Θεσσαλονίκη

Πράσινο φως για την θαλάσσια συγκοινωνία

Αρχική φωτογραφία: Στάση Πλατεία Ελευθερίας – Giannikis SHOP / THESSALONIKI WATER TRANSPORT PIERS / HONORARY MENTION IN ARCHITECTURE COMPETITION – 2011 Η προγραμματική σύμβαση για τη θαλάσσια συγκοινωνία Θεσσαλονίκης υπογράφεται μεταξύ της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, των Δήμων Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού και της Εγνατία Οδός ΑΕ. Ειδικότερα, το αντικείμενο του Έργου περιλαμβάνει την εκπόνηση Τεχνικών […]

Parallaxi
πράσινο-φως-για-την-θαλάσσια-συγκοινω-19252
Parallaxi
01sqr_front_730x10000.jpg

Αρχική φωτογραφία: Στάση Πλατεία Ελευθερίας – Giannikis SHOP / THESSALONIKI WATER TRANSPORT PIERS / HONORARY MENTION IN ARCHITECTURE COMPETITION – 2011

Η προγραμματική σύμβαση για τη θαλάσσια συγκοινωνία Θεσσαλονίκης υπογράφεται μεταξύ της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, των Δήμων Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού και της Εγνατία Οδός ΑΕ.

Ειδικότερα, το αντικείμενο του Έργου περιλαμβάνει την εκπόνηση Τεχνικών Μελετών και άλλων υποστηρικτικών μελετών των υποδομών για την κατασκευή έξι (6) προβλητών – στάσεων, κτιριακών έργων στέγασης εκδοτηρίων, χώρων αναμονής επιβατών καθώς και άλλων βοηθητικών χώρων.

Ο κύριος όγκος των μελετών θα διεξαχθεί με δύο διεθνείς διαγωνισμούς:

– Ένας για την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιτάσεων και τις απαιτούμενες μελέτες λιμενικών των προβλητών – στάσεων και βρίσκεται σε στάδιο δημοσιοποίησης. – Ο δεύτερος για τις μελέτες των κτιριακών εγκαταστάσεων των στάσεων.

Πιο αναλυτικά σύμφωνα με την σύμβαση που αναρτήθηκε στην Διάυγεια περιλαμβάνονται τουλάχιστον οι κάτωθι μελέτες, καθώς και όσες άλλες προβλέπονται από τη σχετική Απόφαση Έγκρισης Χρηματοδότησης:

Α. Τεχνικές μελέτες : 1. Τοπογραφική Μελέτη 2. Βυθομετρική Μελέτη 3. Γεωτεχνική Μελέτη 4. Μελέτη κυματικών συνθηκών 5. Προμελέτη λιμενικών έργων, 6. Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων 7. Οριστική Μελέτη Λιμενικών Έργων 8. Μελέτες Κτιριακών Εγκαταστάσεων: Οριστική Μελέτη Αρχιτεκτονικών, Μελέτη Στατικών, Μελέτη Ηλεκτρομηχανολογικών, Μελέτη εφαρμογής στις 6 θέσεις των Προβλητών της Θαλάσσιας Αστικής Συγκοινωνίας).

Επίσης περιλαμβάνονται:

-Μελέτη Θεσμικού Πλαισίου Θαλάσσιων επιβατικών μεταφορών – Οι προτάσεις Νομικών Ρυθμίσεων και το Σχεδίου Νόμου για τη Λειτουργία των Συστημάτων της Αστικής Θαλάσσιας Συγκοινωνίας στην Ελληνική Επικράτεια. -Τεύχη δημοπράτησης για τη σύσταση του Διαβαθμιδικού Φορέα Λειτουργίας της Αστικής Θαλάσσιας Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης. -Αξιολόγηση των προτάσεων του Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού Ιδεών για τις έξι στάσεις – προβλήτες.

Ο προϋπολογισμός των μελετών είναι 1 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) και τα χρήματα θα αντληθούν: 780.000 Ευρώ (Κοινοτική Συνδρομή)  και 227.370 Ευρώ (Εθνική συμμετοχή).

Σύμφωνα με τη μελέτη σκοπιμότητας, που είχε εκπονήσει το 2011 το υπουργείο Υποδομών, υπολογίζεται ότι για να είναι βιώσιμο το εγχείρημα, το εισιτήριο θα κυμαίνεται μεταξύ 2 και 2,5 ευρώ, χωρίς να δίδεται κρατική επιδότηση. Οι πέντε στάσεις που προτείνονται είναι Πλατεία Ελευθερίας (στην προέκταση της Κομνηνών), Δημαρχείο Θεσσαλονίκης, Μέγαρο Μουσικής (στην προέκταση της οδού Π. Συνδίκα στη νέα παραλία), Μαρίνα Αρετσούς (περιοχή ΕΟΤ) και Νέοι Επιβάτες.

Ακόμη, προβλέπεται η λειτουργία 6+1 σκαφών τύπου καταμαράν (έξι εν λειτουργία και ένα εν εφεδρεία), το καθένα εκ των οποίων θα χωρά 200 – 250 επιβάτες. Τα δρομολόγια υπολογίζεται ότι θα εκτελούνται ανά 15 λεπτά και θα διαρκούν 45 λεπτά. Επίσης, εκτιμάται ότι η εξπρές διαδρομή από τους Νέους Επιβάτες έως την Πλατεία Ελευθερίας θα διαρκεί 15 λεπτά της ώρας. Παράλληλα, υπολογίζεται ότι για περίπου δύο εβδομάδες ετησίως δεν θα εκτελούνται δρομολόγια λόγω καιρικών συνθηκών.

Από τις μέχρι σήμερα (θεωρητικές) ενδείξεις προκύπτει επενδυτικό ενδιαφέρον. Ο ιδιώτης που θα εμπλακεί στο εγχείρημα, θα αναλάβει να αγοράσει τα καταμαράν (κόστος μεταξύ 7 και 10 εκατ. ευρώ) και να εκμεταλλευτεί τα δρομολόγια στο δίκτυο υποδομών, που θα δημιουργήσουν οι φορείς της περιοχής.

Το Α’ βραβείο για την στάση στο Μέγαρο κατέκτησαν οι Κωνσταντίνος Χρυσός και Μαριάνθη Τατάρη που διακρίθηκαν ανάμεσα από 52 διαφορετικές προτάσεις, όλες με φαντασία και ευρηματικότητα, σε αρχιτεκτονικό διαγωνισμό του 2011.

Μπείτε και κάντε like εδώ για να ενημερώνεστε για όλα τα γραμμένα αποκλειστικά για το parallaximag.gr άρθρα.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα