Θεσσαλονίκη: «Ματώνουν» οικονομικά τα καταστήματα μέσα στον ΟΣΕ

Οι παράπλευρες απώλειες της τραγωδίας των Τεμπών - Για πτώση στον τζίρο έως 97% και αδιαφορία της Πολιτείας κάνουν λόγο οι επαγγελματίες

Ραφαήλ Γκαϊδατζής
θεσσαλονίκη-ματώνουν-οικονομικά-τ-979317
Ραφαήλ Γκαϊδατζής

Κτίριο «φάντασμα» θυμίζει τις τελευταίες τρεις εβδομάδες, το εσωτερικό του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσσαλονίκης, αλλά και οι χώροι έξω από αυτό.

Η πολύνεκρη τραγωδία των Τεμπών και οι αποκαλύψεις που ακολούθησαν και συνεχίζονται μέχρι και σήμερα για την τραγική κατάσταση που επικρατεί στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, έχουν βάλει στον «πάγο» όλα τα δρομολόγια είτε πρόκειται για επιβατικά, είτε για εμπορικά.

Οι επαγγελματίες που διατηρούν καταστήματα εντός του Σιδηροδρομικού Σταθμού της Θεσσαλονίκης κάνουν λόγο για συνθήκες «πολέμου» τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς η πτώση του τζίρου έχει πέσει στο 97%.

Κατανοώντας πλήρως το μέγεθος της τραγωδίας, σημειώνουν ότι βρίσκονται στο χείλος του να κινδυνεύσουν να αποτελέσουν παράπλευρη απώλεια, καθώς δεν υπάρχει καμία μέριμνα από πλευράς Πολιτείας για την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει.

«Όλα πλέον με ένα κλικ στα ταμεία και στα λογιστικά μας, φαίνονται. Η πτώση του τζίρου αγγίζει το 97%. Πώς θα επιβιώσουμε» αναφέρει στην parallaxi επιχειρηματίας που διαθέτει τα τελευταία 5 χρόνια κατάστημα εντός του σιδηροδρομικού σταθμού.

Μπορεί η κυβέρνηση να προσπαθεί να ωραιοποιήσει την κατάσταση και να βάζει στην ατζέντα την επανεκκίνηση των δρομολογίων, αλλά όσον αφορά τη Θεσσαλονίκη αυτό θα αφορά τα εμπορικά δρομολόγια και τα επιβατικά προς Φλώρινα, Έδεσσα, Δράμα, που στις… καλύτερες μέρες ζήτημα να έχουν 22 εισιτήρια τη μέρα.

Όλοι γνωρίζουν καλά ότι το 85-90% της επιβατικής κίνησης στον ΟΣΕ της Θεσσαλονίκης προέρχεται από το δρομολόγιο του προαστικού Θεσσαλονίκη – Λάρισα και από τα δρομολόγια του τρένου Θεσσαλονίκη – Αθήνα και το αντίστροφο.

Μιλάμε δηλαδή για περίπου 3.000 επιβάτες την ημέρα που θα μπουν και θα βγουν από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό της πόλης, με πολλούς από αυτούς να αφήνουν τον… οβολό τους στα καταστήματα, πριν το ταξίδι τους ή κατά την άφιξη τους.

Στον παραπάνω αριθμό δεν συνυπολογίζουμε φυσικά και όλους εκείνους που πηγαίνουν στον Σταθμό είτε για να αποχαιρετήσουν, είτε για να παραλάβουν συγγενικά τους και φιλικά τους πρόσωπα, που επίσης μπορεί να επιλέξουν τα καταστήματα που υπάρχουν στο χώρο για ένα γρήγορο φαγητό ή καφέ, όπως βέβαια και τους οδηγούς ταξί που βρίσκονται στην συγκεκριμένη πιάτσα και πλέον έχουν δει και οι ίδιοι, εκ των πραγμάτων, την πελατεία τους από και προς το Σταθμό να έχει εκμηδενιστεί.

Οι καταστηματάρχες επισημαίνουν ότι και κατά τη διάρκεια των μέτρων που είχε πάρει η κυβέρνηση για τον covid-19, είχαν μείνει «ξεκρέμαστοι», καθώς δεν υπήρχε καμία μέριμνα για τις επιχειρήσεις σε τερματικούς σταθμούς, όπως τους Σιδηροδρομικούς Σταθμούς και τα ΚΤΕΛ και έπρεπε να γίνουν προσωπικές παρεμβάσεις για να υπάρξει ΚΥΑ μέσω του υπουργείου Ανάπτυξης για να τους συμπεριλάβουν.

Τα πάγια έξοδα (ρεύμα, ενοίκια, κτλ) των εννιά μικρομεσαίων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται εντός Σιδηροδρομικού Σταθμού «τρέχουν», αλλά οι καταστηματάρχες σημειώνουν ότι βρίσκονται στο… περίμενε από την κυβέρνηση για το αν θα προχωρήσουν στη λήψη μέτρων στήριξης για την οικονομική ζημία.

«Ας μας δώσουν μία ξεκάθαρη απάντηση. Ή θα βάλουν πλάτη ή θα μας αναγκάσουν να προχωρήσουμε σε περικοπές, κάτι που φυσικά ούτε θέλουμε να το σκεφτόμαστε» σημειώνουν οι επαγγελματίες.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα