«Παράνομη η αλληλεγγύη, νόμιμη η κερδοσκοπία;» – Η Πόλη Ανάποδα για την κατάργηση του 70λέπτου στο εισιτήριο του Μετρό Θεσσαλονίκης

Η Πόλη Ανάποδα, αντιδρά στα νέα μέτρα που περιορίζουν την χρήση του εισιτηρίου του Μετρό Θεσσαλονίκης - Η ανακοίνωση

Parallaxi
παράνομη-η-αλληλεγγύη-νόμιμη-η-κερδο-1350223
Parallaxi

Η Πόλη Ανάποδα, αντιδρά στα νέα μέτρα που περιορίζουν την χρήση του εισιτηρίου του Μετρό Θεσσαλονίκης, λέγοντας σε σχετική ανακοίνωση μεταξύ άλλων πως «Σε μια περίοδο που οι μισθοί φτάνουν για το πρώτο δεκαήμερο του μήνα η αύξηση του εισιτηρίου ενός Μαζικού Μέσου Μεταφοράς είναι πρόκληση. Το έργο του μετρό θα έπρεπε να ικανοποιεί τις ανάγκες των πολιτών και όχι τα ιδιωτικά συμφέροντα. Κάθε ευρώ που έχει δαπανηθεί πρέπει να αξιοποιείται για την καθημερινότητα και την πρόσβαση όλων στην πόλη, όχι για την αύξηση των κερδών των λίγων»

Αναλυτικά η ανακοίνωση

Η επικείμενη αύξηση του εισιτηρίου του Μετρό Θεσσαλονίκης -γιατί αυτό σημαίνει η κατάργηση της 70λεπτης χρήσης του- παρουσιάζεται ως μέτρο κατά της «παρανομίας». Στην πραγματικότητα όμως βάζει στο στόχαστρο την αλληλεγγύη των πολιτών που, σε συνθήκες γενικευμένης ακρίβειας, επιλέγουν να βοηθήσουν τον συνάνθρωπό τους, αφήνοντας το εισιτήριό τους για τον επόμενο, προσφέροντας έτσι μια μικρή ελάφρυνση στην καθημερινή μετακίνησή του. Πράξη διόλου εγκληματική, η οποία όμως χρησιμοποιείται ως πρόσχημα από την κυβέρνηση και τους διαχειριστές του συστήματος για να νομιμοποιήσουν πολιτικές που μετακυλίουν το κόστος στους πολίτες και ενισχύουν τα οικονομικά συμφέροντα των λίγων.

Εκατομμύρια ευρώ από τους φόρους μας έχουν ήδη διατεθεί για ένα έργο που καθυστέρησε χρόνια να ολοκληρωθεί. Την ίδια στιγμή, το μετρό συνεχίζει να παρουσιάζει διαρκή προβλήματα στα μηχανήματα, στις σκάλες ή σε άλλες βασικές υποδομές, χωρίς η καθημερινή εμπειρία της χρήσης του από τους πολίτες να βελτιώνεται ουσιαστικά. Και όλα αυτά ενώ επίκειται και αναστολή λειτουργίας του Μετρό για έναν μήνα τον Νοέμβριο και τον Φεβρουάριο!

Σε μια περίοδο που οι μισθοί φτάνουν για το πρώτο δεκαήμερο του μήνα η αύξηση του εισιτηρίου ενός Μαζικού Μέσου Μεταφοράς είναι πρόκληση. Το έργο του μετρό θα έπρεπε να ικανοποιεί τις ανάγκες των πολιτών και όχι τα ιδιωτικά συμφέροντα. Κάθε ευρώ που έχει δαπανηθεί πρέπει να αξιοποιείται για την καθημερινότητα και την πρόσβαση όλων στην πόλη, όχι για την αύξηση των κερδών των λίγων.

Συγχρόνως, βλέπουμε καθημερινά την άθλια κατάσταση στην οποία βρίσκεται  ο ΟΑΣΘ, με τα δρομολόγια να μην μπορούν να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες της πόλης, τους επιβάτες να πακτώνονται στα λίγα λεωφορεία που κυκλοφορούν και -εννοείται- οι βλάβες στα «ολοκαίνουργια» λεωφορεία να μη λείπουν από το κάδρο. Το πρόβλημα με τις συγκοινωνίες της πόλης -αλλά και ολόκληρης της χώρας- είναι τεράστιο και η ανάγκη των μεγαλοεργολάβων να κερδοφορήσουν στις πλάτες μας, μας στερεί το δικαίωμα στις δωρεάν, ποιοτικές και ασφαλείς μεταφορές με τον πιο εξοργιστικό τρόπο.

Οι δημόσιες συγκοινωνίες, είναι κοινωνικό αγαθό, αναγκαίο για την καθημερινή ζωή της πόλης. Είναι έργα που χρηματοδοτήθηκαν με τα λεφτά των πολιτών και συντηρούνται από εμάς καθημερινά. Κάθε προσπάθεια να μετατραπούν σε μοχλό κέρδους για ιδιώτες και κρατικοδίαιτες εταιρείες μειώνει την πρόσβαση των πολιτών και αλλοιώνει τον χαρακτήρα ενός δημόσιου αγαθού που ανήκει σε όλους. Για όλους αυτούς τους λόγους, απαιτούμε εξ ολοκλήρου δημόσια, αξιοπρεπή, τακτική και ασφαλή συγκοινωνία στην πόλη της Θεσσαλονίκης, με διεύρυνση του μέτρου των δωρεάν μετακινήσεων στη φοιτώσα και σπουδάζουσα νεολαία, τους/τις συνταξιούχους, τον εργαζόμενο κόσμο κατά τις μετακινήσεις από και προς τη δουλειά του.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα