Ταλαιπωρούνται οι Θεσσαλονικείς από τις απεργίες του ΟΑΣΘ
Αυξάνεται η ζήτηση για ταξί - Διαμαρτυρίες και από τον εμπορικό κόσμο.
Αντιμέτωποι με μεγάλη ταλαιπωρία και έξτρα χρεώσεις έρχονται καθημερινά οι πολίτες της Θεσσαλονίκης. Ο λόγος; Οι 6 στάσεις εργασίες και οι δύο 24ωρες απεργίες που πραγματοποίησε το Συνδικάτο Εργαζομένων του ΟΑΣΘ μέσα στον Ιούλιο προκάλεσαν κούραση και εξάντληση στο επιβατικό κοινό της πόλης.
Βέβαια οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν και τον μήνα Αύγουστο. Πιο συγκεκριμένα θα πραγματοποιηθούν τετράωρες στάσεις εργασίας στις 2, 11, 25 και 30 Αυγούστου από τις 11 το πρωί έως τις 3 το μεσημέρι.
Λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων τον Ιούλιο πολλοί ήταν οι πολίτες που χρειάστηκε να αργήσουν στις δουλειές τους ή να πάνε πιο νωρίς για να προλάβουν τα λεωφορεία. Επίσης πολλοί ήταν εκείνοι που χρειάστηκε να χρησιμοποιήσουν ταξί για να φτάσουν στη δουλειά τους, πράγμα που σημαίνει ότι έπρεπε να ξοδέψουν έξτρα χρήματα. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται και από τις άδειες πιάτσες το διάστημα αυτό καθώς και από την δυσκολία εύρεσης ταξί – ειδικά τις ώρες αιχμής.
Όπως τονίζει στη Parallaxi και ο Πρόεδρος του Σωματείου Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής», Κλήμης Λεοντιάδης:
«Φυσικά έχουν αυξηθεί οι διαδρομές. Το μόνο μεταφορικό μέσο στην πόλη μετά από το λεωφορείο είναι τα ταξί, που μπορούν να σηκώσουν όλο το βάρος της μετακίνησης των πολιτών μέσα στην πόλη. Παρότι που είναι τουριστική σεζόν πιστεύω ότι μπορούμε εύκολα να εξυπηρετήσουμε το επιβατικό κοινό»
Αν δεν χρησιμοποιείς τον ΟΑΣΘ καθημερινά για να πας στη δουλειά σου δεν μπορείς να καταλάβεις τι σημαίνει “στάση εργασίας” και “απεργία”. Φυσικά κατανοητή είναι η θέση των εργαζόμενων, όμως το ίδιο πρέπει να είναι και η αγανάκτηση του κόσμου.
«Να δούμε πως θα πάμε στη δουλειά μας και τον Αύγουστο» άκουσα να λέει στο τηλέφωνο μία κυρία στο λεωφορείο δίπλα μου. Το ίδιο σκέφτομαι και εγώ. Τις προάλλες μετακινήθηκα με το αμάξι. Όμως αν δεν είναι αυτό εφικτό; Τι πρέπει να γίνει; Να ξοδέψω χρήματα σε ταξί που θα ήθελα να κρατήσω για κάτι άλλο; Καλώς ή κακώς οι ασταμάτητες κινητοποιήσεις μέσα στον Ιούλιο εξόργισαν ακόμα παραπάνω το επιβατικό κοινό.
Άνθρωποι που χρησιμοποιούν καθημερινά τα αστικά κάνουν λόγο για απίστευτο παίδεμα.
«Δεν μπορώ να δίνω μέρα παρά μέρα 10-15 ευρώ σε ταξί για να πάω στη δουλειά. Αυτά τα χρήματα είναι το μισό μου μεροκάματο και δεν γίνεται να τα ξοδεύω κατά αυτό τον τρόπο ούτε γίνεται να μην πηγαίνω στη δουλειά μου. Έχουν υπάρξει διευκολύνσεις και κατανόηση από την εργασία μου αλλά δεν είναι εφικτό να μην δουλεύω κάθε φορά που θα έχουν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ απεργία ή στάση εργασίας. Αυτό είναι αδύνατον»
Βέβαια οι απεργιακές κινητοποιήσεις δεν προκαλούν προβλήματα μόνο στους απλούς πολίτες, αλλά και στον εμπορικό κόσμο, καθώς αρκετοί είναι εκείνοι που δεν έχουν πρόσβαση στο κέντρο της πόλης για κάνουν τις αγορές τους.
Μάλιστα ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης έστειλε επιστολή στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή για να μεταφέρει την έντονη διαμαρτυρία των επιχειρηματιών-μελών του, για την κατάσταση που επικρατεί εδώ και πολλές μέρες στην πόλη, λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων του Ο.Α.Σ.Θ.
Διαβάστε αναλυτικά:
Σε μια περίοδο που η πόλη της Θεσσαλονίκης έχει μεγάλη επισκεψιμότητα από τουρίστες και οι επιχειρήσεις καλούνται να καταβάλουν τεράστιες προσπάθειες για να επιβιώσουν, η οικονομική και κοινωνική ζωή της Θεσσαλονίκης διαταράσσεται ανεπανόρθωτα από τις συνεχείς προειδοποιητικές απεργίες των εργαζομένων του Ο.Α.Σ.Θ., του μοναδικού μέσου μαζικής μεταφοράς της περιοχής μας, με ανυπολόγιστες συνέπειες για τις επιχειρήσεις, τους εργαζόμενους σ’αυτές και την κοινωνία της πόλης μας.
Η Κυβέρνηση οφείλει να αφουγκραστεί τα αιτήματα των εργαζομένων του Ο.Α.Σ.Θ., οι οποίοι εδώ και μήνες διεκδικούν την υπογραφή μιας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (Σ.Σ.Ε.) με δίκαιες και όχι ληστρικές παροχές. Απαιτείται κοινή προσπάθεια, συναίνεση, συνεργασία και υπευθυνότητα, για την εξασφάλιση αφενός των εργασιακών δικαιωμάτων του συγκεκριμένου Φορέα, αφετέρου της εύρυθμης λειτουργίας της συμπρωτεύουσας της Ελλάδας. Για το λόγο αυτό ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης ζητεί να δοθεί άμεσα λύση στο παραπάνω σοβαρό θέμα.
«Όλη η αυτή η κατάσταση εμποδίζει τους πελάτες να έρθουν στα καταστήματα μας. Όταν οι απεργίες είναι τις ώρες 10:00 με 16:00 καταλαβαίνετε ότι δεν πρόκειται να έρθουν στο κέντρο. Αν έχουν αμάξια θα επιλέξουν κάποιο εμπορικό κατάστημα που θα είναι πιο εύκολο το parking για να κάνουν τα ψώνια τους», αναφέρει καταστηματάρχης.