Τελικά γιατί ο ξένος Τύπος αγαπάει τη Θεσσαλονίκη;

Ποιοι είναι οι λόγοι που η Θεσσαλονίκη καταφέρνει για πολλοστή φορά να επιλεχθεί ως ιδανικός προορισμός από ξένο έντυπο.

Parallaxi
τελικά-γιατί-ο-ξένος-τύπος-αγαπάει-τη-θ-81721
Parallaxi

Με αφορμή την πρόσφατη επιλογή της Θεσσαλονίκης στην πολυσήμαντη λίστα με τους τοπ προορισμούς για το 2016, στην οποία οι NYT συμπεριέλαβαν την Θεσσαλονίκη στην 47η θέση (καθόλου άσχημα, πιο πάνω μάλιστα από το Σίδνεϊ), κάνουμε μία μικρή αναδρομή στις φορές που ο ξένος Τύπος έδειξε το ενδιαφέρον του για την συμπρωτεύουσα, συμπεριλαμβάνοντάς την σε εξίσου επιδραστικές ταξιδιωτικές λίστες. Ποιοι είναι οι λόγοι που η Θεσσαλονίκη καταφέρνει για πολλοστή φορά να επιλεχθεί ως ιδανικός προορισμός από ξένο έντυπο, παρά τις παθογένειές της, και πολύ περισσότερο πού ακριβώς επικεντρώνονται τα σχόλια που συνοδεύουν την εκάστοτε επιλογή ή κατάταξή της.

 

Το National Geographic το 2013 κατατάσσει την Θεσσαλονίκη στην 9η θέση της δεκάδας των πόλεων με νυχτερινή ζωή, ανάμεσα σε παγκόσμιες μητροπόλεις όπως την Ίμπιζα και το Χιούστον, λέγοντας χαρακτηριστικά πως “το πνεύμα των παιχνιδιάρικων μωσαικών είναι ζωντανό” προτείνοντας τα Λαδάδικα,την Βαλαωρίτου την παραλία αλλά και τα υπερπληθέστατα καφέ που όπως τονίζει είναι η μόνη πόλη στην Ευρώπη στην οποία θα το συναντήσεις.

Την ίδια χρονιά, ο Independent “πέρασε” 48 ώρες στην Θεσσαλονίκη χαρακτηρίζοντάς την “όμορφη, φιλική με ιδιαίτερα πολιτιστικά χαρακτηριστικά και μνημεία” μα κυρίως δίνοντας έμφαση στο πόσο εύκολα συνδέεται απευθείας με το Ηνωμένο Βασίλειο. Στα θετικά της πόλης δίνει τα “φθηνά” για τα δεδομένα των τουριστών εισητήρια των μετακινήσεων μέσα στην πόλη, τις συχνές στάσεις των λεωφορείων και τα αναπαυτικά ταξί με το aircodition που χαρίζουν “δροσιστική ανάπαυλα από την καλοκαιρινή ζέστη “. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για δύο μεγάλα 5άστερα ξενοδοχεία του κέντρου αλλά και μικρότερα, επικεντρωμένο στις δυνατότητες για ψώνια, το καλό street food, τα απομεινάρια των παλιών τειχών, την Αρχαία Αγορά πάνω ακριβώς από την Αριστοτέλους που δημιουργεί την αίσθηση πλοκής δύο κόσμων, οι νυχτερινές επιλογές από ταβέρνες μέχρι bar, η ζωή γύρω από την ακτογραμμή του Θερμαικού αλλά και οι Εκκλησίες τις οποίες βρίσκει πολλές (γεγονός που προκαλεί εντύπωση) και μοναδικές. Εκτός των θετικών και με όση αντίφαση και αν προκύπτει ο Independent δεν πτοήθηκε και προτείνει την πόλη παρά το γεγονός πως αναγνωρίζει τις δυσλειτουργίες της ως προς την ενημέρωση των τουριστών και τα έργα του μετρό.

48 hours in Thessaloniki / Indepented UK
48 hours in Thessaloniki / Independent UK

Toν Ιούνιο του 2015 το Conde Nast Traveller κάνει ένα εντυπωσιακό αφιέρωμα στην Θεσσαλονίκη ως προορισμό για το Σαββατοκύριακο, με την σχεδόν υποβλητική εισαγωγή “Η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας έχει βομβαρδιστεί, έχει καεί, έχει χρεοκοπήσει μα ποτέ της δεν έχασε τον δημιουργικό της πυρήνα” . Η Rachel Howard, αρθογράφος και ρεπόρτερ, χαρακτήρισε την Θεσσαλονίκη “κοσμοπολίτικη και σοφιστικέ”. Εντυπωσιάστηκε από την εικόνα της Τσιμισκή και της Βαλαωρίτου την νύχτα, μα κυρίως σε αυτό που δίνει έμφαση είναι η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Τέχνη καθώς αναφέρεται χαρακτηριστικά στο Φεστιβάλ των Δημητρίων στην Bienalle of Contemporary Art, στους σχεδιαστές της πόλης που κερδίζουν διεθνείς διαγωνισμούς. Εντυπωσιάστηκε από την εικόνα αλλά και  συμβολή του Γιάννη Μπουτάρη ως Δημάρχου στην γενικότερη επιχειρηματικότητα της πόλης, αναγνώρισε την πολυπολιτισμική της ταυτότητα, προτείνει ποτά, φαγητό, ξενοδοχεία,εστιατόρια σχεδόν αποθεώνοντας την επιχειρηματική εικόνα στον τομέα της εστίασης.

Long Bar. The Met Hotel | conde nast traveller
Long Bar. The Met Hotel | conde nast traveller

Στο περιοδικό της Lufthansa τον Άυγουστο του 2015, φιγούραραν οι ομπρέλες του Ζογγολόπουλου και η Θεσσαλονίκη ως “ηγέτρια του μέλλοντος” η οποία για ακόμη μία φορά χαρακτηρίζεται ως κέντρο δημιουργικότητας κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στο γεγονός πως παρά  την οικονομική κατάσταση, start ups, delicatessen και ντόπιοι designers με δυναμικά brands ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια. Επίσης, ειδική αναφορά ξανά,από ξένο έντυπο, ως συν της πόλης, τα 15 διατηρητέα κτίρια της από τον χάρτη της Unesco, η πολυπολιτισμική της ιστορία, οι φοιτητές και η ενέργειά τους, το πρόσωπο του δημάρχου κου Μπουτάρη αλλά και η διεθνής καταξίωση ομάδων της πόλης.

Lufthansa magazine Aug 2015
Lufthansa magazine Aug 2015

Τον Οκτώβριο του 2015, η Alexa Mills από την Boston Globe, καλεσμένη τoυ H Θεσσαλονίκη Αλλιώς της Parallaxi, έγραψε για την πόλη τονίζοντας 4 πράγματα : τους φιλικούς ανθρώπους της, την λαμπερή παραλία, την μίξη σύγχρονης και αρχαίας Τέχνης και το καλό φαγητό. Ανέφερε την ενέργεια αλλά και την αίσθηση του “σύγχρονου” που προσδίδουν στην πόλη οι χιλιάδες φοιτητών, το μεγάλο προσόν της πόλης η οποία “περπατιέται” ολόκληρη, την άμεση σχέση της με την Τέχνη τονίζοντας τα διεθνή φεστιβάλ κινηματογράφου και την bienalle of contemporary art. Με τα συν της πόλης να εσωκλείονται όλα στον επίλογό της : “Η Θεσσαλονίκη είναι ένας τόπος που προσφέρει στον επισκέπτη, όσα έχει. Χωρίς περιορισμούς, χωρίς βαρυγκομητά και χωρίς άγχος. Το “καλό” της πόλης είναι αύθονο και διαθέσιμο προς διασκέδαση”.

Greece’s second-largest city faces the Aegean Sea. / Alexa Mills for / Boston Globe
Greece’s second-largest city faces the Aegean Sea. / Alexa Mills for / Boston Globe

Σήμερα, ανάμεσα στο Μεξικό και στο Εast Bay της Καλιφόρνια και πιο πάνω από το Σίδνεϊ, οι Νew York Times επέλεξαν και κατέταξαν την πόλη της Θεσσαλονίκης στην θέση 47, στην ετήσια λίστα τους για τους τοπ προορισμούς του 2016.

“Είναι ένας τεράστιος κόσμος εκεί έξω” όπως γράφει η εφημερίδα και τον “γύρισαν για εμάς προτείνοντας”, από αρχαίους ναούς και κρυστάλινα νερά μέχρι και καλό φαγητό η Θεσσαλονίκη φιγουράρει ως must προορισμός για το 2016 σε μία από τις πιο βαρυσήμαντες ταξιδιωτικές λίστες.

salonika-landscape-1800

Ούτε ο Λευκός Πύργος ούτε τα Κάστρα. Η καλή γαστρονομική εικόνα της πόλης και η έξυπνη επιχειρηματικότητα, οι φοιτητές και ο Δήμαρχος άλλη μία φορά καθιστούν την Θεσσαλονίκη ιδανική επιλογή ως προορισμό, παρά τις παθογένειές της. Σε αυτά επικεντρώθηκε το σχόλιο που συνόδευε την επιλογή της πόλης από τους ΝΥ Τimes :

“Οι νέοι επαγγελματίες της βόρειας ελληνικής πόλης αντιμετώπισαν τα υψηλά επίπεδα της ανεργίας στην χώρα με έναν ασυνήθιστο τρόπο: Άνοιξαν εστιατόρια που περιέχουν μια σύγχρονη εκδοχή της παραδοσιακής ελληνικής κουζίνας, με σλαβικές και τούρκικες γεύσεις. Μεταξύ αυτών το Sebrico, η ομάδα του Roots με την χορτοφαγική κουζίνα – γεγονός ασυνήθιστο σε σχέση με το κρέας που “αγαπούν” την Ελλάδα. Το Estrella, ένα από τα πολλά νέα κομψά καφέ της πόλης, το οποίο επανεφευρίσκει παραδοσιακά γλυκά, όπως το κρουασάν γεμίζοντάς το με κρέμα και άρωμα πορτοκάλι (μπουγατσάν). Ενθαρρυμένοι από την ζωντάνια του φοιτητικού πληθυσμού της πόλης και του οραματικού δημάρχου, η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη στην Ελλάδα έχει γίνει πρωτεύουσα των “χαμηλών τιμών” .

Φέτος στις 27 Οκτωβρίου στο Δεύτερο Κανάλι της Κρατικής Αυστριακής Τηλεόρασης (ORF2) εκπομπή αφιέρωμα με τίτλο «Θεσσαλονίκη, μια πόλη που συναρπάζει και γοητεύει».

Στη συνέχεια ακολουθούν γνωστές εκπομπές γαστρονομίας που έκαναν γυρίσματα εδώ όπως το Rick Stein’s Long Weekends που πέρασε μια βδομάδα στη Θεσσαλονίκη και το γαλλικό Master Chef.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα