Τα τραμ τα τελευταία
του Χρήστου Ελευθεριάδη Το Νοέμβριο του σωτήριου έτους 2013 μετά από εκτεταμένες συζητήσεις και διαβουλεύσεις αποφασίστηκε η μεταφορά των δύο μάλλον τελευταίων βαγονιών του τραμ της Θεσσαλονίκης σε εργοτάξιο του δήμου Θεσσαλονίκης. Ο σκοπός ήταν η επισκευή, ανάδειξη και στη συνέχεια η έκθεση τους σε κεντρικά σημεία της πόλης. Και όντως με πανηγυρικό τρόπο έγινε […]
του Χρήστου Ελευθεριάδη
Το Νοέμβριο του σωτήριου έτους 2013 μετά από εκτεταμένες συζητήσεις και διαβουλεύσεις αποφασίστηκε η μεταφορά των δύο μάλλον τελευταίων βαγονιών του τραμ της Θεσσαλονίκης σε εργοτάξιο του δήμου Θεσσαλονίκης. Ο σκοπός ήταν η επισκευή, ανάδειξη και στη συνέχεια η έκθεση τους σε κεντρικά σημεία της πόλης.
Και όντως με πανηγυρικό τρόπο έγινε η μεταφορά και η εναπόθεση των σπάνιας ομορφιάς οχημάτων στην οδό Καρακάση. Τα δύο βαγόνια, το ένα ιππήλατο και το άλλο ηλεκτροκίνητο, από τότε περιμένουν υπομονετικά τη στιγμή της αποκατάστασης τους. Η επισκευή αυτή αργεί μια και μάλλον τα ρολόγια των αρμοδίων έχουν κολλήσει σε προεκλογική ώρα και δεν έχουν ρυθμιστεί σύμφωνα με τις τωρινές ανάγκες.
Όσο κι αν ήταν αξιόλογη η ιδέα και πρώτη κίνηση διάσωσης των βαγονιών, 18 μήνες μετά τη μεταφορά φαίνεται να παραπέμπεται η αποκατάσταση στις γνωστές θεσσαλονικιώτικες καλένδες. Μέχρι στιγμής οι μόνοι που χαίρονται και εκτιμούν τα βαγόνια είναι τα φυτά που φυτρώνουν στο εσωτερικό τους, τα τρωκτικά που φωλιάζουν γύρω τους και η βροχή που κατατρώει τα ξύλινα και μεταλλικά κομμάτια του σκελετού τους.
Αφού δε θα δούμε σύντομα ένα σύγχρονο τραμ να διασχίζει την πόλη, ας έχουμε την ευκαιρία τουλάχιστον να θαυμάσουμε τα παλιά βαγόνια….
Διαβάστε ακόμη: Η ιστορία του ΟΑΣΘ ξεκινάει με τον θάνατο του τραμ