Θεσσαλονίκη: Στο 100% η πληρότητα των πλοίων για Αιγαίο-Σποράδες τον Αύγουστο
Δείγμα της αυξημένης ζήτησης για ακτοπλοϊκά ταξίδια στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας
Σε απόλυτη πληρότητα λειτουργούν τα πλοία που αναχωρούν από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου και τις Σποράδες, καθώς για τον Αύγουστο οι κρατήσεις αγγίζουν το 100%, ενώ και τον Ιούλιο κινήθηκαν σε υψηλά επίπεδα, φθάνοντας ως και το 90%.
Η ισχυρή ζήτηση για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια της Θεσσαλονίκης παραμένει, με τις Blue Star Ferries και SeaJets να καταγράφουν εξαιρετικές πληρότητες στα εισιτήρια επιβατών. Εντούτοις, οι διαθέσιμες θέσεις για οχήματα εξαντλούνται πολύ νωρίτερα, λόγω αυξημένης ζήτησης στα γκαράζ των πλοίων.
Σύμφωνα με δηλώσεις ναυτικών πρακτόρων και εκπροσώπων των ακτοπλοϊκών εταιρειών στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η ανταπόκριση των ταξιδιωτών επιβεβαιώνει πως κάθε σύνδεση της Θεσσαλονίκης στηρίζεται ουσιαστικά από το κοινό, όχι μόνο από τη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και από τους επισκέπτες των Βαλκανίων που επιλέγουν τη Θεσσαλονίκη ως αφετηρία.
Η κ. Λίνα Μηλιάδου, ναυτική πράκτορας του γραφείου «Μηλιάδου» που εκπροσωπεί τη Blue Star Ferries σε Καβάλα και Θεσσαλονίκη, τονίζει χαρακτηριστικά: «Δεν έχουμε πλέον ούτε μία θέση να πουλήσουμε».
Η γραμμή που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με Λήμνο, Λέσβο, Χίο, Σάμο (Βαθύ), Πάτμο και Λέρο, ξεκίνησε το 2021 και εκτελείται σταθερά κάθε Κυριακή στις 16.00 από το επιβατηγό/οχηματαγωγό «Διαγόρας», με τις τιμές των εισιτηρίων να μένουν αμετάβλητες.
Όπως επισημαίνει η κ. Μηλιάδου, από τις 8 Ιουνίου που ξεκίνησαν φέτος τα δρομολόγια, τόσο οι θέσεις στα γκαράζ όσο και οι καμπίνες βρίσκονται σταθερά σε κατάσταση «sold out».
Οι πληρότητες αγγίζουν το 100% από τις αρχές Αυγούστου, ενώ τον Ιούλιο τα ποσοστά κινήθηκαν στα επίπεδα του 80%-90%. Αναφορικά με τις προτιμήσεις των επιβατών, η Λήμνος αποτελεί σταθερά τον κορυφαίο προορισμό, συγκεντρώνοντας άνω του 50% των κρατήσεων της γραμμής.
Το πλοίο «Διαγόρας», με χωρητικότητα 1.462 επιβατών και 274 οχημάτων, αναχωρεί κάθε Κυριακή από τη Θεσσαλονίκη, ακολουθώντας το εξής δρομολόγιο: Θεσσαλονίκη (αναχώρηση 16.00), Λήμνος (άφιξη 23.15), Λέσβος/Μυτιλήνη (άφιξη 05.05), Χίος (άφιξη 08.45), Σάμος-Βαθύ (άφιξη 12.35) και Λέρος (άφιξη 16.40 της επόμενης ημέρας).
Ανάλογη είναι η εικόνα και στα δρομολόγια της SeaJets προς τις Σποράδες, όπου τον Αύγουστο η πληρότητα φτάνει στο 100%. Η Σκόπελος αποτελεί την πρώτη επιλογή με ποσοστό 45%, ακολουθεί η Σκιάθος με 35% και η Αλόννησος με 20%, σύμφωνα με τον ναυτιλιακό πράκτορα της SeaJets στη Βόρεια Ελλάδα, κ. Χάρη Καραχαρίση. Τον Ιούλιο, οι πληρότητες στα δρομολόγια του Σαββατοκύριακου ανήλθαν σε 80% με 90% και σε 60%-70% στα δρομολόγια εντός της εβδομάδας.
Τα δρομολόγια εκτελούνται με το ταχύπλοο Speedrunner Jet, με ταχύτατους χρόνους μετάβασης: 3 ώρες και 10 λεπτά ως τη Σκιάθο, 3 ώρες και 55 λεπτά ως τη Σκόπελο και 4 ώρες και 20 λεπτά ως την Αλόννησο.
Οι αναχωρήσεις από Θεσσαλονίκη είναι καθημερινές στις 09:30 (και τα Σάββατα στις 08:30). Οι επιστροφές ξεκινούν στις 14:35 από Αλόννησο, 15:00 από Σκόπελο και 15:45 από Σκιάθο καθημερινά, ενώ το δρομολόγιο του Σαββατοκύριακου ολοκληρώνεται με επιστροφή την Κυριακή το απόγευμα.
Έως τις 31 Αυγούστου, τα δρομολόγια προς τις Σποράδες ανέρχονται σε πέντε εβδομαδιαίως, ενώ μειώνονται σε τέσσερα από 1 έως 9 Σεπτεμβρίου με το τελευταίο δρομολόγιο να εκτελείται στις 9 Σεπτεμβρίου. Οι τιμές των εισιτηρίων παραμένουν στα περσινά επίπεδα, ενώ προβλέπεται έκπτωση 50% για φοιτητές.
Η διατήρηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Θεσσαλονίκης-Σποράδων έγινε εφικτή χάρη στην κρατική χρηματοδότηση ύψους 3,41 εκατ. ευρώ από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σε συνεργασία με τις Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας και Θεσσαλίας.
Αξίζει να αναφερθεί ότι, την περσινή σεζόν, η γραμμή μετέφερε πάνω από 60.000 επιβάτες, στοιχείο που καταδεικνύει την αξία της διασύνδεσης των νησιών των Σποράδων με τη Βόρεια Ελλάδα και συμβάλλει ουσιαστικά στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της περιοχής.
Πηγή: businessdaily.gr