Θεσσαλονίκη: Μαθητές έδωσαν οικολογική λύση σε πρόβλημα κακού ήχου του σχολείου τους
Η επιχειρηματική ιδέα αφορά στην κατασκευή και διάθεση ηχοαπορροφητικών προϊόντων διαφόρων τύπων (panels και διαχύτες ήχου).
Μια οικολογική απάντηση στο πρόβλημα του κακού ήχου σε μεγάλους χώρους ενέπνευσε σε μαθητές η δυσκολία να παρακολουθήσουν το μάθημα της γυμναστικής στο γυμναστήριο του σχολείου τους.
Η διεξαγωγή αθλητικών ή και πολιτιστικών δραστηριοτήτων στο γυμναστήριο του 10ου Γενικού Λυκείου Λάρισας είχε αποδειχθεί μία θορυβώδης υπόθεση κι αυτό γιατί παρά το ότι πρόκειται για σχετικά νέα κατασκευή, ο αντίλαλος και η κακή διάχυση του ήχου δυσκόλευαν καθηγητές, μαθητές, προσκεκλημένους ομιλητές να ακούσουν και να ακουστούν. Σκεπτόμενοι τρόπους να βελτιώσουν την καθημερινότητα στη σχολική τους ζωή τρεις μαθήτριες και δύο μαθητές της Α’ Λυκείου βρήκαν μία περιβαλλοντικά βιώσιμη και οικονομική λύση στο πρόβλημα.
Αξιοποιώντας την επιτυχή παράδοση ετών συμμετοχής του σχολείου τους στο πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση» που διοργανώνει το JA Greece και υπό την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού τους στην Πληροφορική Ζήση Καρασίμου, οι μαθητές Στέργιος Καράτζιος, Μάριος Καράτζιος, Ιωάννα Κανονιέρη, Ανθούλα Αβδουλά και Θεολογία Αρσενίου εξέλιξαν την ιδέα τους σε επιχειρηματική πρόταση, παρουσιάζοντας στη Θεσσαλονίκη, στη Μαθητική Εμπορική Έκθεση Θεσσαλονίκης 2024 του Junior Achievement Greece, την εικονική μαθητική επιχείρηση «EC’H’O-PANEL».
Η επιχειρηματική ιδέα αφορά στην κατασκευή και διάθεση ηχοαπορροφητικών προϊόντων διαφόρων τύπων (panels και διαχύτες ήχου). Μάλιστα οι πρόσφατες καταστροφικές πλημμύρες στη Θεσσαλία και ο τεράστιος όγκος δυνάμει επαναχρησιμοποιούμενων υλικών που άφησαν πίσω τους έστρεψαν το ενδιαφέρον των μαθητών στη μετατροπή ανακυκλώσιμων υλικών σε ηχοαπορροφητικά πάνελς.
Το πρώτο στάδιο υλοποίησης της επιχειρηματικής ιδέας αφορά τη μελέτη των χώρων εφαρμογής των προϊόντων και το επόμενο στάδιο την παραγωγή των πάνελς -από ανακυκλώσιμα υλικά, όπως αυγοθήκες, πλαστικά μπουκάλια, ξύλα, υλικά στρωμάτων κ.α.- και την τοποθέτηση τους. Το αποτέλεσμα είναι να απορροφάται και να διαχέεται ο δυνατός και ανεξέλεγκτος ήχος και να μη βγαίνει ο ενοχλητικός αντίλαλος που κουράζει τους ακροατές και τους δημιουργεί προβλήματα επικοινωνίας και ακουστικής.
Όπως εξήγησε ο κ. Καρασίμος στις αθλητικές δραστηριότητες στο γυμναστήριο του σχολείου ενώ υπάρχει ο χώρος για να ασκηθούν περισσότερα από ένα τμήματα ταυτόχρονα, αυτό καθίσταται πρακτικά αδύνατο λόγω του κακού ήχου, καθώς για να ακουστεί ο καθηγητής που καθοδηγεί τους μαθητές θα πρέπει να παύει κάθε δραστηριότητα. Αντίστοιχα προβλήματα, όπως σημείωσε, υπάρχουν σε πολλά γυμναστήρια, κολυμβητήρια αλλά και αεροδρόμια, αίθουσες διαλέξεων και εκδηλώσεων, σε θέατρα, σινεμά, σχολεία, ξενοδοχεία, πανεπιστήμια, εκκλησίες, άρα υπάρχει ένα ευρύ πεδίο εφαρμογής της λύσης που προτείνουν οι μαθητές.
Ο καθηγητής επισήμανε πως η καινοτόμα ιδέα των μαθητών έχει πλήρως τεκμηριωμένο business plan και έντονο αειφορικό προσανατολισμό στους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών, στις παραμέτρους της πρότασης που αφορούν την υγιή ζωή και ευημερία, τις ανθεκτικές και βιώσιμες υποδομές, τις ασφαλείς πόλεις, τη βιώσιμη κατανάλωση, την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Η ομάδα EC’H’O-PANEL αφότου παρουσίασε την πρότασή της στην εμπορική έκθεση Θεσσαλονίκης, προετοιμάζεται για τη συμμετοχή της στον τελικό του διαγωνισμού του JA Greece.
«Για μένα είναι ένα πολύ ωραίο ταξίδι. Μέσα από όλο αυτό έμαθα περισσότερα πράγματα σχετικά με τις επιχειρήσεις, ανακάλυψα καινούργιες πτυχές του εαυτού μου και κατάφερα να συνεργαστώ αρμονικά με όλα τα μέλη της ομάδας μας», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η μαθήτρια Ιωάννα Κανονιέρη, ενώ συμμαθήτριά της η Θεολογία Αρσενίου πρόσθεσε πως η συμμετοχή στον διαγωνισμό του JA Greece είναι «μία φανταστική εμπειρία που σίγουρα κάθε μαθητής θα ήθελε να ζήσει». «Μετά από αρκετές ώρες ομαδικής και προσωπικής προσπάθειας προσδοκούμε τη νίκη, όχι ως αποκλειστικό στόχο, αλλά το βίωμα της διαδικασίας από την προετοιμασία έως τον τελικό. Ωστόσο, ακόμη και μια τιμητική θέση έχει πολλά να μας διδάξει. Μέσα από το διαγωνισμό, ανακάλυψα νέες δεξιότητες του εαυτού μου και μπήκα σε ένα διαφορετικό τρόπο σκέψης, όχι μιας μαθήτριας, αλλά ενός επιχειρηματία», εξήγησε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
*Τις φωτογραφίες παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο εκπαιδευτικός Ζήσης Καρασίμος