Ποιος είναι ο πατέρας της Εύας Καϊλή και που εμπλέκεται στη Θεσσαλονίκη
Από το ΠΑΣΟΚ στη ΝΔ, προϊστάμενος σε διευθύνσεις της Περιφέρειας και βασικός μάρτυρας υπεράσπισης στη δίκη Ψωμιάδη.
Ο πατέρας της Εύας Καϊλή συνελήφθη επίσης για τη γνωστή υπόθεση.Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα L’Echo, ο πατέρας της εντοπίστηκε με χαρτοφύλακα γεμάτο με χρήματα, έτοιμος να αναχωρήσει. Κατά την ίδια πηγή, είχε ενημερωθεί από συνεργάτες του για τα όσα συνέβαιναν. Σήμερα Κυριακή σύμφωνα με ανακοίνωση της Βελγικής αστυνομίας αφέθηκε ελεύθερος.
Με ανάρτηση της το Μάιο του 2014, όταν είχαν κυκλοφορήσει πληροφορίες ότι θα γίνει πρόεδρος στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου η ίδια είχε γράψει διαψεύδοντας τις όπως ανεφέρεται παρακάτω και στον επίσημο ιστότοπο του Νοσοκομείου εμφανίζεται εκείνη την περίοδο ώς μέλος του ΔΣ διορισμένος από τον Άδωνι Γεωργιάδη:
”Ο πατέρας μου είναι προϊστάμενος στην Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης της Γενικής Διεύθυνσης Αναπτυξιακού Σχεδιασμού, είναι Ηλεκτρολόγος Μηχανολόγος Μηχανικός, έχει προϋπηρεσία πάνω από 36 χρόνια, και στο νοσοκομείο είναι απλό μέλος του ΔΣ, θέση τιμητική και άμισθη. Είναι άδικο η μέχρι τώρα έντιμη πορεία του να αμαυρώνεται εξαιτίας μου”.
Ο πατέρας της Εύας Καϊλή είναι γνωστό πρόσωπο στη Θεσσαλονίκη και πρωτοστάτησε τον καιρό που η Εύα ξεκίνησε την πολιτική της καριέρα με έντονη δραστηριότητα στήριξης της.
Σύμφωνα με το βιογραφικό της, ο πατέρας της, Αλέξανδρος Καϊλής, έχει γεννηθεί στην Κωνσταντινούπολη και είναι ηλεκτρολόγος μηχανολόγος.
Ενταγμένος για χρόνια στο ΠΑΣΟΚ φαίνεται πως λειτούργησε ως γέφυρα ανάμεσα στους μηχανισμούς που συνέδεσαν τα συστήματα της Νομαρχίας που έστησε ο Παναγιώτης Ψωμιάδης με παλαιά κραταιά στελέχη του ΠΑΣΟΚ. Ο Ψωμιάδης τον αντάμειψε με μια θέση προϊσταμένου αν και ο ίδιος το αρνήθηκε.
Ο Παναγιώτης Ψωμιάδης δήλωνε όταν τον κατηγορούσαν ότι επέλεξε ο ίδιος τον Αλέξανδρο Καϊλή:
“ο μεν Αλέξανδρος Καϊλής τοποθετήθηκε στη θέση του Διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών μέσα από διαδικασίες και δεν αποτελεί προσωπική επιλογή του Διονύση ή δική μου”..
Ο Μιχάλης Τρεμόπουλος, ο άνθρωπος που αποκάλυψε το σκάνδαλο με τα 45ρια των αδελφών Ψωμιάδη φωτογραφίζει των Αλέξανδρο Καϊλή ως πρόσωπο κλειδί στην υπόθεση, η εκδίκαση της οποίας παίρνει διαρκώς αναβολές. Στις 19 Ιανουαρίου αναμένεται η εκδίκαση με βασικό μάρτυρα υπεράσπισης του Παναγιώτη Ψωμιάδη τον Αλέξανδρο Καϊλή!
ΣΗΜΕΙΩΜΑ
του Τρεμόπουλου Μιχαήλ, ευρωβουλευτή,
ενώπιον του κ. Πταισματοδίκη Θεσσαλονίκης του Ι’ τμήματος (αρ. γρ. 11 στο Δικαστικό Μέγαρο), με θέμα τις παράνομες διαδικασίες των έργων της ΔΤΥΝΑΘ ύψους μέχρι 45.000 € με συνοπτικές διαδικασίες (πρόχειρους διαγωνισμούς)
Σχετικό το από 26-4-10 δημοσίευμα της εφημερίδας “Θεσσαλονίκη”
1. Στις 21-4-08 είχαμε καταθέσει μαζί με τον κ. Γιαννόπουλο Νικόλαο μηνυτήρια αναφορά στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, όπου μεταξύ των άλλων καταγγελλομένων συμπεριλαμβάνονταν και το εξεταζόμενο τώρα αντικείμενο των αναθέσεων των 45αριών στη ΔΤΥΝΑΘ με συνοπτικές διαδικασίες (πρόχειρους διαγωνισμούς). Προταθέντες μάρτυρες ήταν τρεις, εκ των οποίων δύο υπάλληλοι της ΔΤΥΝΑΘ (οι μηχανικοί κ. Φώτιος Κωνσταντίνος και Ιωάννης Σιάνης) και ο κ. Ιωάννης Μπίκος νομαρχιακός σύμβουλος της παράταξης του κ. Νομάρχη. Εξ αυτών ο πρώτος τέθηκε στο «ψυγείο» της ΔΤΥΝΑΘ, ο δεύτερος όχι μόνο τέθηκε στο «ψυγείο» αλλά υφίστανται μέχρι και σήμερα διώξεις (πειθαρχικό και ΕΔΕ, συκοφαντήσεις, μηνύσεις, βαθμολογία στην έκθεσή του κάτω από το μηδέν !!! κλπ), ενώ ο τρίτος οδηγήθηκε μετά από επίθεση του κ. Νομάρχη στην εντατική του νοσοκομείου Παπανικολάου, όταν τόλμησε στο Νομαρχιακό Συμβούλιο να ασκήσει κριτική στον κ. Διονύση Ψωμιάδη για τα 45άρια της ΔΤΥΝΑΘ.
2. Τα επίμαχα έργα προϋπολογισμού έως 45.000 € είναι δημόσια έργα και γι’ αυτό διέπονται από τον Ν.1418/84 και το εκτελεστικό του Π.Δ.609/85, καθώς και από το Ν.3669/85 ως ισχύουν σήμερα. Σύμφωνα με τους υπόψη νόμους, η ανάθεση έργων με πρόχειρους διαγωνισμούς δεν αποτελεί συνήθη αλλά εξαιρετική διαδικασία. Ο συνολικός αριθμός των υπόψη έργων είναι αρκετές εκατοντάδες και ο ακριβής αριθμός τους μπορεί να εντοπιστεί με τη διενέργεια σχετικής πραγματογνωμοσύνης. Τα έργα αυτά έγιναν από το τέλος του 2005 μέχρι και την 26-4-2010 τουλάχιστον. Υπεύθυνοι από τη ΔΤΥΝΑΘ ήταν οι κ.κ. Αλέξανδρος Κωνσταντινίδης ως διευθυντής, οι επιμέρους τμηματάρχες (κ. Τριανταφυλλιά Χαραλαμπίδου, Μαρία Δραγατάκη, Πολυξένη Σταθάκη, Αλέξανδρος Καϊλής, Νικόλαος Ψαλτόπουλος και Στυλιανός Ελπέκος), οι αναπληρωτές τους καθώς και οι εργοδηγοί και οι εμφανιζόμενοι ως υπάλληλοι της ΔΤΥΝΑΘ ιδιώτες μηχανικοί, όπως π.χ. οι κ.κ. Κων/νος Γκούρας, Δημήτριος Βόζιος, Κων/νος Κατσαμάκης, στην πρώτη περίπτωση και οι κ. Ελευθέριος Βιβιλάκης και Ευαγγελία Μηνά κλπ., στη δεύτερη περίπτωση. Διερευνητέα επίσης και η τυχόν εμπλοκή των μηχανικών κ. Μάρθας Τσαμασλή (συγγενής του αντινομάρχη κ. Τσαμασλή) και της κ. Στυλιανής Μακρίδου (συζύγου του κ. Κώστα Κουκοδήμου, βουλευτή του νομού Πιερίας της ΝΔ). Οι τελευταίοι μάλιστα (εργοδηγοί της ΔΤΥΝΑΘ και ιδιώτες μηχανικοί) δεν είχαν αρμοδιότητα και νόμιμο δικαίωμα να ασχοληθούν/εμπλακούν. Υπεύθυνοι-εμπλεκόμενοι επίσης ο κ. Νομάρχης, οι αρμόδιοι αντινομάρχες (κ.κ. Διον. Ψωμιάδης και Ευθ. Φωτόπουλος), η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η Νομαρχιακή Επιτροπή Υποδομών, το Νομαρχιακό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης και τρεις εργοληπτικές επιχειρήσεις, του κ. Βασίλειου Πεϊτσάνη, του κ. Ιωάννη Μήτρου και του κ. Ιωάννη Κουμιώτη.
3. Οι παραβάσεις των νόμων έγιναν κατά συρροή και εξακολούθηση και συγκεκριμένα:
3α. Παράβαση της απόφασης 2/45564/0026/31-7-2001 του Υπουργού Οικονομικών: Σύμφωνα με την υπόψη απόφαση για κάθε έτος επιτρέπεται η ανάθεση με πρόχειρο διαγωνισμό ενός μόνο έργου ύψος μέχρι 45.000 € σε κάθε Ειδικό Φορέα και ΚΑΕ του προϋπολογισμού (της ΝΑΘ στην προκειμένη περίπτωση). Έτσι π.χ. αν στο πρόγραμμα της ΝΑΘ υπήρχαν για το έτος 2006 οι Ειδικοί Φορείς και οι ΚΑΕ Α, Β, Γ, Δ κλπ, τότε επιτρέπονταν να ανατεθούν με πρόχειρους διαγωνισμούς ένα μόνο 45αρι για το φορέα Α, ένα μόνο 45αρι για το φορέα Β κ.ο.κ. Αν μάλιστα «τύχαινε» να συνταχθούν μελέτες από τους υπαλλήλους (μετά φυσικά από εντολή των ανωτέρων τους) εξήντα 45αρια για το φορέα Α, εβδομήντα 45αρια για το φορέα Β, ογδόντα 45αρια για το φορέα Γ κ.ο.κ., τότε σύμφωνα με το νόμο θα έπρεπε να δημοπρατηθούν με ανοικτές δημοπρασίες τα πενήντα εννέα 45αρια του φορέα Α, τα εξήντα εννέα 45αρια του φορέα Β, τα εβδομήντα εννέα 45αρια του φορέα Γ κ.ο.κ. Η ΔΤΥΝΑΘ όμως ανέθεσε όλα τα 45αρια, όλων των φορέων, όλων αυτών των ετών μόνο με εξαιρετικές και συνοπτικές διαδικασίες (πρόχειρους διαγωνισμούς) και στην ουσία με ανάθεση άνευ διαγωνισμού.
3β. Κατάτμηση των έργων, παράβαση πράξης Δ’ τμ. Ελεγ. Συν. 112 και 113/99: Η παράνομη κατάτμηση έργων της ΔΤΥΝΑΘ με υψηλούς προϋπολογισμούς σε εργολαβίες «κατά σύμπτωση» των 45.000 € και η ανάθεσή τους με πρόχειρους διαγωνισμούς γίνεται με τρεις μεθόδους:
Πρώτον εγκρίνονται συγκεκριμένα έργα με συγκεκριμένους κωδικούς στα προγράμματα της ΝΑΘ με υψηλούς προϋπολογισμούς, όμως στη συνέχεια αντί να συνταχθούν αντίστοιχες μελέτες για αυτά τα έργα και να δημοπρατηθούν κανονικά συντάσσονται, μετά από εντολές προς τους υπαλλήλους, μελέτες με προϋπολογισμούς 45.000 €, αλλά με κωδικούς έργων τους ίδιους κωδικούς των μεγάλων έργων και έτσι, αντί να εκτελεστούν τα μεγάλα έργα, εκτελούνται ως 45αρια με πρόχειρους διαγωνισμούς.
Δεύτερον, κατά τη διάρκεια εκτέλεσης έργων με μεγάλους προϋπολογισμούς και με μεγάλες εκπτώσεις που παρέχονται μετά από ανοιχτές δημοπρασίες (25-40% συνήθως), συντάσσονται μελέτες των 45.000 € που ανατίθενται με πρόχειρους διαγωνισμούς στους ίδιους εργολάβους με εκπτώσεις 2-4%, εργολαβίες που το φυσικό τους αντικείμενο είναι μέρος του δημοπρατηθέντος έργου ή συμπληρωματικό αυτού. Αυτό συνέβη π.χ. με αρκετά 45αρια στο έργο της οδού Ωραιοκάστρου–Θεσσαλονίκης.
Τρίτον, εγκρίνονται στα προγράμματα της ΝΑΘ αυτοτελή έργα των 45.000 €, ενώ το φυσικό τους αντικείμενο αποτελεί τμήμα ενός μεγαλύτερου έργου με προϋπολογισμό πολλαπλάσιο των 45.000 €.
3γ. Παράβαση των Ν.1418/84, ΠΔ 609/85, Ν.3669/08, της εγκυκλίου 38/05 του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ και της Ειδικής Συγγραφής Υποχρεώσεων (Ε.Σ.Υ.) των έργων. Στα 45αρια γίνεται επιπλέον παράβαση σημαντικότατων διατάξεων των παραπάνω νόμων που δημιουργούν «θολό τοπίο», πολλά προβλήματα (πλημμυρικά, κυκλοφοριακά) και επιφέρουν επιπλέον ζημία στο Ελληνικό Δημόσιο (ζημία καθαρά οικονομική αλλά και περιβαλλοντική). Έτσι, π.χ. τα υπόψη έργα των 45.000 € κατασκευάστηκαν, πληρώθηκαν και παρελήφθησαν από τη ΔΤΥΝΑΘ:
Πρώτον, χωρίς να συνταχθούν-εγκριθούν οι προβλεπόμενες και απαιτούμενες επί μέρους τεχνικές μελέτες (παράβαση της εγκυκλίου 38/05 του Ν.3669/08 και της Ε.Σ.Υ.).
Δεύτερον, χωρίς να συνταχθούν περιβαλλοντικές μελέτες και να εγκριθούν οι περιβαλλοντικοί όροι (παράβαση της εγκυκλίου 38/05, του άρθρου 14 του Ν.3669/08 και του άρθρου 30 της Ε.Σ.Υ.).
Τρίτον, χωρίς να συνταχθούν-εγκριθούν οι μελέτες ΣΑΥ-ΦΑΥ (παράβαση της παρ.8 του άρθρου 75 του Ν.3669/08). Επιπλέον, σε πολλά έργα των 45.000 € στη ΔΤΥΝΑΘ γίνεται και παράβαση των άρθρων 28 και 40 του ΠΔ 609/85 και των άρθρων 36 και 53 του Ν.3669/08, που αφορούν τη διοίκηση των έργων, την επίβλεψη και τους λογαριασμούς πιστοποίησής του αναδόχου, αφού στις υπόψη διαδικασίες εμπλέκονται εργοδηγοί της ΔΤΥΝΑΘ, αλλά και εμφανιζόμενοι ως υπάλληλοι της ΔΤΥΝΑΘ ιδιώτες μηχανικοί.
4. Ευθύνες και ζημία του ελληνικού Δημοσίου. Οι υπεύθυνοι για τα παραπάνω αναφέρθηκαν ήδη στην παράγραφο 2. Όμως οι ευθύνες του κ. Νομάρχη και του κ. Αλ. Κωνσταντινίδη είναι επαυξημένες, γιατί έγκαιρα τους ενημέρωνε συνεχώς και προφορικά και εγγράφως ο μηχανικός και υπάλληλός τους κ. Ιωάννης Σιάνης. Και δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ο εν λόγω υπάλληλος στη συνέχεια μετακινήθηκε στη ΔΥΠΕΒ, τέθηκε στο «ψυγείο», κλήθηκε σε απολογία, έγιναν και συνεχίζονται να γίνονται εναντίον του ΕΔΕ και πειθαρχικά, κατηγορήθηκε ως μέλος της οργάνωσης «Λευκή Αρκούδα» μέσα στο Νομαρχιακό Συμβούλιο κλπ. Το αποκορύφωμα μάλιστα της δίωξής του είναι να τον μετατρέψουν από καταγγέλλοντα τα 45αρια σε διωκόμενο, με τις κατηγορίες «για δημόσια άσκηση κριτικής των πράξεων της προϊσταμένης αρχής, για παράβαση της εχεμύθειας και για χρησιμοποίηση της θέσης του για εξυπηρέτηση συμφερόντων συγγενικού του προσώπου». Και αξιοσημείωτο είναι ότι την εν λόγω ΕΔΕ διενεργεί η υπεύθυνη-εμπλεκόμενη στα 45αρια της ΔΤΥΝΑΘ κ. Πολυξένη Σταθάκη, η οποία εκτός των άλλων καλείται να αποφανθεί εάν τα 45αρια είναι νόμιμα ή όχι.
Όσον αφορά τη ζημία του ελληνικού Δημοσίου, αυτή είναι πολύπλευρη (οικονομική ζημία, δημιουργία επικίνδυνων πλημμυρικών-κυκλοφοριακών συνθηκών κλπ). Μια πρώτη πολύ συγκρατημένη εκτίμηση της προκληθείσας οικονομικής ζημίας του ελληνικού Δημοσίου είναι το ποσόν των 4.000.000 € περίπου.
5. Εκτελέσεις έργων στη ΝΑΘ με σύμβαση μίσθωσης έργου.
Πρόκειται για παραβατική διαδικασία και είναι μια «παραλλαγή» των 45αριων. Είμαι σε θέση να γνωρίζω, μάλιστα, ότι σε κάποιες περιπτώσεις η εκτέλεση του έργου παρακολουθήθηκε από τον κ. Νομάρχη και όχι από τους αρμόδιους μηχανικούς των τεχνικών υπηρεσιών. Και μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις ο κ. Νομάρχης βεβαιώνει και πληρώνει την εκτέλεση των έργων, όμως κανείς υπηρεσιακός και αρμόδιος παράγοντας δεν βεβαιώνει την εκτέλεσή τους, ενώ αντίθετα υπάρχουν τρεις τουλάχιστον αρμόδιοι υπάλληλοι (κ.κ. Ιωαν. Σιάνης, Βασ. Σορτίκος και Θωμάς Μπόγιας) που ισχυρίζονται ότι τα υπόψη έργα δεν εκτελέστηκαν ποτέ.
Θεσσαλονίκη, 18.5.2010
Ο συντάκτης
Τρεμόπουλος Μιχαήλ,
Ευρωβουλευτής
Σήμερα ο Αλέξανδρος Καϊλής που συνελήφθη με το χαρτοφύλακα γεμάτο χρήματα στις Βρυξέλες είναι Αναπληρωτής Προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης στη Γενική Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Στη Θεσσαλονίκη πολλά στόματα είναι έτοιμα να μιλήσουν σε περίπτωση που η δικαιοσύνη ενδιαφερθεί για τις θέσεις που υπηρέτησε ο πατέρας της ευρωβουλευτού και τις σχέσεις του με πρόσωπα και πράγματα. Σε περίπτωση…