Οικολογία – Πράσινη Λύση: Όχι στην περαιτέρω καταστρατήγηση των λεωφορειολωρίδων της Θεσσαλονίκης

Ένα επείγον ψήφισμα, εκτός ημερήσιας διάταξης, κατατέθηκε και έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία, χτες στην Μητροπολιτική Επιτροπή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Parallaxi
οικολογία-πράσινη-λύση-όχι-στην-περα-491989
Parallaxi
Εικόνα: Ελπίδα Νικολαΐδου

Ένα επείγον ψήφισμα, εκτός ημερήσιας διάταξης, κατατέθηκε και έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία, χτες στην Μητροπολιτική Επιτροπή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, από το Σωματείο ταξί «Ερμής». Στο ψήφισμα ζητούνταν η διευκόλυνση των ταξί, ώστε να γίνεται χρήση των λεωφορειολωρίδων όλο το 24ωρο, με πρόσχημα την προβληματική λειτουργία του ΟΑΣΘ. Μέχρι σήμερα, απαγορεύεται η διέλευση των ταξί στις λεωφορειολωρίδες μέχρι τις 9:30 το πρωί, καθώς και ανάμεσα στις 14:00 έως τις 17:00 το απόγευμα. Εντύπωση προκαλεί πως το αίτημα έγινε ομόφωνα δεκτό στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Όπως είναι γνωστό, ο θεσμός της λεωφορειολωρίδας στηρίζεται μέσω Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων βιώσιμης αστικής κινητικότητας, με προϋπόθεση την τήρηση των εγκεκριμένων προδιαγραφών και την παράλληλη ανάπτυξη οργανωτικών θεμάτων των έργων υποδομής του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης (γραμμές του ΟΑΣΘ, λεωφορειολωρίδες, ελεγχόμενη στάθμευση κλπ). Εξάλλου, υπάρχει σε εξέλιξη, το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) με φορέα χρηματοδότησης την ίδια την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όπου οι έννοιες της προώθησης της κινητικότητας, με έμφαση στη βιώσιμη κινητικότητα και την ανθρώπινη ενέργεια (το περπάτημα το τρέξιμο, την ποδηλασία, τις δημόσιες συγκοινωνίες κλπ) είναι ξεκάθαρες. Η σωστή εφαρμογή του Σχεδίου αποσκοπεί στην αναβάθμιση της οικονομικής, κοινωνικής και περιβαλλοντικής διάστασης της πόλης της Θεσσαλονίκης.

Το χρόνιο θέμα του ΟΑΣΘ δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως κύρια αιτία για την εξυπηρέτηση, εντός των λεωφορειολωρίδων, μέσων μεταφοράς, τα οποία δεν ανήκουν στην κατηγορία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Περισσότερο δε, όταν στο αίτημα του επαγγελματικού σωματείου απουσιάζει η ημερομηνία λήξης αυτού του μέτρου.

Η “Οικολογία Πράσινη λύση” θεωρεί πως ένα τέτοιο μέτρο θα επιβαρύνει περαιτέρω το κυκλοφοριακό ζήτημα της πόλης και την κίνηση των ήδη ελάχιστων αστικών λεωφορείων στο κέντρο της πόλης, ιδιαίτερα κατά τις ώρες αιχμής, ενώ η έλλειψη χρονοδιαγράμματος εφαρμογής ενός τέτοιου μέτρου αφήνει υπόνοιες μονιμοποίησης της κυκλοφορίας των ταξί εντός των λεωφορειολωρίδων. Ως πράσινοι πιστεύουμε ακράδαντα πως πρέπει να επικεντρωθούμε στην κατεύθυνση εξεύρεσης λύσεων του κυκλοφοριακού, με δυναμικές παρεμβάσεις, με στόχο την ενδυνάμωση της κίνησης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, του ποδηλάτου και των πεζών. Πρέπει να επενδύσουμε στην περιβαλλοντική και κοινωνική εκπαίδευση των πολιτών της πόλης, με έμφαση τήρησης των κανόνων λεωφορειολωρίδων, διαβάσεων Αμεα, της χρήσης πεζοδρόμων, με στόχο μια ευρωπαϊκή περιβαλλοντικά, βιώσιμη πόλη για όλους.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα