Ποδηλατικός Αθλητικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης: «Το Υπουργείο Πολιτισμού αποκλείει το ποδήλατο»

Για «κατάφωρη παραβίαση των αρχών της βιώσιμης κινητικότητας» κάνει λόγο ο ΠΑΣΘ

Parallaxi
ποδηλατικός-αθλητικός-σύλλογος-θεσσ-1247992
Parallaxi

Για «κατάφωρη παραβίαση των αρχών της βιώσιμης κινητικότητας» κάνει λόγο ο Ποδηλατικός Αθλητικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης σε ανακοίνωση που εξέδωσε σχολιάζοντας την πρόσφατη απόφαση της Διεύθυνσης Αναστήλωσης, Μουσείων και Τεχνικών Έργων του Υπουργείου Πολιτισμού να αποκλείσει τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων στην ανάπλαση της Αριστοτέλους.

Μάλιστα, καλεί από το Δήμο Θεσσαλονίκης να διορθώσει το λάθος.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Η πρόσφατη απόφαση της Διεύθυνσης Αναστήλωσης, Μουσείων και Τεχνικών Έργων του Υπουργείου Πολιτισμού να αποκλείσει τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων στην ανάπλαση της Αριστοτέλους είναι μια κατάφωρη παραβίαση των αρχών της βιώσιμης κινητικότητας.

Μια τέτοια απόφαση είναι αδικαιολόγητη και δείχνει πλήρη άγνοια για τον ρόλο του ποδηλάτου στον σύγχρονο αστικό χώρο. Το Υπουργείο, χωρίς καμία αρμοδιότητα σε θέματα μετακίνησης, επιλέγει να «προστατέψει» τον μνημειακό χαρακτήρα αποκλείοντας το ποδήλατο, ενώ ανέχεται πλήθος υποδομών και χώρων στάθμευσης Ι.Χ. που αλλοιώνουν το αστικό τοπίο και τα μνημεία.

Η Δημοτική Αρχή Θεσσαλονίκης έχει την ευκαιρία να διορθώσει τη μελέτη. Παρόλο που ο ποδηλατόδρομος είχε διαγραφεί νωρίτερα, η διοίκηση μπορεί και πρέπει να υπερασπιστεί τη θέση του ποδηλάτου στον δημόσιο χώρο. Η ανάπλαση της Αριστοτέλους είναι μια ευκαιρία να δημιουργηθεί μια πλατεία φιλική για πεζούς και ποδηλάτες, όπως προβλέπουν και οι σύγχρονες μελέτες βιώσιμης ανάπτυξης.

Ζητάμε από τον Δήμο Θεσσαλονίκης να εξασφαλίσει τουλάχιστον μια πρόβλεψη για τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου στον σχεδιασμό της ανάπλασης. Με αυτόν τον τρόπο, θα αποφευχθούν τετελεσμένα που αποκλείουν το ποδήλατο από τον πιο κεντρικό άξονα της πόλης. Η βιώσιμη κινητικότητα απαιτεί επιλογές που στηρίζουν εναλλακτικά μέσα μετακίνησης έναντι του Ι.Χ.

Ο αποκλεισμός του ποδηλάτου από τη μελλοντική Αριστοτέλους είναι ένα λάθος που πρέπει να διορθωθεί τώρα, πριν χαθεί ακόμα μία ευκαιρία για μια πραγματικά σύγχρονη Θεσσαλονίκη. Η ποδηλατική κοινότητα απαιτεί σεβασμό και πραγματικές λύσεις για την πόλη του αύριο».

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα