Πώς μπορείτε να φτάσετε εύκολα με λεωφορείο στο μετρό από τις συνοικίες της δυτικής Θεσσαλονίκης
Οι γραμμές και οι στάσεις που βολεύουν - «Πονοκέφαλος» το πάρκινγκ για όσους θέλουν να αφήσουν το αμάξι τους πριν πάρουν το Μετρό
Το Μετρό μπήκε και επίσημα από το μεσημέρι του Σαββάτου στη ζωή μας και είναι βέβαιο ότι έχει φέρει ήδη νέα ήθη και έθιμα όσον αφορά τις μετακινήσεις των Θεσσαλονικέων στην καθημερινότητά τους.
Η βασική γραμμή των 9.6 χιλιομέτρων διατρέχει το κέντρο της πόλης και μέρος των των ανατολικών περιοχών, με τα δυτικά φυσικά να είναι στο… περίμενε.
Έτσι, οι πολίτες των δυτικών συνοικιών της Θεσσαλονίκης μπορούν να χρησιμοποιήσουν το Μετρό από τους σταθμούς «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός» και «Δημοκρατίας».
Για να φτάσουν όμως μέχρι εκεί θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν λεωφορείο ή να πάρουν το αμάξι τους και εν συνεχεία να αρχίζει η αναζήτηση χώρου στάθμευσης, πράγμα που συνεχίζει να αποτελεί καθημερινό «πονοκέφαλο» για τους οδηγούς που περιμένουν σαν «ασπιρίνη» τη λειτουργία των νέων πάρκινγκ εντός του λιμανιού που άλλες θα είναι επί πληρωμή και άλλες δωρεάν (περισσότερα σχετικά με αυτό θα βρείτε στη συνέχεια του άρθρου).
Οι στάσεις που βολεύουν για το Μετρό ερχόμενοι από τα δυτικά
Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός γίνεται πλέον κόμβος διασύνδεσης μεταξύ μετρό και λεωφορείων.
Είτε λοιπόν ξεκινάς από τα δυτικά με το λεωφορείο για να επιβιβαστείς στη συνέχεια στο μετρό και να συνεχίσεις τη διαδρομή σου, είτε να αποβιβαστείς από το μετρό και εν συνεχεία να πάρεις λεωφορείο για να επιστρέψεις στη βάση σου.
Παράλληλα, σε απόσταση αναπνοής από τη στάση λεωφορείων «Πλατεία Δημοκρατίας» βρίσκεται πλέον ο σταθμός μετρό «Δημοκρατίας».
Οι «βασικές» γραμμές
Η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών από τη δυτική Θεσσαλονίκη που «κατεβαίνουν» στο κέντρο με λεωφορείο εξυπηρετείται από τις γραμμές: 20, 21, 32, 32Α, 34, 27, 38.
Οι σταθμοί μετρό που βολεύουν όσους έρχονται με τα παραπάνω λεωφορεία από τα δυτικά, είναι οι «Σιδηροδρομικός Σταθμός» και «Δημοκρατίας».
Σε ποια στάση λεωφορείου όμως θα πρέπει να αποβιβαστείτε για να επιβιβαστείτε στη συνέχεια στο μετρό;
Γραμμή 20 Μενεμένη – Ερμού
Στάση Αγ. Νικόλαος (και εν συνεχεία να περπατήσετε λίγα λεπτά προς το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό)
Στάση Πλατεία Δημοκρατίας (και θα βρείτε σε κοντινή απόσταση τις σκάλες που οδηγούν προς το σταθμό μετρό Δημοκρατίας)
Γραμμή 21 Εύοσμος – Ερμού
Στάση Αγ. Νικόλαος (και εν συνεχεία να περπατήσετε λίγα λεπτά προς το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό)
Στάση Μ. Καλλού (και εν συνεχεία να περπατήσετε λίγα λεπτά προς το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό)
Στάση Πλατεία Δημοκρατίας (και θα βρείτε σε κοντινή απόσταση τις σκάλες που οδηγούν προς το σταθμό μετρό Δημοκρατίας)
Στάσεις Κολόμβου και Αντιγονιδών (και θα βρείτε σε κοντινή απόσταση το σταθμό Βενιζέλου)
Γραμμή 32, 32Α, 34 – Κάτω και Άνω Ηλιούπολη – Αριστοτέλους
Στάση Αγ. Νικόλαος (και εν συνεχεία να περπατήσετε λίγα λεπτά προς το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό)
Στάση Πλατεία Δημοκρατίας (και θα βρείτε σε κοντινή απόσταση τις σκάλες που οδηγούν προς το σταθμό μετρό Δημοκρατίας)
Στάσεις Κολόμβου και Αντιγονιδών (και θα βρείτε σε κοντινή απόσταση το σταθμό Βενιζέλου)
Γραμμή 27 Σταυρούπολη – Πανεπιστήμιο
Στάση Πλατεία Δημοκρατίας (και θα βρείτε σε κοντινή απόσταση τις σκάλες που οδηγούν προς το σταθμό μετρό Δημοκρατίας)
Στάσεις Κολόμβου και Αντιγονιδών (και θα βρείτε σε κοντινή απόσταση το σταθμό Βενιζέλου)
Από εκεί και πέρα στη συνέχεια του δρομολογίου υπάρχουν αρκετές στάσεις που είναι «κοινές» όπως Αγίας Σοφίας, Σιντριβάνι όπου οι σταθμοί του μετρό είναι σε κοντινή απόσταση.
Γραμμή 38 Ευκαρπία – Αριστοτέλους
Στάση Πλατεία Δημοκρατίας (και θα βρείτε σε κοντινή απόσταση τις σκάλες που οδηγούν προς το σταθμό μετρό Δημοκρατίας)
Στάσεις Κολόμβου και Αντιγονιδών (και θα βρείτε σε κοντινή απόσταση το σταθμό Βενιζέλου)
Στάση Πλατεία Αριστοτέλους (από εκεί θα πρέπει να περπατήσετε περίπου στα 3 λεπτά μέχρι το σταθμό Αγίας Σοφίας)
Γραμμές και στάσεις μετεπιβίβασης σε λεωφορεία
ο1Ν ΚΤΕΛ – ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΝΥΧΤΕΡΙΝΟ (ΣΤΑΣΗ Ν.Σ ΣΤΑΘΜΟΣ)
19 ΕΛΕΥΘΕΡΙΟ ΚΟΡΔΕΛΙΟ – Ν.Σ ΣΤΑΘΜΟΣ (ΣΤΑΣΗ Ν.Σ ΣΤΑΘΜΟΣ)
23 Ν.Σ ΣΤΑΘΜΟΣ – ΣΥΚΙΕΣ (ΣΤΑΣΗ Ν.Σ ΣΤΑΘΜΟΣ)
54 Ν.Σ ΣΤΑΘΜΟΣ – ΙΩΝΙΑ (ΣΤΑΣΗ Ν.Σ ΣΤΑΘΜΟΣ)
55Χ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΔΟΜΗ – Ν.Σ ΣΤΑΘΜΟΣ (ΣΤΑΣΗ Ν.Σ ΣΤΑΘΜΟΣ)
56 Ν.Σ ΣΤΑΘΜΟΣ – ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ (ΣΤΑΣΗ Ν.Σ ΣΤΘΑΜΟΣ / ΣΤΑΣΗ Μ. ΚΑΛΛΟΥ)
64 Ν.Σ ΣΤΑΘΜΟΣ – ΦΙΛΥΡΟ (ΣΤΑΣΗ Ν.Σ ΣΤΑΘΜΟΣ / ΣΤΑΣΗ Μ. ΚΑΛΛΟΥ)
37 Ν.Σ ΣΤΑΘΜΟΣ – ΚΡΥΟΝΕΡΙ (ΣΤΑΣΗ Ν.Σ ΣΤΑΘΜΟΣ / ΣΤΑΣΗ ΖΩΓΡΑΦΟΥ)
09 Ν.Σ ΣΤΑΘΜΟΣ – ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΓΟΡΑ (ΣΤΑΣΗ Ν.Σ ΣΤΑΘΜΟΣ)
40 Ν.Σ ΣΤΑΘΜΟΣ – ΚΑΛΟΧΩΡΙ (ΣΤΑΣΗ Ν.Σ ΣΤΑΘΜΟΣ / ΣΤΑΣΗ ΖΩΓΡΑΦΟΥ)
51 Ν.Σ ΣΤΑΘΜΟΣ – ΣΙΝΔΟΣ (ΣΤΑΣΗ Ν.Σ ΣΤΑΘΜΟΣ)
55Υ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΚΤΕΛ – Ν.Σ ΣΤΑΘΜΟΣ (ΣΤΑΣΗ Ν.Σ ΣΤΑΘΜΟΣ)
35 ΜΕΤΕΩΡΑ – Ν.Σ ΣΤΑΘΜΟΣ (ΣΤΑΣΗ Ν.Σ ΣΤΑΘΜΟΣ / ΣΤΑΣΗ ΖΩΓΡΑΦΟΥ)
57 ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ – ΑΣΒΕΣΤΟΧΩΡΙ – ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΧΟΡΤΙΑΤΗ (ΣΤΑΣΗ Ν.Σ ΣΤΑΘΜΟΣ / ΣΤΑΣΗ ΖΩΓΡΑΦΟΥ)
84 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΜΕΛΙΣΣΟΧΩΡΙ (ΣΤΑΣΗ Ν.Σ ΣΤΑΘΜΟΣ)
21 ΕΥΟΣΜΟΣ – ΕΡΜΟΥ (ΣΤΑΣΗ Μ. ΚΑΛΛΟΥ)
Τι άλλαξε και σε ποιες στάσεις για λεωφορεία που έρχονται από δυτικά
Νο 20 «Μενεμένη-Ερμού»
Δρομολόγιο Μετάβασης
Υφιστάμενη Διαδρομή, δεξιά Ίωνος Δραγούμη, αριστερά Ερμού.
Δρομολόγιο Επιστροφής
Από Ερμού, αριστερά Βενιζέλου, Εγνατία, υφιστάμενη διαδρομή.
Στάσεις
Στην μετάβαση εντάσσονται οι στάσεις Ερμού και Ίωνος Δραγούμη
Νο 21 «Εύοσμος- Ερμού»
Δρομολόγιο Μετάβασης
Υφιστάμενη Διαδρομή, δεξιά Ίωνος Δραγούμη, αριστερά Ερμού.
Δρομολόγιο Επιστροφής
Από Ερμού, αριστερά Βενιζέλου, Εγνατία, υφιστάμενη διαδρομή.
Στάσεις
Στη μετάβαση εντάσσονται οι στάσεις Ερμού και Ίωνος Δραγούμη
Επαναλειτουργεί η στάση «Τ.Σ. ΕΡΜΟΥ» και εντάσσεται στο πρόγραμμα λειτουργίας των λεωφορειακών γραμμών Νο 20 και Νο 21.
Νο 35 «Ν.Σ. Σταθμός – Μετέωρα»
Δρομολόγιο Μετάβασης
Ν.Σ. Σταθμός, Μοναστηρίου, οδός Λαγκαδά υφιστάμενη διαδρομή προς Μετέωρα
Δρομολόγιο Επιστροφής
Υφιστάμενη διαδρομή έως οδό Λαγκαδά με Μοναστηρίου, δεξιά Μοναστηρίου, Ν.Σ. Σταθμός.
Στάσεις
Στην μετάβαση εντάσσονται οι στάσεις Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Ζωγράφου
Στην επιστροφή εντάσσονται οι στάσεις Πλατεία Δημοκρατίας, Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός
Το πάρκινγκ παραμένει «πονοκέφαλος»
Τερματικός σταθμός μετρό στο Σιδηροδρομικό Σταθμό, αλλά χωρίς πάρκινγκ -τουλάχιστον δωρεάν- σίγουρα προκαλεί ένα ζήτημα.
Γιατί κακά τα ψέματα πολλοί είναι εκείνοι που θέλουν να χρησιμοποιήσουν το μετρό αλλά αναρωτιούνται το πού θα αφήσουν το όχημά τους στα πέριξ του Σιδηροδρομικού Σταθμού.
Οι αλάνες που έχουν «βαφτιστεί» χώροι προσωρινής στάθμευσης ή ατύπως έχουν γίνει πάρκινγκ για όποιον προλάβει, γεμίζουν μέχρι τις 08:00 το πρωί και μετά πρέπει να κάνεις γύρες στα στενά μπας και βρεις κάποια κενή θέση για να «χωθείς».
Παράλληλα, τα πεζοδρόμια σε στενά όπως στην Αισώπου και τη Σαπφούς είναι έννοια… άγνωστη, μιας και έχουν φροντίσει να τα «καβαλήσουν» τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα.
Υπάρχουν φυσικά οι ιδιωτικοί χώροι στάθμευσης όπου μπορεί κανείς να σταθμεύσει το αυτοκίνητό του και να συνεχίσει το… ταξίδι του με το μετρό.
Ενδεχομένως για κάποιον που «κατεβαίνει» στο κέντρο για ψώνια ή διασκέδαση ή θέλει να πάει σε κάποια άλλη περιοχή ανατολικότερα με το μετρό, να είναι μια λύση ανάγκης με το ανάλογο κόστος.
Αλλά για τους εργαζόμενους οδηγούς είναι μάλλον μια απαγορευτική λύση, καθώς το κόστος για στάθμευση ξεκινάει συνήθως από 3 ευρώ την πρώτη ώρα και η κάθε επιπλέον ώρα χρεώνεται από 1 ευρώ και πάνω. Άρα, αν αφήσεις το αμάξι σου για ένα 8ωρο-9ωρο μέχρι να επιστρέψεις από τη δουλειά σου, θα πρέπει να υπολογίζεις ένα ημερήσιο κόστος -κοντά ή και λίγο παραπάνω- στα 10 ευρώ.
Θα δώσουν μια κάποια λύση οι νέες θέσεις στάθμευσης
Περίπου 800 νέες θέσεις πρόσκαιρης στάθμευσης ανοίγουν, από την 1η Δεκεμβρίου, στη διάθεση των κατοίκων και επισκεπτών της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί μια ανάσα στο κυκλοφοριακό της πόλης και να περιοριστεί η κίνηση των οχημάτων εντός του κέντρου.
Οι 392 εντός του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.
242 θέσεις θα διατεθούν εντός του λιμανιού, στα πάρκινγκ P2 και P3 βάση της τιμολογιακής πολιτικής της ΟΛΘ και συγκεκριμένα με 3 ευρώ την ημέρα.
Επιπλέον, 150 θέσεις, δωρεάν, θα είναι στην πύλη 11 εντός του λιμανιού, από την πλευρά των Σφαγείων. Σε αυτές τις θέσεις οι πολίτες θα μπορούν να σταθμεύουν από τις 8.00 έως τις 5.30 το απόγευμα.
Επομένως είναι σημεία που σίγουρα θα δώσουν μια κάποια λύση σε όσους έρχονται από δυτικά και θέλουν να αφήσουν κάπου το αυτοκίνητό τους για να χρησιμοποιήσουν στη συνέχεια το μετρό ή τα λεωφορεία.
Πότε θα πάει το μετρό δυτικά;
Διαβάζουμε στην επίσημη ιστοσελίδα του Μετρό Θεσσαλονίκης:
«Το Μετρό Θεσσαλονίκης εξελίσσεται, μέσα από ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο, που θα αναδιαμορφώσει τις μετακινήσεις στην πόλη έως το 2040. Το στρατηγικό σχέδιο βασίζεται στη «Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης (ΜΑΜΘ)» που υλοποίησε η Ελληνικό Μετρό με χρηματοδότηση του Ε.Σ.Π.Α. Πρόκειται για μία γενική Συγκοινωνιακή Μελέτη που είχε ως στόχο την διαμόρφωση ενός Σχεδίου Μεταφορών για την πόλη της Θεσσαλονίκης (με έτος-στόχο το 2040).
Η εκπόνηση της Μελέτης διήρκεσε δύο χρόνια (2021- 2023) κατά τη διάρκεια της οποίας, καταγράφηκαν μετακινήσεις 30.000 μελών νοικοκυριών της πόλης, πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις σε 67.000 οδηγούς Ι.Χ. και επιβάτες ταξί και απογράφηκαν 690 χλμ. οδικού δικτύου.
Τα αποτελέσματα αυτής της Μελέτης υποδεικνύουν την ανάγκη αναδιάταξης του συγκοινωνιακού χάρτη με κάλυψη ολόκληρης της πόλης με σύγχρονες δημόσιες συγκοινωνίες, τη δημιουργία δύο γραμμών Μετρό με 44 σταθμούς, και επέκταση του Δικτύου στις περιοχές Δυτικής και Ανατολικής Θεσσαλονίκης.
Πρόκειται για μια ξεκάθαρη αποτύπωση των μελλοντικών αναγκών που αποτελεί τον πυρήνα του σχεδιασμού για τα επόμενα χρόνια και τη διαμόρφωση μιας φιλικής, ανθρώπινης και λειτουργικής πόλης με φροντίδα για το περιβάλλον, τους πολίτες και τις επόμενες γενιές».