Τι αλλάζει το 2020 στα φανάρια σε κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης

Με σκοπό να βελτιωθεί η διαχείριση της κυκλοφορίας στους δρόμους της πόλης.

Parallaxi
τι-αλλάζει-το-2020-στα-φανάρια-σε-κεντρικο-501349
Parallaxi
Εικόνα: Ελπίδα Νικολαΐδου

Σε έναν χρόνο, περίπου, αναμένεται να λειτουργήσουν ενοποιημένα τα κέντρα ελέγχου κυκλοφορίας για τους φωτεινούς σηματοδότες της Θεσσαλονίκης, με σκοπό να βελτιωθεί η διαχείριση της κυκλοφορίας στους δρόμους της πόλης, να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη κίνηση των οχημάτων και να αντιμετωπίζονται αποτελεσματικότερα περιστατικά κυκλοφοριακού φόρτου.

Η οικονομική επιτροπή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ενέκρινε στην τελευταία της συνεδρίαση πρακτικά του εν λόγω διαγωνισμού, ενώ ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας, Πάρις Μπίλλιας, επισήμανε, σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι το ενοποιημένο δίκτυο θα προσφέρει διαλειτουργικότητα στα συστήματα τα οποία θα επικοινωνούν μεταξύ τους, διευκολύνοντας την κυκλοφορία.

Τα συστήματα που λειτουργούν αυτή τη στιγμή προέρχονται από διαφορετικούς τεχνολογικούς παρόχους και αφορούν την κεντρική Θεσσαλονίκη, την οδό Τσιμισκή και τον απομακρυσμένο έλεγχο φωτεινής σηματοδότησης. Μέσω του έργου που προωθείται, τα κέντρα αυτά θα ενοποιηθούν ώστε να υπάρξει σύνδεση μεταξύ των υφιστάμενων ρυθμιστών κυκλοφορίας που σήμερα λειτουργούν ανεξάρτητα. Θα γίνουν, άλλωστε, παρεμβάσεις σε πάρα πολλούς κόμβους του οδικού δικτύου που καλύπτεται από φανάρια ώστε να ολοκληρωθούν συστήματα ελέγχου κυκλοφορίας, ανίχνευσης κυκλοφοριακού φόρτου, ενημέρωσης των οδηγών και εφαρμογής ολοκληρωμένων στρατηγικών.

Στο ερώτημα αν ο οδηγός θα αντιληφθεί αυτή τη διαφορά, ο κ. Μπίλλιας απάντησε: “Θα μειωθεί η κυκλοφοριακή κίνηση σε κόμβους που είναι επιβαρυμένοι. Βέβαια όσο αυξάνεται η κυκλοφορία – γιατί υπάρχει τάση αύξησης στη μετακίνηση με ΙΧ αυτοκίνητα – αυτό θα γίνεται όλο και λιγότερο αντιληπτό από τον οδηγό. Καθώς, για παράδειγμα αυτή τη στιγμή γίνονται τρία εκατομμύρια μετακινήσεις ημερησίως στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης, αν αυτές αυξηθούν σε 3.200.000, η επιρροή που έχουν τα συστήματα αυτά δεν θα αλλάξει το πρόβλημα. Αν πάλι η κίνηση των οχημάτων εξακολουθεί να είναι στους ίδιους ρυθμούς, τότε θα υπάρξει διαφορά προς το καλύτερο λόγω της λειτουργίας των συστημάτων. Αυτά θα τα δούμε στην πορεία”.

Σε κάθε περίπτωση, ο αντιπεριφερειάρχης υπογράμμισε την ανάγκη να γίνουν έργα υποδομών στην πόλη. “Η χρήση της τεχνολογίας είναι απαραίτητη για να βελτιωθεί η κατάσταση στο οδικό δίκτυο, όμως το πιο σημαντικό από όλα είναι τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Αν δεν έχουμε αξιόπιστα μέσα μαζικής μεταφοράς για να μετακινείται ο κόσμος, με αυτά τα συστήματα δεν πρόκειται να λύσουμε το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Σε όλες τις μεγαλουπόλεις αυτό είναι το θέμα. Εμείς αυτή τη στιγμή στη Θεσσαλονίκη δεν έχουμε ούτε ένα αξιόπιστο μέσο μαζικής μεταφοράς” τόνισε.

Αναφέρθηκε, άλλωστε, στη σημασία της ολοκλήρωσης του έργου του Μετρό της Θεσσαλονίκης και στην ανάγκη αναβάθμισης της περιφερειακής οδού. “Θα πρέπει να τελειώσει το Μετρό επιτέλους. Αυτό είναι το πιο βασικό. Από εκεί και πέρα στην περιφερειακή οδό είναι σημαντικό να γίνει η αναβάθμισή της, όπως εξήγγειλε ο πρωθυπουργός και θα βελτιωθεί η κατάσταση στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Αυτή τη στιγμή το θέμα της περιφερειακής βρίσκεται σε φάση επικαιροποίησης των μελετών και σε κανά χρόνο θα ξεκινήσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες” πρόσθεσε.

Πηγή: ΑΠΕ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα