Οι 10 ατάκες πολιτικών για το Μετρό Θεσσαλονίκης που μας έστειλαν…
Από το «σούπερ Μετρό» μέχρι το «σαλόνι πολυτελείας» και το λογότυπο που μοιάζει με «μπουγάτσα»!
Το Μετρό Θεσσαλονίκης που δεν συγκρίνεται με αυτό της Αθήνας γιατί… «δεν υπάρχει», παύει πια να γίνεται το μεγαλύτερο ανέκδοτο της χώρας και στο beef μεταξύ πρωτεύουσας και συμπρωτεύουσας, πλέον, κερδίζουμε τον χαμένο μας πόντο.
Μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια που περιμένουμε το πολύπαθο έργο, έχουμε ακούσει τάματα και υποσχέσεις από πολιτικά πρόσωπα που κάθε χρόνο μιλούσαν για την ολοκλήρωσή του.
Ωστόσο, τους τελευταίους μήνες, μας έχουν σημαδέψει οι ατάκες που ακούμε καθημερινά, εν αναμονή των εγκαινίων του έργου, αλλά ταυτόχρονα θυμόμαστε και μερικές από τις παλαιότερες δηλώσεις που ακόμα ακούμε και… δεν πιστεύουμε!
Νότης Μηταράκης
Μία από τις πρώτες… ξεκαρδιστικές ατάκες που ακούσαμε πριν καλά – καλά έρθουμε κοντά σε μία πιθανή ημερομηνία παράδοσης του Μετρό, ήρθε από τον πρώην υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου, Νότη Μηταράκη.
Σε διεθνές μέσο, ο κ. Μηταράκης, τον Μάρτιο του 2023 (!), υποστήριξε πώς το μετρό της Θεσσαλονίκης έχει τεθεί σε λειτουργία και συγκεκριμένα, πώς είναι «up and running»…
Στην προσπάθειά του να παρουσιάσει το έργο της κυβέρνησης Μητσοτάκη, αναφέρθηκε σε αεροδρόμια και αυτοκινητόδρομους, που όπως υποστήριξε, μετά την εμπλοκή ιδιωτών, λειτουργούν πολύ καλά. Στη συνέχεια όμως αναφέρθηκε στο Μετρό της Αθήνας αλλά και στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο, όπως είπε, «έχει τεθεί σε λειτουργία», κάτι που θα μπορούσε πάρα πολύ εύκολα να μπερδέψει κάποιον π.χ. από το εξωτερικό, που δεν γνωρίζει ότι το μετρό δεν είναι ακόμα στην διάθεση των πολιτών.
Νίκος Ταχιάος
«Το μετρό θα είναι πια ένα success story»
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, φιλοξενήθηκε στην εκπομπή «Με Μετρό» και μίλησε για τα πράγματα για τα οποία θα ξεχωρίσει το μετρό της Θεσσαλονίκης, λίγο πριν τα εγκαίνια του:
«Το μετρό ανήκει στους Θεσσαλονικείς, είναι ένα έργο της πόλης. Μέχρι σήμερα ήταν μια «πληγή» της πόλης, πλέον είναι το μέλλον και πρέπει να το αναγνωρίσουμε. Το μετρό τόσα χρόνια αντιμετωπιζόταν σαν μια αποτυχία της πόλης, τώρα πια θα είναι ένα success story, η Θεσσαλονίκη επιτέλους αξίζει ένα success story. Το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι ότι καλύτερο έχει συμβεί στην πόλη τα τελευταία χρόνια».
«Η Θεσσαλονίκη μπαίνει με το Μετρό αυτό στην εποχή του “ουάου”»
Ο υφυπουργός, σε συνέντευξή του στο ΜEGA, μιλώντας για το Μετρό Θεσσαλονίκης έκανε λόγο για «ένα από τα ασφαλέστερα μετρό στον κόσμο», ενώ τόνισε ότι, πλέον, η πόλη μπαίνει στην εποχή του «ουάου».
«Πρόκειται για ένα από τα ασφαλέστερα μετρό του κόσμου. Έχουμε ένα μετρό το οποίο έχει δύο σήραγγες, έχει απίστευτα συστήματα ασφαλείας. Οι πιθανότητες θανατηφόρου λάθους σε αυτό εδώ το μετρό είναι μεταξύ 11.500 χρόνων και 115.000 χρόνων, καταλαβαίνεται λοιπόν ότι είναι μηδενικές διότι δεν είναι αυτός ο χρόνος ζωής του έργου.
Η εικόνα που έχουμε στην αποβάθρα είναι πολύ διαφορετική από αυτήν που έχουμε συνηθίσει, τουλάχιστον στην Αθήνα. Είναι σαν να μπαίνεις σε ένα κλειστό σαλόνι. Είναι ένας χώρος ο οποίος είναι πολύ καθαρός, πολύ σύγχρονος. Πρέπει να δούμε πώς θα πάει η κίνηση. Είναι μια διαφορετική καθημερινότητα για τον Θεσσαλονικιό και πρέπει να προσπαθήσει να εξοικειωθεί. Είναι η ζήτηση αυτή που ρυθμίζει και τη συχνότητα των τρένων. Η Θεσσαλονίκη μπαίνει με το μετρό αυτό στην εποχή του ουάου. Το μετρό αλλάζει πίστα στη Θεσσαλονίκη».
«Το Μετρό Θεσσαλονίκης θυμίζει αυτό της Κοπεγχάγης με “άρωμα Μιλάνου”»
Οι σταθμοί του Μετρό της Θεσσαλονίκης, όπως διευκρίνισε μάλιστα, ο κ. Ταχιάος: «δεν θυμίζουν κλασσικό σιδηροδρομικό σταθμό, όπως συμβαίνει στο Μετρό της Αθήνας. Οι προδιαγραφές είναι μάλλον Βορειοευρωπαϊκές. Θυμίζει περισσότερο το μετρό της Κοπεγχάγης με «άρωμα Μιλάνου», καθώς η εταιρεία που έχει αναλάβει τη λειτουργία του αποτελεί Ιταλο–γαλλική σύμπραξη», συμπληρώνοντας ότι τα δρομολόγια θα είναι σε ώρα αιχμής κάθε 2,5 λεπτά.
«Σαν πολυτελές σαλόνι με γυάλινες όψεις»
Ο κ. Ταχιάος έχει αναφέρει επίσης ότι: «Την πρώτη ημέρα που θα μπουν οι Θεσσαλονικείς στους σταθμούς του Μετρό στις 30 Νοεμβρίου, και δεν αναφέρομαι στον Σταθμό Βενιζέλου – ένα μνημειακό σταθμό μοναδικό στον κόσμο – θα καταλάβουν ότι η πόλη έχει αλλάξει επίπεδο. Όταν οι επιβάτες θα κατέβουν στις αποβάθρες θα νομίζουν ότι βρίσκονται σε πολυτελές σαλόνι με γυάλινες όψεις».
«Το λογότυπο υποδηλώνει το σούπερ Μετρό»
Στην ανακοίνωση σχετικά με το λογότυπο του Μετρό, ο κ. Ταχιάος, τόνισε για το πολυσυζητημένο “Μ” τα εξής:
«Δημιουργήθηκε μία ταυτότητα που και το παρελθόν της πόλης υπαινίσσεται, χωρίς όμως να καθηλώνεται σε αυτό, και την απλουστευτική καταφυγή σε αναγνωρίσιμα τοπόσημα αποφεύγει, και χαρακτήρα διαθέτει, και κίνηση επιδεικνύει, και στην αρετή της λιτότητας υπακούει. Είναι μία εικόνα που υποδηλώνει και την ταυτότητα μίας πόλης, την ίδια που το έργο ξέθαψε από τα σπλάχνα της, αλλά και ένα σύγχρονο έργο της, το δικό της σούπερ μετρό. Είναι εν τέλει μία μοντέρνα εικόνα που ξεφεύγει από τα τετριμμένα»
Χρήστος Σταϊκούρας
«Εμένα προσωπικά μου άρεσε»
Όταν ο Χρήστος Σταϊκούρας ρωτήθηκε για το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης που σχολιάστηκε, ή μάλλον τρολλαρίστηκε, από όλη την Ελλάδα, ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, απάντησε με σιγουριά «Εμένα προσωπικά μου άρεσε».
Αναλυτικά, ο υπουργός σχολίασε το λογότυπο ως εξής:
«Υπάρχει προσωπική αισθητική. Εμένα προσωπικά μου άρεσε. Το κρίσιμο θέμα είναι να αναδείξουμε την πόλη και το Μετρό.
Όταν έγινε η παρουσίαση του σήματος, αποτυπώθηκαν και είναι δημόσια διαθέσιμα, τα χαρακτηριστικά πίσω από τα οποία υπήρχαν οι πρωτοβουλίες για να υπάρξει αυτό το σήμα, το οποίο είναι η ταυτότητα του Μετρό. Υπάρχει σαφέστατα μία παραπομπή στο Βυζάντιο και ένας κύκλος που δείχνει την κίνηση του Μετρό. Ο κύκλος αυτός δεν κλείνει γιατί δίνει την εικόνα της προοπτικής και της εξέλιξης του έργου. Παγκοσμίως, τα περισσότερα Μετρό του κόσμου έχουν ένα κλασσικό γράμμα “Μ”, εδώ υπάρχει και η αναφορά σε ένα ελληνικό γράμμα».
Άκης Παυλόπουλος
«Αυτό δεν λέει Μετρό, αυτό παραπέμπει σε μπουγάτσα»
Στην εκπομπή «Σήμερα» στον ΣΚΑΙ με τον Δημήτρη Οικονόμου και τον Άκη Παυλόπουλο σχολίασαν το φλέγον θέμα του Μετρό Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα το λογότυπό του.
«Η Πολιτεία έκανε στην αρχή διαγωνισμό στις 8 κορυφαίες εταιρίες και πήγαν τις προτάσεις τους. Εκεί για λόγο που δεν τον ξέρουμε, κηρύσσει έναν άλλο διαγωνισμό και το δίνει σε μία άγνωστη μεταξύ αγνώστων εταιρία στην Αγία Παρασκευή.
Δεν υπάρχει απάντηση γιατί έγινε αυτό. Λέγεται ότι αυτό εδώ το Μ κόστισε 30.000 ευρώ. Το θέμα είναι ότι 30 χρόνια περιμέναμε να γίνει το μετρό και δεν μπορούσαμε να περιμένουμε να κάνουμε διαγωνισμό για το Μ; Αλήθεια;» αναρωτήθηκε ο Δημήτρης Οικονόμου.
«Αν είναι να κάνουμε ανάθεση, δεν υπήρχε εταιρία Θεσ/νίκης; Και κάτι ακόμα, αυτό δεν λέει μετρό, αλλά παραπέμπει σε μπουγάτσα» δήλωσε ο δημοσιογράφος.
Κωνσταντίνος Γκιουλέκας
«Μπήκα στο Μετρό και έκανα τον σταυρό μου»
Για το πολυαναμενόμενο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης με φόντο την έναρξη του στα τέλη Νοεμβρίου όπως είχε ανακοινώσει ο πρωθυπουργός, μίλησε στον ΣΚΑΙ ο υφυπουργός Μακεδονίας – Θράκης, Κ. Γκιούλεκας.
Μεταξύ άλλων είπε: «Όταν έκανα μια από τις δοκιμαστικές βόλτες μαζί με τον κ. Ταχιάο, μπαίνοντας μέσα έκανα τον σταυρό μου. Και ο Ν. Ταχιάος μου έλεγε γιατί; Και του λέω γιατί αν δε το έβλεπα δε θα το πίστευα. Είναι το πιο σύγχρονο μετρό και με αυτό η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα μεγάλο έργο υποδομής και με τις επεκτάσεις προς Καλαμαριά, αλλά και προς δυτικά. Το δικαιούνταν αυτό η Θεσσαλονίκη. Για να μπορεί να είναι μια πόλη στρατηγείο».
Κυριάκος Μητσοτάκης
Από αρχές, στον Νοέμβριο του 2024, η παράδοση του Μετρό
Δεν είναι ακριβώς ατάκα, αλλά ακόμα μας προκαλούν ένα… πικραμένο γέλιο, οι αναβολές για την παράδοση του έργου, από χρόνο σε χρόνο, μήνα σε μήνα και μέρα σε μέρα.
Ας θυμηθούμε λοιπόν, όταν την άνοιξη του 2023, ο Πρωθυπουργός, με σιγουριά μας υποσχέθηκε ότι το Μετρό θα παραδοθεί στις αρχές του 2024.
Συγκεκριμένα, σε συνέντευξη του στον Γρηγόρη Αρναούτογλου, είχε πει χαρακτηριστικά: «Το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί στις αρχές του 2024. Θα είναι το πιο σύγχρονο Μετρό της Ευρώπης και το πιο όμορφο Μετρό της Ευρώπης, γιατί θα έχει και Μετρό και αρχαία. Και όταν θα δεις τον σταθμό της Βενιζέλου, για τον οποίο τόση φασαρία έγινε, θα πάθεις πλάκα. Για να σου το πω έτσι όπως το αισθάνομαι».