ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ: Γνωστά πρόσωπα γίνονται πωλητές της «σχεδίας»
Τι συμβαίνει αυτήν την ώρα στους δρόμους της πόλης.
Εικόνες: Nόπη Ράντη
Αγαπημένοι άνθρωποι από το χώρο των Γραμμάτων και των Τεχνών, συμπολίτες μας που διακρίνονται με το έργο τους ο καθένας στον δικό του χώρο φορούν αυτήν την ώρα το κόκκινο γιλέκο και καταλαμβάνουν ένα από τα πόστα των πωλητών της «σχεδίας».
Βρισκόμενοι, λοιπόν, σε κεντρικά «πόστα» της Θεσσαλονίκης, μια σειρά από δημοφιλή πρόσωπα στέλνουν σήμερα το δικό τους μήνυμα ενάντια στη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό. Όλα αυτά στο πλαίσιο των δράσεων της Διεθνούς Εβδομάδας Πωλητών Περιοδικών Δρόμου (International Vendor Week), στις οποίες, βεβαίως, συμμετέχει και το ελληνικό περιοδικό δρόμου.
Μερικά από τα μεγάλα ονόματα που θα συναντήσεις εκεί έξω τώρα με το κόκκινο γιλέκο είναι οι: Κωστής Ζαφειράκης, Γιώργος Μαυρίδης, Γιώργος Τσιτιρίδης, Γιάννης Σερβετάς κα.
Ο Φεβρουάριος είναι μήνας «γενεθλίων» της «σχεδίας», αλλά και ο μήνας που υλοποιούνται μια σειρά δράσεων σε όλα τα περιοδικά δρόμου του πλανήτη, στο πλαίσιο της «Διεθνούς Εβδομάδας Πωλητών Περιοδικών Δρόμου». Μία από τις πλέον δημοφιλείς είναι η δράση «Πωλητής για μία ώρα». Και φέτος, σε όλη τη διάρκεια της εβδομάδαςΦεβρουαρίου, στη δράση συμμετέχουν ομαδικά φορείς, ιδρύματα, γραφεία και εταιρείες, ακόμη και σχολεία.
Η πλεύση, όμως, της «σχεδίας» στις θάλασσες της αλληλεγγύης δεν σταματάει εδώ. Την Κυριακή 9 Φεβρουαρίου, στις 12 το μεσημέρι, η «σχεδία» βουτά στα νερά του Σαρωνικού (και πιο συγκεκριμένα στην Ακτή Βουλιαγμένης) παρέα με την ομάδα weswim (εμπνευστής της οποίας είναι ο Πέτρος Παρθένης, που ασχολείται πάνω από είκοσι χρόνια με τον αθλητισμό), ένα κίνημα κολύμβησης ανοιχτής θαλάσσης για όλους. Η ώρα συνάντησης έχει οριστεί για τις 11:00, ενώ οι πρώτοι 100 θα εισέλθουν δωρεάν στην ακτή, μια ευγενική χορηγία της ΕΤΑΔ. Μάλιστα, το αναμνηστικό σκουφάκι της «σχεδίας» είναι προσφορά της Benetton.
Σημειώνεται ότι «Πάνω από 100 εφημερίδες δρόμου, 34 χώρες, 5 ήπειροι, 24 γλώσσες, 9.300 άστεγοι πωλητές κάθε μέρα, 21.000 άστεγοι πωλητές κάθε χρόνο, 2.000 εθελοντές, 5.000.000 αναγνώστες, 20.000.000 πωλήσεις για το 2017, που σημαίνει 2.300.000€ έσοδα μηνιαίως και 27.000.000€ ετησίως έσοδα για τους πωλητές παγκοσμίως και, συνάμα, 1 φωνή ενωμένη ενάντια στη φτώχεια» είναι το σύνθημα του Διεθνούς Δικτύου Εφημερίδων του Δρόμου (International Network of Street Papers – INSP, www.insp.ngo ).