Στις 29/1 η σύσκεψη για το Kαλλιτεχνικό Σχολείο στο Γραφείο του Πρωθυπουργού

Το καλλιτεχνικό σχολείο Θεσσαλονίκης δομικά αποτελεί ένα ενιαίο σχολείο, αλλά λειτουργεί διαμελισμένο.

Parallaxi
στις-29-1-η-σύσκεψη-για-το-kαλλιτεχνικό-σχο-279573
Parallaxi

Το καλλιτεχνικό σχολείο Θεσσαλονίκης δομικά αποτελεί ένα ενιαίο σχολείο, αλλά λειτουργεί διαμελισμένο σε δύο διαφορετικά κτίρια απόστασης 2 χιλιομέτρων μεταξύ τους: γυμνάσιο στους Αμπελόκηπους και λύκειο στη Μενεμένη.

Από την ίδρυση του σχολείου, 11 χρόνια τώρα, ο σύλλογος γονέων αγωνίζεται με όλες του τις δυνάμεις για το κεντρικό πρόβλημα του σχολείου, την απόκτηση ενιαίας στέγης. Η τεράστια αυτή προσπάθεια, που υπερβαίνει κατά πολύ τον ρόλο μας, γιγαντώθηκε, μόλις με έκπληξη μάθαμε (Οκτώβριος 2015) ότι το οικόπεδο στην οδό Μοναστηρίου, στο οποίο περιμέναμε για περισσότερο από 5 χρόνια να χτιστεί το νέο κτίριο, δεν ήταν στην κατοχή του δήμου Αμπελοκήπων και ήταν αδύνατο να αγοραστεί δεδομένης της οικονομικής κατάστασης. Υπογραμμίζουμε ότι στηρίξαμε με θέρμη την πρωτοβουλία του δήμου για ανέγερση κτιρίου (τα σχεδια έγιναν δωρεάν και εξ ολοκλήρου από μέλος του συλλόγου).

Πριν 2,5 χρόνια ξεκίνησε η αναζήτηση λύσης πρώτα από τους δήμους της δυτικής Θεσσαλονίκης, όπου κι εμείς θέλαμε να παραμείνει σαν μια ανάσα πολιτισμου: Αμπελοκήπων, Παύλου Μελά, Νεάπολης ( στον δήμο Ευόσμου δεν απευθυνθήκαμε γιατί ήδη αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα σχολικής στέγης, όπως μας πληροφόρησε η Περιφερειακή Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας). Δεν δόθηκε καμία λύση από πουθενά.  Στη συνέχεια αναζητήσαμε οποιαδήποτε λύση σε όλη τη Θεσσαλονίκη. Η περίπτωση του Παπαφείου είναι η μόνη ορατή και άμεση προοπτική που προέκυψε για ενιαία στεγαση του σχολείου σε αυτά τα 2 χρόνια.

Εκθέτουμε επιγραμματικά τη δραματική κατάσταση ( απαγορευτική για την άνθιση του σχολείου), για να ξεκαθαρίσουμε τους λόγους που καθιστούν επιτακτική τη στέγασή του σε ένα ενιαίο κτίριο:

  1. Η ασφάλεια των (εφήβων) παιδιών μας στο λύκειο έχει αφεθεί στο έλεος της «καλής τύχης», μιας και η ενιαία διεύθυνση δεν μπορεί να έχει την απαιτούμενη εποπτεία και στα δύο κτίρια ταυτόχρονα(!).
  2. Τα λειτουργικά και οργανωτικά προβλήματα δεν έχουν τέλος, παρά τις παροιμιώδεις προσπάθειες της διεύθυνσης του σχολείου:
  • υποχρεωτική μετακίνηση των μαθητών του λυκείου στο κτίριο του γυμνασίου για την απαραίτητη συνεργασία των μαθητών γυμνασίου – λυκείου στο πλαίσιο των καλλιτεχνικών τους μαθημάτων,
  • διαρκεις ματακινήσεις των καθηγητών στα δύο κτίρια απόστασης 2 χλμ,
  • συρρικνωμένο μαθητικό δυναμικό, γιατί εισάγονται μόνο τα 2/3 του προβλεπόμενου αριθμού μαθητών λόγω ελλειψης αιθουσών,
  • ακαταλληλότητα χώρων θεάτρου και χορού.
  1. Τα πράγματα γίνονται ακόμη χειρότερα λόγω της κατάστασης ομηρίας του σχολείου από πλευράς του δήμου Αμπελοκπήπων-Μενεμένης:
  • Αρνείται να γίνει οποιαδήποτε επέμβαση αναβάθμισης στην αίθουσα εκδηλώσεων στον χώρο του γυμνασίου, που χρησιμοποιείται ως αίθουσα θεάτρου (προσφερθήκαμε να κάνουμε δωρεάν μελέτη ακουστικής).
  • Αρνείται κατηγορηματικά να δώσει οποιαδήποτε λύση στο πρόβλημα (ενιαία στέγη). Ήταν ο πρώτος δήμος που απάντησε αρνητικά στην πρόσκληση τόσο της περιφέρειας εκαπίδευσης προς όλους τους δήμους για εξεύρεση κτιρίου (πριν 1,5 χρόνο), όσο και του υπουργείου.
  • Επιμένει στην ανέργεση του κτιρίου στο οικόπεδο, του οποίου την αγορά ακόμη διεκδικεί.
  • Αρνείται να χτίσει το κτίριο αυτό σε οποιοδήποτε άλλο οικόπεδο ιδιοκτησίας του δήμου.

Θεωρούμε ότι προτεραιότητα όλων οφείλει να είναι η εξασφάλιση της συνθήκης για την ομαλή λειτουργία του σχολείου, το οποίο ανήκει σε όλη την περιοχή της βόρειας Ελλάδας. Προτεραιότητα οφείλει να είναι το δημόσιο συμφέρον και όχι η εξυπηρέτηση κομματικών, μικροπολιτικών, ή ακόμη και προσωπικών, συμφερόντων.

Δεν πρόκειται να παραμείνουμε δέσμιοι ανεκπλήρωτων υποσχέσεων και να υπομείνουμε μια κατάσταση αδιέξοδη που εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των παιδιών μας.

“Επιτέλους, να αναλάβουν τις ευθύνες τους οι αρμόδιοι φορείς”, δηλώνει το Δ.Σ. Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων Καλλιτεχνικου Γυμνασίου με Λ.Τ. Αμπελοκήπων – Μενεμένης.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα