Θεσσαλονίκη – Σταϊκούρας: Το 2027 θα ολοκληρωθεί το Flyover – Όσα είπε για μετρό και ΟΑΣΘ

Όσα είπε στη σύσκεψη στο ΥΜΑΘ

Parallaxi
θεσσαλονίκη-σταϊκούρας-το-2027-θα-ολοκλ-1207040
Parallaxi

Διευρυμένη συνεδρίαση του συντονιστικού συμβουλίου για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κατασκευής του Fly Over πραγματοποιήθηκε το απόγευμα στο Διοικητήριο, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, του υπουργού Εσωτερικών, Θεοδώρου Λιβάνιου, του υφυπουργού Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης) Κώστα Γκιουλέκα, του υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου, της γενικής γραμματέως Μεταφορών Δέσποινας Παληαρούτα, αυτοδιοικητικών και εκπροσώπων φορέων και υπηρεσιών που σχετίζονται με το έργο.

“Συνεχίζουμε την ανάληψη των πρωτοβουλιών, όχι μόνο για ενεργοποιηθεί έγκαιρα ένα πολύ σημαντικό έργο για τη Θεσσαλονίκη, αλλά και για να βελτιώσουμε, όσο μπορούμε, την καθημερινότητά μας” είπε ο κ. Σταϊκούρας και πρόσθεσε: “Σύμφωνα με την ενημέρωση των εταιρειών που έχουν αναλάβει την υλοποίηση αυτή του έργου, πλέον το έργο υλοποιείται με ικανοποιητικούς ρυθμούς και σήμερα νομίζω ότι αυτό επιβεβαιώνεται από τους πολίτες, από τους συμπατριώτες μας στη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που έχουμε, 250 εργαζόμενοι και 80 οχήματα, εκ των οποίων 15 εκσκαφής, εργάζονται σε όλα τα μέτωπα τα οποία είναι σήμερα διαθέσιμα. Αυτό σημαίνει ότι το έργο ικανοποιείται με υψηλές ταχύτητες και θα υλοποιηθεί με ακόμα καλύτερους ρυθμούς στο επόμενο χρονικό διάστημα και ισχύει απαρέγκλιτα η ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου: ο Μάιος του 2027”.

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στις πρωτοβουλίες που αναλήφθηκαν για την βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας, λόγω της κατασκευής του έργου.

“Είχαμε πει ότι θα δρομολογηθούν και συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, έτσι ώστε αποδεδειγμένα να περιοριστούν οι δυσμενείς συνέπειες, που ήταν ότι η φέρουσα ικανότητα της εσωτερικής περιφερειακής είχε μειωθεί κατά 40%, εξαιτίας υλοποίησης αυτού του έργου, επιβαρύνοντας την καθημερινότητα του πολίτη περίπου σε ένα ποσοστό χρονικά, της τάξεως του 45%” είπε ο κ. Σταϊκούρας και συνέχισε:

“Σύμφωνα με τα σημερινά στοιχεία, αυτό έχει μειωθεί αισθητά, κάτι το οποίο σημαίνει ότι τόσο η καθημερινότητα των πολιτών, των συμπατριωτών μας, έχει διαφοροποιηθεί ως προς τους χρόνους μετακίνησης, αλλά ταυτόχρονα έχουν γίνει και συγκεκριμένες παρεμβάσεις που είχαν ανθεκτικό αποτύπωμα. Και προς αυτή την κατεύθυνση αναλαμβάνονται και θα αναληφθούν και πρόσθετες πρωτοβουλίες, συλλογικά και συνεκτικά από την κυβέρνηση, τα συναρμόδια υπουργεία, την Περιφέρεια και τους δήμους, πρωτίστως το δήμο Θεσσαλονίκης”.

Ο υπουργός σημείωσε ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί πολύ περισσότερο όταν αποδοθεί το μετρό της Θεσσαλονίκης στο τέλος του Νοεμβρίου, ενώ υπάρχει ήδη αισθητή βελτίωση στην αστική συγκοινωνία με την προσθήκη των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων που κυκλοφόρησαν πρόσφατα και που είναι “απολύτως ορατά από το σύνολο της κοινωνίας, διότι εκτός των άλλων αφορούν και το 1/3 του συνολικού στόλου του ΟΑΣΘ” . Σημείωσε και την επιμήκυνση των συμβάσεων 190 επιπλέον οδηγών του ΟΑΣΘ, ως το τέλος του χρόνου.

“Έχουμε, σήμερα που μιλάμε, 261 λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, 18% περισσότερα από ό,τι την αντίστοιχη ημερομηνία πέρυσι, και θα έχουμε το Σεπτέμβριο κατά μέσον όρο 300 λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, δηλαδή 16% περισσότερα από ό,τι είχαμε πέρυσι” είπε ο κ. Σταϊκούρας.

Τέλος, ο υπουργός επεσήμανε τη χρηματοδότηση μέσω της Εγνατίας Οδού, ύψους 22,85 εκατομμύριων ευρώ, για στην καθημερινή λειτουργία της περιφερειακής οδού, κατά τη διάρκεια κατασκευής του flyover, δηλαδή, σε ό,τι αφορά τη συντήρηση του δρόμου, τη χρήση φορτηγών, ή άλλων μηχανημάτων που μπορεί να χρειαστούν για έκτακτη ανάγκη, την πρόσβαση σε νοσοκομεία της περιοχής κ.ά..

Ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε ότι αντίστοιχες πρωτοβουλίες στη διάρκεια κατασκευής του flyover, αναλαμβάνουν και άλλα υπουργεία και φορείς της αυτοδιοίκησης, που αποτυπώνονται πχ. στην αυξημένη παρουσία της τροχαίας, στο ωράριο φορτοεκφορτώσεων και αποκομιδής σκουπιδιών και σε άλλα ζητήματα.

Δηλώσεις Κ. Γκιουλέκα

“Είναι μια μεγάλη μέρα για τη Θεσσαλονίκη” δήλωσε μετά τη συνάντηση ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας Θράκης) Κώστας Γκιουλέκας, υπογραμμίζοντας ότι η παρουσία του πρωθυπουργού στο καθιερωμένο πρόγραμμα συναντήσεών του με τους φορείς της Θεσσαλονίκης, συνοδεύτηκε μεταξύ άλλων και από τη διαβεβαίωση “από τα πιο επίσημα χείλη”, ότι το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί στις 30 Νοεμβρίου του 2024.

Για το flyover, ο υφυπουργός είπε ότι είναι “ένα μεγάλο έργο, το οποίο χρειάζεται η Θεσσαλονίκη, είναι αποφασισμένο να προχωρήσει μέσα στα χρονοδιαγράμματα και να παραδοθεί το Μάιο του 2027” και πρόσθεσε: “Εμείς λοιπόν, είμαστε υποχρεωμένοι ως τότε που θα διαρκέσουν οι εργασίες κατασκευής του έργου, να βρούμε τρόπους για να διευκολύνουμε την καθημερινότητα του πολίτη”.

Ο υφυπουργός ενημέρωσε τους δημοσιογράφους για αποφάσεις που έχουν ληφθεί και παρεμβάσεις που έχουν αναληφθεί από το συντονιστικό συμβούλιο για το flyover, στην κατεύθυνση της ελάφρυνσης των επιπτώσεων από την κατασκευή του – και σε αυτές περιλαμβάνονται:

* Η διευκόλυνση των οδηγών, πολύ σύντομα και μέσω ψηφιακής εφαρμογής, να επιλέγουν τους λιγότερο πολυσύχναστους δρόμους, ως αποτέλεσμα της συνεργασίας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, του Ινστιτούτου Μεταφορών και της Google.

* Η εξεύρεση και διάθεση εκατοντάδων επιπρόσθετων, πρόσκαιρων θέσεων στάθμευσης, στο πλαίσιο ενός σχεδίου “κυκλικής κυκλοφορίας” στο κέντρο της πόλης, ώστε ο πολίτης να χρησιμοποιεί την αστική συγκοινωνία, αφήνοντας το αυτοκίνητό του σε χώρους, όπως η ΔΕΘ και ο ΟΛΘ.

* Η επιμονή στο θέμα των φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων, όσο το δυνατόν πιο αυστηρά στους καθορισμένους χώρους και στο ζήτημα της νυχτερινής αποκομιδής τον απορριμμάτων, κυρίως στο δήμο Θεσσαλονίκης.

* Εύκαμπτα πασσαλάκια σε κάποιους δρόμους για να αποφεύγεται η διπλοστάθμευση, με υπόδειξη της τροχαίας και του υπουργείου Μεταφορών.

* Η παραχώρηση από την Εγνατία Οδό Α.Ε. τεσσάρων γερανοφορων οχημάτων συν δύο οχημάτων άμεσης επέμβασης, για απομάκρυνση ακινητοποιημένων αυτοκινήτων από βλάβη στην περιφερειακή οδό και κάποιων βαν και μοτοσικλετών για απομάκρυνση υπολειμμάτων από το οδόστρωμα.

“Το τελευταίο, το οποίο συζητήσαμε, είναι ότι θα υπογραφούν κάποια πρωτόκολλα για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών” είπε ο κ. Γκιουλέκας, αναφέροντας ότι σε συνεργασία με την Εγνατία Οδό, υπάρχει τεχνογνωσία της τροχαίας και της πυροσβεστικής για την αντιμετώπιση τους.

Όπως πρόσθεσε, “το συντονιστικό συμβούλιο θα συνεδριάζει τακτικά κάθε 15 ημέρες, γιατί δεν αρκεί να καταλήγουμε σε κάποια μέτρα, σημασία έχει να παρατηρούμε πως αυτά τα μέτρα μπορούν να εφαρμοστούν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, για να ανακουφίσουμε αρκετά την πόλη από την ταλαιπωρία που υφίσταται, όπως υφίσταται κάθε μεγάλο αστικό κέντρο όπου γίνονται μεγάλα έργα υποδομής όπως το fly over. Είναι υποχρέωσή μας και εμείς από την πλευρά μας από το ΥΜΑΘ, θέλουμε, συντονίζοντας όλους φορείς της πόλης, από κοινού να βρούμε λύσεις και να διευκολύνουμε του συμπολίτες μας, τους Θεσσαλονικείς”.

Στη διευρυμένη συνεδρίαση του Συντονιστικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης για το Fly Over στο ΥΜΑΘ, εκτός των υπουργών και των υφυπουργών, συμμετείχαν ο αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, Κώστας Γιουτίκας, ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων. Πάρις Μπίλλιας, ο πρόεδρος της Κ.Ε.Δ.Ε. και δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου, ο πρόεδρος της Π.Ε.Δ. Κεντρικής Μακεδονίας και δήμαρχος Πυλαίας Χορτιάτη, Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, δήμαρχοι του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, οι πρόεδροι των Επιμελητηρίων Θεσσαλονίκης, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, οι διοικήσεις των Ο.Α.Σ.Θ., Ο.Σ.Ε.Θ., Εγνατίας Οδού, Τ.Ε.Ε./Τ.Κ.Μ., ΔΕΘ-Helexpo, Ο.Σ.Ε. και Ο.Λ.Θ., οι επικεφαλής των Υγειονομικών Περιφερειών και του ΚΕΠΥ-ΕΚΑΒ, η ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ., της Τροχαίας Θεσσαλονίκης και της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, ο γενικός γραμματέας του ΦΟΣΔΑ Στάθης Λαφαζανιδης εκπρόσωποι του ΙΜΕΤ-ΕΚΕΤΑ, ο πρόεδρος του σωματείου ταξί Θεσσαλονίκης “Ερμής”, εκπρόσωποι της κοινοπραξίας του έργου, κ.ά..

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα