Θεσσαλονίκη – Βουκουρέστι με το τρένο: Τον Νοέμβριο οι υπογραφές για νέο συγκοινωνιακό άξονα

Ελλάδα, Βουλγαρία και Ρουμανία ετοιμάζονται να υπογράψουν τον Νοέμβριο στις Βρυξέλλες σύμφωνο συνεργασίας για τη δημιουργία ενός νέου σιδηροδρομικού και οδικού άξονα

Parallaxi
θεσσαλονίκη-βουκουρέστι-με-το-τρένο-993936
Parallaxi

Τον Νοέμβριο θα υπογραφεί στις Βρυξέλλες σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας, Βουλγαρίας, Ρουμανίας και της Κομισιόν για τον κάθετο συγκοινωνιακό άξονα που θα ενώνει την Ελλάδα με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Ευρωπαίος Επίτροπος για τις Βιώσιμες Μεταφορές και τον Τουρισμό, Απόστολος Τζιτζικώστας.

Ο ίδιος χαρακτήρισε το έργο ως «απόλυτη, πρώτη προτεραιότητα» και ως την «επιτομή των ευρωπαϊκών διασυνοριακών προγραμμάτων υποδομών», καθώς –όπως εξήγησε– «πρόκειται για έναν άξονα σιδηροδρομικό και οδικό, με σύγχρονους αυτοκινητόδρομους και σύγχρονα τρένα, που θα έχει πολλαπλά οφέλη για την Ευρώπη και φυσικά για τις τρεις αυτές χώρες, ιδιαίτερα με την έννοια ότι θα ενώσει τη θάλασσα του Αιγαίου με τον Εύξεινο Πόντο, με τη Μαύρη Θάλασσα».

Ειδικότερα, ανέφερε ότι «ο κάθετος άξονας θα ενώνει την Ελλάδα με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, και από εκείνο τον άξονα θα συνδέονται ανατολικά η Μολδαβία και η Ουκρανία και δυτικά η υπόλοιπη Ευρώπη».

«Για το συγκεκριμένο θέμα, με το που ανέλαβα τα καθήκοντά μου, κάλεσα τους τρεις αρμόδιους υπουργούς της Ελλάδας, της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας σε σύσκεψη στις Βρυξέλλες, για να συμφωνήσουμε την έναρξη των εργασιών αναβάθμισης ή εκτέλεσης στην υφιστάμενη και στη νέα χάραξη, προκειμένου ο άξονας αυτός να προχωρήσει γρήγορα. Έτσι λοιπόν, τον Νοέμβριο φέτος υπογράφουμε στις Βρυξέλλες ένα σύμφωνο συνεργασίας των τριών χωρών και της Κομισιόν, με ένα πολύ συγκεκριμένο πλάνο δράσης και σφιχτά χρονοδιαγράμματα, ώστε η κάθε χώρα να προχωρήσει στην υλοποίηση των τμημάτων που θα οδηγήσουν στην ολοκλήρωση του κάθετου αυτού άξονα», συμπλήρωσε.

Παράλληλα, υπογράμμισε: «Θα είναι ένας άξονας σημαντικός και για το εμπόριο και για τη στρατιωτική κινητικότητα, της οποίας έχω την ευθύνη, καθώς –λόγω των νέων γεωπολιτικών εξελίξεων– οφείλει η Ευρώπη, πέρα από τα αμυντικά συστήματα που θα αναπτύξει, να αναπτύξει και τις υποδομές εκείνες που θα επιτρέψουν σε βαρέα οχήματα, εξοπλισμό αλλά και στρατιώτες να μεταβαίνουν ταχύτατα στα σημεία που θα πρέπει».

Ειδικά για τη χώρα μας, τόνισε ότι «η προοπτική για την Ελλάδα είναι τεράστια, διότι αποκτά έναν πολύ σημαντικό γεωστρατηγικό και εμπορικό ρόλο, αφού τα λιμάνια της θα είναι πύλες εισόδου για όλη την Ευρώπη. Ουσιαστικά πλέον όλο το εμπόριο θα μπορεί να εκτελείται από την Ελλάδα προς το κέντρο της Ευρώπης αλλά και ανατολικά έως τη Μολδαβία και την Ουκρανία».

Σε ό,τι αφορά τη Θεσσαλονίκη, τόνισε ότι στόχος του έργου είναι «να συνδεθεί η Θεσσαλονίκη με το Βουκουρέστι» και πρόσθεσε: «Αυτό, εκτός από τη στρατιωτική και εμπορική του πτυχή, θα έχει και μια πολύ σημαντική διάσταση για τον τουρισμό, καθώς οι πολίτες και οι επισκέπτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν αυτόν τον άξονα που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με όλη την Ευρώπη».

Ο Ευρωπαίος Επίτροπος για τις Βιώσιμες Μεταφορές και τον Τουρισμό ανέφερε, τέλος, ότι η χρηματοδότηση του έργου θα προέλθει τόσο από ευρωπαϊκούς πόρους όσο και από εθνικούς πόρους των τριών χωρών.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα