ΟΣΕΘ: Ένα βήμα πιο κοντά στην έναρξη υλοποίησης ο τερματικός σταθμός στη Νέα Ελβετία
Αδειοδοτήθηκε περιβαλλοντικά ο πολυτροπικός σταθμός μετεπιβίβασης του ΟΣΕΘ
Αδειοδοτήθηκε περιβαλλοντικά ο πολυτροπικός σταθμός μετεπιβίβασης του ΟΣΕΘ στη Νέα Ελβετία του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Συγκεκριμένα, με απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τροποποιήθηκε η παλαιότερη Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του έργου: «Βασική Γραμμή ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης» για την ενσωμάτωση του Σταθμού Μετεπιβίβασης των Μέσων Μαζικής Μετακίνησης που οργάνωσε και μελέτησε ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), μαζί με όλες τις οδικές προσβάσεις και συνδέσεις.
Στην ανακοίνωση του ο ΟΣΕΘ προσθέτει:
Οι φορείς της Θεσσαλονίκης γνωμοδότησαν θετικά και δημιουργείται, με τον σχεδιασμό αυτόν, ένας σύγχρονος σταθμός συνδεδεμένος με τον περιβαλλοντικά ήδη αδειοδοτημένο σταθμό του μετρό Θεσσαλονίκης «Νέα Ελβετία».
Το έργο προσαρμόζεται σε σύγχρονες περιβαλλοντικές απαιτήσεις και ανάγκες βιώσιμης μετακίνησης.
Υπενθυμίζεται ότι με νομοθετική ρύθμιση που ψηφίστηκε το Μάρτιο του 2023 μετά από πρωτοβουλίες του ΟΣΕΘ και του Δ. Θεσσαλονίκης επιλύθηκαν θέματα για την τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου Θεσσαλονίκης, τακτοποιήθηκε η χωροθέτηση του σύγχρονου σχεδιαζόμενου πολυτροπικού Σταθμού Μετεπιβίβασης Νέας Ελβετίας, οργανώθηκαν οι χρήσεις γης χώρων στάθμευσης, κοινόχρηστου πράσινου και εξυπηρετήσεων στην περιοχή γενικότερα του τερματικού σταθμού Νέας Ελβετίας στη «νοτιοανατολική πύλη» της Θεσσαλονίκης.
Απομένει πλέον η ολοκλήρωση των τευχών για την κατασκευή του έργου που αναλαμβάνει να φέρει εις πέρας η Ελληνικό Μετρό και οι απαλλοτριώσεις (ρυμοτομικές και ελάχιστες εκτός σχεδίου) οι οποίες πλέον βρίσκονται σε τελικά στάδια.
Σε δήλωσή του ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ Γιάννης Τόσκας ανέφερε ότι «Με την έκδοση των Περιβαλλοντικών Όρων που αφορούν στο σταθμό μετεπιβίβασης αστικής συγκοινωνίας, την υλοποίηση του αλλά και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου στη Νέα Ελβετία στους προσεχείς μήνες, αφαιρούμε άλλο ένα εμπόδιο στο δρόμο για την κατασκευή ενός σημαντικού έργου και την απόδοση στην κοινωνία, αναβαθμίζοντας γενικότερα τη νοτιοανατολική περιοχή της Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο που καθορίζεται από τους κανόνες και τις απαιτήσεις της βιώσιμης αστικής κινητικότητας και των αναγκών ποιοτικής μετακίνησης των πολιτών».