Θεσσαλονίκη: Η παρουσίαση του νέου συγκοινωνιακού χάρτη στα λεωφορεία

Υπουργείο, ΟΣΕΘ και Δήμος Θεσσαλονίκης παρουσιάζουν τις αλλαγές στα λεωφορεία ενόψει του μετρό

Κωστής Κοτσώνης
θεσσαλονίκη-η-παρουσίαση-του-νέου-συγ-1233628
Κωστής Κοτσώνης

Παρουσιάστηκε  στην αίθουσα Μανώλης Αναγνωστάκης του δημαρχείου Θεσσαλονίκης ο νέος χάρτης με τις αλλαγές στις λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ και των ΚΤΕΛ, ενόψει της λειτουργίας του μετρό στις 30 Νοεμβρίου. Η εκδήλωση διοργανώθηκε από τον ΟΣΕΘ, το Δήμο Θεσσαλονίκης και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ο Βασίλης Οικονόμου, Υφυπουργός Μεταφορών, χαρακτήρισε τις ημερίδες ένα χρήσιμο εργαλείο διαβούλευσης, αφού το περιεχόμενό τους αγγίζει χιλιάδες πολίτες αλλά και την τοπική αυτοδιοίκηση.

Οι συγκοινωνιακοί χάρτες Αθηνών και Θεσσαλονίκης θα ολοκληρωθούν το Μάιο του 2025, ανέφερε, και τόνισε ότι μπαίνουμε σε μια τελείως νέα φάση στις συγκοινωνίες.

Οι διαμορφώσεις των γραμμών δεν γίνονται προς τέρψη ενός κομματικού ακροατηρίου αλλά βάσει επιστημονικών δεδομένων, βεβαίωσε.

Το σχεδιασμό θα τον έχει ο ΟΣΕΘ αλλά την εκτέλεση ο νέος ΟΑΣΘ, μετά την εκκαθάριση και αφού περάσει το αντίστοιχο πλάνο από τη βουλή, πρόσθεσε.

Για το σταθμό των τρένων, ανέφερε: «Δεν μπορεί ο επιβάτης να έχει μια εικόνα Μπαγκλαντές. Το ίδιο ισχύει και για το σταθμό Λαρίσης. Θα τα φτιάξουμε αυτά. Ειδικά το τέρμα των λεωφορείων στον ΟΣΕ πρέπει να είναι ένα διαμάντι, όπου θα ξεκινάει και ο δυτικός προαστιακός».

Τα πατίνια δεν θα πρέπει να καταργηθούν αλλά να μπουν στα σωστά μέτρα, δήλωσε, σχετικά με τη μικροκινητικότητα.

«Στα χρονοδιαγράμματα είμαστε μέσα» , τόνισε. «Το μετρό θα λειτουργήσει με απόλυτη ασφάλεια. Είναι δυνατόν να έχουμε απορίες για αυτό; Μιλάμε για κάτι εντυπωσιακό, ένα από τα καλύτερα συστήματα της Ευρώπης».

Για τα ηλεκτρικά λεωφορεία, στόχος είναι να φτάσουν τα 220 περίπου.

Ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης, με τη σειρά του, δήλωσε ευτυχής που μια συζήτηση η οποία έπρεπε να αρχίσει πριν πολλά χρόνια γίνεται τώρα με γρήγορους ρυθμούς τώρα.

Για τη μικροκινητικότητα, δήλωσε ότι ο Δήμος θα κάνει ο,τι μπορεί για να μπουν τα κοινόχρηστα πατίνια σε ελεγχόμενο καθεστώς. Θύμισε τη νέα κανονιστική για τον έλεγχό τους, και ανέφερε ότι η κατάργηση θα μπει στο τραπέζι μόνο αν οι εταιρείες δεν την τηρήσουν. Ο κ. Οικονόμου απάντησε ότι το Νοέμβριο θα μπει σε διαβούλευση ο νέος ΚΟΚ και θα υπάρχει η ευκαιρία να ιδωθούν όλα αυτά.

Επιπλέον, θύμισε ότι πρέπει να προχωρήσουν οι αναγκαίες διαδικασίες για την ενίσχυση του ΟΑΣΘ με προσωπικό. «Είμαστε μαζί. Ας επιταχύνουμε και άλλο. Μόλις τελειώσει αυτή η φάση, να μπούμε στο σχεδιασμό για την επόμενη, που θα αφορά την Καλαμαριά.

Για τον τερματικό της Νέας Ελβετίας, υπάρχει οικόπεδο σχολείου που μπορεί να απόδεσμευτεί και το σχολείο να πάει σε οικόπεδο λίγο πιο δίπλα. Αλλά το υπουργείο θα πρέπει να χρηματοδοτήσει την ανέγερση του σχολείου».

Η Γενική Γραμματέας Μεταφορών, Δέσποινα Παλιαρούτα, δήλωσε ότι η διαμόρφωση του νέου χάρτη ήταν δύσκολη άσκηση. Ο δε αντιπερεφερειάρχης Τεχνικών Υποδομών, Πάρις Μπίλλιας, δήλωσε τη χαρά του που η πόλη βγαίνει από τον «συγκοινωνιακό αναλφαβητισμό».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας μίλησε για τα διάφορα έργα και δράσεις του τομέα του στην πόλη (νέα λεωφορεία, προλήψεις οδηγών στον ΟΑΣΘ, ιδιώτες ελεγκτές μετρό, flyover). Σήμερα θα αντικατασταθούν αλλά 18 παλιά λεωφορεία του 2009 με ισάριθμα νεότερα.

Η βασική γραμμή θα παραδοθεί στις 30 Νοεμβρίου και τέλη του 2025 η επέκταση Καλαμαριάς, τόνισε για ακόμα μια φορά. Τις αμέσως προσέχεις μέρες θα ανακοινωθούν περισσότερα για την πολιτική κομίστρου.

Ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας, εξέφρασε την ελπίδα ότι η όλη διαδικασία θα λήξει καλώς, πάρα τις μεγάλες ταχύτητες. «Το σχέδιο που θα δείτε δουλεύεται δύο χρόνια. Στόχο έχει να δείξει ότι η συνεργασία των ΜΜΜ μπορεί να έχει πολύ σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη και θα βοηθήσει τον πολίτη στην καθημερινότητα».

Ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, Σπύρος Βούγιας, γύρισε στη δεκαετία του ’80 για τα πρώτα βήματα αναδιάρθρωσης των λεωφορείων, αλλά και στην ίδρυση του ΣΑΣΘ, προγόνου του ΟΣΕΘ. «Το συγκοινωνιακό δεν ξεχωρίζει όρια διοικητικά, δημιουργεί όρους μητροπολιτηκότητας».

Επίσης, θύμισε και την πιθανότητα για κατασκευή τραμ και δυτικού προαστιακού έμμεσα, ευχόμενος να προστεθούν και άλλα μέσα που θα έχει τη διαχείριση ο ΟΣΕΘ στο μέλλον.

Ο Σταύρος Καλαφάτης υποστήριξε ότι το νέο πλάνο θα αναβαθμίσει το ρόλο των λεωφορείων στην πόλη και ευχαρίστησε την ηγεσία του ΥΠΟΜΕ.

Ενδιαφέρον έχει ότι δεν σχολιάστηκαν κάπως τα προβλήματα που, σύμφωνα με δημοσιεύματα, φαίνεται να έχουν προκύψει με το ενιαίο εισιτήριο αλλά και τα πρωτόκολλα ασφαλείας του μετρό. 

Οι αλλαγές στα λεωφορεία

Ο διευθυντής συγκοινωνιακού έργου του ΟΣΕΘ, Σαμουέλ Σαλέμ, έκανε την παρουσίαση. Τόνισε ότι σήμερα παρουσιάζεται η πρώτη φάση των αλλαγών, που αφορά το Δήμο Θεσσαλονίκης και τις ανατολικές περιοχές του.

Στόχος είναι τα επόμενα χρόνια το 50% των καθημερινών μετακινήσεων στη μητροπολιτική περιοχή της Θεσσαλονίκης να γίνεται με συγκοινωνία.

Αναλυτικά οι τροποποιήσεις  11 Λεωφορειακών Γραμμών: 

    1. Νο 10 «Χαριλάου-Ν.Σ.Σ.» – προβλέπεται διέλευση της γραμμής από τον άξονα της οδού Τσιμισκή αντί του άξονα της οδού Εγνατία
    2. Νο 11 «Πυλαία-Ν.Σ.Σ.» – δημιουργείται σύνδεση της γραμμής από το Τ.Σ. Πυλαίας μέχρι το σταθμό Σιντριβάνι του ΜΕΤΡΟ και κατάργηση του τμήματος από το κέντρο της πόλης (Σιντριβάνι) μέχρι τον Ν.Σ.Σ. 
    3. Νο 11Τ «Πυλαία-Χαριλάου» – δομείται επέκταση της διαδρομής της γραμμής μέχρι τον σταθμό της Νέας Ελβετίας (σύνδεση τερματικών σταθμών Πυλαίας, Χαριλάου και Ν. Ελβετίας)
    4. Νο 17 «Τριανδρία-Ν.Σ.Σ.» – συνδέεται η γραμμή με στάσεις μετρό «Πανεπιστήμιο», «Συντριβάνι», «Αγίας Σοφίας», με παράλληλη κατάργηση του τμήματος της γραμμής μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό
    5. Νο 20 «Μενεμένη-Αριστοτέλους» – απομακρύνεται από τον κεντρικό χώρο του Τ.Σ. Αριστοτέλους και προβλέπεται διέλευση της γραμμής μέσω των οδών Ίωνος Δραγούμη και Βενιζέλου
    6. Νο 21 «Εύοσμος-Αριστοτέλους» απομακρύνεται από τον Τ.Σ. Αριστοτέλους και εφαρμόζεται διέλευση της γραμμής μέσω των οδών Ίωνος Δραγούμη και Βενιζέλου
    7. Νο 30 «Τριανδρία-Αποθήκη» (μια καίρια εγκάρσια γραμμή από βορρά προς νότο) – επεκτείνεται η διαδρομή της μέχρι την Καλαμαριά στο ύψος της οδού Χηλής (Κερασούντος), με επιστροφή μέσω οδών Τάκη Οικονομίδη-Πλούτωνος
    8. Νο 36 «Βούλγαρη-Ζώνη Καινοτομίας» (μια σπουδαία γραμμή εξυπηρέτησης της ΝΑ ζώνης) -δημιουργείται καίρια σύνδεση της γραμμής με τον σταθμό της Ν. Ελβετίας, για κάθε δυνατότητα μετεπιβιβάσεων
    9. Νο 45 «ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ-ΚΤΕΛ Χαλκιδικής» – προχωρά η απευθείας σύνδεση της γραμμής με τον σταθμό της Ν. Ελβετίας και, άρα, με το μετρό
    10. Νο 57 «Χορτιάτης-Αριστοτέλους» – σύνδεση της γραμμής από τον Τ.Σ. Χορτιάτη μέχρι τον Ν.Σ.Σ. με ταυτόχρονη απομάκρυνση της γραμμής από τον Τ.Σ. Αριστοτέλους στο κέντρο της πόλης
    11. Νο 58 «ΤΣ Χορτιάτη – Πανόραμα-Βενιζέλου» – σύνδεση της γραμμής από τον Τ.Σ. Χορτιάτη μέχρι το σταθμό της Ν. Ελβετίας, με ταυτόχρονη απομάκρυνση της γραμμής από το κέντρο της πόλης της Θεσσαλονίκης (οδός Βενιζέλου). Εξετάζεται ως εναλλακτική διαδρομή η διέλευση της γραμμής από την οδό Βούλγαρη και από τις στάσεις ΜΕΤΡΟ «25ης Μαρτίου» και «Βούλγαρη».

ΔΕΙΤΕ LIVE ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα