Η Θεσσαλονίκη πρωτεύουσα Ιδεών και Δράσεων

Η Θεσσαλονίκη τα επόμενα χρόνια θα προσπαθήσει να πάρει την πρωτιά στην Ευρώπη με ένα καινοτόμο σχέδιο από την Coca-Cola.

Κατερίνα Καραμφυλίδου
η-θεσσαλονίκη-πρωτεύουσα-ιδεών-και-δρ-335295
Κατερίνα Καραμφυλίδου

H Coca Cola 3Ε βάζει την Θεσσαλονίκη σε πρώτη προτεραιότητα στον τομέα της εταιρικής της κοινωνικής ευθύνης.

Η σχέση της με την πόλη της Θεσσαλονίκης ξεκίνησε με την ανακαίνιση σχολείων της πόλης ενώ πρόκειται να συνεχιστεί με ένα σχέδιο καινοτόμων δράσεων για τα επόμενα τρία χρόνια κάτω από τον τίτλο ZERO WASTE CITIES βασιζόμενο σε τρεις πυλώνες, το περιβάλλον, τους νέους και τις γυναίκες, και την τουριστική ανάπτυξη και αξιοποίηση της Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Περιβάλλον Zero Waste και κυκλική οικονομία στην Θεσσαλονίκη.

Σκοπός της Coca Cola 3E είναι να καταστήσει τη Θεσσαλονίκη πρώτη στη λίστα των πόλεων της Coca Cola σε όλη την Ευρώπη με την μηδενική παραγωγή απορριμμάτων, Zero Waste, σύμφωνα με την κοινοτική οδηγία στο ευρωπαϊκό πλαίσιο διαχείρισης και αξιοποίησης των απορριμμάτων έτσι ώστε τα απορρίμματα που θα καταλήγουν στις χωματερές να είναι σχεδόν μηδενικά.

Η επιλογή της Θεσσαλονίκης δεν είναι τυχαία αφού ο Δήμος Θεσσαλονίκης παρουσιάζει τις καλύτερες επιδόσεις στον τομέα της ανακύκλωσης με ποσοστό υπερδιπλάσιο του μέσου όρου που είναι περίπου 7%.

Θα ξεκινήσουν λοιπόν καινοτόμες δράσεις και, σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης και άλλους εμπλεκόμενους φορείς,  όπου οι πολίτες  εκπαιδεύονται,  παρεμβαίνουν και σταδιακά αλλάζουν συμπεριφορά ως προς την αξιοποίηση των απορριμμάτων που οι ίδιοι παράγουv, μετασχηματίζοντας τα στο τέλος με τη βοήθεια της τεχνολογίας και του 3D printing σε αστικό εξοπλισμό, όπως παγκάκια, γλάστρες και πάρκινγκ ποδηλάτων. Πρόκειται για το Print Your City ένα πρωτοπόρο έργο δυο νέων αρχιτεκτόνων απόφοιτων του ΑΠΘ, του Πάνου Σακκά και της Φωτεινής Σετάκη, που επέστρεψαν από την Ολλανδία, και με την εμπλοκή την συνεργασία και τον συμμετοχικό σχεδιασμό των πολιτών θα δημιουργηθεί από τα σκουπίδια αστικός εξοπλισμός μιας γειτονιάς που η επιλογή της θα προέλθει μέσα από ψηφοφορία.

Παράλληλα θα δημιουργηθεί διαδραστικό κέντρο κυκλικής οικονομίας, ανακύκλωσης & ενημέρωσης: ένας χώρος ανοιχτός στο κοινό,  για ενημέρωση  συμμετοχη και ανάληψη  δράσης σε θέματα που αφορούν στην κυκλική οικονομία και την ανακύκλωση.Το πρόγραμμα υλοποιείται σε συνεργασία με την Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης, την Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης – Ανακύκλωσης, τη δημιουργική ομάδα των The New Raw και φυσικά με την ενεργή υποστήριξη και συνεργασία του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Επίσης στο μήκος όλου του παραλιακού μετώπου θα τοποθετηθούν ρεύματα ανακύκλωσης με ορθοστάτες απορριμμάτων (χαρτί, αλουμίνιο, πλαστικό, γυαλί).

Τουριστική αξιοποίηση και Εμπορική Ανάπτυξη

Φέτος η Coca Cola 3E θα συμμετάσχει στην 83η ΔΕΘ “σαν πολυεθνική εταιρία αλλά με ελληνική Ψυχή”, στο πλαίσιο της συμμετοχής των ΗΠΑ ως τιμώμενη χώρα, με ένα pop up store όπου θα πωλούνται συλλεκτικά αντικείμενα και τα έσοδα θα διατεθούν για τους σκοπούς του ΖΕRO WASTE.

Παράλληλα η Coca Cola αφιερώνει στη Θεσσαλονίκη ένα συλλεκτικό μπουκάλι με σκοπό την τουριστική προώθηση της πόλης.   Στόχος της Coca-Cola είναι να τιμήσει την πόλη και τους κατοίκους της, ενώ συγχρόνως, χρησιμοποιεί το ίδιο το προϊόν της και την παγκόσμια αναγνωρισιμότητά του, για να προβάλλει την πλούσια πολιτιστική της κληρονομιά στους επισκέπτες της πόλης και ιδιαίτερα σε αυτούς από το εξωτερικό. Iστορικά σύμβολα όπως ο Λευκός Πύργος, η Ροτόντα, αλλά και ο Πύργος του ΟΤΕ, σύμβολο της ΔΕΘ, είναι κάποια από τα στοιχεία που απεικονίζονται δημιουργικά επάνω στη συσκευασία.

Νεοι και Γυναίκες

Για τους νέους θα συνεχιστούν τα προγράμματα Υouth Empowered και Counting Stars με αρωγό το Ίδρυμα της Coca Cola, εστιάζοντας στους τομείς της Απασχολησιμότητας & Επιχειρηματικότητας. Επίσης, συνεχίζει να επενδύει σε έργα υποδομών που στηρίζουν τη νέα γενιά όπως το Πρόγραμμα το «Σχολείο Που Θέλεις» που πραγματοποιείται από την  Coca-Cola Τρία Έψιλον σε συνεργασία με την εταιρεία Μασούτης.

Στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης, στόχος της εταιρίας ως το 2030 είναι, όπως αναφέρει η κ. Σίσσυ Ηλιοπούλου, Διευθύντρια εταιρικών υποθέσεων και Επικοινωνίας, οι συσκευασίες της εταιρίας να είναι φιλικότερες προς το περιβάλλον με το 50% των συσκευασιών της να προέρχονται από το 50% από ανακυκλώσιμα υλικά ενώ να ανακυκλώνεται το 100% των συσκευασιών που κυκλοφορούν στην αγορά.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα