Στον δρόμο η Θεσσαλονίκη για τον ΟΑΣΘ ― Νέο κάλεσμα
«Καλούμε κάθε εργαζόμενο, άνεργο, νέο, συνταξιούχο, κάτοικο αυτής της πόλης να ξεσηκωθεί και να συμμετέχει ενεργά στις κινητοποιήσεις».
Συνέντευξη τύπου παραχώρησε η Πρωτοβουλία Εργαζομένων Φοιτητών Συνταξιούχων για τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης, σχετικά με την συνάντηση διαμαρτυρίας που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 22 Φεβρουαρίου. Μεταξύ άλλων αναφέρθηκαν αναλυτικά οι λόγοι για τους οποίους καλούν τους Θεσσαλονικείς να βγουν στους δρόμους και να διαδηλώσουν μαζί τους.
«Καλούμε κάθε εργαζόμενο, άνεργο, νέο, συνταξιούχο, κάτοικο αυτής της πόλης να ξεσηκωθεί και να συμμετέχει ενεργά στις κινητοποιήσεις. Μόνο αν ενώσουμε τη φωνή μας θα ακουστούμε. Ζητάμε να έρθουν καινούργια λεωφορεία, άμεση αύξηση των δρομολογίων σε όλες τις γραμμές, όχι στο ξεπούλημα γραμμών στα ΚΤΕΛ, καμιά αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων, ασφαλής, φθηνή και ανθρώπινη μετακίνηση.»
Η κ. Φωτεινή Σαλονικίδου, μέλος της Πρωτοβουλίας Εργαζομένων Φοιτητών Συνταξιούχων για τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης τόνισε πως όλοι είναι αναγκασμένοι να βιώνουν αυτή την κατάσταση. «Είναι αδύνατο για ένα μικρο παιδί, ΑΜΕΑ ή εγκύους να επιβιβαστούν σε λεωφορεία του ΟΑΣΘ. Η κυβέρνηση και η διοίκηση του ΟΑΣΘ μιλούσαν για «ανάσα» ενώ τα πράγματα χειροτερεύουν. Ψεύτικες υποσχέσεις για ακόμα μια φορά. Απέτυχαν να εξασφαλίσουν τον στόχο των τριακοσίων λεωφορείων, δηλαδή το μισό συγκοινωνιακό έργο από αυτό που απαιτεί μια πόλη ενός εκατομμυρίου.»
Η κ. Σαλονοκίδου τόνισε πως «Η κυβέρνηση καθώς και η διοίκηση του οργανισμού τόσα χρονιά δεν κάνει το αυτονόητο, δεν ανανεώνει τον στόλο. Η παραχώρηση γραμμών στα ΚΤΕΛ δεν βοηθάει την κατάσταση αντίθετα μεγαλώνει τον κίνδυνο αύξησης του εισιτηρίου. Σαν να μην έφταναν αυτά, ο οργανισμός ανακοινώνει μετρά για την αύξηση των εισπράξεων. Οι κάτοικοι αυτής της πόλης θα έπρεπε να ζητάνε αποζημίωση όχι να πληρώνουν.»
Ο Γιώργος Μπάρδας, φοιτητής Φυσικής στο ΑΠΘ έδωσε επίσης το παρών για να αναφερθεί στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερνά οι φοιτητές αυτής της πόλης. «Υπάρχουν ήδη πόλοι φοιτητικοί σύλλογοι που θα συμμετάσχουν στην αυριανή πορεία. Υπάρχει μια σειρά από σχολές για τις οποίες είναι ζωτική ανάγκη η χρήση των λεωφορείων, όπως για παράδειγμα οι φοιτητές ιατρικής που πρέπει να πηγαίνουν στο Παπαγεωργίου για ορισμένα μαθήματα. Ας μην αναφερθούμε στους φοιτητές από τα ΤΕΙ που καθημερινά στοιβάζονται στα λεωφορεία. Είναι σημαντικό να καταλάβει ο κόσμος πως αν αργήσουμε πέντε λεπτά χάνουμε το μάθημα μας, μπορεί να χάσουμε το υποχρεωτικό εργαστήριο μας, μπορεί ακόμα να χάσουμε το εξάμηνο μας. Είναι ανάγκη να βγούμε στον δρόμο και να υπάρχει μαζικότατα η οποία θα δώσει συνεχεία στον αγώνα μας.»
Ο κ. Βασίλης Παρτάλης, Πρόεδρος Σωματείου συνταξιούχων «Συσπείρωση» αναφέρθηκε στην συνάντηση που είχε γίνει στις 11 Δεκεμβρίου στο Δημαρχιακό Μέγαρο, όπου είχε ειπωθεί πως μέχρι σήμερα θα υπάρχουν στους δρόμους πάνω από 300 λεωφορεία. «Σήμερα έχουμε στην πόλη 240 λεωφορεία τα οποία αν βρέξει αύριο, όπως λέει ο καιρός, θα είναι πλημμυρισμένα. Ακόμα και τα λεωφορεία από τις γραμμές του ΚΤΕΛ που μας έταξαν είναι λεωφορεία της προηγούμενης χιλιετίας. Το ερώτημα μου είναι το εξής. Εφόσον υπάρχει αυτή η κατάσταση γιατί πρέπει να περιμένουμε μέχρι τον Οκτώβρη για να γίνει η ενοικίαση των λεωφορείων και δεν το κάνουμε τώρα; Μήπως είναι κάποιος άλλος ο σκοπός; Μήπως πρέπει να ξεφτιλιστεί τελείως ο ΟΑΣΘ ώστε να τον πάρουν μετά κοψοχρονιά; Δεν υπάρχει κάποιος που να έχει πάρει δραστικά μετρά για να βελτιωθεί αυτή η κατάσταση. Θα έπρεπε λοιπόν οι δημοτικές αρχές να συσπειρωθούν μαζί μας για να μπορέσουμε να ζητήσουμε μια χρηματοδότηση από το Υπουργείο Μεταφορών.»
Τέλος, τόνισαν το δικαίωμα της δωρεάν μετακίνηση για φοιτητές, μαθητές, ανέργους, συνταξιούχους κι εργαζόμενους που κινούνται από και προς το χώρο δουλειάς.