Θα τοποθετηθεί το Φεγγάρι στη θάλασσα, μην απογοητεύεστε…
Όλες οι εξελίξεις για την τύχη του Φεγγαριού...
Στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου ο κ. Μπουτάρης με τον γνωστό γραφικό του τρόπο θεώρησε χλωμή την επαναφορά του Φεγγαριού στο παραλιακό μέτωπο της πόλης όπως έχει ανακοινωθεί εδώ και 1,5 περίπου χρόνο, με τον δήμο να συγκεντρώνει τις απαραίτητες γνωμοδοτήσεις μέχρι το τελικό οκέι από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Ο δήμαρχος είχε μιλήσει για μια νέα εμπλοκή από την Υπηρεσία Φάρων, η οποία θα πρέπει επίσης να βάλει την υπογραφή της για να συνεχίσει ο Γολγοθάς μέχρι την τελική έγκριση της τοποθέτησης του Φεγγαριού.
Είναι γνωστή η απίστευτη γραφειοκρατία που απαιτείται για την εκκίνηση ενός έργου και δεν διαφωνούμε φυσικά με τον έλεγχο σε όλο το φάσμα του έργου εγκατάστασης μιας κατασκευής που πρόκειται να τοποθετηθεί στον δημόσιο χώρο και μάλιστα εντός θαλάσσης, αλλά οι χρόνοι που απαιτούνται συχνά ξεπερνούν κάθε φαντασία.
Ο ίδιος ο κ. Παύλος Βασιλειάδης, ο δημιουργός του Φεγγαριού θορυβήθηκε διαβάζοντας τα δημοσιεύματα γύρω από την εκκρεμή τοποθέτηση του γλυπτού του στην αρχική του θέση σημειώνοντας τα παρακάτω:
1).«Χλωμό» να γίνει η τοποθέτηση του γλυπτού «Φεγγαράκι στην Ακτή» εντός του Θερμαϊκού Κόλπου, καθώς η Υπηρεσία Φάρων του Πολεμικού Ναυτικού ζητά τη φωτοσήμανσή του». «Ενώ είχαν προχωρήσει όλα, είχαμε λάβει 35 υπογραφές από φορείς, ήρθε σήμερα από τη Διεύθυνση Φάρων του Πολεμικού Ναυτικού, μια επιστολή που μας ενημερώνει για φωτοσήμανση των έργων, ζητώντας 300 ευρώ » είπε ο κ. Μπουτάρης, όπως σημειώνει το ΑΜΠΕ, στη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου Από τα παραπάνω εγώ προσωπικά καταλαβαίνω ότι με 300 ευρώ λύνεται το θέμα και δεν καταλαβαίνω που βρίσκεται η «χλωμάδα».
2) Στην περιγραφή της όλης κατασκευής του φεγγαριού που στάλθηκε και εγκρίθηκε από τους 35 αρμόδιους φορείς αναγράφεται. ” Στο πίσω μέρος του (μη ορατό από την ακτή) έχει τοποθετηθεί ηλιακός φανός, που συσσωρεύει ρεύμα την ημέρα και αναβοσβήνει τη νύχτα.” (παραθέτω την παραπάνω φώτο από το μέρος που είναι αποθηκευμένο. Ο φανός έχει προδιαγραφές θαλάσσης). Η υπηρεσία φάρων δεν το διάβασε; Ας υποθέσουμε ότι έγινε λάθος εκ παραδρομής ανάγνωσης.
3) Αν είναι έτσι, τότε θα έλεγα πως είναι έτοιμο να τοποθετηθεί στη θάλασσα και εξοικονομούνται τα 300 ευρώ εκτός αν υπάρχουν άλλα κωλύματα. «Επιθυμία της διοίκησης είναι να επιστρέψει και πάλι μέσα στα νερά του Θερμαϊκού Κόλπου, σε απόσταση 40 μέτρων από την παραλία» και νομίζω και επιθυμία χιλιάδων πολιτών.
Κι επειδή σωστά αναρωτιέται ο κ. Βασιλειάδης για τη “χλωμάδα” πραγματοποίησης του έργου, ξεκίνησα, λοιπόν, σήμερα το πρωί να αναζητώ τις αιτίες που μπορεί να ακυρώσουν την εγκατάσταση του Φεγγαριού, όπως άφησε να εννοηθεί ο δήμαρχος και να εξαφανίσω τη “χλωμάδα” που θορύβησε την πόλη. Η αναζήτησή μου τελικά κατέληξε στο …ταχυδρομείο.
Και εξηγούμαι: Το πρώτο τηλεφώνημα έγινε προς τον αντιδήμαρχο κ. Θανάση Παππά που είναι και ο υπεύθυνος από την πλευρά του δήμου για τον σχηματισμό του φακέλου της εγκατάστασης, ο οποίος με διαβεβαίωσε πως το θέμα προχωρεί. “Γνωρίζουμε ότι το Φεγγάρι καλύπτει τις προδιαγραφές που ζητά η Υπηρεσία Φάρων, απλά η γνωμοδότηση του Πολεμικού Ναυτικού μας πάει πίσω αφού ήδη ο φάκελος είχε ολοκληρωθεί και έχει κατατεθεί στην Περιφερειακή Διεύθυνση Κτηματικής Περιουσίας, που είναι υπεύθυνη για τον Αιγιαλό. Επιθυμία μας είναι να μην καθυστερήσουμε κι άλλο και να προωθηθεί ο φάκελος προς την Αποκεντρωμένη διοίκηση και να βγει η απόφαση ώστε να ξεκινήσει το έργο. Επειδή το γλυπτό καλύπτει τις τεχνικές προδιαγραφές, η έγκριση του Πολεμικού Ναυτικού-Υπηρεσία Φάρων μπορεί να δοθεί και αφού υπογραφεί η σχετική απόφαση από τους αρμόδιους”.
Η επόμενη επικοινωνία μας ήταν προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Κτηματικής Περιουσίας, όπου μιλήσαμε με την κ. Μάμαλη στο Τμήμα Αιγιαλού, η οποία μας είπε πως ο φάκελος που αφορά τα δυο γλυπτά (Φεγγάρι και Φιλία) έχει σταλεί στη Διεύθυνση Τεχνικών έργων της Περιφερειακής ενότητας, από τις 13 Ιουνίου και αφού θεωρηθεί από τους Μηχανικούς της Περιφέρειας θα επιστρέψει στο τμήμα τους για να συνταχθεί η απαραίτητη εισήγηση που θα σταλεί στην Αποκεντρωμένη διοίκηση όπου θα βγει η σχετική απόφαση έγκρισης και στη συνέχεια θα σταλεί στον Αρμόδιο Υπουργό προς υπογραφή.
Αδύνατον να υπολογισθεί ο χρόνος που απαιτείται για την ανταλλαγή αυτών των εγγράφων μεταξύ υπηρεσιών αλλά “χλωμό” να ολοκληρωθεί η διαδικασία εντός του καλοκαιριού.
Το τελευταίο τηλεφώνημα έγινε προς τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Περιφερειακής Ενότητας (και όχι Περιφέρειας γιατί αυτή ασχολείται μόνο με τους αυτοκινητόδρομους, όπως με πληροφόρησαν, αφού στη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας απευθύνθηκα καταρχήν). Ο κ. Κεχαγιάς, Μηχανικός, με τον οποίο μίλησα ήταν πρόθυμος να με ενημερώσει για όλα αλλά δυστυχώς δεν είχε λάβει ακόμη τον φάκελο του έργου. Από τη γραμματεία και το Πρωτοκόλλο τον ενημέρωσαν πως ο φάκελος δεν είχε φτάσει ακόμη στο ταχυδρομείο τους.
Μάλιστα. Όχι δεν ακολούθησα τα ίχνη του φακέλου στο ταχυδρομείο, αν με ρωτάτε. Θα αναμένω μερικές μέρες και θα προσπαθήσω να παρακολουθήσω εκ νέου την διαδρομή, αλλά όπως τα βλέπω τα πράγματα μην περιμένετε Φεγγάρι εντός του θέρους. Ας ελπίσουμε ότι ο χειμώνας δεν θα είναι βαρύς φέτος και θα επιτρέπει εργασίες εντός θαλάσσης.