Ράσμουσεν για το μετρό Θεσσαλονίκης: «Είναι σαν την ιστορία με το ασχημόπαπο που έγινε κύκνος»

"Το πλεονέκτημα χωρίς οδηγό είναι ότι όχι μόνο μπορείς να καθίσεις στο μπροστινό κάθισμα και να το «οδηγήσεις» μόνος σου, αλλά και ότι αναπτύσσει υψηλότερη ταχύτητα"

Parallaxi
ράσμουσεν-για-το-μετρό-θεσσαλονίκης-1244251
Parallaxi

Ο επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Ένωσης Περιφερειακής Πολιτικής και Αστικής Ανάπτυξης για Ελλάδα και Κύπρο, Κάρστεν Ράσμουσεν μίλησε στην εκπομπή «Με Μετρό» της ΕΡΤ3 για την κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης, που πια παραδίδεται σε λίγες μέρες στο κοινό.

Όπως είπε, μεταξύ άλλων, θα υπάρχει ένα πριν και ένα μετά, την έναρξη λειτουργίας του μετρό στην πόλη, ενώ έκανε λόγο για τέλεια σχεδιασμένους σταθμούς και ένα ασφαλές μέσο μεταφοράς.

«Ποιος άλλος έχει ένα μουσείο στην πίσω αυλή του μετρό. Κάποια μέρη το έχουν, αλλά αυτό είναι μεγαλύτερο και πιο σημαντικό από οτιδήποτε άλλο έχουμε δει. Το πλεονέκτημα χωρίς οδηγό είναι ότι όχι μόνο μπορείς να καθίσεις στο μπροστινό κάθισμα και να το «οδηγήσεις» μόνος σου, αλλά και ότι αναπτύσσει υψηλότερη ταχύτητα. Έτσι ουσιαστικά δεν θα υπάρχει χρόνος αναμονής στο μετρό. Πιστεύω ότι το μετρό διαλύει όλα τα αρνητικά που συνεπάγεται ένα μετρό. Τι δεν μας αρέσει; Να πηγαίνουμε κάτω από τη γη, επειδή είναι σκοτεινά, τώρα βλέπουμε τους σταθμούς είναι όμορφοι, τέλεια σχεδιασμένοι, και ο καθένας θα θαυμάσει τη δουλειά που έχει γίνει. Τα υλικά είναι φανταστικά, γρανίτης, μάρμαρο. Είμαστε χαρούμενοι να επενδύουμε στην ποιότητα. Αυτό που φτιάχνουμε τώρα πρέπει να διαρκέσει στο μέλλον» και πρόσθεσε:

«Είναι ασφαλές. Πρόκειται για ένα από τα πιο ασφαλή μέσα μεταφοράς στον κόσμο. Εάν κανείς συγκρίνει τα ατυχήματα στο δρόμο, ή στον σιδηρόδρομο το μετρό είναι πιο ασφαλές. Εάν δείτε το δωμάτιο ελέγχου μοιάζει με τη ΝΑΣΑ, ή με το δωμάτιο του Τζέιμς Μποντ, είναι γεμάτο με κάμερες, πολλοί άνθρωποι που ελέγχουν λάιβ, με κάμερες υψηλής ανάλυσης. Γι’ αυτό έχω τόσο αυτοπεποίθηση και λέω ότι αυτό το σύστημα ελέγχεται καλύτερα από κάθε άλλο μέσο μεταφοράς».

Αναφορικά με τη χρηματοδότηση του μετρό:

« Το πρότζεκτ καλύπτει όλα τα προαπαιτούμε διότι ξέρετε ότι η συνολική μας προτεραιότητα είναι να είμαστε πράσινοι. Το πλεονέκτημα του μετρό είναι ότι πρώτα από όλα μειώνει την ατμοσφαιρική ρύπανση. Η Θεσσαλονίκη ξεπερνά το νόμιμο όριο για τα αιωρούμενα σωματίδια, για περισσότερες από 200 μέρες το χρόνο. Έτσι μόλις μπει το μετρό σε λειτουργία, υπολογίζουμε πως τουλάχιστον 50.000 με 60.000 λιγότερα αυτοκίνητα θα διέρχονται από το κέντρο. Δεν είναι ένα θαύμα, αλλά είναι μια μεγάλη αλλαγή που θα εξασφαλίσει καθαρό αέρα και ηρεμία σε μία πόλη που το χρειάζεται απεγνωσμένα. Το μετρό είναι η σπονδυλική στήλη και μετά θα πάμε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα».

Για το αν άξιζε η ταλαιπωρία με την κατασκευή του μετρό:

«Πολλοί άνθρωποι υπέφεραν και οικονομικά και με την ενόχληση από τον θόρυβο και τη σκόνη, αλλά άξιζε τον κόπο. Για μένα το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι σαν την ιστορία με το ασχημόπαπο που έγινε κύκνος, τελικά δεν είναι ασχημόπαπο, αλλά ένας όμορφος κύκνος. Θα δείτε πως το μετρό που σήμερα έχει γίνει ανέκδοτο, θα κατέβουν όλοι θα το δοκιμάσουν και θα αλλάξουν γνώμη».

Για το αν η τάση στην Ευρώπη είναι η περιφερειακή χρηματοδότηση:

«Αυτό έχει να κάνει με την απαρχή του ΕΣΠΑ, που είναι περιφερειακό και αν δούμε τα στοιχεία 1,6 δις πήγαν στην Αττική και τα υπόλοιπα εκτός. Σε σχέση με το ΕΣΠΑ πετυχαίνουμε αποτελέσματα, πέτυχε να εκμοντερνιστεί η Ελλάδα. Οι αυτοκινητόδρομοι, το σύστημα ύδρευσης, οι δρόμοι, η Νέα Παραλία. Επενδύουμε στην Ελλάδα έτσι ώστε να αναπτυχθεί από μόνη της. Έχουμε ανάπτυξη στην Ελλάδα. Θα υπάρει ένα πριν και ένα μετά από αυτό το μετρό. Το σημείο αναφοράς μου είναι η Κοπεγχάγη, την ήξερα πριν το μετρό  και μετά ήταν ένα διαφορετικό μέρος, για όσους τη ζουν κάθε μέρα και ένα άλλο μέρος για εμένα σαν τουρίστας. Ένα από τα στρατηγικά στοιχεία εδώ είναι ότι το μετρό θα ενωθεί με το σιδηρόδρομο», ανέφερε μεταξύ άλλων.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα