Με όχημα την Μακεδονική Κουζίνα
Από τα ταπεινά χόρτα της ελληνικής φύσης στην υψηλή γαστρονομία με όχημα την "Μακεδονική Κουζίνα".
Εκεί που το ταπεινό λάπατο συναντά το ζοχί και το αντίδι και οι παιδικές μνήμες από το φαγητό της γιαγιάς συγκινούν τους πιο απαιτητικούς ουρανίσκους, άνθρωποι από την Κεντρική Μακεδονία χτίζουν σήμερα το μέλλον της οικονομίας και του τουριστικού προϊόντος της περιοχής.
Και μπορεί οι περισσότεροι να μην μπορούν να αναγνωρίσουν τα χόρτα που με μεγάλη επιμέλεια οι παλιές νοικοκυρές συλλέγαν από τα λιβάδια κάθε εποχή του χρόνου, όμως οι Έλληνες σεφ, διατηρώντας τα αυθεντικά στοιχεία από τις γεύσεις της ελληνικής φύσης, γνωρίζουν πολύ καλά τις αναλογίες στις οποίες πρέπει να τα χρησιμοποιήσουν, ώστε να δημιουργήσουν ένα πιάτο που το επόμενο χρονικό διάστημα θα διεκδικήσει με αξιώσεις μια θέση στο μενού ενός εστιατορίου με χρυσό σκούφο ή στον μπουφέ ενός πεντάστερου ξενοδοχείου.
Σε αυτό ακριβώς το πλαίσιο, ο γνωστός μπακαλιάρος από τις θάλασσες της Χαλκιδικής και της Πιερίας συνοδεύει τα λάπατα, τα ζοχιά, το σπανάκι, τα αντίδια, τον άνηθο και τον μάραθο του ελληνικού αγρού, σε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα της “Μακεδονικής Κουζίνας”, μιας συλλογής συνταγών διακοσίων χρόνων.
Με αυτές, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στοχεύει στην υιοθέτηση ενός σήματος ποιότητας για τα αγροτικά και κτηνοτροφικά προϊόντα που παράγονται στη Μακεδονική γη, τη δημιουργία ενός διεθνώς αναγνωρισμένου brand name και τη θεσμοθέτηση της μακεδονικής κουζίνας με συγκεκριμένες συνταγές, ώστε να αποκτήσει η περιοχή μια συγκεκριμένη γαστρονομική ταυτότητα.
“Όταν ο τουρίστας ερχόταν στη Μακεδονία και ζητούσε να φάει κάτι τοπικό, εμείς δεν είχαμε κάποιο χαρακτηρισμένο τοπικό προϊόν” ανέφερε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος της Λέσχης Αρχιμαγείρων Βορείου Ελλάδος, Γιώργος Μαστροδημήτρης, μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου, στο πλαίσιο του 28ου Money Show, ενόψει της επίσημης πρώτης παρουσίασης της “Μακεδονικής Κουζίνας” σε έναν περίπου μήνα.
“Η καμπάνια προβολής της μακεδονικής κουζίνας εξελίσσεται παράλληλα και αλληλένδετα με το πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας“, τόνισε ο Περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας, κάνοντας λόγο για προσπάθεια στήριξης των δύο βασικών πυλώνων της κεντρικής Μακεδονίας, της παραγωγής και του τουρισμού.
Ο ίδιος υπογράμμισε ότι η περιφέρεια έχει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα για να αποκτήσει μια εξέχουσα θέση στον τομέα του γαστρονομικού τουρισμού και έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην ποιότητα των αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων και το ρόλο των τοπικών παραδόσεων.
Επισήμανε, άλλωστε, τη σημασία της παρουσίας της περιφέρειας στο θεσμό του Money Show που, όπως είπε, προβάλλει τις επιχειρήσεις της περιοχής, φέρνει σε επαφή επιχειρηματίες και εμπόρους και βοηθά τις προσπάθειες για εξωστρέφεια.
Εξάλλου, ο κ. Μαστροδημήτρης τόνισε ότι το μητρώο συνταγών πιστοποιήθηκε στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ώστε στη συνέχεια να μπει στα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια.
“Προσπαθούμε από φέτος το καλοκαίρι να πιστοποιηθούν ξενοδοχεία με το σήμα της μακεδονικής κουζίνας και σχεδιάζουμε σεμινάρια στα οποία θα εξειδικεύσουμε τις συνταγές με τεχνικές του τώρα” πρόσθεσε.
Στις προσπάθειες της Αγροτοδιατροφικής Σύμπραξης αναφέρθηκε ο πρόεδρός της, Κώστας Κιλτίδης, ενώ στο πλαίσιο του Money Show παρουσιάστηκαν ξεχωριστά προϊόντα της μακεδονικής γης, όπως φιλέτο καπνιστών σαλιγκαριών, γύρη και κρέμα μελιού, ελαιόλαδο με θυμάρι, ρίγανη, βασιλικό, σκόρδο, λεμόνι, κόκκινη πιπεριά, γλυκόξινη σάλτσα κόκκινης πιπεριάς με τζίντζερ, ή ντομάτας με θυμάρι, άλλειμμα κόκκινου κρασιού, μαύρη τρούφα κ.α.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ