Επικαιρότητα

Θεσσαλονίκη: Το πλοίο που σε πάει στα νησιά σταματά το καλοκαίρι

Τέλος από 4 Ιουνίου το δρομολόγιο για Λήμνο, Μυτιλήνη και άλλα νησιά του Αιγαίου- Το πλοίο θα εκτελεί δρομολόγια από Καβάλα

Φανή Χαρίση
θεσσαλονίκη-το-πλοίο-που-σε-πάει-στα-νη-920083
Φανή Χαρίση

«Της Σαλονίκης μοναχά της πρέπει το καράβι» έγραψε ο Νίκος Καββαδίας αλλά δυστυχώς  κάπου εκεί τελειώνει η σχέση της πόλης με τα πλοία και κυρίως με τα επιβατηγά.

Η πρωτεύουσα της Βόρειας Ελλάδας βρίσκεται αποκομμένη από τη νησιωτική χώρα αφού δυστυχώς εδώ και πάρα πολλά χρόνια δεν υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση και έχει εδραιωθεί ότι διακοπές σε νησί σημαίνει μετακίνηση σε Πειραιά, Ραφήνα ή στην καλύτερη των περιπτώσεων στην Καβάλα.

Τον Μαρτίου του 2021 τα αρμόδια υπουργεία επιδότησαν ετήσιο δρομολόγιο, μια φορά την εβδομάδα, το οποίο ξεκινά από τη Θεσσαλονίκη και συνεχίζει για τα νησιά του Βορείου Αιγαίου όπως Λήμνο, Μυτιλήνη κ.ά καταλήγοντας σε νησιά των Κυκλάδων και από εκεί στον Πειραιά. 

Η χαρά των Θεσσαλονικέων -και των κατοίκων των νησιών που έπιανε λιμάνι- όμως γρήγορα εξανεμίστηκε αφού ναι μεν η επιδότηση του δρομολογίου είναι ετήσια πλην όμως δεν αφορά τους καλοκαιρινούς μήνες! Ελλάς το μεγαλείο σου! 

Έτσι και φέτος – όπως και πέρσι εξάλλου- από τις 4 Ιουνίου το συγκεκριμένο πλοίο σταματά να ξεκινά από το λιμάνι της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της Ελλάδας και ρίχνεται σε δρομολόγια που θα εκτελεί από το λιμάνι της Καβάλας! Μάλιστα σύμφωνα με την εταιρεία που πρακτορεύει το συγκεκριμένο πλοίο αλλά και άλλα «από το λιμάνι της Καβάλας θα εκτελούνται εννέα δρομολόγια προς διάφορα νησιά μεταξύ των οποίων και των Κυκλάδων».

Η Θεσσαλονίκη αφού επί έτη πολλά, έζησε δρομολόγια απελπισίας όπου το πλοίο έκανε να πιάσει Σαντορίνη και Κρήτη σχεδόν ένα 24ωρο στη συνέχεια απομονώθηκε έως ότου πριν από λίγα χρόνια η διοίκηση του Γιάννη Μπουτάρη έφερε το δρομολόγια για Σποράδες με καταμαράν το οποίο όμως την επόμενη χρονιά δεν κατάφερε να σταθεί και διακόπηκε. Πέρσι, η διοίκηση του Κ. Ζέρβα μαζί με το Δήμο Σκιάθου εκκίνησαν εκ νέου το δρομολόγιο το οποίο θα συνεχισθεί και φέτος το καλοκαίρι.

Τα πλοία της γραμμής για τις Σποράδες αρχίζουν στις 6 Ιουνίου, θα ολοκληρωθούν έως τις 11 Σεπτεμβρίου ενώ κάθε εβδομάδα θα πραγματοποιούνται τρία δρομολόγια την, με δυνατότητα να γίνουν τέσσερα στην υψηλή σεζόν.

Η ιστορία του αποκομμένου ακτοπλοϊκά λιμανιού της Θεσσαλονίκης είναι παλιά και η αιτία βρίσκεται στους πλοιοκτήτες που διατείνονται ότι δεν υπάρχει εμπορικό ενδιαφέρον, δηλαδή ότι όποια γραμμή κι αν μπει παρότι θα επιδοτείται από την πολιτεία δεν θα είναι κερδοφόρα.

Σε αυτή την αιτιολογία πλέον προστίθεται και το υψηλό κόστος των καυσίμων που εκτοξεύει το κόστος των δρομολογίων ενώ την ίδια ώρα το πλαφόν στην τιμή των εισιτηρίων ευτυχώς συγκρατεί τις τιμές. Παράδειγμα, η τιμή του εισιτηρίου από Θεσσαλονίκη για Μυτιλήνη παραμένει σταθερή στα 36,50 ευρώ χωρίς δυνατότητα αύξησης.

Από την άλλη, έχει αποδειχθεί ότι όπου ο Δήμος ή και άλλοι φορείς ασκούν πιέσεις στην κεντρική πολιτική διοίκηση τότε πάντα βρίσκεται μια λύση και αρχίζει κάποιο δρομολόγιο πλοίου. Μοιραία λοιπόν θα αναρωτηθούμε γιατί το όλο θέμα δεν αντιμετωπίζεται συνολικά προσμετρώντας την ανάγκη των Θεσσαλονικέων αλλά και των πολιτών άλλων πόλεων της Βόρειας Ελλάδας για προσέγγιση σε νησιά από το λιμάνι της πόλης. Ειδικά στην εποχή μας που η τιμή των καυσίμων καθιστά απαγορευτική την κάθοδο σε λιμάνια της νοτίου χώρας.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα