ΟΑΣΘ: Παραμένει το απεργιακό κλίμα μεταξύ των εργαζομένων
Οι οριστικές αποφάσεις του σωματείου, θα ληφθούν κατά τη γενική συνέλευση που έχει οριστεί για την Μεγάλη Τρίτη, στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης
Σε απεργιακή ετοιμότητα παραμένουν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, παρά την προσπάθεια της διοίκησης του Οργανισμού να βρεθεί η χρυσή τομή που θα ικανοποιεί τα οικονομικά και θεσμικά αιτήματα που εγείρουν οι εργαζόμενοι, με κύριο αίτημα την υπογραφή Συλλογική Σύμβασης Εργασίας.
Οι οριστικές αποφάσεις του σωματείου εργαζομένων θα ληφθούν κατά τη γενική συνέλευση που έχει οριστεί για την Μεγάλη Τρίτη, στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης. Θα πραγματοποιηθεί σε δύο δόσεις, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους εργαζόμενους να συμμετέχουν: στις 9 το πρωί για την πρωινή βάρδια και στις 5 το απόγευμα για την απογευματινή βάρδια.
Το κλίμα μεταξύ των εργαζομένων είναι τεταμένο και δεν προμηνύει ανέφελες εξελίξεις, καθώς από την πλευρά της κυβέρνησης τηρείται στάση κωλυσιεργίας και άρνησης σε ό,τι την υπογραφή της ΣΣΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Οικονομικών υπάρχει δυσφορία, διότι εκτιμάτε πως η υπογραφή και η υλοποίηση της θα επιφέρει πρόσθετο κόστος στον Οργανισμό γύρω στα 3,5 εκατομμύρια ευρώ.
Χθες στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε συνάντηση αντιπροσωπείας των εργαζομένων με τον γενικό γραμματέα Μεταφορών Γιάννη Ξιφάρα, αλλά το αποτέλεσμα δεν ήταν το αναμενόμενο. Πέρα από υποσχέσεις για την υπογραφή των απαιτούμενων Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων, για την χορήγηση των επιδομάτων ανθυγιεινής εργασίας και ευθύνης, που είχαν περικοπεί πρόσφατα και αιφνιδιαστικά, δεν υπήρξε καμία πρόοδος επί της ΣΣΕ.
Επίσης δόθηκαν υποσχέσεις και για τη διευθέτηση των ποσών των οποίων ο Οργανισμός ζητά πίσω από τους εργαζόμενους, από δώρα και επιδόματα για την περίοδο 2016- 2017, τα οποία δεν έπρεπε να καταβάλλονται, μετά την κρατικοποίηση της εταιρίας.
Όσο για την Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, τα νέα ήταν συγκεχυμένα και αόριστα. Ο Γ. Ξιφάρας υποσχέθηκε ότι η κυβέρνηση έχει δρομολογήσει την υπογραφή της, αλλά οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στο υπουργείο Οικονομικών δεν προτίθενται να αλλάξουν ή να ανατρέψουν τα κονδύλια που έχουν ήδη προϋπολογιστεί για τον ΟΑΣΘ.
Το μείζον ζήτημα είναι τα χιλιάδες ρεπό που χρωστά ο Οργανισμός, κυρίως στους εργαζόμενους της κίνησης, δηλαδή στους οδηγούς και στους τεχνικούς, και τα οποία υπολογίζονται περίπου στις 19.000. Αυτά τα ρεπό, τα οποία δεν μεταφέρονται, θα πρέπει είτε να δοθούν, πράγμα αδύνατο λόγω της έλλειψης προσωπικού, καθώς πολλοί εργαζόμενοι επέλεξαν την μετάταξη σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου, είτε θα πρέπει να αποζημιωθούν. Επίσης υπάρχουν μία σειρά ζητημάτων μη μισθολογικού κόστους, όπως η ενίσχυση των ιατρικών δαπανών, η ανανέωση των διπλωμάτων, η διευθέτηση ασφαλιστικών ζητημάτων, οι κατασκηνώσεις και οι παιδικοί σταθμοί κ.λ.π.
Η πρόθεση του υπουργείου Οικονομικών είναι να μη αλλάξει τον προϋπολογισμό του ΟΑΣΘ και γι’ αυτό προσπαθεί να κερδίσει χρόνο ώστε αυτές οι παροχές να παγώσουν και να ατονήσουν. Αυτό εκτιμούν πολλοί εργαζόμενοι, που θεωρούν ότι κυβέρνηση και διοίκηση Σκόδρα δεν έχουν σκοπό να υποχωρήσουν εύκολα στο θέμα της ΣΣΕ.
Μάλιστα η προσφυγή του Οργανισμού κατά των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων, με αποτέλεσμα να κηρυχθεί η 24ωρη απεργία της περασμένης Πέμπτης παράνομη και καταχρηστική, έχει οξύνει το κλίμα αντιπαράθεσης στους κόλπους του Οργανισμού.
«Το κλίμα δεν είναι καλό υπάρχει οργή και αγανάκτηση. Μας κόψανε τα επιδόματα, μας ζητάνε χρήματα πίσω, προσφύγανε κατά των κινητοποιήσεων και μας εμπαίζουν με την ΣΣΕ. Αν ήθελαν θα μπορούσαν να επιλύσουν τα προβλήματα και όχι να μας εξωθούν οι ίδιοι σε αναμέτρηση και κινητοποιήσεις», τονίζει στην Parallaxi εργαζόμενος οδηγός του ΟΑΣΘ.
Σύμφωνα με τον Παναγιώτη Χρίστογλου, μέλος της διοίκησης του σωματείου, η αντιπροσωπεία που κατέβηκε στην Αθήνα θα ενημερώσει τους εργαζόμενους και θα εκθέσει τα συμπεράσματα της ενώ για τις κινητοποιήσεις, θα αποφασίσει η συνέλευση των εργαζομένων.
«Περιμένουμε να δούμε τι θα μας πουν. Υπάρχουν κάποια θετικά αλλά για το θέμα της ΣΣΕ δεν υπάρχει κάτι καινούργιο», τονίζει και δεν αποκλείει η συνέλευση των εργαζομένων να αποφασίσει νέες κινητοποιήσεις για το επόμενο διάστημα.
Απέκλεισαν τους συνδικαλιστές της ΔΑΣ
Στο μεταξύ αίσθηση μεταξύ των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, έχει προκαλέσει το γεγονός ότι κάποια μέλη της διοίκησης του σωματείου, δεν προσκλήθηκαν στην συνάντηση της Αθήνας με τον γενικό γραμματέα Μεταφορών Γιάννη Ξιφάρα.
Πρόκειται για συνδικαλιστές της δεύτερης σε δύναμη συνδικαλιστικής παράταξης του σωματείου, της Δημοκρατικής Αγωνιστικής Συνεργασίας, που πρόσκειται στο ΠΑΜΕ, οι οποίοι δεν μετείχαν στο κλιμάκιο των εκπροσώπων των εργαζομένων που μετέβη στην Αθήνα.
«Δεν μας θέλανε μαζί διότι λέμε τις αλήθειες και τους χαλάμε τη σούπα» σχολίασε στην Parallaxi ο Νικήτας Τζαρίδης μέλος της διοίκησης του σωματείου, τονίζοντας πως επιχειρείται και μεθοδεύεται, για μία ακόμη φορά, να μην υλοποιηθούν οι υποσχέσεις που δόθηκαν, ούτε να ικανοποιηθούν τα αιτήματα των εργαζομένων. Μάλιστα σε σχόλιο της η ΔΑΣ κάνει λόγο για αποκλεισμό με στόχο «τα μαγειρέματα», ώστε να μην υπάρξει καμία εξέλιξη στα προβλήματα και στα ανοιχτά θέματα μεταξύ εργαζομένων και διοίκησης.
Όπως τονίζει σε ανακοίνωση της δεν μπορείς να κάνεις «διαπραγματεύσεις με αυτούς που μας κλέβουν για το πόσα θα χάσουμε. Οι εργαζόμενοι απαντάμε: ως εδώ! Δοκιμάσαμε την γραμμή της πλειοψηφίας και το αποτέλεσμα γνωστό: Εκεί που μας χρωστάγανε μας παίρνουν και το βόδι. Τώρα είναι η ώρα να δοκιμάσουν αυτοί τη δύναμη μας».