Όσα δεσμεύτηκε να κάνει ο νέος δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας

Όσα δήλωσε στην parallaxi

Parallaxi
όσα-δεσμεύτηκε-να-κάνει-ο-νέος-δήμαρχο-447425
Parallaxi

Νέος Δήμαρχος Δήμου Θεσσαλονίκης είναι επισήμως ο Κωνσταντίνος Ζέρβας, επικεφαλής του συνδυασμού “ΝΑΙ στη Θεσσαλονίκη”. Ο Κωνσταντίνος Ζέρβας πριν και μετά τις εκλογές ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα της parallaxi και παρουσίασε μέσα από τις απαντήσεις του τον τρόπο με τον οποίο θα κινηθεί εφόσον εκλεγεί.

Μιας και το αποτέλεσμα είναι τελικώς υπέρ του, αξίζει να θυμηθούμε όσα είπε στις εν λόγω συνεντεύξεις και να πάρουμε “μια γεύση” για όσα- πιθανώς- ακολουθήσουν με την εκλογή του.

Σχετικά με το ποιες θα είναι οι προτεραιότητες για την αντιμετώπιση της παραβατικότητας στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ο Κωνσταντίνος Ζέρβας είχε πει:

Ό,τι γίνεται εντός της πόλης αφορά και το δήμαρχο, παρόλο που ορισμένοι επιλέγουν να κρύβονται πίσω από το ζήτημα των αρμοδιοτήτων. Η πόλη έχει θέμα με την ασφάλεια  και φυσικά είναι ζήτημα και του δήμου. Τα νούμερα της εγκληματικότητας είναι πλασματικά γιατί πολλά συμβάντα δεν καταγράφονται καθώς οι πολίτες το θεωρούν μάταιο. Ωστόσο δεν μπορούμε να αγνοήσουμε τις καθημερινές κλοπές και διαρρήξεις. Η Θεσσαλονίκη δεν πρέπει να αποκτήσει το δικό της άβατο, όπως τα Εξάρχεια και η Ομόνοια στην Αθήνα.

Η τελευταία αναδιάρθρωση  της ΕΛ.ΑΣ, οι ελλείψεις σε εξοπλισμό, η γραφειοκρατία αλλά και η μετατροπή της σε πάροχο υπηρεσιών φύλαξης σταθερών στόχων έχουν αδυνατίσει τις δυνατότητές της. Εμείς οφείλουμε ως δήμος και θέτουμε ως προτεραιότητα να φροντίσουμε όλες τις υπόλοιπες παραμέτρους. Ο επαρκής φωτισμός παντού, σύμφωνα με έρευνες και μελέτες, μειώνει δραστικά την παραβατικότητα και την εγκληματικότητα. Όπου δεν υπάρχουν νεκρές ζώνες, ξενοίκιαστα καταστήματα, γκετοποιημένες περιοχές και η πόλη σφύζει από ζωή και κίνηση, ο χώρος που μένει για το έγκλημα και την παράβαση μειώνεται.

Εικόνα: Γιάννης Τριανταφυλλόπουλος

Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε έναν δημόσιο χώρο με  ευταξία, καθαρό και περιποιημένο που θα ενισχύει το αίσθημα ασφάλειας και θα αποτρέπει το έγκλημα. Στην εξίσωση μπορούμε να βάλουμε τις αστικές αναπλάσεις του δημοσίου χώρου, καθώς με τρόπο συντεταγμένο και καθολικό μπορούν να μεταμορφώσουν μία ολόκληρη περιοχή. Στο σχεδιασμό μας τέλος βρίσκεται η ενίσχυση της Δημοτικής Αστυνομίας που δεν θα βεβαιώνει μόνο κλήσης παράνομης στάθμευσης αλλά θα έχει εμφανή παρουσία σε κάθε στενό της Θεσσαλονίκης.

Σε ερώτηση σχετική με την καθαριότητα της πόλης και αν συμφωνεί με την εμπλοκή ιδιωτών στην αποκομιδή των απορριμμάτων, απάντησε:

Η καθαριότητα είναι το νούμερο ένα πρόβλημα της πόλης. Το βεβαιώνουν όλες οι έρευνες της κοινής γνώμης αλλά και η αίσθηση των πραγμάτων, η βιωμένη εμπειρία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Για το αποτέλεσμα αυτό υπάρχουν σαφείς ευθύνες με ονοματεπώνυμο καθώς δεν είναι δυνατόν ο δεύτερος μεγαλύτερος δήμος της χώρας να παρουσιάζει αυτήν την εικόνα και να μην ενοχλείται ή παραιτείται κανείς αναλαμβάνοντας την ευθύνη.

Το ζήτημα με την καθαριότητα δεν είναι ιδεολογικό. Όποιος το αντιμετωπίζει ως  τέτοιο υπηρετεί προσωπικές ιδεοληψίες και πιθανές κομματικές στοχεύσεις. Όταν στο δήμο Θεσσαλονίκης έχουμε 1400 υπαλλήλους στην καθαριότητα, έχουμε αδιάθετους πόρους από ανταποδοτικά τέλη, ύψους 50 εκ. ευρώ και το αποτέλεσμα είναι το σημερινό τότε η ευθύνη εντοπίζεται στη διοίκηση, στο management.

Η κατάσταση με την αποκομιδή των απορριμμάτων μοιάζει σα να έχεις γεμάτο το κελάρι σου, να έχεις τα κρασιά, τις πρώτες ύλες, τα κατάλληλα σκεύη για να ετοιμάσεις ένα δείπνο και εσύ να επιλέγεις να παραγγείλεις delivery. Αφήστε που η εμπλοκή των ιδιωτών είναι μία συνταγή κάπως ξεπερασμένη, καθώς υπάρχουν αρκετές πλέον περιπτώσεις που επιχειρήθηκε η ιδιωτικοποίηση, έφερε τραγικά αποτελέσματα και η αποκομιδή επέστρεψε στο δήμο. Όποιος το προτείνει, περισσότερο θέλει να φιλοτεχνήσει ένα δήθεν μεταρρυθμιστικό προφίλ, παρά γνωρίζει το θέμα επαρκώς και έχει ουσιαστικό σχέδιο.

Για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης σημείωσε:

Μία από μεγάλες ήττες της πόλης είναι οι συγκοινωνίες της. Έχουμε μία πόλη μορφολογικά εύκολη που θεωρητικά θα μπορούσε να έχει λύσει το πρόβλημα των αστικών μετακινήσεων. Αντ΄ αυτού ταλαιπωρείται από έναν τραγικό ΟΑΣΘ στα πρόθυρα της κατάρρευσης και από αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στο Μετρό. Ένα σύγχρονο και ρεαλιστικό στην εφαρμογή του Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας με έμφαση στης δημόσιες συγκοινωνίες είναι το πλαίσιο της απάντησης. Για τον ΟΑΣΘ ή το διάδοχο σχήμα που θα τον αντικαταστήσει πρέπει να διασφαλίσουμε με κάθε τρόπο πως ο δήμος Θεσσαλονίκης θα συμμετέχει στο Διοικητικό Συμβούλιο με τρόπο ουσιαστικό. Δεσμεύτηκα πως αν εκλεγώ δήμαρχος θα μετέχω προσωπικά σε αυτό ώστε να υπάρχει άμεση και λειτουργική επικοινωνία και συνεργασία με τον Οργανισμό. Πρέπει να αγοραστούν οχήματα νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, να αποσυρθούν οι σακαράκες 25ετίας και να επανασχεδιαστεί όλος ο χάρτης των δρομολογίων με σεβασμό στους λεωφορειόδρομους. Σχετικά με το Μετρό, δυστυχώς επιβεβαιώθηκαν οι χειρότεροι φόβοι μου σχετικά με την αποπεράτωση του έργου και ειδικά των σταθμών του κέντρου. Εκεί προτείνω άλλες τεχνικές μεθόδους για αμεσότερη και οικονομικότερη κατάληξη. Στο ζήτημα των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων εκτιμώ ότι απαιτείται καθημερινή συνεργασία δήμου και Αστυνομίας. Μελλοντικά θα ήθελα να ήθελα να δω στην πόλη ΤΡΑΜ, θαλάσσια αστική συγκοινωνία και προαστιακό σιδηρόδρομο ώστε να δημιουργηθεί ένα πλήρες πλέγμα συγκοινωνιών στα πρότυπα ευρωπαϊκών πόλεων.

Aπάντηση για το θέμα της προστασίας του δημόσιου χώρου της Θεσσαλονίκης έδωσε επίσης λέγοντας:

Το πρόβλημα του δημόσιου χώρου έγκειται στο γεγονός ότι απουσιάζει η κουλτούρα προστασίας και σεβασμού του από αρκετούς  και ταυτόχρονα η αδυναμία σε συνδυασμό με την αδιαφορία των αρμόδιων να τον προστατέψουν και να τον συντηρήσουν. Η οικονομική κρίση επέφερε επιπτώσεις στο σημαντικότερο συστατικό στοιχείο των πόλεων μας, το δημόσιο αστικό χώρο. Η λειτουργική και αισθητική απαξίωση και υποβάθμιση έγινε ο κανόνας. Τι μπορεί να γίνει :

Αυστηρός και ανελαστικός καθορισμός του έναντι διαφόρων συμφερόντων που των επιβουλεύονται.  Έγκαιρη και αποτελεσματική συντήρηση ώστε  να μην επιτρέψουμε τη σταδιακή υποβάθμιση και απαξίωσή του. Εγρήγορση, καθημερινή εποπτεία και εδαφικοποιημένη παρουσία.  Φύλαξη  – ειδικά σε συγκεκριμένα σημεία όπως η Νέα Παραλία – σε 24ώρη βάση , για να αποτρέψουμε τους συνεχείς βανδαλισμούς , τη φθορά, την κόπωση και εν τέλει την εγκατάλειψη.

Επίσης σημαντικό είναι να απελευθερωθεί ο δημόσιος χώρος από το αίσθημα ανασφάλειας με επαρκή αστυνόμευση. Τεχνικές παρεμβάσεις ώστε να εξασφαλίσουμε την προσβασιμότητα σε όλους, τον φωτισμό, την καθαριότητά του και γενικά την αίσθηση της ευταξίας, προσθέτοντας με αυτόν τον τρόπο υπεραξία στον ίδιο το δημόσιο χώρο. Πολιτιστικά events για να τον κρατήσουμε ζωντανό, να ενισχύσουμε την πολλαπλότητα των χρήσεων του αλλάζοντας το παράδειγμα και  επανασυνδέοντας τον πολίτη με το δημόσιο χώρο

Όσο για το ποιες παρεμβάσεις σκέφτεται για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος, υπογράμμισε:

Όπως έχουμε πει πολλές φορές, οι μετακινήσεις είναι ένα εκ των δύο wishful thinking, δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς, τη στιγμή που ειδικά η Θεσσαλονίκη δεν έχει ούτε ένα αξιόπιστο Μέσο Μαζικής Μεταφοράς για να εξυπηρετήσει την πόλη. Η ανάπτυξη των δημόσιων μέσων μεταφοράς είναι εκ των ων ουκ άνευ και η βάση κάθε συζήτησης.

Από εκεί και πέρα, το κυκλοφοριακό για να περιοριστεί απαιτείται συνέργεια και των όμορων δήμων καθώς είναι ζήτημα πολεοδομικού συγκροτήματος. Επιπροσθέτως, απαιτούνται στοιχεία και μελέτες. Τελευταία φορά που μετρήσαμε ήταν προ 20ετίας και τώρα ξανά γίνεται μία προσπάθεια επικαιροποίησης.

Επί του συγκεκριμένου: Α. Καθημερινή επικοινωνία δήμου – τροχαίας για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Β. Συμμετοχή του δημάρχου στο Δ.Σ του ΟΑΣΘ. Γ. Δημιουργία νέων parking στις παρυφές του κέντρου. Δ. Θαλάσσια αστική συγκοινωνία. Ε. Επιτάχυνση έργων του Μετρό. ΣΤ. Βαθμιαίος περιορισμός του οδοστρώματος και απόδοση στον πεζό, στο πράσινο και στα ήπια μέσα κυκλοφορίας, όπως το περπάτημα, το ποδήλατο – αρχικά στο ιστορικό κέντρο Ζ. Αξιοποίηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.

Aναφορικά με τη λειτουργία και την επέκταση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, ο Κωνσταντίνος Ζέρβας είπε:

Πρώτα και πάνω από όλα πρέπει να γίνει αντιληπτό πως το πρόβλημα στάθμευσης οφείλεται κατά κύριο λόγο στην εκτεταμένη, στη χώρα μας, χρήση του αυτοκινήτου. Αυτό όμως οφείλεται στην ανυπαρξία εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης, ειδικά στη Θεσσαλονίκη του παραπαίοντος ΟΑΣΘ. Όποιες προσεγγίσεις για μία πόλη χωρίς αυτοκίνητο, πρέπει να συνοδεύονται από εφαρμόσιμες και υλοποιήσιμες λύσεις.

Το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης Thesis, έχει σημαντικές αστοχίες λόγω κακού σχεδιασμού. Επί της αρχής είμαι σύμφωνος στην ύπαρξη ανάλογου συστήματος όμως στην προκείμενη τίθεται σειρά παραμέτρων προς αξιολόγηση. Λεόντειος σύμβαση με την ανάδοχο εταιρεία. Απαιτείται επαναδιαπραγμάτευση. Συνεχής και αποκλειστική ενασχόληση του συνόλου σχεδόν της δημοτικής αστυνομίας με τη βεβαίωση προστίμων. Πρέπει να αλλάξει. Οι θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης αποδίδουν λιγότερο από 3 ώρες την ημέρα, αν και διατίθενται για 12 ώρες καθημερινά σε επισκέπτες του κέντρου – πλην των μονίμων κατοίκων (στο ¼ οι εισπράξεις). Αφαιρούνται θέσεις από μόνιμους κατοίκους και επαγγελματίες, χωρίς να φτάνουμε τα αναμενόμενα έσοδα!

Άρα είναι προτιμότερό να έχουμε λιγότερες θέσεις επί πληρωμή με πολύ καλύτερη αστυνόμευση διότι θα έδιναν περισσότερα έσοδα και θα δημιουργούσαν εκατοντάδες θέσεις στάθμευσης που στερούνται οι κάτοικοι της πόλης! Ιδιαίτερα για επιβαρυμένα τμήματα της πόλης όπως η 5 η και η 3 η κοινότητα, με μεγάλη πυκνότητα πληθυσμού και κατοικίας. Τέλος, η δημιουργία θέσεων στάθμευσης πρέπει να ενταχθεί σε κάθε σχεδιασμό ανάπλασης και σε κάθε παρέμβαση από εδώ και πέρα.

Σε άλλη ερώτηση, για την τουριστική προβολή της πόλης είπε πως τα τελευταία χρόνια υπάρχει βελτίωση στο πεδίο του τουρισμού.

Αυτό πιστοποιείται  αν ανατρέξει κανείς στους αριθμούς των αφίξεων, των διανυκτερεύσεων αλλά και αν παρατηρήσει τις επενδύσεις που έχουν γίνει στον κλάδο της φιλοξενίας. Μέσα στο γενικότερο κλίμα ανόδου του τουρισμού στη χώρα μας η πόλη διεκδίκησε να λάβει την επισκεψιμότητα που της αξίζει. Υπάρχουν όμως κίνδυνοι καθώς οι προσπάθειες που έγιναν με στόχο την αύξηση των αφίξεων στην πόλη μας, δε συνδυάστηκαν με πρωτοβουλίες και σχεδιασμό για προσέλκυση τουριστών με υψηλότερο οικονομικό προφίλ, δε συνδυάσθηκαν με τη βελτίωση των υποδομών και την εικόνα της πόλης. Κρατείστε ότι η μέση διαμονή ενός τουρίστα στη Θεσσαλονίκη είναι μόλις 1,35 μέρες όταν στο Ναύπλιο είναι 2 μέρες! 

Η άνοδος του τουρισμού είναι ένας στόχος που απαιτεί συστηματική δουλειά, σχέδιο με σαφήνεια,  ανάλυση του εξωτερικού και εσωτερικού περιβάλλοντος, χρονοδιαγράμματα εφαρμογής και παρακολούθησης των αποτελεσμάτων. Η βελτίωση του τουριστικού προϊόντος εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Την τελευταία τριετία παρατηρείται μία υποβάθμιση στους τομείς που αφορούν την καθημερινή λειτουργία της πόλης. Μια ολοκληρωμένη και αποτελεσματική τουριστική στρατηγική οφείλει να προβλέπει τις εξελίξεις, να προνοεί και να σχεδιάζει.

  • Στροφή στον ποιοτικό τουρισμό, άνοιγμα σε νέες αγορές
  • Ολοκλήρωση μεγάλων υποδομών
  • Ολοκληρωμένη στρατηγική marketing και city branding, ενίσχυση της ταυτότητας της περιοχής
  • Ενίσχυση της κρουαζιέρας, ακτοπλοϊκή σύνδεση της πόλης
  • Ανάδειξη πολλών ειδών τουρισμού ( συνεδριακός, αθλητικός, πολιτιστικός, θρησκευτικός, γαστριμαργικός, υγείας)
  • Δημιουργία ενός ενιαίου φορέα με αντικείμενο τον τουρισμό

Προτεραιότητά του για τον πολιτισμό απάντησε πως είναι η αποφυγή της πολυδιάσπασης των δυνάμεων, των πόρων. Στόχος μας οι πολιτιστικές δράσεις να αφήνουν καλλιτεχνικό και οικονομικό αποτύπωμα στην πόλη. Διεξαγωγής ενός μεγάλου ενιαίου φεστιβάλ  πόλης στα τέλη του καλοκαιριού με αρχές φθινοπώρου γύρω από το οποίο θα συνασπίζονται όλες οι πολιτιστικές προσπάθειες.

  1. Δημιουργία Οργανισμού Πολιτισμού με δικό του ξεχωριστό προϋπολογισμό, με εξειδικευμένο καλλιτεχνικό διευθυντή και προσωπικό, απαλλαγμένος από επιθυμίες του κάθε αντιδημάρχου.
  2. Μετασχηματισμός των Δημητρίων. Λιγότερες αλλά ελκυστικότερες εκδηλώσεις με στόχο τη μετατροπή τους σε θεσμό διεθνούς εμβέλειας.
  3. Συνέργειες με όλους τους πολιτιστικούς φορείς της πόλης, ένταξη τους στον προγραμματισμό τουριστικής ανάπτυξής της.
  4. Ενίσχυση της Βυζαντινής φυσιογνωμίας της πόλης
  5. Φεστιβάλ παραδοσιακής μουσικής από την Ελλάδα και τα Βαλκάνια.
  6. Ενοποίηση ιστορικών περιπάτων στην πόλη και δημιουργία ιστορικών διαδρομών. Ανάδειξη των δεικτών μνήμης κατά τόπους, με  σύνδεσή τους με μια διαδικτυακή ενημερωτική πλατφόρμα.
  7. Ενίσχυση του ρόλου της Δημόσιας βιβλιοθήκης, της Πινακοθήκης, του Βαφοπούλιου  Ιδρύματος του Δήμου Θεσσαλονίκης.
  8. Δημιουργία Μουσείου Πόλης Θεσσαλονίκης στα πρότυπα των μεγάλων πόλεων του εξωτερικού.
  9. Δημιουργία χορωδίας στο Δήμο Θεσσαλονίκης.
  10. Ενίσχυση και αναβάθμιση της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δήμου και δημιουργία ενός νέου συνόλου όπερας, ή μουσικής δωματίου.
  11. Φεστιβάλ για τη στήριξη των νέων καλλιτεχνών και των δημιουργών της πόλης
  12. Street Αrt – graffiti. Δημιουργούμε πλαίσιο και βάζουμε κανόνες, προστατεύουμε το δημόσιο χώρο και δίνουμε χώρο στους νέους καλλιτέχνες.

Για τη ΔΕΘ, ο Κωνσταντίνος Ζέρβας είπε ότι η ανάπλαση του Εκθεσιακού Κέντρου “είναι μονόδρομος -αν θέλουμε να συνεχίσει να υπάρχει ΔΕΘ”. Και συνέχισε ως εξής:

Είναι μοναδική ευκαιρία για την πόλη. Η έγκριση του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου είναι απλώς ένα αναγκαίο πρώτο βήμα. Θα ορίσει μέγιστο συντελεστή δόμησης, μέγιστο ύψος κατασκευών, μέγιστη κάλυψη, περιοχές προς δόμηση και περιοχές για πράσινο για χρήση από τους κατοίκους της πόλης. Δεν ορίζει λεπτομερειακά και τελεσίδικα ρυμοτομικές και οικοδομικές γραμμές ή αρχιτεκτονική των κτιρίων. Αυτά θα οριστούν από το Πολεοδομικό Σχέδιο Εφαρμογής και από τον διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό. Αυτό που επισήμανα και ζήτησα είναι να υπάρξει όσο το δυνατόν περισσότερο πράσινο για την πόλη και όσο το δυνατόν περισσότερες θέσεις στάθμευσης.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η πόλη έχει ανάγκη ένα μητροπολιτικό πάρκο. Μετά από 20 χρόνια συζητήσεων και 7 επίσημες και ανεπίσημες μελέτες και προτάσεις, γίνεται επιτέλους το πρώτο βήμα για την υλοποίηση ενός έργου αστικού σχεδιασμού που μπορεί να αλλάξει την εικόνα της πόλης.

Πρέπει να προσέξουμε πρώτον, να μην υπάρξουν επιπλέον οχλήσεις και προβλήματα στη λειτουργία της πόλης κατά τη διάρκεια των εργασιών και δεύτερον, να μην απολέσει η Δ.Ε.Θ – HELEXPO την ανοδική δυναμική και κερδοφορία που απέκτησε τα τελευταία χρόνια λόγω της διάρκειας εργασιών -να υπάρξει πρόνοια για τη μεταφορά κάποιων εκθέσεων. Μια σύγχρονη Δ.Ε.Θ είναι σημαντικό εργαλείο ανάπτυξης που μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, στην εξωστρέφεια και στην αλλαγή του παραγωγικού προτύπου.

Σε ερώτηση περί του τι θα κάνει πρώτα αν εκλεγεί ο Κωνσταντίνος Ζέρβας είπε χαρακτηριστικά: Σε κάθε συλλογική προσπάθεια μείζον είναι να υπάρχει ιεράρχηση και προτεραιότητες. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να γίνουν πολλά, παρεμβάσεις σε όλα τα επίπεδα. Από την επόμενη ημέρα των εκλογών ξεκινά η προσπάθεια. Τα τρία πρώτα πράγματα είναι τα εξής:

  • Αναλαμβάνω υπό την ευθύνη μου τον τομέα καθαριότητας.  Θεσσαλονίκη, καθαρή πόλη. Το έργο είναι σύνθετο αλλά άμεσα ο δημότης, ο κάτοικος και ο επισκέπτης θα δει διαφορά. Έχουμε και τα μέσα, και το προσωπικό, και τις αντικειμενικές δυνατότητες.
  • Ξεκινώ την αναδιάρθρωση του σημερινού συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης με απόδοση περισσότερων θέσεων σε μόνιμους κατοίκους και επαγγελματίες του κέντρου.
  • Μετέχω προσωπικά ως δήμαρχος Θεσσαλονίκης θα στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ για να παρακολουθώ τις εξελίξεις στον Οργανισμό και να πιέζω για τη βελτίωση του.

Όταν τελειώσουν, επιτέλους, τα μεγάλα έργα υποδομής  η πόλη θα έχει μπροστά της μία μοναδική ευκαιρία. Εάν στο τιμόνι της έχει ανθρώπους με όραμα, όρεξη, γνώση και σχέδιο θα καταφέρει να εκτιναχθεί και να κερδίσει μια θέση στον παγκόσμιο χάρτη των πόλεων που η εμβέλειά τους ξεπερνά τα αμιγώς εθνικά όρια. Με εμένα δήμαρχο θα προχωρήσει η ανάπλαση της Αριστοτέλους, η επιτάχυνση των έργων στο παραλιακό μέτωπο, η έναρξη θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, η δημιουργία πρότυπων δημοτικών ιατρείων σε κάθε δημοτική κοινότητα, ο εκσυγχρονισμός όλων των υπηρεσιών για την εξυπηρέτηση των πολιτών με χρήση των νέων τεχνολογιών ( ΑΤΜ έκδοσης πιστοποιητικών).

Σε άλλη συνέντευξη που παραχώρησε,  σε σχετική ερώτηση για συνεργασία την επομένη των εκλογών, απάντησε:

Υπάρχει χρόνος για αυτές τις επαφές και τις συζητήσεις. Τώρα είναι η ώρα της μάχης. Οι Θεσσαλονικείς καλούνται να επιλέξουν ανάμεσα από δύο διακριτά σχέδια για την πόλη. Από τη μία ένα στενό, κομματικό σχέδιο που δεν κατάφερε να ενώσει ούτε τις δυνάμεις της ίδιας παράταξης και από την άλλη ένα ευρύ αυτοδιοικητικό και πολύχρωμο σχέδιο που έχει στόχο να ανατάξει την πόλη. Όλοι γνωριζόμαστε στη Θεσσαλονίκη και όλοι ξέρουν τη διαδρομή του καθενός. Θεωρείστε βέβαιη τη σύνθεση και τη συνεργασία την επομένη των εκλογών εφόσον εκλεγώ δήμαρχος.

Σε περίπτωση εκλογής του και στο ερώτημα εάν έχει σκεφτεί μια πιο οργανωμένη προγραμματική συνεργασία που θα περιλαμβάνει και δημοτικούς συμβούλους άλλων παρατάξεων σε κομβικές θέσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης, ο ίδιος απάντησε:

Θα γίνει ό,τι πρέπει να γίνει για το καλό αυτής της πόλης. Ακόμη και να μην το επέβαλε ο «Κλεισθένης» θα επιδίωκα τη σύνθεση και τη συνεργασία. Προφανώς και υπάρχουν αξιολογότατοι δημοτικοί σύμβουλοι εκλεγμένοι και με άλλους συνδυασμούς και σκοπεύω να συνεργαστώ μαζί τους στενά. Στόχος μου είναι να διαμορφώσω μία σταθερή πλειοψηφία και όχι ευκαιριακές προσθαφαιρέσεις. Στόχος μου να κινηθώ ανοιχτά με διαφάνεια και στη βάση προγραμματικών συγκλίσεων και όχι σε συναλλαγές πίσω από κλειστές πόρτες.

Έχει ο Κωνσταντίνος Ζέρβας συγκεκριμένη ατζέντα θεμάτων; 

“Είναι πρόωρη αυτή η συζήτηση τη στιγμή που η πόλη θα κληθεί άμεσα να επιλέξει δήμαρχο. Όλα αυτά θα ξεκινήσουν την επομένη. Κρατείστε αυτό – θα κάνω ό,τι είναι απαραίτητο για το συμφέρον της πόλης”, είπε χαρακτηριστικά.

Περί αλλαγής σχεδιασμού ο κ. Ζέρβας είχε υπογραμμίσει:

Δεν έχει αλλάξει γιατί θα ήταν άκομψο να γίνονται τέτοιες συζητήσεις τη στιγμή που δεν έχει μιλήσει ακόμη η πόλη. Πρώτα η πόλη, οι κάτοικοι και η βούλησή τους όπως αυτή θα προκύψει από την κάλπη της Κυριακής και ύστερα όλα τα άλλα. Είναι θέμα σεβασμού της απόφασης των συμπολιτών, είναι θέμα δημοκρατίας.

Σε ερώτηση για τις πολιτικές θυσίες που θα έκανε για το καλό της πόλης είπε:

Ό,τι μπορεί να πάει την πόλη μπροστά, οποιαδήποτε εξέλιξη μπορεί να συμβάλει στην πρόοδό της δεν λογίζεται ως θυσία. Είναι η αυτονόητη επιλογή, είναι το καθήκον του δημάρχου, είναι η αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα κάθε αιρετού που σέβεται τον εαυτό του και που έχει αντίληψη της ευθύνης. Αυτό άλλωστε σημαίνει πολιτική – μία διαρκής στάθμιση με βάση αξίες και αρχές, με βάση την αντίληψη του κοινού συμφέροντος

Tέλος, σε ερώτηση για το εάν υπάρχουν παρατάξεις και δημοτικοί σύμβουλοι με τους οποίους δεν θα συνεργαζόταν, απάντησε πως επί της αρχής θα συνεργαστεί με όλους και συγκεκριμένα “Με όλους όσους θέλουν να εργαστούν πάνω σε συγκεκριμένα προβλήματα για να πετύχουμε συγκεκριμένες λύσεις. Δεν περισσεύει κανείς σε αυτήν την προσπάθεια”.

Ποιος είναι ο νέος δήμαρχος Θεσσαλονίκης

Ο Κωνσταντίνος Ζέρβας γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Ο πατέρας του ήταν ο Βασίλης Ζέρβας, πολιτικός μηχανικός και η μητέρα μου είναι η Λιλίκα Ζέρβα – Ωρολογά, φιλόλογος. Αποφοίτησε από το Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ως αριστούχος. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές ως υπότροφος στο Πανεπιστήμιο Brown στις Η.Π.Α.

Από το 1990, που ολοκλήρωσε τη στρατιωτική του θητεία, ζει και εργάζεται ως πολιτικός μηχανικός και επιχειρηματίας στη Θεσσαλονίκη.

Tην περίοδο 1994-1997 ήταν αιρετό μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Αθλητικού Σωματείου Π.Α.Ο.Κ και, ως τεχνικός σύμβουλος, υπεύθυνος για την ανέγερση του κλειστού γηπέδου στο Φοίνικα και υπεύθυνος διεθνών σχέσεων του καλαθοσφαιρικού τμήματος που πρωταγωνιστούσε σε Ελλάδα και Ευρώπη.

Από τον Απρίλιο του 2010 έως το Μάρτιο του 2016 διετέλεσε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Αττικό Μετρό Α.Ε.

Σε συνέχεια της εκλογής του ως Δημοτικός Σύμβουλος του Δήμου Θεσσαλονίκης με την παράταξη «Πρωτοβουλία – Γ. Μπουτάρης» ανέλαβε, τον Ιανουάριο του 2011, Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος, Ποιότητας Ζωής και Ελεύθερων Χώρων. Από τότε ήταν υπεύθυνος για μια σειρά περιβαλλοντικών έργων και δράσεων, όπως η υποψηφιότητα της Θεσσαλονίκης για Πράσινη Πρωτεύουσα της Ευρώπης – 2014, η ίδρυση του «Δικτύου Ελληνικών Πράσινων Πόλεων», η διοργάνωση του «Green Party»κ.α.

Τον Ιανουάριο του 2013 ανέλαβε καθήκοντα ως Αντιδήμαρχος Ποιότητας Ζωής, Πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Θεσσαλονίκης και μόνιμος αναπληρωτής του Δημάρχου Θεσσαλονίκης.

Στις δημοτικές εκλογές του 2014 κέρδισε εκ νέου την εμπιστοσύνη των συνδημοτών του διπλασιάζοντας τις ψήφους του, και ανέλαβε, από τον Σεπτέμβριο του 2014 έως τον Φεβρουάριο του 2015, Αντιδήμαρχος Κινητοποίησης των Πολιτών, Νεολαίας και Αθλητισμού.

Τον Φεβρουάριο του 2015, ύστερα από διαφωνία με τον Δήμαρχο και επικεφαλής της παράταξης, παραιτήθηκε από το αξίωμα του αντιδημάρχου.

Από τον Αύγουστο του 2011 ως τον Δεκέμβριο του 2014 διετέλεσε πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου (Ε.Τ.Ο.Σ.) της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης. Κατά τη διάρκεια της προεδρίας του, η Κ.Ο.Θ. έδωσε σειρά συναυλιών σε αστικούς και περιφερειακούς χώρους (πλατείες, γυμναστήρια, ανοικτά θέατρα) και προσέφερε τη μουσική της αρτιότητα σε ακροατές που δεν είχαν τριβή με την κλασσική και έντεχνη μουσική ενώ θεσπίσθηκε η διοργάνωση των τακτικών συναυλιών της Κ.Ο.Θ. στην αίθουσα Τελετών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με δωρεάν παρακολούθηση για φοιτητές και ακαδημαϊκό προσωπικό.

Το Νοέμβριο του 2013 εκλέχτηκε μέλος της Κεντρικής Αντιπροσωπείας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας και του Περιφερειακού Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας.

Στις βουλευτικές εκλογές του Σεπτεμβρίου 2015 ήταν υποψήφιος στο ψηφοδέλτιο της Α’ Περιφέρειας Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας σε μη εκλόγιμη – τιμητική θέση.

Το 2017 αποχώρησε από την παράταξη “Πρωτοβουλία για τη Θεσσαλονίκη” και παρέμεινε Ανεξάρτητος Δημοτικός Σύμβουλος στο Δήμο Θεσσαλονίκης.

Τον Οκτώβριο του 2018 ανακοίνωσε επίσημα την υποψηφιότητά του ως Δημάρχου του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα