Θεσσαλονίκη

Στην Καλαμαριά κάνουν πράξη το «απ’ την παραγωγή στην κατανάλωση»

Οι καταναλωτές αναζητούν καλές τιμές και ποιότητα και οι παραγωγοί θέλουν να προσφέρουν μια win-win κατάσταση

Ραφαήλ Γκαϊδατζής
στην-καλαμαριά-κάνουν-πράξη-το-απ-τη-937552
Ραφαήλ Γκαϊδατζής

Οι αγορές χωρίς μεσάζοντες έκαναν την εμφάνιση τους σε πολλά σημεία της χώρας πριν μία δεκαετία όταν η οικονομική κρίση χτύπησε την πόρτα της Ελλάδας.

Οι υψηλές τιμές στα τρόφιμα και το όλο κλίμα που είχε δημιουργηθεί έκαναν όλο και περισσότερους καταναλωτές στο να αναζητούν την καλύτερη δυνατή επιλογή ως προς τα προϊόντα που αγοράζουν, χωρίς ωστόσο να ξοδεύουν μεγάλα ποσά.

Την ίδια ώρα οι παραγωγοί αναζητούσαν και αυτοί να δώσουν τα προϊόντα τους στην καλύτερη δυνατή τιμή.

Δέκα χρόνια μετά η ιστορία μοιάζει να επαναλαμβάνεται, τώρα υπό το πρίσμα της ενεργειακής κρίσης.

Μια από τις αγορές που λειτουργούν μέχρι και σήμερα είναι αυτή που διοργανώνει το «Αγροτικό Παντοπωλείο ΣΥΝ.ΠΕ» στην Καλαμαριά Θεσσαλονίκης.

Εκεί ανά τακτά χρονικά διαστήματα μέσα στο μήνα πραγματοποιείται απευθείας διάθεση των προϊόντων αποκλειστικά από τους παραγωγούς προς τους καταναλωτές.

Το τελευταίο χρονικά ραντεβού ήταν την περασμένη Κυριακή 13 Νοεμβρίου και δόθηκε στην πλαζ Αρετσούς.

Εκεί οι καταναλωτές είχαν τη δυνατότητα να προμηθευτούν διάφορα προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές από αυτές που θα έβρισκαν στα σούπερ μάρκετ και στην υπόλοιπη αγορά.

Παραγγελίες για παρθένο ελαιόλαδο Μεσσηνίας (25 ευρώ / 5 λίτρα) και αγορές προϊόντων απαραίτητων για την καθημερινή διατροφή όπως:

Πατάτες (0,80 το κιλό)

Λεμόνια (1,30 το κιλό)

Πορτοκάλια (0,80 το κιλό)

Μανταρίνια (1,00 το κιλό)

Μήλα κόκκινα (0,80 το κιλό)

Από την πλευρά των καταναλωτών η πλειοψηφία θεωρεί ότι οι τιμές είναι απολύτως λογικές, αλλά όπως σημειώνουν αυτό που τους ενδιαφέρει πρωτίστως είναι η ποιότητα.

Υπάρχουν βέβαια και κάποιοι που κάνουν παράπονα σχετικά με την τήρηση του ωραρίου που ανακοινώνεται, καθώς θεωρούν ότι νωρίς το πρωί συγκεντρώνεται αρκετός κόσμος για να ψωνίσει, όμως οι παραγωγοί είναι λίγοι με αποτέλεσμα να πρέπει να περιμένουν για να εξυπηρετηθούν.

Οι παραγωγοί από την πλευρά τους διαμηνύουν στους καταναλωτές ότι τα προϊόντα τους είναι αγνά, σε καλές τιμές και ότι στόχος τους είναι να πουληθούν σε λογικές τιμές, έτσι ώστε όλοι να βγουν κερδισμένοι.