Προβλήματα στο οδικό δίκτυο που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τους Ευζώνους
Τι λένε οι αρμόδιοι.
Το θέμα της επάρκειας, της ασφάλειας και της καταλληλότητας του οδικού άξονα που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το τελωνείο των Ευζώνων και τα σύνορα με τη Βόρεια Μακεδονία επανέρχεται στην επικαιρότητα, μετά την ενεργοποίηση της Συμφωνίας των Πρεσπών και την αλλαγή του ονόματος της γειτονικής χώρας.
Τα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα, η απουσία διαχωριστικής νησίδας αλλά και διασύνδεσης με τους παρακείμενους οικισμούς και οι ελλείψεις σε φωτισμό και διαγραμμίσεις είναι ορισμένα από τα ζητήματα που καταγράφονται σε έναν άξονα μήκους 44 χιλιομέτρων, από τον κόμβο της Χαλάστρας μέχρι τους Ευζώνους.
Την κατάσταση αυτή αντιμετωπίζουν καθημερινά οι οδηγοί που κινούνται σε μια περιοχή με μεγάλη κίνηση, δεδομένου ότι πέρσι από τους Ευζώνους πέρασαν οκτώ εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Α. Βεργίδης: Τα προβλήματα είναι γνωστά εδώ και χρόνια
«Οι Εύζωνοι είναι πύλη εισόδου και εξόδου επισκεπτών ενώ μεγάλο είναι και το εμπορικό φορτίο που διακινείται μέσω του συγκεκριμένου οδικού δικτύου», επισημαίνει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο αντιπεριφερειάρχης Κιλκίς, Ανδρέας Βεργίδης.
Τονίζει, δε, ότι τα προβλήματα στο δρόμο προς τους Ευζώνους είναι γνωστά εδώ και χρόνια. «Δεν υπάρχει διαχωριστική νησίδα και κάθε χρόνο έχουμε πάνω από 20 – 25 νεκρούς από μετωπικές συγκρούσεις και τροχαία δυστυχήματα», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Ο κ. Βεργίδης υπογραμμίζει ότι έχουν γίνει συναντήσεις για το θέμα, τις οποίες διοργάνωσαν τόσο ο Δήμος Παιονίας όσο και η Περιφερειακή Ενότητα Κιλκίς και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και σημειώνει ότι «θα πρέπει τουλάχιστον, αν δοθεί ο δρόμος σε ιδιώτη, μέσα στη σύμβαση να συμπεριλαμβάνεται η υποχρέωση του αναδόχου να φτιάξει το δρόμο, ώστε να γίνει διπλής κατεύθυνσης».
Για την επάρκεια του φωτισμού στον οδικό άξονα διευκρινίζει ότι υπάρχει φωτισμός στους κόμβους, ωστόσο θα πρέπει να κατασκευαστούν και άλλοι δύο ή τρεις ανισόπεδοι κόμβοι ώστε να διασυνδεθούν οι παρακείμενοι οικισμοί με τον δρόμο.
«Μετά το Βαθύλακκο, οι αγρότες με τα μηχανήματά τους διασχίζουν κάθετα τον δρόμο, καθώς δεν υπάρχει διαχωριστική νησίδα, προκειμένου να περάσουν απέναντι, αν και κάτι τέτοιο απαγορεύεται αυστηρώς. Το έχουμε καταγγείλει στην τροχαία. Τρέχει και η ‘Εγνατία Οδός’ που έχει τη συντήρηση του δρόμου και φτιάχνει κάτι όταν γίνεται αντιληπτικό, αλλά πάντοτε είναι επικίνδυνο», προσθέτει ο αντιπεριφερειάρχης.
Α. Αντωνούδης: Σε εξέλιξη μελέτη οδικής ασφάλειας
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Απόστολος Αντωνούδης γνωστοποιεί στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι καθώς το τμήμα αυτό ανήκει στην αρμοδιότητα της εταιρείας -εκτός από τα τελευταία πεντακόσια μέτρα στους Ευζώνους που ανήκουν στο Υπουργείο Οικονομικών- βρίσκεται σε εξέλιξη μια μελέτη οδικής ασφάλειας, από την οποία θα προκύψουν κάποιες παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν.
«Έχουν σημειωθεί πολλά ατυχήματα και γι αυτό εκπονούμε μελέτη οδικής ασφάλειας ώστε να γίνουν, όπου χρειάζεται, μικρές παρεμβάσεις για να περιορίσουμε τα ατυχήματα. Αναμένουμε τη μελέτη, πιστεύω, σε δύο μήνες», τονίζει.
«Όσον αφορά την κατασκευή του δρόμου», προσθέτει, «έχει μπει στα τεύχη της διαδικασίας παραχώρησης και αναμένεται να γίνει από τον παραχωρησιούχο».
Σχετικά με τον φωτισμό, διευκρινίζει ότι δεν φωτίζεται όλο το τμήμα του δρόμου αλλά οι σήραγγες, οι γέφυρες και οι κόμβοι. «Δεν μπορούμε να φωτίσουμε όλο τον αυτοκινητόδρομο λόγω περιορισμένων κονδυλίων βέβαια», σχολιάζει.
Σε ό,τι αφορά, τέλος τις διαγραμμίσεις, επισημαίνει ότι υπάρχει ένα συνεχές πρόγραμμα, κατά τη διάρκεια του οποίου η αρμόδια διεύθυνση της Εγνατίας Οδου εντοπίζει τα προβλήματα κακής ποιότητας διαγράμμισης και τα αποκαθιστά ανά κάποια χρονικά διαστήματα.
Πηγή: AΠΕ-ΜΠΕ