Θεσσαλονίκη

Στη Νίκης σήμερα: Δεν έτυχε, πέτυχε

Κείμενο-Εικόνες: Γιώργος Τούλας  Έντεκα και κάτι. Η τροχαία μόλις έχει κλείσει το δρόμο για τα αυτοκίνητα. Κάτι ξεχασμένα μηχανάκια βιαστικά διασχίζουν την παραλιακή. Ο κόσμος μοιάζει να περίμενε το σύνθημα. Κατεβαίνουν στη μέση του οδοστρώματος. Ξεχύνονται από όλους τους κάθετους δρόμους. Νεαρά ζευγάρια με καρότσια, παιδιά με ποδήλατα, ηλικιωμένοι. Χιλιάδες. Λιγότερο περίεργοι από τις προηγούμενες […]

Γιώργος Τούλας
στη-νίκης-σήμερα-δεν-έτυχε-πέτυχε-18982
Γιώργος Τούλας
paralia3.jpg

Κείμενο-Εικόνες: Γιώργος Τούλας 

Έντεκα και κάτι. Η τροχαία μόλις έχει κλείσει το δρόμο για τα αυτοκίνητα. Κάτι ξεχασμένα μηχανάκια βιαστικά διασχίζουν την παραλιακή. Ο κόσμος μοιάζει να περίμενε το σύνθημα. Κατεβαίνουν στη μέση του οδοστρώματος. Ξεχύνονται από όλους τους κάθετους δρόμους. Νεαρά ζευγάρια με καρότσια, παιδιά με ποδήλατα, ηλικιωμένοι. Χιλιάδες. Λιγότερο περίεργοι από τις προηγούμενες φορές της πιλοτικής πεζοδρόμησης. Περισσότερο αποφασισμένοι από κάθε φορά. Ο δρόμος τους ανήκει. Η πεζοδρόμηση του Φεβρουαρίου, η τέταρτη στη σειρά, έχει προηγηθεί το φθινόπωρο με μια ανάπαυλα το Γενάρη, ήταν η λιγότερο διαφημισμένη. Μια λιτή ανακοίνωση την Τετάρτη από το νέο αντιδήμαρχο Κωσταντίνο Ζέρβα και την τροχαία που απλά πληροφορούσε ότι η παλιά παραλία θα έκλεινε την Κυριακή.

Ήταν ένα στοίχημα αν θα έπιανε. Αν θα δημιουργούσε χάος στην πόλης. Διαψεύστηκαν όλα τα αρνητικά σενάρια. Οι δρόμοι της πόλης λειτουργούσαν άψογα, ο κόσμος κατέβηκε μαζικά και περπάτησε, σαν μια μαζική ειρηνική διαδήλωση απαίτησης για ένα καλύτερο κέντρο πόλης. Και αν τις άλλες φορές υπήρχε καχυποψία, μιζέρια, πιθανός προβληματισμός για το τι νόημα έχει κάτι τόσο αποσπασματικό, σήμερα νομίζω πειστήκαμε όλοι πως η επανάληψη και η διάρκεια ενός πειράματος το κάνει δημοφιλές, δημιουργεί νέα αστική συνείδηση, προετοιμάζει για τις μεγάλες αλλαγές.

Σε δεκάδες πόλεις του κόσμου, από τη Μποκοτά της Κολομβίας μέχρι το Βερολίνο, οι τοπικές αρχές τόλμησαν σε βάθος χρόνου να επαναλαμβάνουν το κλείσιμο κεντρικών και περιφερειακών δρόμων εξορίζοντας τα αυτοκίνητα, πειραματικά. Και πέτυχαν. Τώρα η μια Κυριακή το μήνα πρέπει να γίνει κάθε Κυριακή. Πάντα κάποιοι θα αντιδρούν. Όσοι δούλεψαν για τη Νίκης και τη νέα αστική συνείδηση που διαμορφώνει, ο Δήμος, η τροχαία, η Ένωση Πεζών και μεις εδώ στην Parallaxi με τις δράσεις του Θεσσαλονίκη Αλλιώς, νομίζω δικαιώθηκαν από το αποτέλεσμα. Απλά τώρα οι απαιτήσεις είναι πια μεγαλύτερες και δεν αφορούν μόνο το συγκεκριμένο δρόμο, που πρέπει να πεζοδρομηθεί για πάντα. Αφορά όλη την πόλη και το πως την ονειρευόμαστε. Αντίδραση θα υπάρχει πάντα. Αλλά μόνο έτσι προχωρά ο κόσμος, οι πόλεις και η ζωή. Κόντρα.

Μπείτε και κάντε like εδώ για να ενημερώνεστε για όλα τα γραμμένα αποκλειστικά για το parallaximag.gr άρθρα.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα