Featured

Θεσσαλονίκη: Παίζοντας κορώνα γράμματα με την υγεία και τη ψυχολογία μαθητών

Εξοργιστικές αποφάσεις για σύμπτυξη τμημάτων σε γυμνάσια και λύκεια της πόλης και τοποθέτηση 27 μαθητών/μαθητριών σε αίθουσες 35 τ.μ εν μέσω πανδημίας.

Ραφαήλ Γκαϊδατζής
θεσσαλονίκη-παίζοντας-κορώνα-γράμμα-827763
Ραφαήλ Γκαϊδατζής

Μετ’ εμποδίων και με… παρατράγουδα συνεχίζεται σε γυμνάσια και λύκεια της Θεσσαλονίκης, η νέα σχολική χρονιά λίγες μόλις ημέρες μετά την έναρξη της.

Οι καταγγελίες από πλευράς γονέων και οι αντιδράσεις των μαθητών για σύμπτυξη τμημάτων είναι συνεχείς.

Αποχή στο 6ο Γυμνάσιο – Αδιαφορία καταγγέλλουν οι γονείς

Αναβρασμός συνεχίζει να επικρατεί σε γονείς και μαθητές του 6ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης, έπειτα από την απόφαση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης να προχωρήσει στη σύμπτυξη των τριών τμημάτων της Α’ Γυμνασίου σε δύο, με αποτέλεσμα 26 παιδιά να αναγκαστούν να στοιβαχτούν σε μικρές, χαμηλοτάβανες και κακώς αεριζόμενες αίθουσες.

Μάλιστα, στο σχολείο φοιτούν και παιδιά με Ειδικές Ανάγκες και η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί θέτει σε κίνδυνο την εύρυθμη λειτουργία του Γυμνασίου.

Οι γονείς θεωρούν αδιανόητη την απόφαση και μάλιστα εν μέσω πανδημίας για τη δημιουργία πολυπληθέστερων τμημάτων από εκεί όπου τα παιδιά ήταν 16-17 ανά αίθουσα, ενώ μάλιστα επισημαίνουν τους φόβους τους ότι ανάλογες ενέργειες θα γίνουν και για τη Β’ Γυμνασίου το προσεχές διάστημα.

«Θέλουν να γλιτώσουν θέσεις καθηγητών. Να τους στείλουν σε άλλα σχολεία που έχουν κενά. Αντί να πάρουν άλλους αναπληρωτές, επιλέγουν να συμπτύξουν με κάθε κόστος τα παιδιά μας μέσα στις αίθουσες» αναφέρει γονέας μαθητή του 6ου Γυμνασίου στην parallaxi.

«Θα συνεχίσουμε να διαμαρτυρόμαστε με τους μαθητές και τους καθηγητές για μια απόφαση εντελώς ξαφνική εν μέσω πανδημίας. Με 16-17 παιδιά ανά τμήμα τηρούνταν κανονικά οι αποστάσεις. Τώρα είναι δυνατόν να βάζουν σχεδόν 30 σε μια αίθουσα που ούτε αερίζεται; Αντί να αναλάβει το υπουργείο τις ευθύνες του, παίζει παιχνίδια εις βάρος της υγείας των παιδιών μας».

Οι μαθητές συνέχισαν την αποχή τους και την Πέμπτη και θα επανεξετάσουν τη στάση τους, καθώς εάν αρχίσουν έστω και λίγα παιδιά να μπαίνουν στις τάξεις, το θέμα θα θεωρηθεί λήξαν και δεν θα βρεθεί κάποια λύση στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί.

Οι γονείς καταγγέλλουν ότι στη πρόσφατη συνάντηση που έγινε μεταξύ εκπροσώπων τους και της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, οι αρμόδιοι φορείς δεν πήραν ξεκάθαρη θέση ως προς την αναστολή και μη υλοποίηση της απόφασης που έχει ληφθεί για την σύμπτυξη των τμημάτων.

Παράλληλα, σημειώνουν ότι και η στάση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, είναι ανυποχώρητη, παρά τις πιέσεις που έχουν ασκηθεί το τελευταίο διάστημα, ιδιαίτερα μετά και τη δημοσιοποίηση του θέματος.

Η επίσημη ενημέρωση που έλαβαν για την Πέμπτη 7/10 ήταν ότι όσοι μαθητές απέχουν από το μάθημα τους θα επιστρέφουν στο σπίτι τους με ευθύνη των γονέων και θα ξεκινούν τηλεκπαίδευση μέσω webex ακολουθώντας κανονικά το ημερήσιο διδακτικό τους πρόγραμμα.

11ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης: 27 μαθητές θα μπουν σε αίθουσες 35 τ.μ

Ανάλογο πρόβλημα αντιμετωπίζει και το 11ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τα όσα καταγγέλλουν γονείς και μαθητές στην parallaxi.

Η πληροφορία σύμπτυξης τμημάτων τόσο της Α’ Λυκείου όσο και της Β’, λόγω της μετεγγραφής μιας μαθήτριας σε σχολείο άλλης πόλης στην πρώτη περίπτωση και λόγω ένταξης μιας μαθήτριας σε διαδικτυακό τμήμα στη δεύτερη, προκάλεσε σοβαρή αναστάτωση.

Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα, 27 μαθητές να μπουν σε πολύ μικρές αίθουσες, 35 τ.μ η μεγαλύτερη, ενώ μαθητές της Β’ Λυκείου θα υποχρεωθούν να μετακινούνται σε τάξεις με διαφορετική σύνθεση και επομένως να συγχρωτίζονται με διαφορετικούς μαθητές στα μαθήματα κατεύθυνσης.

Οι γονείς αναρωτιούνται σε τι εξυπηρετεί η σύμπτυξη των τμημάτων, ιδιαίτερα σε μια περίοδο που προέχει η τήρηση όλων των απαραίτητων μέτρων για την αποφυγή της διασποράς της πανδημίας και την διαφύλαξη της υγείας των μαθητών, των εκπαιδευτικών και κατ’ επέκταση των συγγενών τους, κάποιοι εξ’ αυτών μάλιστα να ανήκουν και σε ευπαθείς ομάδες.

Πώς είναι δυνατόν σε μια πόλη που βρίσκεται υπό το καθεστώς mini lockdown και με τα κρούσματα στο «κόκκινο» το υπουργείο Παιδείας να επιτρέπει τέτοιες αποφάσεις, ενώ η ίδια η υπουργός δήλωνε ότι θα επιδιωχθεί η αραίωση των μαθητών ανά τμήματα ώστε αν καταστεί εφικτό να κάθονται ακόμα και ένας ένας ανά θρανίο.

Παράλληλα, οι γονείς και οι κηδεμόνες του 11ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης στην αίτηση-διαμαρτυρίας τους που απέστειλαν προς τους αρμόδιους φορείς, κάνουν λόγο για αντιπαιδαγωγικές αλλαγές, την ώρα που οι μαθητές είχαν προσαρμοστεί και είχαν αρχίσει να συμμετέχουν σε γραπτές δοκιμασίες, να αναγκαστούν ξαφνικά να αλλάξουν καθηγητές και συνθήκες διδασκαλίας, πράγμα που θα ήταν επιζήμιο για την πρόοδο των παιδιών τους.

Μάλιστα, εκφράζουν την ανησυχία τους για το τι θα συμβεί αν έρθει ένας νέος μαθητής στο σχολείο κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, αφού μπορεί να χαθούν πολύτιμες διδακτικές ώρες εάν μπουν ξανά στη διαδικασία της ανακατανομής των τμημάτων.

Γι’ αυτούς τους λόγους οι γονείς μαθητών του 11ου ΓΕΛ ζήτησαν από τον Γ.Γ του υπουργείου Παιδείας και από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας να εγκρίνουν κατ’εξαίρεσιν την διατήρηση των τμημάτων τόσο της Α’ όσο και της Β’ Λυκείου, όπως είχε συμβεί και σε άλλες περιπτώσεις που κρίθηκε αναγκαίο. Μάλιστα, επισήμαναν σε περίπτωση που η απάντηση είναι αρνητική, να τους δοθούν εξηγήσεις για τους λόγους που θα συμβεί αυτό.

Ωστόσο, όπως σημειώνουν στην parallaxi, οι έως τώρα ενέργειες τους δεν έχουν εισακουστεί γι’ αυτό το λόγο και κλιμακώνουν τις διεκδικήσεις τους.

Μαθητές 11ου ΓΕΛ: Παίζουν με την υγεία και τη ψυχολογία μας

Οι εξελίξεις των τελευταίων ημερών έχουν προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση και στους μαθητές του Λυκείου.

Όπως επισημαίνουν, είναι αδύνατον τα ήδη υπάρχοντα μέτρα προστασίας (self test, αερισμός αιθουσών, χρήση μάσκας) να έχουν αποτελεσματικότητα χωρίς να τηρούνται και οι απαιτούμενες αποστάσεις, κάτι που φυσικά είναι ανέφικτο να συμβεί εάν συμπτυχθούν τμήματα και βρεθούν 27 μαθητές σε μια αίθουσα.

Οι μαθητές της Β’ Λυκείου θα αναγκαστούν να συγχρωτιστούν με διαφορετικά άτομα για να παρακολουθήσουν τα μαθήματα κατεύθυνσης, γεγονός που θα θέσει σε κίνδυνο την υγεία των ίδιων, αλλά και των εκπαιδευτικών.

Παράλληλα, ανοίγει ακόμη ένα σημαντικό θέμα στο 11ο ΓΕΛ, καθώς η μείωση των μόνιμων καθηγητών στο Λύκειο, θα έχει αντίκτυπο στους μαθητές αλλά και στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς.

Μετά τη μεγάλη περιπέτεια με την πανδημία, που συνεχίζεται μέχρι και σήμερα, και που οδήγησε στην εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης τους προηγούμενες μήνες και σε ένα διαρκώς αβέβαιο σκηνικό για τα παιδιά, ποικίλες εξωσχολικές δράσεις, όπως για παράδειγμα οι εκπαιδευτικές εκδρομές που θα αποφόρτιζαν την ένταση της κρίσης που διανύουν, τίθενται σε κίνδυνο καθώς δεν υπάρχουν συνοδοί.

Στο καθαρά εκπαιδευτικό κομμάτι, η ανακατανομή τμημάτων θα δημιουργήσει πρόβλημα, αφού όπως τονίζουν οι μαθητές έχουν ήδη αρχίσει να προσαρμόζονται με το σύστημα διδασκαλίας καθηγητών/καθηγητριών, ενώ έχουν αναπτυχθεί μεταξύ τους και σχέσεις εμπιστοσύνης που πλέον θα τεθούν σε κίνδυνο.

Να σημειωθεί ότι το 15μελές συμβούλιο μαθητών του 11ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, έχουν ήδη κοινοποιήσει τις σκέψεις τους και τους προβληματισμούς τους με αίτηση-διαμαρτυρίας προς τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα