Θεσσαλονίκη

Τι απαντά ο Γιάννης Μυλόπουλος στο Νίκο Ταχιάο για το Μετρό

«Είμαστε μεμψίμοιροι, μας μαλώνει ο υφυπουργός Ταχιάος, επειδή διαμαρτυρόμαστε που η Θεσσαλονίκη δεν έχει ακόμη Μετρό»

Parallaxi
τι-απαντά-ο-γιάννης-μυλόπουλος-στο-νίκ-1009004
Parallaxi

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης «έχει μπει ήδη στις ράγες» υποστήριξε χθες (16/07), ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, αναφέροντας μάλιστα πως πρόκειται να λειτουργήσει εντός του επόμενου έτους, αλλάζοντας αυτομάτως «την ατζέντα της πόλης».

Μάλιστα ο ίδιος δήλωσε χαρακτηριστικά πως «εκείνο που πρέπει να καταλάβουν οι Θεσσαλονικείς και το λέω κι ως Θεσσαλονικιός είναι ότι η λειτουργία του Μετρό αυτόματα αλλάζει και την ατζέντα της πόλης. Πρέπει να πάψει η γκρίνια, η μεμψιμοιρία».

Με αφορμή τις συγκεκριμένες δηλώσεις του κ. Ταχιάου, ο Γιάννης Μυλόπουλος, πρώην Πρύτανης του ΑΠΘ και πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ  απαντάει στον υφυπουργό, αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι “180 εκ ευρώ κόστισαν στο δημόσιο οι καθυστερήσεις για το διάστημα 2006-2015 και περίπου 100 εκ ευρώ από 2019 μέχρι σήμερα”.

Αναλυτικά η απάντηση του κ. Γιάννη Μυλόπουλου:

«Είμαστε μεμψίμοιροι, μας μαλώνει ο υφυπουργός Ταχιάος, επειδή διαμαρτυρόμαστε που η Θεσσαλονίκη δεν έχει ακόμη Μετρό,.

Δεν λέει όμως την αλήθεια.
Δεν λέει ότι η δική του παράταξη, η ΝΔ, εδώ και 17 ολόκληρα χρόνια, από το 2006 που ξεκίνησε το έργο, αλλά και ο ίδιος προσωπικά τα τελευταία 4 χρόνια, ευθύνονται που το Μετρό πελαγοδρομεί, έχοντας παραβιάσει ακόμη και τις δικές τους υποσχέσεις, με τελευταία αυτή του κ. Μητσοτάκη το 2019 για λειτουργία του έργου τον Απρίλιο 2023.
Και εντωμεταξύ, ενώ μας εμπαίζουν αναβάλλοντας κάθε τόσο το χρόνο λειτουργίας, μεταφέρονται εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από τα δημόσια ταμεία στα ταμεία των εργολάβων, σαν αποζημιώσεις για τις καθυστερήσεις που οι ίδιοι προκαλούν.
180 εκ ευρώ κόστισαν στο δημόσιο οι καθυστερήσεις για το διάστημα 2006-2015 και περίπου 100 εκ ευρώ από 2019 μέχρι σήμερα.
Το 1/3 δηλαδή σχεδόν του αρχικού προϋπολογισμού του έργου κόστισαν οι αποζημιώσεις λόγω των καθυστερήσεων.
Όσον αφορά στις τωρινές υποσχέσεις για λειτουργία του έργου μέσα 2024 κι αυτές σύντομα θα διαψευστούν.
Αφού από τη στιγμή που θα εγκατασταθεί ο ανάδοχος που θα αναλάβει τη λειτουργία του έργου και από τότε που θα αρχίσουν τα συστηματικά δοκιμαστικά δρομολόγια με πλήρη προσομοίωση της αυτόματης λειτουργίας, σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες ασφαλείας για μετρό χωρίς οδηγό, χρειάζονται 18 μήνες.
Και από όσο γνωρίζω, ο ανάδοχος δεν έχει εγκατασταθεί ακόμη στο έργο.
Ακόμη όμως και στην υποθετική εκείνη περίπτωση που ο ανάδοχος εγκαθίστατο αύριο το πρωί, το έργο δεν θα λειτουργούσε πριν τις αρχές του 2025».
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα