ΟΑΣΘ: Αυξήθηκε η ταχύτητα των λεωφορείων λόγω της αστυνόμευσης για το Fly Over

Μέση ταχύτητα λεωφορείων σε οδικά τμήματα – 1ο Εξάμηνο 2024 (χλμ/ώρα)

Parallaxi
οασθ-αυξήθηκε-η-ταχύτητα-των-λεωφορεί-1196888
Parallaxi

Από αξιοσημείωτη, έως εντυπωσιακή, είναι η αύξηση της ταχύτητας των λεωφορείων του ΟΑΣΘ σε κεντρικές οδούς της Θεσσαλονίκης, μετά την έναρξη των εργασιών κατασκευής της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (Flyover).

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που συλλέγει η Διεύθυνση Κίνησης του ΟΑΣΘ από το σύστημα τηλεματικής, η προσπάθεια λήψης μέτρων για την άμβλυνση των επιπτώσεων στην κυκλοφορία από τις εργασίες του Flyover είναι επιτυχημένη. Ειδικότερα, στους οδικούς άξονες στους οποίους έχει επικεντρωθεί η επιβολή του ΚΟΚ με έντονη αστυνόμευση, η κυκλοφορία των λεωφορείων όχι μόνον διεξάγεται ικανοποιητικά, αλλά είναι και βελτιωμένη σε σχέση με την περίοδο πριν την έναρξη κατασκευής του έργου.

Όπως προκύπτει, ο περιορισμός της ανεξέλεγκτης στάσης και στάθμευσης των Ι.Χ., καθώς και ο έλεγχος των φορτοεκφορτώσεων, διευκολύνουν την κυκλοφοριακή ροή, αυξάνοντας την κυκλοφοριακή ικανότητα της οδού. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, ιδιαίτερα σε ώρες αιχμής, η κυκλοφοριακή κατάσταση με το έργο σε εξέλιξη είναι βελτιωμένη σε σύγκριση με το πρόσφατο παρελθόν.

«Η πλέον εντυπωσιακή αύξηση της ταχύτητας των λεωφορείων καταγράφεται στην οδό Εθνικής Αντίστασης, στην Καλαμαριά και αφορά τη μέση ελάχιστη ταχύτητα, στις ώρες αιχμής. Το ποσοστό είναι πράγματι εντυπωσιακό καθώς, σε σύγκριση με το 2023, φθάνει στο 21%», σημειώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης. Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι χάρη στην εντατική αστυνόμευση από τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης, που έχει ως αποτέλεσμα τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας των λεωφορείων, ο ΟΑΣΘ μπορεί και τηρεί το πρόγραμμα δρομολόγησης, χωρίς να χάνονται δρομολόγια.

Τα δεδομένα

Επισυνάπτονται συνοπτικά δεδομένα εμπορικής ταχύτητας λεωφορείων σε οδικούς άξονες κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, όπου έχει εστιαστεί ο τροχονομικός έλεγχος με φυσική παρουσία ή με τεχνητά μέσα. Παρατίθενται επιπρόσθετα στοιχεία ποσοστιαίας μεταβολής της ταχύτητας σε σύγκριση με αντίστοιχα δεδομένα του 2023 και του 2019, περίοδο με την πόλη σε πλήρη λειτουργία και αυξημένη κινητικότητα των πολιτών (έτος πριν τους περιορισμούς στην κινητικότητα λόγω κορωνοϊού).

Συνημμένο: Δεδομένα Εμπορικής Ταχύτητας Λεωφορείων 2024 σε οδικά τμήματα – άξονες

Μέση ταχύτητα λεωφορείων σε οδικά τμήματα – 1ο Εξάμηνο 2024 (χλμ/ώρα)

Δεδομένα από 1.1.2019 έως και 30.06.2024 (1ο εξάμηνο 2024)

(Εκκίνηση εργασιών Flyover 11ος 2023)

Μεθοδολογία: Υπολογισμός μέσης ταχύτητας λεωφορείων βάσει του χρόνου διαδρομής μεταξύ χαρακτηριστικών στάσεων στα οδικά τμήματα. Συνυπολογίζεται ο χρόνος αναμονής στις στάσεις και στους σηματοδότες (Εμπορική Ταχύτητα).

Τα δεδομένα συλλέγονται ανά ώρα από τις 05.00 έως και τη 01.00.

Η τιμή της μέσης ταχύτητας ώρας αφορά το χρονικό διάστημα των 60 λεπτών από την αναγραφόμενη ώρα μέχρι την επόμενη ώρα (π.χ. η μέση ταχύτητα στις 09.00 εξάγεται από δεδομένα από 09.00 έως 09.59.59).

Όταν αναφέρεται χρονικό διάστημα μεγαλύτερο της ώρας, αυτό αφορά στο χρονικό διάστημα από την ώρα έναρξης έως και τα 60 λεπτά πριν την αναγραφόμενη ώρα λήξης (π.χ. η μέση ταχύτητα στο χρονικό διάστημα  09.00 – 14.00 αφορά σε δεδομένα από τις 09.00 έως 13.59).

Ενδεικτικά παρατίθενται δεδομένα για τα παρακάτω οδικά τμήματα – άξονες

Ειδική Λωρίδα Λεωφορείων (ΕΕΛ, λεωφορειολωρίδα) σε λειτουργία.

Επιβολή του ΚΟΚ με παρουσία τροχονόμων.

Συμπεράσματα:

Αξιοσημείωτη αύξηση της μέσης ταχύτητας στο χρονικό διάστημα 07.00 – 22.00 σε σύγκριση με το 2023 (αγγίζει το 5%).

Αξιοσημείωτη αύξηση της μέσης ταχύτητας στο χρονικό διάστημα 07.00 – 22.00 σε κάθε μήνα για το πρώτο εξάμηνο.

Εντυπωσιακή αύξηση της μέσης ελάχιστης ταχύτητας σε σύγκριση με το 2023 – αύξηση της ταχύτητας κατά 21%.

Εντυπωσιακή  αύξηση της μέσης ταχύτητας στις περιόδους αιχμής σε σύγκριση με το 2023 (8,88% και 16,19%) και σημαντική αύξηση σε σύγκριση με το 2019 (2,08% και 2,54%).

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα