Σε ποιους κατοχυρώθηκαν οι χρήσεις της πρώτης προβλήτας του λιμανιού από την πώληση

Οριστικά στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου η Αποθήκη Γ μετά την πώληση του Λιμανιού.

Parallaxi
σε-ποιους-κατοχυρώθηκαν-οι-χρήσεις-τη-147530
Parallaxi

Προβλέψεις σχετικά με το δημόσιο και πολιτιστικό χαρακτήρα της πρώτης προβλήτας του λιμανιού -του τμήματος που φιλοξενεί σήμερα μουσεία, κινηματογράφο και καφέ/εστιατόριο-, υπάρχουν στη σύμβαση παραχώρησης του 67% του ΟΛΘ.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, με βάση τη σύμβαση η προβλήτα αποδίδεται στους πολίτες με διασφάλιση της συνεχούς, ανεμπόδιστης και πλήρους πρόσβασης των πεζών στους περισσότερους χώρους της, με εξαίρεση ελάχιστα σημεία όπως το κρηπίδωμα 3 (σ.σ. μπροστά από τον επιβατικό σταθμό, στην πλευρά της θάλασσας, όπου και σήμερα δεν επιτρέπεται η ελεύθερη διέλευση).

Επιπλέον, βάσει της σύμβασης παραχώρησης ορίζεται κατά τις ίδιες πηγές ότι «ο ΟΛΘ θα διαβουλεύεται με τον δήμο Θεσσαλονίκης και την Αρχή Λιμένος για τη διαμόρφωση πλαισίου υποδοχής και υποστήριξης πολιτιστικών και δημοσίων δράσεων με χρήση χώρων της προβλήτας 1». Παράλληλα, θα διαβουλεύεται με τον δήμο πριν από την εκτέλεση έργων που σχετίζονται με πολιτιστικές δραστηριότητες. Ο δε δήμος Θεσσαλονίκης έχει την εξουσία να ασκεί όλα τα δικαιώματα που του παρέχονται με βάση τους εφαρμοστέους νόμους.

Σύμφωνα δε με παράρτημα της σύμβασης, ο κεντρικός δήμος, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου, το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και η Εταιρεία Ύδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης διατηρούν τις υπάρχουσες χρήσεις στα κτίρια της πρώτης προβλήτας, χωρίς την καταβολή τιμήματος.

Αναλυτικότερα, ο δήμος Θεσσαλονίκης διατηρεί τη χρήση -για πολιτιστικούς σκοπούς- των πρώην κτιρίων Ναυτικής Διοίκησης και Βρεφονηπιακού Σταθμού και του κτιρίου στην Πύλη 4, καθώς και της Αποθήκης Δ’. Στην περίπτωση της Αποθήκης Α’ διατηρείται η χρήση ως Μουσείου Φωτογραφίας και Κινηματογράφου με χρήστες το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (ΦΚΘ) και το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Το ΦΚΘ θα χρησιμοποιεί επίσης την Αποθήκη Γ’ για σκοπούς του Φεστιβάλ, μια αποθήκη που υπήρξε μεγάλη διαμάχη για το που θα καταλήξει, ενώ το ΕΣΜΤ τη Β1 για το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Παραμένουν επίσης άνευ τιμήματος, μεταξύ άλλων, οι χρήσεις του Ναυταθλητικού Μουσείου (πρώην αντλιοστάσιο ΕΥΑΘ) και του χώρου του Συλλόγου Συνταξιούχων ΟΛΘ (μέρος του ισογείου του Κτιρίου Διοίκησης ΟΛΘ).

Παράλληλα, διατηρούνται -αλλά με μίσθωμα/εισπρακτέο εισόδημα από τον ΟΛΘ- οι σκοπούμενες/καθορισμένες χρήσης του καφέ στην Πύλη 1 (ανατολικό φυλάκιο εισόδου), του καφέ/εστιατορίου στην Αποθήκη Β2 και του κινηματογράφου στην Αποθήκη 1, με την ύπαρξη υποπαραχωρησιούχου.

Υπενθυμίζεται ότι η Σύμβαση Αγοραπωλησίας Μετοχών (ΣΑΜ) για τη μεταβίβαση του 67% του ΟΛΘ στην κοινοπραξία DIEP gmBH- Terminal Link SAS- Belterra Investments Ltd υπεγράφη στις 21 Δεκεμβρίου στα γραφεία του ΤΑΙΠΕΔ. Εφόσον η συμφωνία -που έχει ήδη «περάσει» το στάδιο του προσυμβατικού ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο- λάβει το πράσινο φως και από την ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού, θα ακολουθήσει η κύρωση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ΟΛΘ και Δημοσίου από τη Βουλή.

Το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής τοποθετείται χρονικά εντός του Φεβρουαρίου.

ΑΠΕ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα