Θεσσαλονίκη: Το Μετρό κατεβάζει ρολά – Τι αλλάζει στις μετακινήσεις μας από τη Δευτέρα στην πόλη
Όλες οι λεπτομέρειες της νέας λεωφορειακής γραμμής που μπαίνει στις ζωές μας - Συμμόρφωση και συνεργασία ζητά η Τροχαία - «Πονοκέφαλος» το ζήτημα του πάρκινγκ
Με κατεβασμένα ρολά θα… γιορτάσει το Μετρό Θεσσαλονίκης τα πρώτα του «γενέθλια» καθώς από τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου και έως την Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου θα διακοπεί η επιβατική του λειτουργία με το δίκτυο να δεσμεύεται για τις δοκιμές συρμών και συστημάτων σχετικά με την επέκταση προς την Καλαμαριά.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει εκ νέου την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου για να κλείσει ξανά τις πύλες του τον Φεβρουάριο του 2026 έναν μήνα δηλαδή πριν την προγραμματισμένη παράδοση των νέων σταθμών προς Καλαμαριά.
Τι θα συμβεί με όσους διαθέτουν ήδη κάρτες
Για όσους διαθέτουν μηνιαίες, τρίμηνες ή εξαμηνιαίες κάρτες, προβλέπεται ισόχρονη παράταση στη διάρκεια ισχύος τους, αντίστοιχη με τη διακοπή λειτουργίας του Μετρό. Έτσι, κανένας επιβάτης δεν θα χάσει μέρος ή το σύνολο των προπληρωμένων διαδρομών του.
Νέα ημι-εξπρές λεωφορειακή γραμμή από τον ΟΑΣΘ
Η διακοπή λειτουργίας του Μετρό για έναν μήνα βάζει σε θέσεις… μάχης τον ΟΑΣΘ για να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες μετακίνησης που θα προκύψουν από τη Δευτέρα.
Το πρόγραμμα προβλέπει τη δρομολόγηση μιας νέας λεωφορειακής γραμμής (η οποία θα κινείται κατά μήκος της ζώνης εξυπηρέτησης του Μετρό), την ενίσχυση τριών υφιστάμενων γραμμών (οι οποίες διέρχονται από περιοχές και άξονες που εξυπηρετεί το Μετρό), καθώς και τη δημιουργία άμεσης ομάδας δράσης, η οποία αποτελείται από οδηγούς και σταθμάρχες του ΟΑΣΘ που θα μπορούν να καλύψουν έκτακτες ανάγκες δρομολόγησης λεωφορείων.
Για την υλοποίηση του προγράμματος ο ΟΑΣΘ, έχοντας εξασφαλίσει τη σύμφωνη γνώμη τους, προχωρά στην αναστολή των αδειών των οδηγών και των απαραίτητων σταθμαρχών από τις 10 Νοεμβρίου έως τις 10 Δεκεμβρίου, κατά το χρονικό διάστημα δηλαδή που το Μετρό θα παραμείνει κλειστό.

Δημιουργείται μια νέα λεωφορειακή γραμμή, η γραμμή Μ1, με χαρακτηριστικά ημι-εξπρές λειτουργίας.
Θα εκτελεί το δρομολόγιο Νέα Ελβετία – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός και θα κινείται στον νοητό άξονα του Μετρό, αλλά αντί της οδού Δελφών θα διέρχεται από την Κωνσταντίνου Καραμανλή και θα πραγματοποιεί 11 στάσεις.
Θα εξυπηρετείται από 17, αρθρωτά λεωφορεία και η συχνότητά της στις ώρες αιχμής θα είναι 7,5 λεπτά.
Κατά τη μετάβαση θα σταματά στις στάσεις 25ης Μαρτίου, Γυμνάσιο, Ιπποκράτειο, Θεαγένειο, ΠΑΜΑΚ, ΑΧΕΠΑ, Καμάρα, Αγίας Σοφίας, Αντιγονιδών, Πλ. Δημοκρατίας και Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός. Κατά την επιστροφή θα σταματά στις στάσεις Ζωγράφου, Πλ. Δημοκρατίας, Αντιγονιδών, Αγίας Σοφίας, Καμάρα, ΑΧΕΠΑ, Πανεπιστήμιο Μακεδονία, Θεαγένειο, Ιπποκράτειο, Μ. Μπότσαρη, 25ης Μαρτίου.
Τα δρομολόγια θα εκτελούνται από τις 5 τα ξημερώματα μέχρι τις 12.30 μετά τα μεσάνυχτα από Κυριακή έως Πέμπτη, ενώ τις Παρασκευές και τα Σάββατα τα δρομολόγια θα σταματούν στη 1 μετά τα μεσάνυχτα.
Ενίσχυση τριών γραμμών
Από την προσεχή Δευτέρα, ο ΟΑΣΘ ενισχύει τρεις λεωφορειακές γραμμές:
Γραμμή 3, που εκτελεί το δρομολόγιο ΙΚΕΑ – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός,
Γραμμή 31, που εκτελεί το δρομολόγιο Βούλγαρη – ΚΤΕΛ και
Γραμμή 39, που εκτελεί το δρομολόγιο Κηφισιά – Δικαστήρια.
Οι γραμμές αυτές περνούν από τη ζώνη επιρροής του Μετρό και μπορούν να εξυπηρετήσουν επιβάτες του.
Η γραμμή 3 θα ενισχυθεί με δύο λεωφορεία (από τα 15 που έχει σήμερα θα πάει στα 17) και η μέση συχνότητά της θα πέσει από τα 15 στα 8 λεπτά.
Η γραμμή 31 θα ενισχυθεί με τρία λεωφορεία (από τα δέκα θα πάρει στα 13) και η μέση συχνότητά της θα πέσει από τα 16 στα δέκα λεπτά.
Η γραμμή 39 θα ενισχυθεί με τέσσερα λεωφορεία και θα διαθέτει συνολικά 12 (από οκτώ που έχει σήμερα). Η συχνότητά της θα πέσει από τα 20 στα έντεκα λεπτά.
Νέα γραμμή για το Πανόραμα
Με μια νέα λεωφορειακή γραμμή, την 58Μ, ενισχύεται ο δήμος Πυλαίας Χορτιάτη, από τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου, που θα ξεκινά και θα καταλήγει στον σταθμό μετεπιβίβασης Νέας Ελβετίας.
Τα δρομολόγια θα εκτελούνται με τέσσερα λεωφορεία τα οποία θα διέρχονται από 52 στάσεις κατά την μετάβαση και την επιστροφή.
Η νέα λεωφορειακή γραμμή θα λειτουργήσει σε πρώτη φάση, μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών κατασκευής της υπερυψωμένης γέφυρας ταχείας κυκλοφορίας (Flyover).
Η νέα λεωφορειακή γραμμή θα ακολουθεί διαδρομή μέσω των οδών Στ. Καζαντζίδη, Χαριλάου-Θέρμης, Θέρμης – Πανοράματος, Βενιζέλου, Κομνηνών, Μαντζαρίδη, Πέτρου Λεβαντή, Σταδίου, Πυθαγόρα θα επιστρέφει μέσω της οδού Θέρμης Πανοράματος- Χαριλάου Θέρμης- Στέλιου Καζαντζίδη με αφετηρία και τερματισμό τον Σταθμό Μετεπιβίβασης Ν. Ελβετίας.
«Πονοκέφαλος» ξανά το πάρκινγκ
Η διακοπή λειτουργίας του Μετρό για τον επόμενο μήνα είναι αναμενόμενο ότι θα «φορτώσει» ξανά το κέντρο της πόλης με χιλιάδες ΙΧ καθημερινά.
Αυτό όπως είναι φυσικό θα προκαλέσει ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα στον καθημερινό βραχνά της εύρεσης πάρκινγκ για τους οδηγούς που δε θα μπορούν πλέον να αφήνουν τα ΙΧ τους στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό ή στη Νέα Ελβετία για να προσεγγίσουν το κέντρο.
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, κατά την τοποθέτησή του στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε πριν λίγες ημέρες αποκάλυψε πως έχει αποστείλει επιστολή προς τον διευθύνοντα σύμβουλο τοης Ελληνικό Μετρό Α.Ε., ζητώντας «να προσέξουν ιδιαίτερα τις προθεσμίες, ώστε να μην υπάρξει κάποια υπέρβαση, γιατί θα δημιουργηθούν δυσκολίες ιδιαίτερα τις γιορτινές ημέρες».

Παράλληλα, επεσήμανε ότι ζήτησε από τη Διεύθυνση Τροχαίας να ληφθούν έκτακτα μέτρα για την επιβάρυνση του κυκλοφοριακού, καθώς και από τον ΟΣΕΘ και τον ΟΑΣΘ με επιστολή μου επιπλέον δρομολόγια αλλά και επέκταση των ωρών λειτουργίας των λεωφορείων του ΟΑΣΘ.
Ο κ. Αγγελούδης τόνισε πως ζητήθηκε από τη ΔΕΘ – HELEXPO Α.Ε. να ενεργοποιηθούν εκ νέου τα δύο περίπτερα εντός της ΔΕΘ που χρησιμοποιήθηκαν στο παρελθόν ως χώροι στάθμευσης, προκειμένου την περίοδο που θα είναι κλειστό το Μετρό να αυξηθούν στο κέντρο οι θέσεις πάρκινγκ.
Σε ετοιμότητα και η Δημοτική Αστυνομία που έχει καταρτίσει ήδη επιχειρησιακό σχέδιο για τον επόμενο μήνα που αναμένεται «καυτός» όσον αφορά το κυκλοφοριακό της πόλης.
Συντονισμός ΟΑΣΘ – Τροχαίας
Συνάντηση εργασίας ενόψει της διακοπής λειτουργίας του Μετρό πραγματοποίησαν πριν από λίγες ημέρες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης και ο διευθυντής Κίνησης του Οργανισμού Σίμος Παπαδόπουλος, με την διευθύντρια της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης Παρασκευή Παπαγεωργόπουλου και τον υποδιευθυντή της Υποδιεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης Σταμάτη Ρήγα.
Πέρα από την ενημέρωση από πλευράς ΟΑΣΘ για το πώς ο Οργανισμός συνδράμει στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού από την προσεχή Δευτέρα, 10 Νοεμβρίου και για έναν μήνα, οπότε το Μετρό Θεσσαλονίκης θα παραμείνει κλειστό, η διευθύντρια της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης σημείωσε ότι η υπηρεσία θα συνδράμει με όλες της τις δυνάμεις, ώστε να διευκολύνει τόσο τα λεωφορεία όσο και την κυκλοφορία συνολικά.
Παράλληλα, από πλευράς Τροχαίας διαμηνύουν ότι δε θα επιτρέπουν ούτε την… κακή συνήθεια του αφήνω το αυτοκίνητο με αλάρμ στην άκρη για 1-2 λεπτά και ζητούν την συμμόρφωση και τη συνεργασία των πολιτών, ώστε να μην δημιουργηθούν προβλήματα στους δρόμους της πόλης.

Σε… θέσεις μάχης ταξί και ιδιωτικά πάρκινγκ
Έτοιμοι να εξυπηρετήσουν το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης, όπως άλλωστε κάνουν καθημερινά, δηλώνουν οι ιδιοκτήτες ταξί της πόλης.
Όπως άλλωστε τονίζουν το ταξί παραμένει για πολλούς Θεσσαλονικείς ψηλά στις προτιμήσεις για τη μετακίνηση ακόμη και μετά την έλευση του Μετρό.
Αυξημένη κινητικότητα περιμένουν τις επόμενες ημέρες και για όσο το Μετρό θα είναι εκτός λειτουργίας, οι ιδιωτικοί χώροι στάθμευσης που δραστηριοποιούνται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Ήδη αρκετοί Θεσσαλονικείς που εργάζονται κυρίως στο κέντρο κάνουν διερευνητικές επαφές με τις επιχειρήσεις αυτές προκειμένου να μάθουν πόσο θα τους κοστίσει μια θέση πάρκινγκ για τις μέρες που δε θα είναι σε θέση να χρησιμοποιούν το Μετρό το οποίο κακά τα ψέματα είχε γίνει χρήσιμη συνήθεια για τους περισσότερους από εμάς.
