Σαδιστικές ιστορίες κυκλοφοριακού παραλόγου
Στην περίπτωση της 26ης Οκτωβρίου εφαρμόστηκε ένας κυκλοφοριακός παραλογισμός
Λέξεις: Σπύρος Βούγιας
Πριν αρχίσουν τα έργα του μετρό, στην Πλατεία Δημοκρατίας με τις πολλές και κρίσιμες προσβάσεις, ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε διπλή κατεύθυνση για τους παράλληλους άξονες (26ης Οκτωβρίου και Δωδεκανήσου), επιλογή που επέτρεπε όλες τις κινήσεις, μείωνε το μήκος της διαδρομής και παρεμπόδιζε την παράνομη στάθμευση.
Όταν, προ αμνημονεύτων χρόνων, ξεκίνησαν τα έργα, οι άξονες αυτοί μονοδρομήθηκαν αντιθέτως και η κυκλοφορία λειτουργούσε οριακά, ασθματικά και ανισόρροπα, με συνεχή συμφόρηση στην 26ης Οκτωβρίου μπροστά στα δικαστήρια και ειδικά στην κατεύθυνση προς Λαγκαδά και με άνεση στη Δωδεκανήσου, με προκλητικό διπλοπαρκάρισμα σε όλο της το μήκος.
Τώρα που ολοκληρώθηκαν οι εργασίες στην περιοχή, αντί να επανέλθει αυτομάτως η αρχική κατάσταση, εφαρμόστηκε ένας κυκλοφοριακός παραλογισμός: αποκαταστάθηκε η διπλή κατεύθυνση μόνο στον έναν άξονα (την 26ης Οκτωβρίου), που ήταν και ο πιο προβληματικός, ενώ η χαλαρή Δωδεκανήσου παρέμεινε μονόδρομος.
Έτσι, υποχρεωτικά οδηγείται το σύνολο της κυκλοφορίας στη διαδρομή από τα δικαστήρια και μαλιστα στο μισό πλέον πλάτος του δρόμου, ενώ το κερασάκι στην τούρτα είναι η παράλογη απαγόρευση της ευθείας κίνησης της 26ης Οκτωβρίου πρός τη Λαγκαδά, που αποτελεί τη μοναδική έξοδο του κέντρου της πόλης προς τον υπόλοιπο νομό και την Ανατολική Μακεδονία.
Είμαι υποχρεωμένος να συμπεράνω πως, μέσα στη γενική απραξία και παρακμή της πόλης, κάποιοι σατανικοί εγκέφαλοι της “Αττικό Μετρό” επιβάλλουν σαδιστικά στις αδιάφορες υπηρεσίες του Δήμου και της Περιφέρειας παράλογες λύσεις, παίζοντας με τα διαλυμένα νεύρα των οδηγών, οι οποίοι δικαιολογημένα αντιδρούν σε αποφάσεις που παραβιάζουν την κοινή λογική.
*Ο Σπύρος Βούγιας είναι συγκοινωνιολόγος