22η δράση: Διεκδικώντας το δημόσιο χώρο, να κάνουμε την αδράνεια, δράση.

Η απόφαση για την καταστροφή του πεζόδρομου της Αγίας Σοφίας μας έφερε όλους προ των ευθυνών μας. Συγκεντρωθήκαμε λοιπόν, ομάδες της πόλης που δραστηριοποιούμαστε σε θέματα ποιότητας ζωής και δημοσίου χώρου και σχεδιάσαμε ένα μεγάλο street event όχι μόνο για τον συγκεκριμένο πεζόδρομο αλλά και για κάθε μελλοντική απειλή μιας καλύτερης ζωής στην πόλη. Η […]

Parallaxi
22η-δράση-διεκδικώντας-το-δημόσιο-χώρο-7223
Parallaxi
hh.jpg

Η απόφαση για την καταστροφή του πεζόδρομου της Αγίας Σοφίας μας έφερε όλους προ των ευθυνών μας. Συγκεντρωθήκαμε λοιπόν, ομάδες της πόλης που δραστηριοποιούμαστε σε θέματα ποιότητας ζωής και δημοσίου χώρου και σχεδιάσαμε ένα μεγάλο street event όχι μόνο για τον συγκεκριμένο πεζόδρομο αλλά και για κάθε μελλοντική απειλή μιας καλύτερης ζωής στην πόλη. Η Θεσσαλονίκη Αλλιώς/Parallaxi, Ένωση για τα Δικαιώματα των Πεζών, Παιδιά εν Δράσει, Σχεδία στην πόλη, Διεθνής Γυμνή Ποδηλατοδρομία, Πολύχρωμοι Ποδηλάτες, Ποδηλατικό Καρναβάλι, Streetpanthers, Δίκτυο Εθελοντικών Οργανώσεων Θεσσαλονίκης, Why not, Οικολογική Κίνηση Θεσσαλονίκης, Oμάδα Εθελοντών Θεσσαλονίκη 2012, Πρωτοβουλία πολιτών ”ευχαριστούμε που δεν ξηλώνετε τον πεζόδρομο”.

Δεκάδες ευρωπαϊκές πόλεις πεζοδρομούν εκτεταμένες περιοχές για τη βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος αλλά και την αύξηση της εμπορικότητάς τους. Την ίδια στιγμή η Θεσσαλονίκη κοιτά προς τα πίσω, με την πρόταση για άρση της πεζοδρόμησης της οδού Αγίας Σοφίας. Την ώρα που στο Δημαρχείο εκτίθενται έξι εμπνευσμένες και βραβευμένες από το Υπουργείο μελέτες για την ανάπλαση του μνημειακού βυζαντινού άξονα της πόλης με απόδοσή του στην ήπια μετακίνηση, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας μελετά και μεθοδεύει την παράδοση του πιλοτικά πεζοδρομημένου τμήματος, πίσω στο ΙΧ.

Η Θεσσαλονίκη, ως πόλη με φτωχότατο δείκτη πρασίνου και υπερβολική κατάληψη των χώρων της από τα αυτοκίνητα, έχει άμεση και δραματική ανάγκη από δημιουργία όχι απλά πεζοδρόμων, αλλά πεζοδρομημένων περιοχών με πλήρη απαγόρευση παρουσίας μηχανοκίνητων οχημάτων. Οι περιοχές αυτές είναι απαραίτητες όχι μόνο στο κέντρο, αλλά και σε άλλα  πυκνοδομημένα σημεία της πόλης, και έχουν σημασία όχι πια μόνο κυκλοφοριακή, αλλά και αισθητική και ψυχοθεραπευτική για τους πολίτες που βρίσκονται στα όρια νευρικού κλονισμού.

Οι εθελοντικές οργανώσεις πολιτών ζητήσαμε από τις Αρχές να μη χάσουν τη στόχευση προς το μέλλον. Να μη κάνουν σύμβουλο τον πανικό της πεσμένης κίνησης στην αγορά, και να προσπαθήσουν να διακρίνουν μέσα από τη σημερινή φτωχικά στημένη πεζοδρόμηση, ένα αυριανό εμπορικό κέντρο χωρίς καυσαέριο, θόρυβο, άγχος και κίνδυνο για τους επισκέπτες του.

Ένα κέντρο που θα “ανεβάσει” τη Θεσσαλονίκη διεθνώς, αλλά και τους ίδιους τους πολίτες της.

Η πιλοτική πεζοδρόμηση της οδού Αγίας Σοφίας, με τα όποια προβλήματά της, ενταγμένη σε έναν ευρύτερο αισθητικό και κυκλοφοριακό σχεδιασμό, δείχνει το δρόμο για μια πιο ανθρώπινη πόλη. Οι παρεμβάσεις αυτού του είδους είναι μονόδρομος για τον εξανθρωπισμό της Θεσσαλονίκης.

ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ την πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας για την μελλοντική της ένταξη  σε ένα γενικότερο και αρτιότερο πολεοδομικό σχεδιασμό.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ την απόδοση του κλεμμένου από το αυτοκίνητο δημόσιου χώρου πίσω στον άνθρωπο, πίσω στους πεζούς και τη βιώσιμη μετακίνηση.

ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΜΕ στη γιορτή δρόμου το Σάββατο 9 Φεβρουαρίου 2013 από τις 12 το μεσημέρι, στον πεζόδρομο της Αγίας Σοφίας.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν η Κρούση και η Paranaue με τις μουσικές τους, παιδικά παιχνίδια που υπήρχαν σε όλη τη διάρκεια της δράσης αλλά και πολλές εκπλήξεις που θα έδωσαν ένα παράδειγμα του τι σημαίνει ζωντανός πεζόδρομος. Να κάνουμε την αδράνεια, δράση…

Για τη διατήρηση του πεζοδρόμου της Αγίας Σοφίας υπογράψαμε στο ειδικό τραπεζάκι που υπήρχε στο δρόμο, αλλά και ηλεκτρονικά.

Poster

thess_alliws-23.jpg

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα