Σε διαδικασία δημοπράτησης η μελέτη ανάπτυξης του Μετρό Θεσσαλονίκης
Τι ανέφερε σήμερα ο διευθυντής Ανάπτυξης, Υποστήριξης και Λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης.
“Η μελέτη ανάπτυξης του Μετρό Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε διαδικασία δημοπράτησης” σε συνεργασία με τον Οργανισµό Συγκοινωνιακού Έργου της πόλης (Ο.Σ.Ε.Θ.), ανέφερε σήμερα ο διευθυντής Ανάπτυξης, Υποστήριξης και Λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, Γεράσιμος Δώσσας, μιλώντας ως εκπρόσωπος της Αττικό Μετρό Α.Ε. στο εργαστήριο διαβούλευσης για το ζήτημα των μεταφορών, που διοργάνωσε η παράταξη της υποψηφίας δημάρχου για τον κεντρικό δήμο, Κατερίνας Νοτοπούλου, “Θεσσαλονίκη Μαζί, Ανοιχτή Πόλη”.
“Η σύμβαση εντός μικρού χρονικού διαστήματος θα δημοπρατηθεί, δηλαδή άμεσα, και θα αποτελέσει όλο το βασικό εργαλείο και για το σχεδιασμό για το συγκοινωνιακό έργο σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα” πρόσθεσε ο κ. Δώσσας.
Σε ό,τι αφορά την επέκταση του Μετρό προς το αεροδρόμιο ο κ. Δώσσας γνωστοποίησε ότι “δημοπρατούνται άμεσα οι τοπογραφικές μελέτες και οι γεωλογικές γεωτεχνικές μελέτες” και πρόσθεσε ότι “σε ένα δύο χρόνια θα είναι σε ετοιμότητα να δημοπρατηθούν για κατασκευή”.
Στο μεταξύ, σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες από την Αττικό Μετρό Α.Ε., αύριο πρόκειται να αποσφραγιστούν οι οικονομικές προσφορές που κατατέθηκαν σήμερα για τις τοπογραφικές μελέτες στο τμήμα από τη Μίκρα μέχρι το αεροδρόμιο. Τη Μεγάλη Τετάρτη αναμένεται να περάσει στο διοικητικό συμβούλιο το αίτημα για τις γεωλογικές μελέτες στο ίδιο τμήμα.
Για το Μετρό, ο κ. Δώσσας επανέλαβε ότι θα αποτελέσει το σκελετό των μέσων μαζικής μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη, σημείωσε ότι στο τέλος του 2020 θα λειτουργήσει η βασική γραμμή σε όλο το μήκος, πλην του σταθμού της Βενιζέλου, και στο τέλος του 2021 η γραμμή της Καλαμαριάς. Εντός του Μαΐου, όπως σημείωσε, θα φτάσει το πρώτο τρένο που θα μπει σε διαδικασία δοκιμών για έναν χρόνο, ενώ ο σταθμός της Βενιζέλου που θα λειτουργεί και ως αρχαιολογικός χώρος θα χρειαστεί δύο χρόνια επιπλέον.
Σε ό,τι αφορά την επέκταση προς τις δυτικές συνοικίες, θα περνά από τις περιοχές του Βαρδάρη και του Δήμου Νεάπολης – Συκεών, το στρατόπεδο Παύλου Μελά, την Ηλιούπολη, τον Δήμο Ευόσμου, τη Μενεμένη, το Δενδροπόταμο και τους Αμπελόκηπους. Επιπλέον αφήνονται αναμονές στις δυτικές συνοικίες για γραμμές σύνδεσης με το νοσοκομείο Παπαγεωργίου και πιθανή επέκταση ως το Ωραιόκαστρο και τις περιοχές προς Διαβατά.
“Από αυτή την πόλη απουσιάζει ένας ολιστικός σχεδιασμός” τόνισε η κ. Νοτοπούλου
“Από αυτή την πόλη δεν λείπει γενικώς και αορίστως ο σχεδιασμός. Απουσιάζει ένας ολιστικός σχεδιασμός και η πολιτική βούληση υλοποίησης συντονισμένων ενεργειών” τόνισε, από την πλευρά της, η υποψήφια δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κατερίνα Νοτοπούλου. Μεταξύ άλλων, επισήμανε ότι τα τελευταία χρόνια έγινε πολύ μεγάλη και καλή δουλειά σε ό,τι αφορά το Μετρό που ήταν στάσιμο και κολλημένο για πολλά χρόνια και διέλυσε την αγορά της πόλης και πρόσθεσε ότι δόθηκε μεγάλη μάχη για να τεθεί ένα τέλος, όπως είπε, “στο σκάνδαλο του ΟΑΣΘ, ενός κρατικοδίαιτου ΟΑΣΘ τον οποίο λυμαίνονταν συγκεκριμένοι κύκλοι της πόλης με πλάτες πολιτικές που αυτή τη στιγμή διεκδικούν και την ηγεσία του Δήμου”. Υπογράμμισε, άλλωστε, την ανάγκη να εξεταστούν ζητήματα που αφορούν τη μετακίνηση ατόμων με αναπηρία και πρόσθεσε: “θέλουμε μια πόλη ανθεκτική, θέλουμε να επιταχύνουμε τον συντονισμό των φορέων και την υλοποίηση των διάφορων ειδικών σχεδίων”.
Σ. Παππάς: “Να υπάρξει ένα σχέδιο αποκέντρωσης”
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς, υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ότι στη Θεσσαλονίκη θα πρέπει να υπάρξει ένα σχέδιο αποκέντρωσης και να δημιουργηθούν άλλα κέντρα στο πλαίσιο ενός πολυκεντρικού μητροπολιτικού συγκροτήματος, που θα δώσει πνοή στην περιφέρεια. Ειδικά για το συγκεκριμένο θέμα υπογράμμισε την ανάγκη συνεργασίας μεταξύ των δήμων. Για τον ΟΑΣΘ έκανε λόγο για μια “ιστορία σκανδάλων”, επισήμανε ότι υπάρχουν σε εκκρεμότητα παρεμβάσεις της δικαιοσύνης για ένα σκάνδαλο πολιτικό, ένα σκάνδαλο επιχειρησιακό και ένα σκάνδαλο οικονομικό, ενώ σχολίασε ότι ο “ΟΑΣΘ προέκυψε το 1957 μέσα από ένα μεγάλο λάθος, κάτι περισσότερο από έγκλημα, την κατάργηση του τραμ”.
“Στις 3 Δεκεμβρίου του 2019 θα τελειώσει το επιχειρησιακό μας έργο. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα έχει τελειώσει η εκκαθάριση γιατί από πολλές πλευρές υπάρχουν παρεμβάσεις που θέλουν να δυσχεράνουν την πορεία προς την εκκαθάριση” είπε. Ανέφερε, ακόμη, ότι έχουν αρχίσει οι προετοιμασίες για τον νέο φορέα, η επιτροπή καταστατικού τελείωσε το έργο της, ενώ προωθούνται συγκεκριμένες δράσεις για τη συνολική ψηφιοποίηση όλων των διοικητικών και τεχνικών υπηρεσιών και του συγκοινωνιακού έργου, τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση των υπηρεσιών τηλεματικής και το ηλεκτρονικό εισιτήριο. “Τις επόμενες μέρες θα αναρτηθεί ο διαγωνισμός στη Διαύγεια, σε συνεργασία με τον ΟΣΕΘ που θα είναι ο βασικός φορέας που θα κινεί τη διαδικασία για το ηλεκτρονικό εισιτήριο” πρόσθεσε.
Τοποθετήσεις από εκπροσώπους φορέων
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Ιωάννης Τσιωνάς γνωστοποίησε ότι έχει ξεκινήσει ο στρατηγικός σχεδιασμός των μέσων ώστε να προσδιοριστεί ο ρόλος κάθε μέσου στη Θεσσαλονίκη του αύριο, ενώ γίνεται και ο ανασχεδιασμός σε χαμηλό επίπεδο για τις γραμμές του μετρό ώστε να αξιοποιηθεί ο νέος στόλος που αναμένεται και να προωθηθούν οι διαδημοτικές συγκοινωνίες.
Από τον Δήμο Θεσσαλονίκης, ο αντιδήμαρχος Θανάσης Παππάς υπογράμμισε την ανάγκη να “υπάρξει ένα συντακτικό για την κυκλοφορία και τη στάθμευση” και τόνισε ότι το “ΣΒΑΚ (Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας) που γίνεται και η γενική κυκλοφοριακή μελέτη σε επίπεδο μητροπολιτικής περιοχής της Θεσσαλονίκης πρέπει να δώσουν τη λύση για τις ρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν στο πολεοδομικό συγκρότημα στο πλαίσιο της βιώσιμης αστικής κινητικότητας”.
Ακολούθησαν τοποθετήσεις εκπροσώπων και άλλων φορέων που εμπλέκονται στον τομέα των μεταφορών.
Πηγή: ΑΠΕ