ΟΑΣΘ: Ανησυχία και αντιδράσεις μετά το 8ο θάνατο εργαζόμενου από κορονοιό

300 τα κρούσματα στον Οργανισμό από την αρχή της πανδημίας – 35 οι νοσούντες αυτή την περίοδο

Φίλιππος Δεργιαδές
οασθ-ανησυχία-και-αντιδράσεις-μετά-το-8-867306
Φίλιππος Δεργιαδές

Ως εστίες υπερμετάδοσης του κορονοϊού για επιβάτες και προσωπικό, περιγράφουν εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ τα αστικά λεωφορεία που κυκλοφορούν στην πόλη ενώ η διοίκηση του Οργανισμού υποστηρίζει ότι εφαρμόζει ανελλιπώς και συστηματικά τα υγειονομικά πρωτόκολλα, παρότι τα κρούσματα από την αρχή της πανδημίας ξεπερνούν τα 300 και 8 εργαζόμενοι έχουν χάσει τη μάχη με τον θανατηφόρο ιό.

Αυτή την περίοδο τα ενεργά κρούσματα μεταξύ των 1700 εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, σύμφωνα με στοιχεία της διοίκησης, είναι 35 εκ των οποίων οι 16 είναι οδηγοί. Το ποσοστό των ανεμβολίαστων μέχρι και τον Νοέμβριο ξεπερνούσε το 40% αλλά το τελευταίο διάστημα εκτιμάται ότι έχει μειωθεί. Μέχρι σήμερα πάνω από 15% του προσωπικού έχει νοσήσει, με τους εργαζόμενους να κάνουν λόγο για «εργασιακό χώρο που συγκαταλέγεται στους χώρους εργασίας με τα υψηλότερα ποσοστά κρουσμάτων και θνησιμότητας στην Ελλάδα».

«Ο ΟΑΣΘ δεν τα έχει 500 αλλά 300»

«Είμαστε εκτεθειμένοι στην πανδημία σε καθημερινή βάση. Όταν στις ώρες αιχμής στα αρθρωτά λεωφορεία έχεις μέχρι 200 επιβάτες και στα μικρά μπορεί και 120 άτομα, οι κίνδυνοι μετάδοσης ου ιού είναι τεράστιοι», εξηγεί ο οδηγός λεωφορείου και γραμματέας του σωματείου εργαζομένων του ΟΑΣΘ, Κώστας Αγγελούδης, σημειώνοντας πως ακόμα και σήμερα με την εξαιρετικά μεταδοτική μετάλλαξη Όμικρον, υπάρχουν πολίτες που επιβιβάζονται στα λεωφορεία χωρίς μάσκα. «Δεν υπάρχει κανένας έλεγχος δυστυχώς», επισημαίνει και αναφέρει ότι τα φαινόμενα αντιπαράθεσης με τους αρνητές του ιού και των εμβολίων είναι καθημερινά. «Δεν μπορούμε να κάνουμε τον αστυνόμο, ούτε να ελέγξουμε την πληρότητα του 85% που δεν εφαρμόζεται», τονίζει και σημειώνει πως μεταξύ των εργαζομένων επικρατεί φόβος και ανησυχία αλλά και αγανάκτηση, καθώς η διοίκηση δεν παίρνει ακόμα και τα απλά μέτρα προστασίας, όπως το να μοιράζει μάσκες υψηλής προστασίας και να υπάρχουν αντισηπτικά σε όλα τα λεωφορεία. Όσο για  τον αριθμό των λεωφορείων που κυκλοφορούν, σχολιάζει δηκτικά, πως «ο ΟΑΣΘ τα έχει 300 και όχι 500», τονίζοντας πως όσα υποστηρίζει η διοίκηση για τα λεωφορεία που κυκλοφορούν, δεν ισχύουν.

Για έλλειμμα ενημέρωσης σχετικά με τα εμβόλια και ανεπαρκή μέτρα προστασίας των εργαζομένων από τον κορονοιό, κάνει λόγο και ο Βαγγέλης Πιτσαλίδης, εργαζόμενος στον ΟΑΣΘ και μέλος της διοίκησης του ΕΚΘ. «Δυστυχώς η διοίκηση πολλά λέει, λίγα κάνει», τονίζει και σημειώνει πως ακόμα και η ΣΣΕ παρά τις διαβεβαιώσεις, βρίσκεται στον αέρα, καθώς ακόμα δεν έχει υπογραφεί από τα αρμόδια υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών.

ΠΑΜΕ: Η κατάσταση είναι επικίνδυνη για εμάς και τα παιδιά μας

Μετά το 8ο τραγικό θάνατο εργαζόμενου στον ΟΑΣΘ, η παράταξη του ΠΑΜΕ εξέδωσε ανακοίνωση, μέσω της οποίας καταγγέλλει τη διοίκηση του Οργανισμού για αναποτελεσματικά και ελλιπή μέτρα και περιγράφει τα αστικά του ΟΑΣΘ ως υγειονομικές βόμβες.

Κάνει λόγο για τεράστιες ελλείψεις οχημάτων, ειδικά τις ώρες αιχμής στις περιοχές με υψηλή συγκέντρωση εργαζόμενων, λεωφορεία χωρίς επαρκή εξαερισμό με την υπερμετάδοση να κάνει… πάρτι, αύξηση των ελεγκτών αλλά χωρίς μέτρα προστασίας των οδηγών και των επιβατών. Ζητά δε να αυξηθούν άμεσα τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ, με ασφαλή οχήματα. Να παρθούν μέτρα για την άμεση επισκευή και αντικατάσταση των οχημάτων που βρίσκονται παροπλισμένα και να γίνονται τακτικές απολυμάνσεις σε όλα τα λεωφορεία. Επίσης ζητά δωρεάν παροχή όλων των απαραίτητων μέτρων ατομικής προστασίας (μάσκες, γάντια, αντισηπτικά κ.ά.), ουσιαστική ιχνηλάτηση στα αμαξοστάσια του ΟΑΣΘ και τους χώρους εργασίας με επαναλαμβανόμενα και δωρεάν τεστ για όλους τους εργαζόμενους, με ευθύνη του υπουργείου και της εταιρίας, και εξασφάλιση αδειών ειδικού σκοπού σε όσους εργαζόμενους βγαίνουν θετικοί, νοσούν, σε όσους βρίσκονται σε καραντίνα και σε όσους πρέπει να επιτηρούν μικρά παιδιά ή ηλικιωμένους.

«Η κατάσταση είναι επικίνδυνη για εμάς και τα παιδιά μας», τονίζει ο Νικήτας Τσαρίδης, εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ ΟΑΣΘ, τονίζοντας πως ο Οργανισμός δεν κάνει τα πλέον αυτονόητα για να ελέγξει την μετάδοση, όπως το να περιορίσει την κινητικότητα των εργαζομένων, δηλαδή να μην μετακινούνται από γραμμή σε γραμμή, ώστε «όταν εντοπίζεται ένα κρούσμα να μένει στον ίδιο τερματικό σταθμό». Όπως τονίζει μεγάλο πρόβλημα είναι τα ημιαστικού τύπου λεωφορεία που ο ΟΑΣΘ έχει προμηθευτεί μέσω leasing, τα οποία είναι η πλειοψηφία και είναι ακατάλληλα για αστικές περιοχές, διότι δεν διαθέτουν παράθυρα και επαρκή εξαερισμό. «Τώρα θέλουν να ανοίξουν και την μπροστινή πόρτα του οδηγού, που έκλεισε για λόγους προστασίας, διότι υπάρχει μόνο μία πόρτα για επιβίβαση και αποβίβαση», τονίζει και αναφέρει πως μέχρι το τρίτο κύμα το πρωτόκολλο πληρότητας ήταν 65% και τώρα με την μετάλλαξη Όμικρον έχει αυξηθεί στο 85%. Σχετικά με τις απολυμάνσεις, υποστηρίζει ότι μία απολύμανση την ημέρα σε κάθε λεωφορείο που κάνει πολλά δρομολόγια, είναι μέτρο αναποτελεσματικό, ενώ για το σύστημα απολύμανσης με τις λάμπες UVC, εκφράζει επιφυλάξεις για την επάρκεια του, καθώς δεν εφαρμόζεται σε όλα τα λεωφορεία. Επίσης για τους ανεμβολίαστους, καταλογίζει ευθύνη στην διοίκηση για έλλειμμα ενημέρωσης και προτείνει την διοργάνωση σεμιναρίου ή επιστημονικής ημερίδας, με τη συμμετοχή ειδικών που θα εξηγήσουν με τεκμηρίωση τη χρησιμότητα των εμβολιασμών ενώ ζητά και την συχνή παρέμβαση του γιατρού εργασίας.

Σκόρδας: εφαρμόζουμε το πρόγραμμα μας    

Από την πλευρά της, η διοίκηση του ΟΑΣΘ θεωρεί ότι πράττει και ενεργεί στα πλαίσια του δυνατού και πως εφαρμόζει τα μέτρα και τα πρωτόκολλα προστασίας.

Όπως εξηγεί ο πρόεδρος του Οργανισμού, Γιώργος Σκόδρας, ο Οργανισμός, σε ό,τι αφορά τα δρομολόγια εφαρμόζει το πρόγραμμα του και διενεργεί τακτικές απολυμάνσεις σε όλα τα λεωφορεία και τους χώρους εργασίας. «Τα λεωφορεία δεν είναι κάτι που το έχουμε στην τσέπη μας και αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να εφαρμόζουμε το πρόγραμμα και να απολυμαίνουμε συχνά τα λεωφορεία», τονίζει και σημειώνει πως «το ποσοστό εμβολιασμού δεν είναι υψηλό, αλλά είναι αντίστοιχο της πόλης. Είμαστε σε σχετικά καλή κατάσταση. Έχουμε 35 ενεργά κρούσματα  από τα οποία οι 16 είναι οδηγοί».

Μέτρα για τον κορωνοϊό στον ΟΑΣΘ

Επίσης ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, σε επίσημη ενημέρωση του, σημειώνει ότι «από την αρχή της πανδημίας και σε ευθυγράμμιση με τις ισχύουσες διατάξεις και σχετικές οδηγίες, εφαρμόζει όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα και καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού.

Σχετικά δε με τα μέτρα που λαμβάνει καθημερινά, αναφέρει:

  • Με στόχο τη διασφάλιση των καλύτερων δυνατών συνθηκών στα λεωφορεία, ο ΟΑΣΘ προχωρά στην απολύμανση όλων των οχημάτων, κάθε βράδυ, με τη μέθοδο της εκνέφωσης και του υγρού ψεκασμού .
  • Εφαρμόζει, ανάμεσα στα δρομολόγια, πρωτοποριακή μέθοδο απολύμανσης των λεωφορείων με υπεριώδη ακτινοβολία (UVC), η οποία εκπέμπεται με φορητές συσκευές.
  • Διπλασίασε το στόλο των λεωφορείων του και αύξησε σημαντικά τα καθημερινά δρομολόγια.
  • Διανέμει στο προσωπικό του μάσκες προστασίας.
  • Ενημερώνει το επιβατικό κοινό για την υποχρέωση χρήσης μάσκας μέσω οπτικών και ηχητικών μηνυμάτων (τηλεματική εντός των λεωφορείων και στις στάσεις) και με μηνύματα προβολής στον ηλεκτρονικό τύπο.
  • Διαθέτει σε όλα τα λεωφορεία αντισηπτικό, για χρήση από τους επιβάτες.
  • Από την 1η Δεκεμβρίου εισήγαγε τους «Στάσιμους Ελεγκτές», οι οποίοι βρίσκονται εντός λεωφορείων, σε ολόκληρο το μήκος της διαδρομής, αλλά και σε τερματικούς σταθμούς, όχι μόνον λειτουργώντας αποτρεπτικά σε όσους δεν έχουν πρόθεση να επικυρώσουν το εισιτήριό τους, αλλά και ζητώντας από τους επιβάτες να φορούν μάσκες και να τηρούν τα μέτρα για τον κορωνοϊό.
  • Εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ παρακολουθούν σεμινάρια για την ορθή τήρηση των μέτρων για τον κορωνοϊό. Ειδικότερα, εκπαιδεύονται στη σωστή τήρηση των μέτρων ατομικής προστασίας από τον ιό, στην τήρηση των μέτρων υγιεινής κατά του κορωνοϊού στα λεωφορεία, στο χειρισμό περιστατικών μέσα στα λεωφορεία σχετικά με την τήρηση ή μη των μέτρων, ενώ ενημερώνονται και για τη σημασία του εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού.

Δείτε επίσης:

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα