Featured

Ο απόλυτος οδηγός του 62ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Για να μη χαθείτε στο Φεστιβάλ που δείχνει και πάλι το δρόμο, προτείνει νέους δημιουργούς, παρουσιάζει ταινίες, μιλάει με γλώσσα κινηματογραφική για τη ζωή.

Γιάννης Γκροσδάνης
ο-απόλυτος-οδηγός-του-62ου-φεστιβάλ-κινη-837944
Γιάννης Γκροσδάνης

Στα 62 χρόνια το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης μπορεί να περηφανεύεται ότι ζει με τον δικό του έντονο τρόπο την Ιστορία. Πέρασε από πάμπολες φουρτούνες και μπόρες, πέρασε (;) και τη φουρτούνα της πανδημίας προσφέροντας πάντα τις δικές του ξεχωριστές κινηματογραφικές συγκινήσεις. Τηρώντας πάντα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα προστασίας το #tiff62 (4-14/11/2021) δείχνει και πάλι το δρόμο, προτείνει νέους δημιουργούς, παρουσιάζει ταινίες, μιλάει με γλώσσα κινηματογραφική για τη ζωή.

Με την χώρα σε μια ιδιόμορφη και περίεργη κατάσταση λόγω της πανδημίας η φετινή διοργάνωση φιλοδοξεί να επιστρέψει στις αγαπημένες αίθουσες των σινεφίλ με το Ολύμπιον, τον Π. Ζάννα και τις τέσσερις αίθουσες του λιμανιού να αποτελούν τις μοναδικές κλειστές covid-free κινηματογραφικές αίθουσες πανελλαδικά. Η είσοδος στις προβολές σύμφωνα με τα ισχύοντα πρωτόκολλα προστασίας (μέχρι και την στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές) αφορούν αποκλειστικά εμβολιασμένους και πρόσφατα νοσήσαντες από covid-19. Αν φυσικά τα πράματα αντιστραφούν δυσάρεστα και τα κρούσματα επιβάλουν περαιτέρω αυστηροποίηση των μέτρων η διοργάνωση έχει προνοήσει ώστε να εκμεταλλευτεί και φέτος το μέσο του διαδικτύου προκειμένου να παρουσιάσει μέρος ή τον βασικό κορμό του προγράμματος της.Ας ευχηθούμε ότι όταν διαβάζετε αυτό το κείμενο τα πράματα θα εξελίσσονται με θετικό τρόπο και πως η διοργάνωση του #tiff62 θα γίνει χωρίς άλλα απρόοπτα.

 Ο Ρενουάρ στο προσκήνιο

Ο κανόνας του παιχνιδιού (La Règle du Jeu, 1939) του Ζαν Ρενουάρ, μια από τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών, εμπνέει φέτος το #tiff62. Με άξονα την ταινία, θα ξανασκεφτούμε τα κολοσσιαία πολιτικά, κοινωνικά, αισθητικά, κινηματογραφικά θέματα που θέτει.

Ειδικότερα, η ταινία θα λειτουργήσει ως πυξίδα και πρώτη ύλη για την κεντρική, πρωτότυπη έκθεση της 62ης διοργάνωσης, η οποία τα τελευταία τέσσερα χρόνια βασιζόταν στις ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού. Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί σε συνδιοργάνωση με το MOMus-Πειραματικό Κέντρο Τεχνών και θα εγκαινιαστεί στις 6 Νοεμβρίου στον πρώην Βρεφονηπιακό Σταθμό (Προβλήτα Α΄, Λιμάνι Θεσσαλονίκης). Δέκα εικαστικοί αντλούν ελεύθερη έμπνευση από την αλησμόνητη καυστική σάτιρα του Ζαν Ρενουάρ και φιλοτεχνούν ισάριθμα έργα, ενώ η ταινία θα προβληθεί και στην 62η διοργάνωση.

Η ταινία του Ρενουάρ, αποτελεί ένα ορόσημο για το παγκόσμιο σινεμά. Βγαίνει στις αίθουσες ακριβώς πριν το ξέσπασμα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και προκαλεί σάλο, καθώς μοιάζει να προφητεύει τον όλεθρο που ετοιμάζεται να πλήξει την Ευρώπη και ολόκληρο τον πλανήτη. Ο Ρενουάρ προβαίνει σε αδιανόητες σκηνοθετικές καινοτομίες ενώ δεν διστάζει να απεικονίσει με τον πλέον γλαφυρό τρόπο τον ξεπεσμό και την ηθική χρεοκοπία όλων των κοινωνικών τάξεων, προαναγγέλλοντας την επώδυνη ανατολή μιας νέας εποχής.

Ταινίες Έναρξης – Λήξης

Η ταινία Το γεγονός (L’Événement) της γαλλίδας σκηνοθέτιδας Οντρέ Ντιγουάν, που προκάλεσε αίσθηση στη Βενετία και κέρδισε τον Χρυσό Λέοντα, ανοίγει το 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο της Ανί Eρνό, μίας από τις σπουδαιότερες φωνές της σύγχρονης γαλλικής λογοτεχνίας, η ταινία, μέσα από μια συγκινητική ιστορία πόνου, δύναμης και ελπίδας, μιλά για το αναφαίρετο δικαίωμα του κάθε ανθρώπου να ορίζει τη δική του μοίρα σε οτιδήποτε αφορά και σχετίζεται με το σώμα και -κατ’ επέκταση- την ψυχή του. Σε μια εποχή όπου οι αυτονόητες ελευθερίες των γυναικών, όπως το κεκτημένο δικαίωμα στην άμβλωση, τελούν υπό αμφισβήτηση και πλήττονται βάναυσα, το φιλμ -δυστυχώς- αποκτά εξαιρετικά επίκαιρες διαστάσεις.

Όσο για την ταινία με την οποία το Φεστιβάλ κλείνει την φετινή του διοργάνωση αυτή είναι το Paris, 13thDistrictτου Ζακ Οντιάρ. Μια ταινία που μας έρχεται απευθείας από την πρεμιέρα της στο φετινό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Καννών και αποτελεί για τον ίδιο τον δημιουργό της μια επιλογή – έκπληξη σε σχέση με τις προηγούμενες ταινίες που έχει γυρίσει. Ο Οντιάρ επιστρέφει στο Παρίσι και μάλιστα σε μια ιδιαίτερη γειτονιά του, που αποτελεί την μεγαλύτερη κινέζικη παροικία πανευρωπαϊκά παρουσιάζοντας ένα μοντέρνο, ασπρόμαυρο δράμα με το σήμερα μιας αγαπημένης ευρωπαϊκή μητρόπολης. Σημειώστε πως η ΣελίνΣιαμά συνεργάζεται στο σενάριο με τον Οντιάρ, το οποίο αποτελεί διασκεύη μιας συλλογής σύντομων διηγημάτων του καρτουνίστα του NewYorker Άντριαν Τομίν.

 Ευ διαγωνίζεσθαι

 Στο διαγωνιστικό πρόγραμμα δεκατέσσερις ταινίες – μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ – δοκιμάζουν να μεταφέρουν διαφορετικές οπτικές από όλο τον κόσμο. Πρόκειται για πρωτότυπες ταινίες δημιουργών που υπόσχονται να απασχολήσουν το παγκόσμιο σινεμά με το έργο τους στο μέλλον. Να θυμήσουμε ότι στο παρελθόν το διαγωνιστικό της Θεσσαλονίκης έχει φιλοξενήσει σημαντικά ονόματα του παγκόσμιου σινεμά στα πρώτα τους βήματα όπως οι Σάλι Πότερ, Αλεξάντερ Πεϊν, Ντάρεν Αρονόφσκι, Κριστιάν Μουντζίου, Πάβελ Παβλικόφκσι, Απιτσατπονγκ Βερασετάκουν, κ.α.

Ένας από τους σταθερούς στόχους του #tiff62 είναι και η διαρκής προσέγγιση των εκλεκτικών συγγενειών με τους γείτονές μας. Πολύτιμα στοιχεία όπως η κουλτούρα, οι βιωματικές εμπειρίες και οι ανταλλαγές μεταξύ των λαών αποτελούν στοιχεία ανίχνευσης στο διαγωνιστικό τμήμα του Γνωρίζοντας τους Γείτονες/ Meet the Neighbors. Το παράλληλο αυτό διαγωνιστικό πρόγραμμα, που εδώ και μερικά χρόνια καθιερώθηκε, περιλαμβάνει πρώτες και δεύτερες ταινίες σκηνοθετών από την Ανατολική Ευρώπη και Μεσόγειο. Το φετινό πρόγραμμα περιλαμβάνει ταινίες από την Γεωργία, Ιταλία, Τυνησία, Κόσοβο, Βόρεια Μακεδονία, Λίβανο και φυσικά την Ελλάδα.

Καινοτομία του #tiff62 η διαμόρφωση ενός παλιού και γνωστού θεματικού άξονα του φεστιβάλ και η καθιέρωση ενός επιπλέον διαγωνιστικού, του Film Forward Competition, που αφορά σε ταινίες avantgarde, πρωτοποριακές και πειραματικές στο πεδίο της έκφρασης, του ύφους και της φόρμας του σινεμά. Και εδώ πρωτοεμφανιζόμενοι δημιουργοί από όλο τον κόσμο κάνουν το ντεμπούτο τους ενώ συμμετέχουν σε ειδικές προβολές και γνωστοί σκηνοθέτες.

 Ανοιχτοί Ορίζοντες

Στο τμήμα όπου μπορείς να βρεις όλες τις αγαπημένες και βραβευμένες ταινίες από τα φεστιβάλ της χρονιάς (Σάντανς, Βερολίνο, Κάννες, Βενετία, Κάρλοβι Βάρι, Λοκάρνο, Ρότερνταμ) και φέτος οι σινεφίλ θεατές της πόλης θα βρούνε πλήθος επιλογών: στη δανέζικη μαύρη κωμωδία WildMen ο αυτοδίδακτος σκηνοθέτης Τόμας Ντανέσκοφ εξετάζει την κρίση της μέσης ηλικίας στη ζωή ενός άνδρα. Στο Erasing Frank ο πρωτοεμφανιζόμενος Φαμπρίσιους Γκάμπορ μας γυρίζει στη Βουδαπέστη του 1983 με κεντρικό ήρωατου, έναν νεαρό πανκ τραγουδιστή που θα κλειστεί από το σοσιαλιστικό καθεστώς της Ουγγαρίας σε ένα ψυχιατρείο όταν αρχίζει να κατακρίνει την αυταρχική κατάσταση στη χώρα. Πολιτική χροιά έχει και το Onoda, 10.000 nights in the jungle στο οποίο ο Άρθουρ Χαράρι αφηγείται την ιστορία ενός Ιάπωνα στρατιώτη που αρνείται ότι τελείωσε ο Β΄Παγκόσμιος πόλεμος και ταμπουρώνεται σε ένα νησάκι στον Ειρηνικό για περίπου 30 χρόνια. Θέματα ταυτότητας θίγει και ο Αιγύπτιος Μοχάμεντ Ντιάμπ στην Amira, ταινία που μιλάει για την καταπίεση και τις δυσκολίες στη Δυτική Όχθη μέσα από τα μάτια μιας έφηβης η οποία πιστεύει ότι είναι παιδί ενός φυλακισμένου Παλαιστίνιου αγωνιστή. Ισπανοελληνική παραγωγή το Mediterraneo του Μαρσέλ Μπαρένα θέτει στο επίκεντρο την προσφυγική κρίση του 2015 και την ιστορία μιας ομάδας διασωστών στην Λέσβο όπως και τον αγώνα εκατοντάδων προσφύγων να διαφύγουν από την κόλαση προς την Ευρώπη μέσα από την θάλασσα και με κίνδυνο της ζωής τους.

Στο έτερο τμήμα των Oριζόντων, το Another Take, το Φεστιβάλ φιλοξενεί ταινίες από το ανεξάρτητο φεστιβαλικό κύκλωμα που κάνουν στη Θεσσαλονίκη την πανελλαδική πρώτη προβολή τους. Στο Fam ο Φρεντ Μπαϊλιφ ισορροπώντας ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και τη μυθοπλασία δίνει μια σπαρακτική και συγκινητική ματιά στο σύστημα φροντίδας ανηλίκων της Ελβετίας.

Στο Sexual Drive ο Γιοσίντα Κότα χωρίς να υποκύπτει στον πειρασμό της αναπαράστασης ερωτικών σκηνών μας δίνει ένα τρίπτυχο της γιαπωνέζικης αντίληψης γύρω από το σεξ, τις αφροδισιακές τροφές αλλά και τους κρυφούς ανθρώπινους πόθους. Από τις δυνατές ταινίες του προγράμματος και το γλυκόπικρο και χιουμοριστικό φινλαδικό The Blind Man Who Did Not Want To See Titanic στο οποίο βλέπουμε την παράδοξη εξ αποστάσεως ρομαντική σχέση ανάμεσα σε δύο ιδιαίτερους ανθρώπους.

Ματιές στα Βαλκάνια

Αγαπημένο τμήμα του Φεστιβάλ στο οποίο κάθε χρόνο έχουμε την ευκαιρία να δούμε μερικές από τις καλύτερες ταινίες των χωρών των Βαλκανίων. Στο φετινό πρόγραμμα το #tiff62 παρουσιάζει 7 ταινίες μεγάλου μήκους και 5 μικρού μήκους. Από τους κατεξοχήν εκπροσώπους του Ρουμανικού Νέου Κύματος ο Ράντου Μουντεάν αφηγείται στο Intregalde, με σκηνικό το σκοτεινό δάσος της Τρανσυλβανίας, μια αλληγορική, πρωτότυπη, μαύρη, καυστική κοινωνική σάτιρα με πρωταγωνιστές μια ομάδα διασωστών.

Στο Celts η Μίλιτσα Τόμοβιτς αναπαριστά τη σκοτεινή μετάβαση δύο διαφορετικών γενέων στο Βελιγράδι του 1993 από την εποχή του Τίτο σε μια νέα(εποχή) ριζικών αλλαγών, συγκρούσεων και πολέμων για την πάλαι ποτέ Γιουγκοσλαβία. Τέλος στο Cemil Show του Μπάρις Σαρμάν ένας Τούρκος ηθοποιός περνάει οντισιόν για τον ρόλο ενός κακού στο remake μιας κλασικής τούρκικης ταινίας. Η οντισιόν μάλλον δεν πάει καλά ωστόσο τα πράματα περιπλέκονται ψυχολογικά όταν ο ηθοποιός και ο σεναριακός χαρακτήρας γίνονται ένα κουβάρι οδηγώντας σε απρόοπτες εξελίξεις. Ένα τολμηρό φεμινιστικό κοινωνικό δράμα έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε στο Hive της Μπλέρτα Μπασόλι με πρωταγωνίστρια μια γυναίκα που παλεύει να δημιουργήσει μια δική της αγροτική επιχείρηση για τον βιοπορισμό της οικογένειας της και φόντο το μεταπολεμικό Κόσοβο και τις αντιλήψεις για τον ρόλο του φύλου σε μια παραδοσιακή πατριαρχική κοινωνία.

Κόψε κάτι – Το μοντάζ και τα μυστικά του

Οι αληθινοί ψαλιδοχέρηδες του σινεμά πρωταγωνιστούν στο μεγάλο αφιέρωμα του 62oυ Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης «Κόψε κάτι: Το μοντάζ και τα μυστικά του». Εννέα κορυφαίοι μοντέρ από την Ελλάδα (οι υποψήφιοι για Όσκαρ Γιώργος Μαυροψαρίδης και Γιωργος Λαμπρινός αλλά και ο Γιάννης Χαλκιαδάκης και ο Πάνος Βουτσαράς) και όλο τον κόσμο (Κλερ Άθερτον, Ρολάντ Βαϊς, Ραούλ Μόρα, Ανέ Εστερούντ και Γιάνους Μπιλέσκοφ-Γιάνσεν) θα βρεθούν στη Θεσσαλονίκη, προσκεκλημένοι του Φεστιβάλ, και θα μοιραστούν με το κοινό την πολύτιμη εμπειρία τους.

Master classes, workshops αλλά και μια ειδική δίγλωσση έκδοση, συνθέτουν ένα μοναδικό αφιέρωμα σε ένα από τα πιο κομβικά στάδια της κινηματογραφικής διαδικασίας. Παράλληλα, το Φεστιβάλ παραχωρεί στους προσκεκλημένους του carte blanche για να επιλέξουν από μία ταινία που θεωρούν εμβληματική όσον αφορά την τέχνη του μοντάζ ή που έχει λειτουργήσει επιδραστικά στην καριέρα τους. Οι καλεσμένοι μοντέρ του Φεστιβάλ θα παρουσιάσουν στο κοινό τις ταινίες της carte blanche, στις οποίες περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, αριστουργήματα του παγκόσμιου σινεμά από τους Αντρέι Ταρκόφσκι, Αλέν Ρενέ, Στάνλεϊ Κιούμπρικ και Σαμ Πέκινπα, σε προβολές που θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο της φετινής διοργάνωσης. Τέλος στην ειδική δίγλωσση έκδοση, η οποία σκιαγραφεί την ιστορική πορεία και εξερευνά τα μυστικά της τέχνης του μοντάζ, οι προσκεκλημένοι μοντέρ μιλούν για τις ταινίες που επέλεξαν, ενώ η σκηνοθέτις, κριτικός, μοντέζ και επιμελήτρια προγραμμάτων στο Forum des Images, Αναστασία Μελία Ελευθερίου, πραγματοποιεί μια ιστορική, θεωρητική και αισθητική αναδρομή στην εξέλιξη του μοντάζ. H ειδική έκδοση για το μοντάζ θα είναι διαθέσιμη τόσο στο e-shop του Φεστιβάλ όσο και στα βιβλιοπωλεία, σε συνεργασία με τις εκδόσεις «Νεφέλη».

Μπίνκα Ζελιασκόβα : Η πρωτοπόρος δημιουργός της Βουλγαρίας

Το Φεστιβάλ στην φετινή του διοργάνωση αναδεικνύει το έργο μιας σπουδαίας γυναίκας δημιουργού από την Βουλγαρία. Ο λόγος για την Μπίνκα Ζελιασκόβα η οποία υπήρξε η πρώτη γυναίκα σκηνοθέτις στην Βουλγαρία και συμμετείχε σε σημαντικά διεθνή φεστιβάλ όπως των Καννών και της Μόσχας αποσπώντας σημαντικά βραβεία. Παρά το τεράστιο ταλέντο της το σοσιαλιστικό καθεστώς της Βουλγαρίας απαγόρευσε ουκ ολίγες την δημόσια προβολή ταινιών της δηλώνοντας την ενόχληση του για το σουρεαλιστικό και σαρκαστικό ύφος αλλά και τον ευθύβολο τρόπο με τον οποίο σχολίαζε τον ολοκληρωτισμό που βίωσε η χώρα της για χρόνια. Το έργο της αναδείχτηκε μετά θάνατον όταν το 2007 ένα (μεσαίου μήκους) ντοκιμαντέρ της Έλκα Νικόλοβα επανεκτίμησε την προσφορά της στο χώρο του κινηματογράφου και έφερε εκ νέου στην επιφάνεια τις ταινίες της ενώ πρόσφατα ο Μαρκ Κάζινς στο μνημειώδες ντοκιμαντέρ του Women make film κάνει ειδική αναφορά στο έργο της.

Στην ειδική ρετροσπεκτίβα του #tiff62 θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε τόσο το βιογραφικό ντοκιμαντέρ Binka: To Tell AStory About Silence της Έλκα Νικόλοβα όσο και8 ταινίες από την φιλμογραφία της Ζελιασκόβα.

Ανάμεσα τους, χωρίς αμφιβολία, ξεχωρίζουν το σκηνοθετικό της ντεμπούτο, το Life Flows Quietly By…, το οποίο συνσκηνοθέτησε με τον Χρίστο Γκάνεφ, σύζυγος και συνσεναριογράφος της σε αρκετές από τις ταινίες της, και στο οποίο αναδεικνύει την αμφιβολία και την ευαισθησία με την οποία διακατέχονται οι ηρωίδες της, γεγονός που ξέφευγε από τις επιθυμίες του σοσιαλιστικού καθεστώτος για ένα διαφορετικό ύφος αφήγησης. Επίσης θα προβληθεί το Attached Balloon, πολιτικό σατιρικό δράμα, που σήμερα συγκρίνεται στυλιστικά με τον μαγικό ρεαλισμό του Εμίρ Κουστουρίτσα και την παραβολική αφήγηση του Φρανσουά Τριφό.

Η ταινία στην εποχή της αποσύρθηκε σκανδαλωδώς – σχεδόν την τελευταία στιγμή – από την προγραμματισμένη πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ Βενετίας και εν τέλει απαγορεύτηκε η προβολή της ακόμα και στη Βουλγαρία από το καθεστώς της Βουλγαρίας.

Μετά τα Μεσάνυχτα – NextGen

 Μια διαφορετική θεματική στα όρια του θρίλερ και του φανταστικού φιλοξενεί ένα από τα πιο ψαγμένα και ατμοσφαιρικά τμήματα του Φεστιβάλ: Στο She will της Σαρλότ Κολμπέρ έχουμε ένα σκοτεινό θρίλερ με πρωταγωνίστρια μια γυναίκα που έχει υποβληθεί σε μαστεκτομή και αισθάνεται ότι η εμπειρία του χειρουργείου δημιουργεί βαθύτερες υπαρξιακές ανησυχίες. Στο Hinterland του Στεφάν Ρουζοβίτσκι, ένας βετεράνος του Α Παγκοσμίου Πολέμου ανακαλύπτει με την επιστροφή του στο πατρικό του ότι έχουν πεθάνει όλοι οι παλιοί του φίλοι και σύντροφοι του και αποφασίζει να εκδικηθεί για τον χαμό τους. Τέλος στο Feast ο Λι Χάβεν Τζόουνς χτίζει ατμόσφαιρα τρόμου ακολουθώντας μια νεαρή μυστηριώδης γυναίκα που φροντίζει ως σερβιτόρα τους επισκέπτες μιας οικογένειας, η οποία ζει σε ένα απομακρυσμένο σπίτι στην επαρχιακή Ουαλία.

Νέα πρόταση του φεστιβάλ το τμήμα του NextGen το οποίο φιλοξενεί ιστορίες για παιδιά και εφήβους με πρωτότυπες ιστορίες: Σχεδόν αυτοβιογραφικό και βασισμένο στα βιώματα του σκηνοθέτη Χάμι Ραμεζάν το Any Day Now αφηγείται, με κεντρικό ήρωα ένα 13χρονο παιδί, την ιστορία μιας οικογένειας προσφύγων που ζουν σε ένα κέντρο φιλοξενίας προσφύγων περιμένοντας να λάβουν απάντηση στην αίτηση ασύλου από το φινλανδικό κράτος. Στο My Dadis Sausage της πρωτοεμφανιζόμενης Ανούκ Φουρτουνιέ παρακολουθούμε την απόφαση ενός νεαρού μπαμπά να παρατήσει την σίγουρη δουλειά του τραπεζικού υπαλλήλου και να γίνει ηθοποιός -ανιματέρ για παιδικά πάρτυ. Να σημειωθεί ότι στο πρόγραμμα του NextGenφιλοξενούνται και μια σειρά από μικρού μήκους κινούμενα σχέδια με απολαυστικές ιστορίες για τους μικρούς θεατές.

Made in Greece

 Μερικές από τις πολυαναμενόμενες προβολές του #tiff62 έχουν πάντα ελληνικό χρώμα. Μιλάμε για ταινίες που αγκαλιάστηκαν από το κοινό σημαντικών φεστιβάλ του εξωτερικού ενώ δεν λείπουν οι πρεμιέρες δημιουργών που προτίμησαν τη Θεσσαλονίκη για να κάνουν το επίσημο άνοιγμα τους. Ανάμεσα τους ξεχωρίζουν η Αγέλη Προβάτων του Δημήτρη Κανελλόπουλου, η Αγία Έμυ της Αρασέλης Λαιμού και η Σελήνη, 66 Ερωτήσεις της Ζακλίν Λέντζου, που συμμετέχουν στο διεθνές διαγωνιστικό.

Επίσης θα συζητηθούν το 18 του Βασίλη Δούβλη, Ο Άνθρωπος με τις Απαντήσεις του Στέλιου Καμμίτση και το .Dog της Γιάννας Αμερικάνου (στο διαγωνιστικό του MeettheNeighbors) καθώς και τα Orfeas2021 των ΦιλΙερόπουλου&FYTA, Time keepers of eternity του Αριστοτέλη Μαραγκού και Μαγνητικά Πεδία του Γιώργου Γούση (που συμμετέχουν στο νεοσύστατο διαγωνιστικό του FilmForward). Τέλος ανάμεσα στις ελληνικές πρεμιέρες της φετινής διοργάνωσης ξεχωρίζουν το REM – Ταχείες Κινήσεις Οφθαλμού του Κάρολου Ζωναρά και το Echoes of the Past του Νικόλα Δημητρόπουλου ενώ στο ελληνικό φεστιβάλ συμμετέχουν με προβολές Η Βουή του Κόσμου του Πέτρου Σεβαστίκογλου και το The Faceand the City του Αλέξανδρου Φασόη. Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι μέσα στο ελληνικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ δεσπόζει ο δεύτερος κύκλος του ειδικού προγράμματος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου Χώρα σε βλέπω με προβολή ελληνικών ταινιών που έχουν γράψει τη δική τους ιστορία όπως το Ζ του Κ.Γαβρά, ο Θίασος του Θ. Αγγελόπουλου, Ευδοκία του Α. Δαμιανού, Μανία του Γ.Πανουσόπουλου ενώ ειδική θέση στο φετινό πρόγραμμα θα έχει η ειδική προβολή μιας παρεξηγημένης ταινίας στην εποχή της από το κοινό του παλιού φεστιβαλικού β εξώστη, το Δοξόμπους του Φώτου Λαμπρινού.

Ο Φώτης Σεργουλόπουλος ambassadorστην Agora του #tiff62!

Με πρέσβη τον παρουσιαστή, ηθοποιό και δημοσιογράφο Φώτη Σεργουλόπουλο, αλλά και με νέες δράσεις και πρωτοβουλίες που στηρίζουν το ελληνικό σινεμά, η Αγορά του 62ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ετοιμάζεται να υποδεχτεί ξανά την εγχώρια και διεθνή κινηματογραφική αγορά στη Θεσσαλονίκη, μετά την επιτυχημένη διαδικτυακή διοργάνωσή της στο περσινό 61ο ΦΚΘ.

Ηθοποιός, δημοσιογράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός και τηλεοπτικός παρουσιαστής ο Φώτης Σεργουλόπουλος αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή πρόσωπα της ελληνικής show-biz. Αυτή τη χρονιά, είναι υπεύθυνος μιας σειράς podcast στη LiFO με τίτλο «Τελικά καλά τα κατάφερες», όπου παρουσιάζει πορτρέτα ανθρώπων της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, ενώ παράλληλα συμμετέχει στην καθημερινή τηλεοπτική σειρά της ΕΡΤ, Χαιρέτα μου τον Πλάτανο. Ως ambassador της Αγοράς στο 62ο Φεστιβάλ θα προωθήσει τις σημαντικές διεργασίες μέσα από τις οποίες προκύπτει το σινεμά του αύριο, φροντίζοντας παράλληλα να επικοινωνήσει σε δημιουργούς, δημοσιογράφους, καθώς και στο ευρύ κοινό, τον σημαντικό ρόλο της Αγοράς.

Και στη φετινή διοργάνωση, όπως κάθε χρόνο, η Αγορά του Φεστιβάλ στηρίζει το ελληνικό σινεμά, διοργανώνοντας νέες δράσεις και πρωτοβουλίες που θα προσφέρουν χρήσιμες συμβουλές και εφόδια στους νέους επαγγελματίες του σινεμά. Παράλληλα, φιλοξενεί μια σειρά από συναρπαστικές συζητήσεις με διακεκριμένους ομιλητές και καλεσμένους. Με μιασυνοπτική ματιά, η Αγορά του 62ου ΦΚΘ:

  • Διοργανώνει εργαστήριο casting directors σε συνεργασία με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, που απευθύνεται σε νέους ηθοποιούς από την Ελλάδα. Οι συμμετέχοντες θα λάβουν πολύτιμες πληροφορίες και συμβουλές για τη διαδικασία του casting από καταξιωμένους επαγγελματίες του χώρου, μέσα από live παρουσιάσεις, συζητήσεις, αλλά και αναλύσεις του οπτικοακουστικού υλικού που θα καταθέσουν.
  • Εγκαινιάζει τη νέα πρωτοβουλία Agora Short Film Lab, σε συνεργασία με τα Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας και Clermont-Ferrand. Στο νεοσύστατο εργαστήριο της Αγοράς κορυφαίοι επαγγελματίες του σινεμά δίνουν πολύτιμες συμβουλές στους βραβευμένους σκηνοθέτες της Δράμας και του Κλερμόν-Φεράν σε κρίσιμα θέματα για την προετοιμασία και προώθηση μιας ταινίας όπως το σενάριο, την παραγωγή, το μάρκετινγκ και τον κομβικό ρόλο των sales agents.
  • Συνεχίζει για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τη δράση Meet the Future, που θα είναι αφιερωμένη στο μοντάζ. Οι συμμετέχοντες προσκεκλημένοι νέοι μοντέρ θα παρουσιάσουν δείγματα της μέχρι τώρα δουλειάς τους ενώ θα έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε ομιλίες και εργαστήρια και επίσης να παρακολουθήσουν δύο στοχευμένες ειδικές συναντήσεις με τους Γιώργο Μαυροψαρίδη και Γιάννη Χαλκιαδάκη.
  • Υποδέχεται 14 νέα πρότζεκτ στο Crossroads Co-Production Forum.Οι παραγωγοί των επιλεγμένων κινηματογραφικών σχεδίων σε ανάπτυξη θα έχουν τη δυνατότητα να παρουσιάσουν και να συζητήσουν τα σχέδιά τους με συμπαραγωγούς, διανομείς, εκπροσώπους εταιρειών πωλήσεων και κορυφαίους ειδικούς από τομείς της παραγωγής.
  • Καλωσορίζει 8 νέα πρότζεκτ στο Works in Progress με προβολές οι οποίες αφορούν αποκλειστικά τους διαπιστευμένους επαγγελματίες (παραγωγούς,sales agents, διανομείς και εκπροσώπους φεστιβάλ) που έχουν τη δυνατότητα να είναι οι πρώτοι που θα ανακαλύψουν ταινίες μεγάλου μήκους από τη Μεσόγειο, την κεντρική Ευρώπη και τα Βαλκάνια, που βρίσκονται στο τελευταίο στάδιο πριν την ολοκλήρωσή τους.
  • Φιλοξενεί για έκτη συνεχόμενη χρονιά τη δράση Thessaloniki Locarno Industry Academy International, μια συνεργασία ανάμεσα στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο. Κορυφαίοι επαγγελματίες της διεθνούς κινηματογραφικής σκηνής θα μοιραστούν πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες με οκτώ συμμετέχοντες από την Ελλάδα και το εξωτερικό μέσα από συζητήσεις, παρουσιάσεις, αναλύσεις case studies και πρότζεκτ ομαδικής εργασίας.
  • Εντάσσει για μια ακόμη χρονιά στις δράσεις της το πρόγραμμα mentoring του EWA (Ευρωπαϊκό Οπτικοακουστικό Δίκτυο Γυναικών). Tο πρόγραμμα απευθύνεται σε γυναίκες που ασχολούνται με την κινηματογραφική παραγωγή, διαθέτουν μια σχετική εμπειρία σε εθνικό επίπεδο και επιθυμούν να εξελίξουν σε διεθνές επίπεδο τη στρατηγική και επιχειρηματική ανάπτυξη της εταιρείας τους.
  • Παρουσιάζει μια σειρά από συναρπαστικές συζητήσεις στο πλαίσιο των Agora Talks με στόχο να προσφέρουν στους επαγγελματίες διαπιστευμένους εργαλεία και εφόδια για την καλύτερη κατανόηση στα θέματα της σύγχρονης συμπαραγωγής και του film marketing από το στάδιο της ανάπτυξης.
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα