάλοι νικητές των red dot.
Στις 9 Σεπτεμβρίου του 2011, βρισκόμαστε όλοι μαζί για να αποφασίσουμε το θέμα της έκθεσης. Η συζήτηση μας οδηγεί σε τρείς συνιστώσες:
Α) Η συγκυρία: Εκείνη την εποχή έχει αρχίσει ο διασυρμός της Ελλάδας στα διεθνή και ειδικά τα Γερμανικά (!) μέσα ενημέρωσης λόγο της κακής πολιτικό-οικονομικής εικόνας της χώρας. Οι Έλληνες παρουσιάζονται ως οκνηροί, καταχραστές και αντιπαραγωγικοί. Την ίδια στιγμή, σε περίπου ένα μήνα η Beetroot, μια ομάδα με έδρα την Ελλάδα, θα βρεθεί στο Βερολίνο για να παραλάβει το ανώτερο βραβείο σε ένα διεθνή διαγωνισμό που επιβραβεύει τη δημιουργικότητα και την …παραγωγικότητα!
Β) Ο στόχος: Μελετάμε τις εκθέσεις που έχουν πραγματοποιήσει οι νικητές του διαγωνισμού πριν από εμάς: είναι όλες αυτό-αναφορικές. Συνήθως οι νικητές παρουσιάζουν τη δουλειά τους και τον εαυτό τους. Αποφασίζουμε πως η αυτοπροβολή δεν μας ενδιαφέρει. Όχι από ταπεινότητα. Απλά δεν μας ενδιαφέρει. Είμαστε ερωτευμένοι με τη δημιουργία όχι με τα δημιουργήματά μας. Είμαστε χαρούμενοι για αυτή τη διεθνή καταξίωση και θέλουμε να το γιορτάσουμε. Θέλουμε να φωνάξουμε αυτό για το οποίο εργαζόμαστε σε πείσμα των καιρών. Θέλουμε να μιλήσουμε για την δημιουργία αυτή κάθε αυτή.
Γ) Η αφορμή: Εκείνη την εποχή ετοιμαζόμαστε να κυκλοφορήσουμε ένα βιβλίο με ελληνικούς μύθους με τίτλο «Τα Παρεξηγημένα Τέρατα της Ελληνικής Μυθολογίας» σε έμμετρο κείμενο της Αναστασίας Τεντοκάλη. Εκτός από τον «αυθεντικό» μύθο παρουσιάζεται και η -εξαιρετικά χιουμοριστική- «απολογία» του τέρατος μαζί με εικονογραφήσεις μας. Η εκδοχή γεννάει τη συζήτηση και «κλειδώνει» τις άλλες δύο συνιστώσες της έκθεσης που θέλουμε να στήσουμε. Στα τέρατα έχουμε βρει τους παρουσιαστές μας: το «μέσο» με το οποίο θα μπορέσουμε να φωνάξουμε ενάντια στην απλοποίηση, το ρατσισμό και τον αποκλεισμό κάθε είδους.
Η έκθεση The Greek Monsters έχει γεννηθεί:
Η έκθεση αποτελείται από εγκαταστάσεις, γλυπτά, ειδώλια, στένσιλ ζωγραφικά γκράφιτι υπό μορφή σύγχρονων ζωφόρων αλλά και «αόρατα» τέρατα που γίνονται αντιληπτά μέσο της τεχνολογίας, όλα εμπνευσμένα από την πλούσια ελληνική μυθολογία και σχεδιασμένα σε έναν νέο-μελανόμορφορυθμό που αναπτύξαμε ειδικά. Τα εκθέματα συμπληρώνονται από υπομνήματα στα οποία αντί να παρατίθενται πληροφορίες για την προέλευση, την ιστορία ή την κατασκευή τους, παρουσιάζονται πρωτότυπα ποιήματα για τη φιλοσοφία ή την πρακτική που συμβολίζουν.
Στις 8 Οκτωβρίου του 2011 μέσα στο κατάμεστο Konzerthaus του Βερολίνου ανεβαίνουμε στη σκηνή για να παραλάβουμε από τα χέρια του Peter Zec, προέδρου των red dot, το μεγάλο βραβείο.
To ίδιο βράδυ στελέχη από τις σημαντικότερες εταιρίες του πλανήτη, δημιουργοί από όλο τον κόσμο και νεοφώτιστοι εραστές του design, φωτογραφίζονται πλάι σε ένα Μινώταυρο ύψους τριών μέτρων, στη ζωφόρο που ζωγραφίσαμε επάνω (!) στους τοίχους του Μουσείου (σε πείσμα των συντηρητών του χώρου) και στα υπόλοιπα εκθέματά της έκθεσης.
Διαβάζουν τα ποιήματα που προτείνουμε για το design στη θέση οποιονδήποτε άλλων επεξηγηματικών πληροφοριών και τελικά έρχονται σε επαφή με μια «άλλη Ελλάδα» που μπορεί, που δημιουργεί, που έχει χιούμορ. Η έκθεση The Greek Monsters ταξιδεύει στις πλάτες των red dot σε όλο τον κόσμο. Τα σχόλια είναι συγκινητικά.
Επιστροφή στη πατρίδα.
Τα νέα ταξιδεύουν γρήγορα. Αφού βραβευτήκαμε στο εξωτερικό αρχίζουν να μας προσέχουν και στην Ελλάδα.
Ετοιμαζόμαστε για εκλογές: ανησυχία παντού. Συζητάμε με τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση και με το Μουσείο Μπενάκη να φέρουμε την έκθεση στην Αθήνα. Υπάρχει εξαιρετική συνεννόηση και με τα δύο ιδρύματα, μας καταλαβαίνουν και τους καταλαβαίνουμε. Καταλήγουμε να συνεργαστούμε με το Μουσείο Μπενάκη λόγο ημερομηνιών. Συνειδητοποιούμε ότι στο εσωτερικό της χώρας υπάρχει ακόμη μεγαλύτερη ανάγκη να παρουσιάσουμε την θετική πλευρά των Ελλήνων, απ’ ότι στο εξωτερικό. Η έκθεση αυξάνεται και επανασχεδιάζεται σχεδόν από το μηδέν. Καινούργια τέρατα, καινούργια ποιήματα, καινούργιοι προβληματισμοί: παραγωγή, αύξηση, συνεργασία, τεχνολογία, συντονισμός και άλλα πολλά. Τα τέρατα είναι ανεξάντλητα. Οι ιστορίες τους βρίθουν από λαβών για συζήτηση, για επικοινωνία, για ελπίδα.
Στις 26 Απριλίου του 2012 οι πύλες του κτηρίου της οδού Πειραιώς του Μουσείου Μπενάκη, ανοίγουν για να υποδεχτούν τους πρώτους επισκέπτες της έκθεσης The Greek Monsters, σε ένα από τα μεγαλύτερα party εγκαινίων που έχουν γίνει ποτέ στην Ελλάδα. Ο αθηναϊκός ουρανός γεμίζει από χίλιες «Στυμφαλίδες Όρνιθες» – μπαλόνια που αποτελούν το σύμβολό μας για την «ομαδικότητα». Τους επόμενους μήνες το μουσείο κατακλύζεται κυριολεκτικά από κόσμο και η έκθεση αποσπά διθυραμβικές κριτικές. Tο associated press στέλνει ειδικό ανταποκριτή στην έκθεση για να μεταδώσει το θετικό μήνυμα που στέλνει μια «Άλλη Ελλάδα» που ζει και αναπνέει μέσα στην «Ελλάδα της Κρίσης».
Tα Σαββατοκύριακα η έκθεση γεμίζει παιδιά! Οι παιδαγωγοί μας σχεδιάζουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της έκθεσης “The Little Monsters” στο οποίο τα παιδιά μαθαίνουν βασικές αρχές του design και της δημιουργίας, μέσα από παιχνίδια με αφορμή τους μύθους της έκθεσης και σχεδιάζουν τα δικά τους τέρατα.
Συμφωνούμε να παρουσιάσουμε την έκθεση στη Νέα Υόρκη με το ενδεχόμενο να συνεχίσουμε στην Ουάσινγκτον. Πριν από την Αμερική όμως μας περιμένει ένας προορισμός με ιδιαίτερη σημασία για εμάς: Σπίτι.
Λίγο μετά ακολούθησε το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και η Θεσσαλονίκη. Νέα σχέδια, νέος χώρος και ένα νέο τέρας-έκπληξη!
Και τώρα το Ίδρυμα “Αλέξανδρος Ωνάσης” στη Νέα Υόρκη παρουσιάζει την πρωτότυπη έκθεση του γραφείου οπτικής επικοινωνίας Beetroot Design Group, με τίτλο ”Τα παρεξηγημένα τέρατα της ελληνικής μυθολογίας”, στο χώρο Artium του «Ολύμπικ Τάουερ», στο Μανχάταν. Η επέλαση της ελληνικής γραφιστικής στη Νέα Υόρκη είναι γεγονός.
Μπείτε και κάντε like εδώ για να ενημερώνεστε για όλα τα γραμμένα αποκλειστικά για το parallaximag.gr άρθρα.