Θεσσαλονίκη: Επικίνδυνα σημεία για τροχαίο ατύχημα στη Λεωφόρο Νίκης
Πως εμπλέκονται τα πασαλάκια - Τι υποστηρίζει ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας και Κοινοτήτων
H Λεωφόρος Νίκης είναι ένας από τους πιο πολυσύχναστους δρόμους της Θεσσαλονίκης, ο οποίος μάλιστα κατά καιρούς υφίσταται αλλαγές.
Μερικές από τις τελευταίες ήταν η μεταφορά του ποδηλατόδρομου στο πεζοδρόμιο (και πάλι), αλλά και τα πασαλάκια που έχουν τοποθετηθεί για να διαχωρίζουν τις λωρίδες και να αποφεύγεται το παράνομο παρκάρισμα στην αριστερή πλευρά του δρόμου…
Η μεταφορά του ποδηλατόδρομου στο κρηπίδωμα κρύβει και μια επικινδυνότητα τόσο για τους πεζούς, όσο και για όσους οδηγούν πατίνι ή ποδήλατο, ειδικότερα σε ώρες και μέρες αιχμής όπως είναι το Σάββατο το βράδυ – ενώ είμαστε σε αναμονή για την προέκταση του πεζόδρομου με το ξύλινο ντεκ που θα δώσει μια ανάσα στους ανθρώπους που απολαμβάνουν της βόλτα τους στην Νίκης.
Τα πασαλάκια στον δρόμο τοποθετήθηκαν ενδιάμεσα της αριστερής και της μεσαίας λωρίδας αυξάνοντας έτσι τις λωρίδες κυκλοφορίας από δύο σε τρεις, με σκοπό την αποτροπή της παράνομης στάθμευσης.
Βέβαια, η αριστερή λωρίδα- τις πρωινές ώρες – είναι συνεχώς “κολλημένη” από τις φορτοεκφορτώσεις για τα μαγαζιά εστίασης αλλά και για κάποιες μετακομίσεις των διαμερισμάτων πάνω στη Νίκης. Ενώ τις επόμενες ώρες οι περισσότεροι οδηγοί αποφεύγουν να “μπουν” στην λωρίδα και κάνουν ελιγμούς τελευταίας στιγμής…
Παρ’ όλα αυτά, το μποτιλιάρισμα είναι συνεχές, όπως και οι προσπεράσεις που πολλές φορές οδηγούν σε πέρασμα πάνω από τα πασαλάκια. Φυσικά δεν λείπει και η ηχορύπανση από τις συνεχόμενες κόρνες…
Για να στρίψεις από την Λεωφόρο Νίκης, δεν έχεις πολλές επιλογές, οι κάθετες που σε βγάζουν στους “πάνω” δρόμους είναι λίγες. Οδοί όπως η Βογατσικού και η Καρόλου Ντηλ, σου δίνουν την ευκαιρία να στρίψεις από την παραλιακή.
Πριν τα πασαλάκια τοποθετηθούν αριστερά, οι έξοδοι από την Νίκης ήταν πιο εύκολες – πλέον όμως χρειάζεται λίγη παραπάνω προσοχή.
Για παράδειγμα όταν ένας οδηγός μπει στην αριστερή λωρίδα και έχει σκοπό να συνεχίσει ευθεία, κάποιος που έχει παραμείνει στην μεσαία δεν μπορεί να στρίψει εύκολα και να κάνει ελιγμό για να φύγει προς τα πάνω. Συνεπώς θα πρέπει να έχει αποφασίσει αρκετή ώρα πριν ότι θα στρίψει, γιατί η αλλαγή λωρίδας θα είναι αδύνατη. Όποιος το κάνει ή θα χτυπήσει τα πασαλάκια για να αλλάξει λωρίδα ή μπορεί να προκαλέσει κάποιο ατύχημα… Όπως και έχει γίνει, αρκετές φορές προσφάτως.
Τις τελευταίες μέρες για αυτόν ακριβώς τον λόγο στην στροφή της Καρόλου Ντηλ έχουν προκληθεί δύο σοβαρά ατυχήματα… Οδηγός μεσαίας λωρίδας ήθελε να στρίψει προς τα πάνω και άλλαξε στην αριστερή με αποτέλεσμα να μην βλέπει εάν έρχεται κάποιος από πίσω και τελικά να συγκρούεται…
Αξιοσημείωτο είναι πως πολλά πασαλάκια έχουν ήδη καταστραφεί, είτε από τους οδηγούς ΙΧ που κάνουν ελιγμούς και τα χτυπάνε συνεχώς, είτε από τα απορριμματοφόρα που δεν χωράνε στην αριστερή λωρίδα και τα καταπατάνε συνεχώς…
Viral είχε γίνει ένα βίντεο στα social media που αποτυπώνει καθαρά την καταστροφή πασαλακίων από απορριμματοφόρο:
@sergiokqz #fakesituation⚠️ #greece #skg #troll ♬ πρωτότυπος ήχος – Giannhs Totonidhs
Εικόνα από το περασμένο Σάββατο (14/6): Μηχανή αριστερής λωρίδας συγκρούεται με ΙΧ που επιχειρεί να στρίψει από την μεσαία…
Εικόνα δύο μέρες μετά στο ίδιο σημείο! Ατύχημα για ακριβώς τον ίδιο λόγο… Το κόκκινο ΙΧ σταμάτησε λίγο πριν τα τραπέζια του μαγαζιού..
Αξίζει να σημειωθεί πως η επικινδυνότητα είναι ιδιαίτερα αυξημένη, καθώς στον δρόμο λειτουργούν καταστήματα εστίασης, με αποτέλεσμα να κάθεται αρκετός κόσμος έξω. Έτσι, η πιθανότητα να συμβεί κάποιο δυστύχημα είναι υπαρκτή.
Εικόνες από την Τρίτη ( 17/6 ). Ακόμη ένα ατύχημα για τον ίδιο λόγο… στην κάθετη της Βογατσικού
Ο Σάκης Γκοντίνος είναι υπάλληλος σε κατάστημα εστίασης και παρατηρεί την αυξανόμενη τάση ατυχημάτων:
«Εγώ είμαι 13 χρόνια στο ίδιο μαγαζί, από τότε που μπήκαν τα πασαλάκια στην αριστερή λωρίδα βλέπω συνεχώς ατυχήματα, άλλα μικρότερα άλλα μεγαλύτερα όπως τα δύο που συνέβησαν την τελευταία εβδομάδα. Αρχικά να αναφέρω πως είναι αστεία η διαχείριση του Δήμου, δεν είναι δυνατόν να τοποθετεί τα πασαλάκια στην αριστερή λωρίδα και τα απορριμματοφόρα να τα καταστρέφουν και να περνάνε από πάνω τους γιατί λογικό είναι, δεν χωράνε… Επίσης το βράδυ του Σαββάτου ο οδηγός της μηχανής αν δεν φορούσε κράνος θα είχε σκοτωθεί 100% διότι έπεσε πάνω στα πράσινα κολωνάκια τα οποία είναι αρκετά σκληρά. Ακόμη ένα θέμα που μου δημιουργεί σκέψεις είναι πως επειδή υπάρχουν πελάτες στο μαγαζί αγχώνομαι αρκετά μήπως έχουμε κάποιο δυστύχημα. Σίγουρα τα πασαλάκια δεν βοηθούν ώστε να αποφύγουμε τα ατυχήματα, είναι ίδια η αιτιολογία σε όσα συμβαίνουν: Οι οδηγοί της μεσαίας λωρίδας τρέχουν και θέλουν να αλλάξουν λωρίδα και πολλές φορές δεν βλέπουν αριστερά με αποτέλεσμα να συγκρούονται. Πρέπει κάπως να βρεθεί μια λύση γιατί εάν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση θα έχουμε κάποιο δυστύχημα».
Ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας και Κοινοτήτων του δήμου Θεσσαλονίκης Κώστας Τσιαπακίδης υποστηρίζει πως φταίει η παιδεία των οδηγών στα ατυχήματα:
«Τα πασαλάκια έχουν βοηθήσει πάρα πολύ την κυκλοφοριακή συμφόρηση που υπήρχε στην Λεωφόρο Νίκης που πλέον δεν υφίσταται, σήμερα υπάρχει άνετη διέλευση! Ως προς τα ατυχήματα είναι παιδεία δική μας… Δεν φταίει το πασαλάκι που στρίβει αριστερά ένα ΙΧ από την μεσαία λωρίδα και προκαλεί κάποιο ατύχημα, φταίμε εμείς που ανάβουμε flash από εκεί για την απέναντι πλευρά. Έχει νόημα που τα πασαλάκια έχουν τοποθετηθεί εκεί, τα μαγαζιά βοηθιούνται στις φορτοεκφορτώσεις τους και έτσι αποφεύγουμε τις σταθμεύσεις που γινόντουσαν μπροστά στα καταστήματα, μιλάω για τα ΙΧ πελατών που πίνουν τους καφέδες τους και παρκάρουν μπροστά από τα μαγαζιά… Τα ατυχήματα πάντα υπήρχαν».