«Θέλει αρετή και τόλμη»: Νικηφορίδης για Αριστοτέλους και ενοποίηση αρχαιολογικών χώρων
Με ανάρτησή του, ο αντιδήμαρχος έδωσε μία εικόνα για τις προθέσεις της διοίκησης γύρω από το μνημειακό άξονα και την αναβάθμιση του ιστορικού κέντρου
Τη δική του εικόνα γύρω από τις σημαντικές αναπλάσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη στο Δήμο Θεσσαλονίκης έδωσε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Βιώσιμης Κινητικότητας, Πρόδρομος Νικηφορίδης.
Στην ανάρτησή του, αναφέρεται στα πεπραγμένα προηγούμενων διοικήσεων γύρω από έργα που είχαν δρομολογηθεί και ακυρώθηκαν, αναφέροντας ως παραδείγματα την πλατεία Ελευθερίας και την επέκταση του πεζοδρόμου της Αγίας Σοφίας. Στον αντίποδα, όπως τονίζει, η σημερινή δημοτική καταβάλλει προσπάθειες να υλοποιηθούν όσα έργα είχαν δρομολογηθεί, πραγματοποιώντας βελτιώσεις όπου εκείνη κρίνει.
Με αφορμή τα παραπάνω, αναφέρθηκε στα πλάνα της διοίκησης Αγγελούδη για την ανάπλαση της πλατείας Αριστοτέλους, μετά από τις διορθώσεις που ζήτησε το Κεντρικό Συμβούλιο Νεότερων Μνημείων. Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι έχει ξεκινήσει η μελέτη για τη δυνατότητα ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων του μνημειακού άξονα της Αριστοτέλους και του υπόλοιπου ιστορικού κέντρου.
Η ανάρτηση του κ. Νικηφορίδη:
«Ως απλοί πολίτες όλοι μας έχουμε το δικαίωμα και τη δυνατότητα να εκφράζουμε τις απόψεις μας, σωστές ή λάθος, δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες! Ως δημοτική αρχή οφείλουμε να σταθμίσουμε ανάλογα τις προτεραιότητες μας και να πάρουμε γενναίες πολλές φορές αποφάσεις.
Η δημοτική αρχή οφείλει να έχει συνέχεια, δεν μπορεί μελέτες, διαδικασίες, εγκρίσεις πολλών ετών την επόμενη μέρα μίας διοίκησης να ακυρωθούν! Το ζήσαμε με την πλατεία Ελευθερίας και την οδό Αγίας Σοφίας τα προηγούμενα χρόνια, δύο έργα που χρειάστηκαν 10 σχεδόν χρόνια για να ξεκινήσουν ακυρώθηκαν από τον προηγούμενο Δήμαρχο για προσωπικούς λόγους.
Όταν αναλάβαμε τον Ιανουάριο του 2024 βρήκαμε δημοπρατημένα έργα με κάποια προβλήματα που φροντίσαμε να λύσουμε, υπογράψαμε και ξεκίνησαν (Ιπποκράτειο, Περιοχή στο Βαρδάρη, 10 Δρόμοι, Στάβλοι Παπάφη). Κάποια ήδη ολοκληρώθηκαν. Βρήκαμε έργα σε εξέλιξη με μεγάλες καθυστερήσεις και πολλές παρατάσεις (Καπάνι, Λαχανά, Κριεζώτου, Βαφοπούλειο, Κλεάνθους κλπ). Κάποια ολοκληρώθηκαν, για κάποια άλλα συνεχίζουμε τον αγώνα. Τέλος βρήκαμε μελέτες που είχαν προκύψει από αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς που είχε διοργανώσει η προηγούμενη διοίκηση με τη γνωστή προχειρότητα και τα ακόμα πιο γνωστά αποτελέσματα. Ο διαγωνισμός και η μελέτη για την ανάπλαση της Αριστοτέλους που ανέθεσε η διοίκηση Ζέρβα είχε δεχτεί έντονη κριτική από πολλούς και είχε θεωρηθεί ότι δεν αντιμετωπίζει τον Άξονα της Αριστοτέλους στο σύνολο του. Είχε όμως εξασφαλιστεί χρηματοδότηση.
Η επόμενη μέρα ήταν μέρα συνέχειας. Ήταν μέρα ελέγχου των δεδομένων της μελέτης, των πιθανών προβλημάτων, ήταν μέρα εγκρίσεων από τους αρμόδιους φορείς. Όλα τα παραπάνω για το τμήμα του Άξονα της Αριστοτέλους μέχρι την οδό Εγνατία γιατί δυστυχώς για τους μη γνωρίζοντες την ιστορία της πόλης εκεί ολοκληρώνεται ο άξονας. Τι έπρεπε να κάνουμε εμείς; Έπρεπε να ακυρώσουμε ότι έκανε η διοίκηση Ζέρβα που ενώ το 2019 βρήκε μία βραβευμένη μελέτη μεταξύ άλλων 100 σε ένα διεθνή διαγωνισμό της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας προχώρησε σε ένα νέο διαγωνισμό για να έχει τη δική της βραβευμένη μελέτη; Η διοίκηση Αγγελούδη σκέφτεται αλλιώς. Πάνω από όλα η Θεσσαλονίκη και οι κάτοικοι της. Η διοίκηση Αγγελούδη θα ολοκληρώσει την ανάπλαση της Αριστοτέλους μέχρι την Εγνατία με τις καλύτερες προϋποθέσεις και διορθώσεις που ζήτησε το Κεντρικό Συμβούλιο Νεότερων Μνημείων και ταυτόχρονα έχει ξεκινήσει να μελετά τη δυνατότητα ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων του άξονα και του ιστορικού κέντρου γιατί η Θεσσαλονίκη είναι μία και ενιαία. Η σημερινή πραγματικότητα θα αλλάξει τα επόμενα χρόνια! η πλατεία Ερνέστου Εμπράρ στην κορυφή του άξονα θα μας υπενθυμίσει ότι εδώ ολοκληρώνεται ο Μνημειακός Άξονας της Αριστοτέλους!».